Hulp gezocht: is een jaarpas interessant voor ons?

Jaarpas Info, Jaarpas Aanbiedingen
mikkelnl
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2017, 12:01

Hoi allemaal,

De info rondom jaarpaspoorten duizelt me inmiddels, dus ik zoek wat ervaringen :)

Mijn situatie: we gaan eens per jaar (in januari of in mei) met 2 volwassenen en 2 kinderen (6 en 9jr) naar Sequoija Lodge: 4 nachten in een Golden Forrest kamer.

We zouden echter best 2x per jaar willen, bijvoorbeeld in januari én mei, maar dat wordt te kostbaar als we 'normaal' boeken. Ik boek overigens altijd alleen als er zo'n "aanbieding vroegboekvoorbeeld" is (wat er elk jaar langskomt).

Even snel en afgerond rekenen: een bezoekje aan Seq.lodge, Golden Forrest kamer met 4 personen voor 4 nachten kost dan grofweg 1400 euro.

Mijn vraag is nu... zou een van de jaarpaspoorten interessant zijn? Ik lees dat je er korting mee krijgt op een hotelkamer, maar wat een Golden Forrest kamer uberhaupt per nacht kost is nergens te vinden, toch? Dus ik kan (volgens mij?) niet een rekensom maken wat het zou kosten als we 2x per jaar (in januari en mei bijvoorbeeld) zouden gaan. Daarbij weet ik niet eens of een Golden Forrest kamer uberhaupt te boeken in met zo'n paspoort... :)

Kortom; iemand die in een vergelijkbare situatie zit? Of iemand die me advies kan geven?

Thanks!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Waar je zeker rekening mee moet houden dat kinderen tot 6 of 11jaar in arrangement vaak gratis zijn en met jaarkaart is dit niet. Zij moeten dan gewoon volle prijs voor jaarkaart betalen.
En disney hotel met jaarkaart kost ook veel geld. Vooral in de vakanties...
Je zou een datum als voorbeeld kunnen geven.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
mikkelnl
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2017, 12:01

Prins Adam schreefCOLONWaar je zeker rekening mee moet houden dat kinderen tot 6 of 11jaar in arrangement vaak gratis zijn en met jaarkaart is dit niet. Zij moeten dan gewoon volle prijs voor jaarkaart betalen.
En disney hotel met jaarkaart kost ook veel geld. Vooral in de vakanties...
Je zou een datum als voorbeeld kunnen geven.
Thanks! Ik heb altijd het gevoel gehad (nog steeds) dat een jaarkaart niet voordeliger zou zijn voor ons, maar wil het toch 's uitzoeken omdat we graag meer dan eens per jaar zouden gaan :)

Inderdaad misschien handig vergelijken met een datum...

Weet iemand bijv. wat het zou kosten als ik afgelopen week in Newport Bay Club was geweest in een Compass Club kamer: aankomst 2 januari, vertrek 6 januari, met 2 volwassenen en 2 kinderen (6 en 9jr)?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Dat is lastig als je datum die al voorbij is kiest... en vanuit welk land boek je?
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
mikkelnl
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2017, 12:01

OK, dan deze data :)

Aankomst: dinsdag 25 mei 2017, vertrek zaterdag 29 mei 2017.
Golden Forrest-kamer in Sequoia Lodge.
Boeken vanuit Nederland.

Thanks :)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Eigenlijk heb je hier een vb...

Afbeelding

De kamerprijs of je met 2 of 4 bent met jaarkaart blijft ongeveer gelijk...
Tel daar 4 jaarkaarten bij aan 179 of 223 euro.
Dus nu moet je die data maar eens arrangement uitrekenen voor jullie...
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
mikkelnl
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2017, 12:01

Dank, handig!

Je noemt 179 of 223 euro, maar kan de Classic niet? Die kost 135 euro en de geblokte data zijn wellicht voor mij geen probleem.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

mikkelnl schreefCOLONDank, handig!

Je noemt 179 of 223 euro, maar kan de Classic niet? Die kost 135 euro en de geblokte data zijn wellicht voor mij geen probleem.
De classic kan idd ook. Maar zou zeker 1 dream kopen. Heb je goedkopere kamer mee en meer kortingen.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

http://www.hellodisneyland.com/hotels-d ... ls-disney/
Hierboven vind je de room only prijzen, hier moet dus nog wel je jaarpaskorting vanaf (35% minimum, 60% maximum met een dreampas).

Golden forest/compass club moet je een supplement bijrekenen van +/- 75-100€ per nacht op bovenstaande prijzen om een indicatie te krijgen. Dit klopt nooit op de €, maar het geeft je een idee.

Voor een definitieve prijs moet je de reserveringslijn bellen. Normaal moet je wel een pasnummer opgeven van je jaarpas, maar misschien als je uitlegt dat je aan het vergelijken bent en overweegt om er te kopen dat ze je wel een prijs willen geven. Je kan deze dan wel nog niet boeken zonder jaarpas. Vroeger ging dit wel, maar tegenwoordig worden ze hier moeilijker in en kan je pas RO boeken als je je pas hebt. Soms staan ze het wel toe en dan vragen ze wel om eerst je jaarpassen op te halen bij BPA en daarna pas in te checken, zodat je je jaarpas kan voorleggen bij het inchecken. Maar dat hangt een beetje af van wie je aan de lijn krijgt.

Wij boeken bijna altijd Disney hotels met onze jaarpassen en zijn voordeliger uit hoor. Wij zijn wel met 2 volwassenen zonder kids, maar dan nog. Doordat wij minstens 2x per jaar gaan in een Disney hotel en dan vaak nog 1 a 2 x voor een dagje hebben wij onze passen snel terugverdiend. Als je zeker bent dat je altijd Disney hotels neemt, kan je best voor 1 iemand een dreampas aanschaffen en voor de rest fantasy passen. Dat scheelt in prijs behoorlijk en met 1 dreampas in het gezelschap heb je overal maximale korting (merchandise, hotelkamers, restaurants, gratis parking, ... ).

Normaal heb je blockdagen met de fantasypas maar als je in een Disney hotel verblijft komen deze te vervallen.

Wij hebben voor onze eerste passen ook lang getwijfeld omdat wij ook altijd met 30-45% korting konden boeken bij de arrangementen en dan vaak nog gratis halfpension er boven op kregen, maar uiteindelijk hebben wij in 2012 onze eerste dreampas aangekocht en inmiddels hebben wij in juni onze 5e passen aangeschaft. :) Wij zouden echt niet meer zonder kunnen, gewoon het feit dat je een tgv kan boeken voor een dagje en weg zijn voor een klein prijsje, of gewoon de auto in springen doen wij ook. 3 uurtjes rijden enkele rit dus dat gaat best voor een dagje en wij rijden met z'n 2.

Als je voor de kids al wel eens een speelgoedje o.i.d koopt in de winkeltjes en je eet ook altijd ter plekke in het resort, dan bespaar je behoorlijk met de korting die je hebt bij de dreampassen.

Om je een prijsvoorbeeld te geven, wij gaan 26-28 maart 2 nachtjes naar Golden Forest Club en betalen 271€ voor onze kamer, met dreampaskorting. Als jullie met het hele gezin op 1 kamer verblijven, zou dat dus 271€ zijn + 1 dreampas 223 € + 3 fantasypassen 179x3 = 1031€. Hier komt wel nog +/- 1€ toeristenbelasting per nacht bij per persoon, dus voor 4 personen 2 nachten = 8€ ongeveer, maar ik denk dat kinderen onder de 12j deze nog niet betalen.

25 mei gaat overigens belachelijk duur zijn omdat dit een feestdag is in zowat heel europa. Als je die dagen eruit gaat halen dan ga je niet veel goedkoper uit zijn. :P
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Handig overzicht met de goedkope data

Afbeelding

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
mikkelnl
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2017, 12:01

Ona1991 schreefCOLONhttp://www.hellodisneyland.com/hotels-d ... ls-disney/
Hierboven vind je de room only prijzen, hier moet dus nog wel je jaarpaskorting vanaf (35% minimum, 60% maximum met een dreampas).

...

Normaal heb je blockdagen met de fantasypas maar als je in een Disney hotel verblijft komen deze te vervallen.
Super handig, dank je! Begrijp het dus goed, dat een Dream pas 60% korting op de kamerprijs betekent, of varieert dat?
En als je dus in een van de hotels verblijft, gelden de blockdata niet?

Ben al aan het rekenen, en voorlopige inschatting is dat het de eerste keer iets duurder zal zijn, maar vooral vanaf een tweede vakantie in een jaar het fors zal schelen.
mikkelnl
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2017, 12:01

Prins Adam schreefCOLONHandig overzicht met de goedkope data
Thanks, dit miste ik al op de site met tarieven :)
Gebruikers-avatar
Myriam23
Member
Member
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2014, 16:18

Ik heb room only geboekt in sq lodge golden forrest voor 26 t/m 29 januari. WIj zijn dan met 2 volwassenen en hebben iets extras betaald voor lake side.
Maar de kamer kwam op iets van 450.
Dus dan heb je een idee wat het kan kosten in januari.
En als je niet perse een disney hotel wil zijn de partner hotels ook een ideale uitkomst met gratis pendelbus.
Heb hierzelf ook meermaals de keuze gemaakt omdat het goedkoper uit valt.
Wij kiezen zelf altijd voor dream castle hotel, i.v.m vergelijkbaar ontbijt en goeie kamers
It's kind of fun to do the impossible

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

mikkelnl schreefCOLON
Ona1991 schreefCOLONhttp://www.hellodisneyland.com/hotels-d ... ls-disney/
Hierboven vind je de room only prijzen, hier moet dus nog wel je jaarpaskorting vanaf (35% minimum, 60% maximum met een dreampas).

...

Normaal heb je blockdagen met de fantasypas maar als je in een Disney hotel verblijft komen deze te vervallen.
Super handig, dank je! Begrijp het dus goed, dat een Dream pas 60% korting op de kamerprijs betekent, of varieert dat?
En als je dus in een van de hotels verblijft, gelden de blockdata niet?

Ben al aan het rekenen, en voorlopige inschatting is dat het de eerste keer iets duurder zal zijn, maar vooral vanaf een tweede vakantie in een jaar het fors zal schelen.
Zoals ik al zei krijg je met een dreampas minstens 35% en maximum 60%. 35% krijg je altijd, 60% acties doen ze af en toe. In één van de Disney hotels (partner hotels zijn hier niet bij inbegrepen, daar blijven de blockdagen geldig!) gelden de blockdagen niet, je kan dan gewoon 365 dagen binnen. Mocht je voor een classic pas gaan, geldt dit NIET voor de 2e en 3e dag na aankoop, daarop kan je sowieso NIET naar binnen ongeacht waar je verblijft. Da's dan ook het grootste nadeel van classic passen, die moet je oftewel via de post ruim op voorhand aankopen (zodat je pas al ingegaan is voor je de eerste keer gaat) oftewel op een ééndags tripje kopen zodat je die 2e en 3e geldigheidsdatum niet nodig hebt.

De eerste trip komt het door de aanschaf van de passen altijd wel duurder uit dan een arrangement, maar op de 2e bespaar je normaal gezien behoorlijk wat.
Afbeelding
mikkelnl
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2017, 12:01

Bedankt voor jullie info... ik blijf het ontzettend lastig vinden om in detail uit te rekenen, maar denk dat dat gewoon niet kan omdat we als klant nou eenmaal niet alle exacte tarieven kennen, hoeveel % korting je op een bepaalde datum krijgt, enz.

We gaan ons eens afvragen of we echt 2x per jaar als gezin er heen zouden gaan. Zo ja, dan is een jaarkaart vrij zeker goedkoper, plus de extraatjes zoals korting in winkels etc.

Tot slot nog twee vraagjes (ik ben lui, ze zullen vast ergens staan, maar ach...) ;-)

- Geldt een jaar-pasport van 1-1 tot 31-12, of geldt hij vanaf de datum aanschaf 12 maanden?
- Als Nederlander zijn ze niet online te bestellen, alleen telefonisch?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar