Partnerhotel: Algonquin's Explorers Hotel

Alles over De Disney Hotels, De Hotel Restaurants, Partner Hotels, Aanbiedingen, ...
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Officieel Disneyland Parijs Partner Hotel
Dit hotel was ooit het huis van de legendarische ontdekkingsreiziger Sir Archibald de Bacle. Het hotel is een plezier voor ieders oog, je vindt er vele schatten en leuke verrassingen uit de hele wereld. Bereidt u voor op het avontuur dat u tegemoet gaat als u in het Thomas Cook’s Explorers Hotel logeert. De grootste troef van het hotel is het flexibele kamersysteem waar vier, zes, acht of zelfs tien personen kunnen overnachten.

Afbeelding

Afbeelding

Ligging:
Het hotel bevindt zich in de directe ‘magische’ omgeving van de Disney Parken en Disney Village. Met de gratis pendelbus bent u na ongeveer 10 minuten bij de parken voor een dag vol wonderen. Parkeerplaatsen worden gratis ter beschikking gesteld voor de gasten.

Faciliteiten en services:
Het Thomas Cook’s Explorers Hotel biedt een breed scala aan diensten, zoals:
  • Informatiedesk
  • Conciërge
  • Kluisje bij de receptie
  • Geldautomaat
  • Bagagedepot
  • 3 bars + 3 restaurants
  • Explorersboetiek + Disneyboetiek
  • Shopping service
  • Kinderhoek + binnenspeeltuin + amusementshal
  • Binnenzwembad (verwarmd)
  • Stomerij
  • Liften
  • Gratis parkeerplaats
  • Gratis pendelbus naar de Disney Parken en de Disney Village
Kamers:
Standaardkamers
Het Thomas Cook’s Explorers Hotel heeft 390 kamers (maximum 1 à 4 personen) met 1 tweepersoonsbed en 2 eenpersoonsbedden, maar zijn door het flexibele systeem uitbreidbaar tot maximaal 4 personen. De kamer kan makkelijk uitgebreid worden naar meerpersoonskamers (alle types staan hieronder beschreven).
De standaardkamers en Crew Rooms zijn voorzien van:
  • Badkamer met bad/douche/wastafel + haardroger
  • Toilet
  • Televisie + videospelletjes + films
  • Telefoon
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Kluisje
Afbeelding

Afbeelding

Standaardkamer

De maritieme stijl geeft je het gevoel alsof je je eigen hut hebt.
Inclusief ontbijt per persoon
1 tweepersoonsbed en 2 éénpersoonsbedden
Voor 4 personen

Familiekamer

In deze kamer met maritieme decoratie is het net alsof je je eigen hut hebt. Er is bovendien extra ruimte voor 2 extra matrozen in hun eigen hut met tussendeur.
Inclusief ontbijt per persoon
1 tweepersoonsbed en 2 éénpersoonsbedden en 1 stapelbed
Voor 6 personen

Themasuites
Het hotel beschikt over suites (de zogenaamde Captain’s Quarters) alsook themasuites. Alle suites zijn uiteraard bijzonder ruim en comfortabel ingericht met 2 slaapkamers, een woongedeelte en geschikt voor maximaal 2 volwassenen en 2 kinderen tem 16 jaar. De suites zijn op aanvraag te boeken. Kiest u bijvoorbeeld voor de Sweet Suite, de Jungle Suite en de Planet Hollywood Suite.

Gasten met speciale wensen
Crew Rooms voorzien van een tweepersoonsbed en een speciaal ingerichte badkamer voor gehandicapten met douche en toilet zijn op aanvraag beschikbaar. Tevens op aanvraag speciaal aangepaste shuttlebus voor transport naar de Disney Parken.

Eten en drinken:
The Captain’s Library: Dit à-la-carte-restaurant biedt u traditionele Europese gerechten aan in een sfeervol decor. Naast het restaurant is een speelruimte voor de kinderen. Een kindermenu is beschikbaar.

The Plantation: In dit buffetrestaurant kunt u gezellig genieten van heerlijke maaltijden uit verschillende werelddelen in een zachte thematische omgeving. Een kindermenu is beschikbaar.

Marco’s Pizza Parlour: Dit restaurant biedt u pizza’s om mee te nemen of ter plaatse te nuttigen. Voor het middagmaal zijn hier salades, pizza’s en Italiaanse specialiteiten te verkrijgen.

Smugler’s Tavern: Ontdek de charmes van de 18de eeuw in deze bar: geniet er van bier, wijn, cocktails en borrelhapjes terwijl u kijkt naar een sportevenement op groot scherm nabij de open haard.

Shopping en ontspanning:
De Secret Lagoon is een indrukwekkend, overdekt en verwarmd zwembad van circa 20 meter met het wrak van het Seven Seas Raider-piratenschip waar kinderen de cabines en dekken kunnen verkennen alvorens van de glijbaan het zwembad in te glijden. Het zwembad heeft een 45meter lange Draken-glijbaan voor de echte waaghalzen.

Jonge verkenners kunnen hun klim- en avontuurvaardigheden testen in de Scally Wagg’s Jungle: een overdekte avontuurlijke speelruimte met glijbanen, ladders en schommels.

In het hotel bevindt zich ook nog een Disney Store waar leuke Disney souvenirs te verkrijgen zijn.

Contactgegevens:
Thomas Cook’s Explorers Hotel
50, Avenue de la Fosse des Pressoirs
77700 Magny-Le-Hongre
Frankrijk
http://www.explorershotels.com/


Wil je graag dit of andere hotels boeken? Kijk dan op deze pagina: aanbiedingen hotels. (Geef als bestemming de naam van je hotelkeuze in of Disneyland Paris om alle hotels te zien)

Je kan ook via de officiële Disneyland Paris website arrangementen boeken.
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Nieuwe naam voor het Explorers Hotel.

Op 30 maart 2012 werd het hotel verkocht door Thomas Cook aan de groep Verquin SAS (onderdeel van Algonquin SA), voor een bedrag van €3,4 miljoen.

Hiervoor werd de naam van het hotel veranderd naar Algonquin's Explorers Hotel. Tot op heden is nog steeds niet bekend wat de nieuwe groep met het hotel precies gaat doen, maar er zijn toch al enige renovatiegeruchten verspreid.


Hier het officiële bericht van Euro Disney Associés SCA.

Meer info over About Algonquin SA:
Algonquin SA is a privately owned hotel investor and operator. Through its
subsidiaries and investment funds Algonquin owns 35 hotels with c.4,000 rooms,
of which 16 hotels are directly managed by Algonquin. Over the past three
years, Algonquin has made over €200 million of hotel investments. Further
information on Algonquin can be found at http://www.algonquin.be.
bron: bloomberg.com
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Disneyparisfreak
Member
Member
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2013, 18:52

Hallo Allemaal

Wie heeft er al eens in het explorers hotel gelogeerd,
en hoe is dit jullie bevallen.
Graag jullie mening en ervaring.

b.v.d

Dlrpfreak
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Wij hebben er een aantal jaar geleden geslapen, en het is ons ontzettend tegengevallen.

Jaren hebben wij gekeken voor prijzen en het kwam altijd (voor ons dan) duurder uit dan bijv Santa Fé. En die ene keer niet. Dus hebben we het toch gedaan.
Eens maar NOOIT meer....

Ontbijt was heel slecht, enkel een broodje met 1 soort beleg..
Ik vond de drankjes in de bar ook vrij aan de prijs 's avonds.
De kamers waren prima, ruim en netjes.

Maar ons oordeel kwaliteit/prijs... nee... niet meer..

Kijk dit is natuurlijk onze ervaring. Dus ik zou zeggen, laat je niet door mijn relaas weerhouden.
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ik heb er een keer geslapen en het was toen wel goed ! Ik weet natuurlijk niet hoe het nu daar is
We hebben wel al een paar keer geslapen bij residhome apart hotel en daar is het wel de moeite !
En het is niet zo echt ver van het Disneyland park één nadeel als je geen passeport annuel hebt moet je iedere dag parking betalen voor het hotel en het Disneyland park
Gebruikers-avatar
nance72
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2013, 21:30

wij zijn er meerder malen geweest. laatste keer in oktober. Wij zijn heel tevreden,maar ik denk
dat dit voor iedereen anders is. Welke eisen heb je ? wat zijn je verwachtingen ? je kan nutuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ;) al denken sommige mensen dit wel.
De kamers zijn prima. ruim genoeg en schoon. zwembad is schoon en lang geopend. water wel koud.
Ontbijt vinden wij prima. standaard ontbijt. franse broodjes..chocobroodjes..croissant..toastbrood..cake.
jam..pasta..blokjes kaas..ham..fruit..yoghurt. verschillende cornflakes..koffie thee jus..appelsap chocomelk.
engels ontbijt kan je laten maken voor geloof ik € 4,00.
Het warm buffet eten vonden wij niet goed.. weinig keuze en niet lekker. drinken aan de bar is wel erg duur.
als je vragen hebt an hoor ik het wel.
Gebruikers-avatar
Angel007
Member
Member
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2013, 13:02

Ook wij zijn hier al enkele keren geweest en meestal viel het heel goed mee, de laatste keer waren we wel minder tevreden over de kamer, maar dat was omdat deze naast de lift gelegen was en we daar veel lawaaihinder van hadden, en het was een gehandicaptekamer waardoor de hele badkamervloer nat was als er iemand zich douchte, niet zo handig. Vermits we er toen maar 1 nacht verbleven hebben we er niks van gezegd maar anders hadden we wel een andere kamer gevraagd. Het zwembad is heel leuk, zeker als je kinderen hebt, en ja het water kan best koud zijn, maar uit ondervinding is ons opgevallen dat het water pas echt koud is als je savonds gaat zwemmen, smorgens en in de namiddag is dit goed te doen. Het ontbijt is veel verbeterd tegen vroeger, er is genoeg keuze van brood, chocolade broodjes, croissants en de mogelijkheid om je brood te toasten, ook genoeg variatie qua beleg, yoghurt en dergelijke, al moet ik wel toegeven dat ik zelf mijn kaas meeneem, het stoort mij niet dat de kaas er in blokjes is, maar ik ben niet voor het soort kaas dat ze hebben. Je kan gaan ontbijten wanneer je wil, je moet dus niet op een bepaald tijdstip daar zijn. De uren waartussen je kan ontbijten ben ik niet helemaal zeker van maar dacht dat dit tussen 7 en 11 is. Het personeel was zeer vriendelijk. Let wel op in het zwembad mogen geen losse zwembroeken, het moeten van die aanpassende zijn, en daar doen ze strenge controle op, anders kan je niet gaan zwemmen of ben je verplicht eentje te kopen uit hun automaat.
Tale as old as time, Song as old as rhyme
Certain as the sun , Rising in the east
Beauty and the beast
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Ben zo vrij geweest het topic even samen te voegen.

Ook wij zijn er al geweest en hadden zeker geen klagen! Mooie, ruime kamers. Nette badkamer en ook het ontbijt viel zeker mee hoor (beter dan dat van de Santa Fé/Cheyenne).
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Disneyparisfreak
Member
Member
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2013, 18:52

Hartelijk dank voor jullie reacties !!

Voor ons is het heel belangrijk dat alles schoon en hygienisch is, en een goed bed.
De rest is allemaal meegenomen als het goed is, onbijt is zeker belangrijk, maar als het fatsoenlijk is en niet zo heel uitgebreid vinden we dat niet zo erg ( alhoewel ik de hier genoemde € 4,- wel erg hoog).
Vriendelijk personeel is zeker ook fijn.

Wat ik me wel nog afvraag is of die plafond ventilator wel voldoende is met hete dagen?
En heeft iemand van jullie de indruk, nu het van al algoquin is en niet meer van thomas cook, dat het hotel er beter op is geworden.

reacties nog altijd welkom!!

groetjes Dlrpfreak
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disneyparisfreak schreefCOLONHartelijk dank voor jullie reacties !!

Voor ons is het heel belangrijk dat alles schoon en hygienisch is, en een goed bed.
De rest is allemaal meegenomen als het goed is, onbijt is zeker belangrijk, maar als het fatsoenlijk is en niet zo heel uitgebreid vinden we dat niet zo erg ( alhoewel ik de hier genoemde € 4,- wel erg hoog).
Vriendelijk personeel is zeker ook fijn.

Wat ik me wel nog afvraag is of die plafond ventilator wel voldoende is met hete dagen?
En heeft iemand van jullie de indruk, nu het van al algoquin is en niet meer van thomas cook, dat het hotel er beter op is geworden.

reacties nog altijd welkom!!

groetjes Dlrpfreak
Een plafondventilator is nooit voldoende als het echt warm is, dan is (goede) airco het beste...
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Aanbieding: 2 daagse busreis incl. 1 nacht met 2 dagen entree tot de Disney Parken
vanaf 189 euro per persoon!

Hotel Explorers is met haar avontuurlijke zwembad en grote kamers hét hotel voor een verblijf met families of gezelschappen, dichtbij Disneyland® Paris.

http://www.oad.nl/frankrijk/disneyland- ... =2&airport
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
judoka Jol
Member
Member
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013, 15:57

Ik ben er zelf nog nooit geweest maar er wel naar gekeken of het een goed hotel was voor 5 a 6 personen maar uit eindelijk hebben we een ander hotel gekozen omdat er wat mensen af viellen toen was een disneyhotel toch goedkoper.
Vanaf 1997 minstens 1 keer per jaar naar Disneyland Parijs. In 2000 en 2003 naar Walt Disney World te Orlando. En in 2007 naar Disney Resort te Anahem.
Ayladdin
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 22:56

Benieuwd hoe het ons zal bevallen.
12-14 mei voor 155,41€ voor een kamer met 2 persoonsbew en ontbijt voor ons beide
Afbeelding
Disneyparisfreak
Member
Member
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2013, 18:52

Ayladdin schreefCOLONBenieuwd hoe het ons zal bevallen.
12-14 mei voor 155,41€ voor een kamer met 2 persoonsbew en ontbijt voor ons beide

enne hoe is het bevallen ??
Hoe is het daar gesteld met de hygiene?

Groetjes Dlrpfreak
lindavdende
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2014, 06:06

Wij slapen hier in september. Ik ga samen met m'n moeder. Krijg je dan een tweepersoonsbed of twee losse bedden?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar