Speciale diëten en voedselallergieën

De Restaurants van Disneyland Park, De Studio's en De Village.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

NickySacred schreefCOLONIk ben gewoon een extreem moeilijke eter lees eet geen fruit amper groente ik krijg het gewoon niet binnen. Als je nu gaat eten met een menu of a la carte in een table service restaurant kan je dan bv. Een burger zonder groenten en saus bestellen? Door dat ik nog maar twee table services heb gedaan in mijn leven maar er meer wil ontdekken vraag ik me dit af :)
Ik bestel met maar gooi gewoon alles eraf wat ik niet hoef LOL. Zonder saus doen ze zeker wel hoor, heb ik al gedaan. Bij een burger vraag ik dan meestal gewoon zonder saus en de groentjes kegel ik er dan zelf af, kwestie van het die mensen dan niet té moeilijk te maken. Maar ik denk als je het vraagt dat ze wel gewoon zonder serveren hoor. Bij Rainforest krijg je de burger met de groentes ernaast, vind ik echt helemaal top want dan hoef ik de sla er niet uit te vissen. :lol:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
NickySacred
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2015, 18:24

Ona1991 schreefCOLON
NickySacred schreefCOLONIk ben gewoon een extreem moeilijke eter lees eet geen fruit amper groente ik krijg het gewoon niet binnen. Als je nu gaat eten met een menu of a la carte in een table service restaurant kan je dan bv. Een burger zonder groenten en saus bestellen? Door dat ik nog maar twee table services heb gedaan in mijn leven maar er meer wil ontdekken vraag ik me dit af :)
Ik bestel met maar gooi gewoon alles eraf wat ik niet hoef LOL. Zonder saus doen ze zeker wel hoor, heb ik al gedaan. Bij een burger vraag ik dan meestal gewoon zonder saus en de groentjes kegel ik er dan zelf af, kwestie van het die mensen dan niet té moeilijk te maken. Maar ik denk als je het vraagt dat ze wel gewoon zonder serveren hoor. Bij Rainforest krijg je de burger met de groentes ernaast, vind ik echt helemaal top want dan hoef ik de sla er niet uit te vissen. :lol:
Oh super van in rainforest! Zeker wens gaan eten dan, bij counter service doen ze het daar vraag ik altijd zonder groenten en saus. Zelf eraf halen is voor mij geen optie haha ik walg er te erg van.
31 Oktober - 1 November Halloween Soirée
6 - 7 December Mickey Mouse Birthday Party AP Event
31 December - 2 Januari New Years Eve
October - November 2019 First time Walt Disney World
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De nieuwe Nederlandse brochure voor personen met Speciale diëten en voedselallergieën

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

De items onder ontbijt, zijn die alleen als je ontbijtvouchers ofzo hebt? Ik ontbijt altijd in Kyriad en ga volgend jaar met iemand die lactose intolerant is. Ik koop bijv altijd cookies enzo bij Cookie Kitchen, maar kan zij daar op dat moment dan vragen om die lactose vrije producten?
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

SabinaH schreefCOLONDe items onder ontbijt, zijn die alleen als je ontbijtvouchers ofzo hebt? Ik ontbijt altijd in Kyriad en ga volgend jaar met iemand die lactose intolerant is. Ik koop bijv altijd cookies enzo bij Cookie Kitchen, maar kan zij daar op dat moment dan vragen om die lactose vrije producten?
Deze menu's zijn allen voor de disney hotels en dat is disney niet. Je vriendin kan altijd vragen of er lactose vrije producten zijn. Ik red mezelf wel altijd goed met de standaard buffet dingen die aangeboden worden in kyriad of eenvan de andere partnerhotels. Zelf geen ervaring met de speciale minuus omdat ik zelf eten bestel zowel in tafel service restaurants als counterservice en daar rekening mee hou of er wel of geen lactose in zit. En medewerkers bij de kassa's kunnen je als vragen hebt altijd helpen.
Elske @disney
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 10:58

Over een tijdje gaan we weer naar Disney. De vorige keer vond ik het behoorlijk lastig om gluten vrije en lactose vrije maaltijden te vinden. iemand tips? Die maaltijden die voorverpakt zijn lijken me trouwens helemaal niets. (Waar alle allergenen uit zijn). Ik eet graag gewoon mee met de rest.
Kun je bv gluten vrije broodjes bij Caseys corner krijgen? Zijn er gluten vrije pizza's. Hoe is het eten in fuento del oro?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Nee, volgens mij is de oplossing van Disney alleen de voorverpakte maaltijden. Van een vriendin begreep ik dat deze wel veel smaak heeft voor een volledig allergeen vrije maaltijd.
Fuento del oro is erg lekker, dus als kruisbesmetting geen probleem is voor je (de wraps en rijst komen voor zover ik weet uit dezelfde keuken), is dat een goede optie
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Elske @disney schreefCOLONOver een tijdje gaan we weer naar Disney. De vorige keer vond ik het behoorlijk lastig om gluten vrije en lactose vrije maaltijden te vinden. iemand tips? Die maaltijden die voorverpakt zijn lijken me trouwens helemaal niets. (Waar alle allergenen uit zijn). Ik eet graag gewoon mee met de rest.
Kun je bv gluten vrije broodjes bij Caseys corner krijgen? Zijn er gluten vrije pizza's. Hoe is het eten in fuento del oro?
Voedselallergie ?

