Je maakt een account aan en daar link je al je medereizigers aan, als goed is heb je iedereen in je account zichtbaar.
Bij aankomst in het hotel krijg je je magic band en maak je een pincode aan. Deze code geld voor alle magische banden. Je kan kinderen blokkeren op je credit card. Houdt in dat ze wel band gebruiken voor toegang, fastpass en dining pionts maar niet er mee kunnen betalen.
Na code vastleggen worden alle quick service points vrij gegeven. Die staan gelinkt aan ALLE banden in je party. Dus als je met bv vijf personen bent en twee weken blijft krijg je 140 quickservice punten. Iedereen in jou party kan met een band een betaling doen met een QS punt. Maakt dus niet uit wie eten haalt. 1 persoon voor 5 of 5 personen allemaal apart. Je geeft bij de kassa aan dat je met QS punt wil betalen en bij daadwerkelijk afrekenen trekken ze gewoon de juiste hoeveelheid punt af van je totaal. Je kan dit vaak op de kassa zien gebeuren op het scherm zekers als je schuin naast de kassa staat. Ook kan je bij een kassa altijd je saldo opgraven. Je hebt 2 punten per dag per persoon. Wij hadden er genoeg aan met zijn tweetjes. Af en toe samen s middags een "lunch" genomen altijd ontbijt en s avonds punt gebruikt. Hadden paar punten in planning over ivm buffet's die we ook gedaan hebben.
Snack pionts werken het zelfde maar hier kan je ook bij karretjes zoals die ijs verkooen en los in park staan mee betalen. Kan zijn dat ze het nummer van je band moeten invoeren ipv chip kunnen scannen. Kwestie van de band avdoen nummer staat achter op de chip nl.
QSP kan je ook als snackpoint gebruiken. LET OP je krijgt voor 1 QSPoint namelijk 3! Snackproducten. Kwamen wij laatste 2 dagen van ons verblijf achter. Hadden nog veel qsp over, leve orkaan matthew, voorbeeld van wat wij konden nemen,
1 kop thee, 1 espresso en 1 zak suikerspin.
Thee, Water, Sprite
3 zaken suikerspin
2 ijsjes en water enz enz enz.
Niet al onze punten waren op na ons verttek maar wel veel.
FAQ Walt Disney World.
- DisneyLover
- Member

Fantastisch om te horen en heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg!! Nu kan ik met een gerust hart verder plannencalimero schreef:Je maakt een account aan en daar link je al je medereizigers aan, als goed is heb je iedereen in je account zichtbaar.
Bij aankomst in het hotel krijg je je magic band en maak je een pincode aan. Deze code geld voor alle magische banden. Je kan kinderen blokkeren op je credit card. Houdt in dat ze wel band gebruiken voor toegang, fastpass en dining pionts maar niet er mee kunnen betalen.
Na code vastleggen worden alle quick service points vrij gegeven. Die staan gelinkt aan ALLE banden in je party. Dus als je met bv vijf personen bent en twee weken blijft krijg je 140 quickservice punten. Iedereen in jou party kan met een band een betaling doen met een QS punt. Maakt dus niet uit wie eten haalt. 1 persoon voor 5 of 5 personen allemaal apart. Je geeft bij de kassa aan dat je met QS punt wil betalen en bij daadwerkelijk afrekenen trekken ze gewoon de juiste hoeveelheid punt af van je totaal. Je kan dit vaak op de kassa zien gebeuren op het scherm zekers als je schuin naast de kassa staat. Ook kan je bij een kassa altijd je saldo opgraven. Je hebt 2 punten per dag per persoon. Wij hadden er genoeg aan met zijn tweetjes. Af en toe samen s middags een "lunch" genomen altijd ontbijt en s avonds punt gebruikt. Hadden paar punten in planning over ivm buffet's die we ook gedaan hebben.
Snack pionts werken het zelfde maar hier kan je ook bij karretjes zoals die ijs verkooen en los in park staan mee betalen. Kan zijn dat ze het nummer van je band moeten invoeren ipv chip kunnen scannen. Kwestie van de band avdoen nummer staat achter op de chip nl.
QSP kan je ook als snackpoint gebruiken. LET OP je krijgt voor 1 QSPoint namelijk 3! Snackproducten. Kwamen wij laatste 2 dagen van ons verblijf achter. Hadden nog veel qsp over, leve orkaan matthew, voorbeeld van wat wij konden nemen,
Thee, Water, Sprite
3 zaken suikerspin
"Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it" - Merida
★ Al 27 Disneyland Parijs bezoeken achter de rug en eerste keer WDW 2017! ★

- MickeyMagic
- Member

Mocht je meer tips willen weten over WDW bezoek dan mijn blog op www.wereldvandisney.blogspot.nlDisneyLover schreef:Fantastisch om te horen en heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg!! Nu kan ik met een gerust hart verder plannencalimero schreef:Je maakt een account aan en daar link je al je medereizigers aan, als goed is heb je iedereen in je account zichtbaar.
Thee, Water, Sprite
3 zaken suikerspin
- DisneyLover
- Member

Wauw super website!MickeyMagic schreef:
Mocht je meer tips willen weten over WDW bezoek dan mijn blog op http://www.wereldvandisney.blogspot.nl

- MickeyMagic
- Member

Dankjewel! Leuk om te horen en jij bedankt voor het nemen van de tijd om mijn blog te lezen. Dat doet me weer goed.DisneyLover schreef:Wauw super website!MickeyMagic schreef:
Mocht je meer tips willen weten over WDW bezoek dan mijn blog op http://www.wereldvandisney.blogspot.nl
Heb hem in 1 keer helemaal doorgelezen!
- DisneyLover
- Member

Ben nu jullie trip report aan het lezen (wat ook al zo leuk is!MickeyMagic schreef:Dankjewel! Leuk om te horen en jij bedankt voor het nemen van de tijd om mijn blog te lezen. Dat doet me weer goed.DisneyLover schreef:Wauw super website!MickeyMagic schreef:
Heb hem in 1 keer helemaal doorgelezen!
Als iemand anders hier ook tips rond heeft mag je deze zeker doorgeven!!

- MickeyMagic
- Member

Weer erg bedankt! Ik kan er oneindig veel over vertellen, dus vraag maar raak!DisneyLover schreef: Ben nu jullie trip report aan het lezen (wat ook al zo leuk is!) en had even een vraagje, waar ergens zaten jullie (welk gebied) in het carribean beach resort? Want zo te lezen zaten jullie kort bij de bus en bij Old Port Royale? Mijn ouders en ik hebben namelijk een "preferred" room genomen omdat mijn vader kampt met rugproblemen en we dus onnodig wandelen (zeker na een lange dag) zoveel mogelijk willen vermijden
Ik ben dan ook van plan om vooraf eens te bellen en te vragen of we een kamer kunnen krijgen in het beste/kortste gebied.
Wij zaten in "Martinique" van the Caribbean Beach Resort. De bushalte was 1 minuut van onze kamer, het kleine zwembadje ook en Old Port Royale was denk ik ongeveer 5 minuten. Ideaal hoor!
- DisneyLover
- Member

Wauw dan zaten jullie inderdaad super goed!MickeyMagic schreef:Weer erg bedankt! Ik kan er oneindig veel over vertellen, dus vraag maar raak!DisneyLover schreef: Ben nu jullie trip report aan het lezen (wat ook al zo leuk is!) en had even een vraagje, waar ergens zaten jullie (welk gebied) in het carribean beach resort? Want zo te lezen zaten jullie kort bij de bus en bij Old Port Royale? Mijn ouders en ik hebben namelijk een "preferred" room genomen omdat mijn vader kampt met rugproblemen en we dus onnodig wandelen (zeker na een lange dag) zoveel mogelijk willen vermijden
Ik ben dan ook van plan om vooraf eens te bellen en te vragen of we een kamer kunnen krijgen in het beste/kortste gebied.
Wij zaten in "Martinique" van the Caribbean Beach Resort. De bushalte was 1 minuut van onze kamer, het kleine zwembadje ook en Old Port Royale was denk ik ongeveer 5 minuten. Ideaal hoor!
En zat je bij de terugkomst van het park lang op de bus? Want las ergens dat deze bus het hele resort rondrijd en aan elk land stopt, dus als je dan net in het laatste land zit je makkelijk 30 min op de bus moet zitten
Sorry dat dit deze vragen heel specifiek zijn maar is echt essentieel voor mijn vader aangezien het zowieso al een zware reis zal worden

- MickeyMagic
- Member

Geen sorry, alle vragen zijn welkom! Hoe specifieker hoe beterDisneyLover schreef:Wauw dan zaten jullie inderdaad super goed!MickeyMagic schreef:Weer erg bedankt! Ik kan er oneindig veel over vertellen, dus vraag maar raak!DisneyLover schreef: Ben nu jullie trip report aan het lezen (wat ook al zo leuk is!) en had even een vraagje, waar ergens zaten jullie (welk gebied) in het carribean beach resort? Want zo te lezen zaten jullie kort bij de bus en bij Old Port Royale? Mijn ouders en ik hebben namelijk een "preferred" room genomen omdat mijn vader kampt met rugproblemen en we dus onnodig wandelen (zeker na een lange dag) zoveel mogelijk willen vermijden
Wij zaten in "Martinique" van the Caribbean Beach Resort. De bushalte was 1 minuut van onze kamer, het kleine zwembadje ook en Old Port Royale was denk ik ongeveer 5 minuten. Ideaal hoor!Weet je toevallig nog welke zone (21-26)? Want momenteel lijkt blok 26 het beste aangezien het praktisch naast Old Port Royale is en aan deze bushalte maar we willen toch ook geen nachtlawaai natuurlijk
![]()
En zat je bij de terugkomst van het park lang op de bus? Want las ergens dat deze bus het hele resort rondrijd en aan elk land stopt, dus als je dan net in het laatste land zit je makkelijk 30 min op de bus moet zitten![]()
Sorry dat dit deze vragen heel specifiek zijn maar is echt essentieel voor mijn vader aangezien het zowieso al een zware reis zal worden
Wij zaten in kamer 2426, volgens mij moet dit dan blok 24 zijn geweest. De wandeling naar Old Port Royale is echt heel kort hoor. Goed te doen. Halte Martinique was vaak de laatste halte van de rit door Caribbean Beach Resort. Na de hefboom in het resort zaten we zo gemiddeld een 10 minuutjes in de bus. (Afhankelijk van drukte, rolstoelen etc) Soms reed de bus een ander rondje en dan waren we de eerste. Het zitten in de bus is zeker niet vervelend en gaat best vlot. Ik weet nog wel dat de bus richting Disney Springs vanuit het resort een lange rit is. Tussendoor stopte deze bus namelijk ook bij het zwempark Typhoon Lagoon.
Van Magic Kingdom richting huis was ongeveer 20 -25 minuten denk ik. De drukte is erg afhankelijk bij de tijdsduur.
- DisneyLover
- Member

Oh dat valt veel beter mee dan ik gehoord had!MickeyMagic schreef: Geen sorry, alle vragen zijn welkom! Hoe specifieker hoe beter
Wij zaten in kamer 2426, volgens mij moet dit dan blok 24 zijn geweest. De wandeling naar Old Port Royale is echt heel kort hoor. Goed te doen. Halte Martinique was vaak de laatste halte van de rit door Caribbean Beach Resort. Na de hefboom in het resort zaten we zo gemiddeld een 10 minuutjes in de bus. (Afhankelijk van drukte, rolstoelen etc) Soms reed de bus een ander rondje en dan waren we de eerste. Het zitten in de bus is zeker niet vervelend en gaat best vlot. Ik weet nog wel dat de bus richting Disney Springs vanuit het resort een lange rit is. Tussendoor stopte deze bus namelijk ook bij het zwempark Typhoon Lagoon.
Van Magic Kingdom richting huis was ongeveer 20 -25 minuten denk ik. De drukte is erg afhankelijk bij de tijdsduur.
Kan je me ook nog vertellen wat er in de kamer aanwezig was (zoals haardroger, kluis,..)? Want dit vind ik precies nergens terug
Wij gaan eerst 2 dagen naar Universal en nemen van daaruit een taxi naar Disney. Nu vroeg ik me af of we nog steeds de magical express kunnen boeken om vanuit Disney op het einde van ons verblijf naar de vlieghaven te kunnen gaan? Of nemen we beter een taxi? Want heb gelezen dat de magical express vaak vroeg vertrekt waardoor je niet veel meer van je laatste dag hebt
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden!! Het plannen is leuk maar op sommige momenten toch wat overweldigend

- MickeyMagic
- Member

Geen dank! Wanneer gaan jullie? Gaaf hoor!!!DisneyLover schreef:Oh dat valt veel beter mee dan ik gehoord had!MickeyMagic schreef: Geen sorry, alle vragen zijn welkom! Hoe specifieker hoe beter
Van Magic Kingdom richting huis was ongeveer 20 -25 minuten denk ik. De drukte is erg afhankelijk bij de tijdsduur.![]()
Kan je me ook nog vertellen wat er in de kamer aanwezig was (zoals haardroger, kluis,..)? Want dit vind ik precies nergens terugVooral een kluis zou nodig zijn zodat ik de laptop kan meenemen om alle (vele) foto's te kunnen opzetten
![]()
Wij gaan eerst 2 dagen naar Universal en nemen van daaruit een taxi naar Disney. Nu vroeg ik me af of we nog steeds de magical express kunnen boeken om vanuit Disney op het einde van ons verblijf naar de vlieghaven te kunnen gaan? Of nemen we beter een taxi? Want heb gelezen dat de magical express vaak vroeg vertrekt waardoor je niet veel meer van je laatste dag hebt![]()
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden!! Het plannen is leuk maar op sommige momenten toch wat overweldigend
De kamer heeft echt alles wat je nodig hebt zoals haardroger, koelkastje en inderdaad een kluis. Best een ruime, maar weet niet hoe groot je laptop is.
Ik zou niet durven zeggen of je met de Magical Express weer naar huis kunt. Misschien maar even aan de receptie vragen. De Magical Express houdt rekening met vertrek vliegtug. Wij vlogen terug om 20.30 en volgens mij gingen wij rond 17.00 uur richting vliegveld. Voor ons perfect, want we konden nog lekker naar Epcot op deze laatste dag en op het vliegveld waren we mooi op tijd, niet te vroeg of te laat.
- DisneyLover
- Member

Gaan van 1-3 september naar Universal (kon een Harry Potter tripje niet laten liggen haha!) en van 4-18 naar DisneyMickeyMagic schreef:Geen dank! Wanneer gaan jullie? Gaaf hoor!!!DisneyLover schreef:Oh dat valt veel beter mee dan ik gehoord had!MickeyMagic schreef: Geen sorry, alle vragen zijn welkom! Hoe specifieker hoe beter
Van Magic Kingdom richting huis was ongeveer 20 -25 minuten denk ik. De drukte is erg afhankelijk bij de tijdsduur.![]()
Kan je me ook nog vertellen wat er in de kamer aanwezig was (zoals haardroger, kluis,..)? Want dit vind ik precies nergens terugVooral een kluis zou nodig zijn zodat ik de laptop kan meenemen om alle (vele) foto's te kunnen opzetten
![]()
Wij gaan eerst 2 dagen naar Universal en nemen van daaruit een taxi naar Disney. Nu vroeg ik me af of we nog steeds de magical express kunnen boeken om vanuit Disney op het einde van ons verblijf naar de vlieghaven te kunnen gaan? Of nemen we beter een taxi? Want heb gelezen dat de magical express vaak vroeg vertrekt waardoor je niet veel meer van je laatste dag hebt![]()
De kamer heeft echt alles wat je nodig hebt zoals haardroger, koelkastje en inderdaad een kluis. Best een ruime, maar weet niet hoe groot je laptop is.
Ik zou niet durven zeggen of je met de Magical Express weer naar huis kunt. Misschien maar even aan de receptie vragen. De Magical Express houdt rekening met vertrek vliegtug. Wij vlogen terug om 20.30 en volgens mij gingen wij rond 17.00 uur richting vliegveld. Voor ons perfect, want we konden nog lekker naar Epcot op deze laatste dag en op het vliegveld waren we mooi op tijd, niet te vroeg of te laat.
Mijn laptop is een macbook pro van 13inch, ter grote van een A4 papier dus hoop echt dat hij mee kan, heb niet genoeg geheugenkaartjes voor alle foto's
Rare vraag misschien maar weet iemand ergens een supermarkt en "mall" in de buurt want zouden natuurlijk ook graag een middagje shoppen

- MickeyMagic
- Member

Dat is lekker lang zeg! Zou zo weer terug willen. Harry Potter lijkt me ook te gek. Laptop moet wel passen volgens mij.DisneyLover schreef:
Gaan van 1-3 september naar Universal (kon een Harry Potter tripje niet laten liggen haha!) en van 4-18 naar Disney![]()
Mijn laptop is een macbook pro van 13inch, ter grote van een A4 papier dus hoop echt dat hij mee kan, heb niet genoeg geheugenkaartjes voor alle foto's![]()
Rare vraag misschien maar weet iemand ergens een supermarkt en "mall" in de buurt want zouden natuurlijk ook graag een middagje shoppenOf andere leuke suggesties in de buurt zijn ook altijd welkom!!
Er is wel ergens aan de snelweg een mall. Wij zijn er in 2006 geweest, maar zou niet meer weten waar dat precies was. We gingen toen met de plaatselijke bus die kant op.
- DisneyLover
- Member

Het is de eerste keer dat we gaan en met mijn vader zijn rug weten we niet hoe de toekomst gaat zijn ivm met slechter worden dus dachten "we doen het ineens goed en lekker lang"MickeyMagic schreef:Dat is lekker lang zeg! Zou zo weer terug willen. Harry Potter lijkt me ook te gek. Laptop moet wel passen volgens mij.DisneyLover schreef:
Gaan van 1-3 september naar Universal (kon een Harry Potter tripje niet laten liggen haha!) en van 4-18 naar Disney![]()
Mijn laptop is een macbook pro van 13inch, ter grote van een A4 papier dus hoop echt dat hij mee kan, heb niet genoeg geheugenkaartjes voor alle foto's![]()
Rare vraag misschien maar weet iemand ergens een supermarkt en "mall" in de buurt want zouden natuurlijk ook graag een middagje shoppenOf andere leuke suggesties in de buurt zijn ook altijd welkom!!
Er is wel ergens aan de snelweg een mall. Wij zijn er in 2006 geweest, maar zou niet meer weten waar dat precies was. We gingen toen met de plaatselijke bus die kant op.

- MickeyMagic
- Member

Groot gelijk! Carpe diem, oftewel Pluk de Dag! Wat geweldig om dit met je ouders te kunnen beleven. In 2006 zaten we (helaas) niet in het resort, maar in een hotel langs de snelweg.DisneyLover schreef:Het is de eerste keer dat we gaan en met mijn vader zijn rug weten we niet hoe de toekomst gaat zijn ivm met slechter worden dus dachten "we doen het ineens goed en lekker lang"MickeyMagic schreef:Dat is lekker lang zeg! Zou zo weer terug willen. Harry Potter lijkt me ook te gek. Laptop moet wel passen volgens mij.DisneyLover schreef:
Er is wel ergens aan de snelweg een mall. Wij zijn er in 2006 geweest, maar zou niet meer weten waar dat precies was. We gingen toen met de plaatselijke bus die kant op.Wist niet dat je vanuit het resort plaatselijke bussen kon nemen?! Lijkt me ook veel goedkoper als je inderdaad eens wil gaan shoppen in de buurt!

[/u