In Disneyland Paris werken we met diëtisten om onze gasten allergeenvrije maaltijden aan te kunnen bieden voor zestien voedselallergieën, waaronder Natama-maaltijden.

Het Natama-menu
In de deelnemende restaurants heb je keus uit twee voorgerechten, vier hoofdgerechten en drie desserts. De lijst met ingrediënten is volledig (dus geen verborgen ingrediënten).Hier is een lijst met ingrediënten die niet in onze Natama-maaltijden voorkomen:

1.Pinda
2. Selderij
3. Schaaldieren
4. Fenegriek
5. Gluten*
6. Alle melkproducten
7. Lupine
8. Weekdieren
9. Mosterd
10. Alle noten*
11. Ei/eiproducten
12. Gele erwten
13. Vis
14. Sesam
15. Soja
16. Sulfieten

5. Gluten*: graanproducten met gluten: haver, tarwe, spelt, kamut, gerst en rogge.
10. Alle noten*: walnoten, cashewnoten, pecannoten, paranoten, macadamianoten, amandelen, pistachenoten en hazelnoten.

eventueel kan je ook een mail versturen naar dlp.dietetique@disney.com
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Elske @disney schreefCOLONOver een tijdje gaan we weer naar Disney. De vorige keer vond ik het behoorlijk lastig om gluten vrije en lactose vrije maaltijden te vinden. iemand tips? Die maaltijden die voorverpakt zijn lijken me trouwens helemaal niets. (Waar alle allergenen uit zijn). Ik eet graag gewoon mee met de rest.
Kun je bv gluten vrije broodjes bij Caseys corner krijgen? Zijn er gluten vrije pizza's. Hoe is het eten in fuento del oro?
In Planet Hollywood is een glutenvrije menukaart beschikbaar. Of daar ook lactosevrije gerechten zijn, durf ik niet te zeggen. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Elske @disney
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 10:58

Dat Natama gebeuren lijkt me helemaal niets. Bovendien ben ik ook niet zo zwaar allergies dat dit nodig is. Goed dus voor mensen die echt geen druppel of kruimel binnen mogen krijgen. Maar ik ben op zoek naar andere alternatieven. Al is het maar een gluten vrij broodje bij Caseys. Of een gluten vrije pizza bij Bella Nota.

Bedankt voor de Planet Hollywood tip. Iemand ervaringen met Vapiano in Disney village? Is er bv gluten vrije pasta te krijgen?

Fuento del oro heeft rijst gerechten, maar wat zit erbij? Zitten daar geen gluten / lactose in. In ieder geval ook iets om te gaan bekijken.
Iemand nog andere tips over het park zelf? (Buiten Natama om).
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Eventueel kan je zelf ook een paar producten meenemen !
Ik denk wel dat ze gluten vrij brood hebben bij Casey's aangezien ze ook dit brood hebben bij de Disney Hotels.
timheidi
Member
Member
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2017, 09:37

Vapiano heeft glutenvrije en lactosevrije gerechten
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Ik meen me te herinneren dat Vapiano geen glutenvrije pasta heeft, maar wel risotto.
Afbeelding
timheidi
Member
Member
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2017, 09:37

Op de site van vapiano kan je een lijst met al hun gerechten en de allergenen vinden. Idd geen glutenvrije pasta, wel risotto. Wij hadden vorige keer een vriendinnetje van de dochter bij met lactose-intolerantie, dus toen alleen daar op gelet en ik vond het niet gemakkelijk om daar iets voor te vinden, er werd weinig rekening mee gehouden.
Elske @disney
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 10:58

Dat is inderdaad ook mijn idee: er wordt te weinig rekening mee gehouden. Ja zo'n apart menu in van die bakjes. (ziet er vreselijk uit). Of eten in de hele dure restaurants, waar de kok je kan helpen. (Niet te betalen als je meerdere dagen gaat). Hoe moeilijk is het om gluten vrije broodjes te verkopen bv bij Caseys? Of een hamburger met gluten vrij broodjes aan te bieden bij de diverse fastfood restaurant. Of om duidelijk aan te geven welke allergenen er in de menu's zitten. Legoland Denemarken heeft bij de fastfood menu's borden hangen met daarop alle allergenen. Super handig. Helaas is Disneyland Parijs nog niet zover. Dat wordt weer veel salades eten. En zelf koken. Zou graag weer een keer in een van de hotels verblijven, maar aangezien je hier niet zelf kunt koken is dat gewoonweg geen optie nu.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar