Zwanger naar dlp

Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

We waren mss van plan om jaarkaarten te nemen. Maar we waren ook van plan om te gaan voor een 2de kindje. Ik dacht dat er niet veel problemen zouden zijn. 3j geleden zijn we ook geweest toen ik zwanger was en toen mocht ik praktisch overal op waar kinderen op mogen. Maar nu was ik eens alle attracties aan het overlopen op de app en nu zie ik dat er erg veel attracties verboden zijn voor zwangere vrouwen. Nu vraag ik mij toch wel af hoe het komt dat het in die tijd zo veranderd is.
Ik heb eens een lijstje gemaakt.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Stitch87 schreefCOLONWe waren mss van plan om jaarkaarten te nemen. Maar we waren ook van plan om te gaan voor een 2de kindje. Ik dacht dat er niet veel problemen zouden zijn. 3j geleden zijn we ook geweest toen ik zwanger was en toen mocht ik praktisch overal op waar kinderen op mogen. Maar nu was ik eens alle attracties aan het overlopen op de app en nu zie ik dat er erg veel attracties verboden zijn voor zwangere vrouwen. Nu vraag ik mij toch wel af hoe het komt dat het in die tijd zo veranderd is.
Ik heb eens een lijstje gemaakt.

Afbeelding
Elke attractie met beugel is gevaarlijk voor zwangere vrouwen! Niet meer of minder... als er wat gebeurt kan je Disney niet verantwoordelijk stellen.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Raar dat het dan 3j geleden wel mocht. Nuja, alles voor de veiligheid hoor :). Maar geen jaarkaarten dan voor ons.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Een vriendin van me is zwanger naar WDW geweest en die heeft het bij de verloskundige gevraagd van te voren en die heeft haar uitgelegd wanneer wat wel/niet mocht. Als ze de baby op een bepaalde plek voelde kon het niet meer, er voor zou het geen probleem zijn. Uiteindelijk was dat bij haar op de laatste dag van hun trip.
Het is niet heel duidelijk of je al zwanger bent of dat jullie het aan het proberen zijn, maar misschien kan je bij een verloskundige informeren? Disney doet het voornamelijk om zich in te dekken en jij voor de veiligheid van je kindje, voor informatie daarover moet je bij een verloskundige zijn :)
Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

Hoi Stitch,

Er was 2 jaar geleden ook een hoop waar ik niet in "mocht". Toen ik navraag deed was dat omdat de beugels niet dicht zouden kunnen met een dikke buik. Ik was toen 18 weken zwanger en had nog maar een klein buikje, dus ik ben wel in meerdere dingen geweest die niet zouden mogen zoals Pirates, Ratatouille, Phantom manor en Sneeuwwitje die zelfs vast liep en we te voet verder moesten. Het is natuurlijk allemaal op eigen risico en Disney wil niet aansprakelijk zijn mocht er onverhoopt iets gebeuren. Met gezond verstand kom je een heel eind denk ik. Ik heb het toen ook met mijn verloskundige besproken, zij heeft toen ook een zwangerschapsverklaring opgesteld voor de easy access pas, en zij vertelde me ook dat een baby'tje zo veilig zit in je buik dat er eigenlijk weinig kan gebeuren. Er zijn ook nog zat vrouwen die gaan skiën en zo.
Je kunt ook het beste zelf inschatten of het voor jullie/jou dan de moeite waard is om te gaan of niet.

Wij willen ook dit jaar voor een tweede kindje gaan, dus ik herken de situatie wel, maar als onze kleine meegaat vind ik het ook niet erg om met hem lekker in de rustige attracties te gaan of naar de characters toe terwijl papa even de Thrill rides meepakt.
Voorlopig is het bij ons nog niet aan de orde dus tot die tijd ga ik me heel erg verheugen op een ritje in BTM en ToT.
Studio Tram Tours mocht toen nog wel trouwens, daar ben ik nog met mijn Easy access kaart in geweest.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Volgens mij is het idd voor de veiligheid en hebben ze alles met een beugel gewoon geschrapt. Ik denk ook dat het erg afhankelijk is van hoe je je voelt. Ik was erg misselijk beide keren, wou liever alleen in bed liggen en hield niks binnen. negen maanden lang. Dus Laat staan dat ik naar Disney wou of er ook maar aan dacht.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

Vergeet je tijdelijke invalide kaart niet te halen. Scheelt enorm veel. Dan hoef je niet zo lang in de wachtrijen te staan.
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Mama van prinsesjes schreefCOLONVolgens mij is het idd voor de veiligheid en hebben ze alles met een beugel gewoon geschrapt. Ik denk ook dat het erg afhankelijk is van hoe je je voelt. Ik was erg misselijk beide keren, wou liever alleen in bed liggen en hield niks binnen. negen maanden lang. Dus Laat staan dat ik naar Disney wou of er ook maar aan dacht.
Haha, dat had ik de vorige zwangerschap ook. Maar die ene dag in dlp was hemels, die dag miraculeus nergens last van :/ :D. Daarom dat dat me nu weer niet tegenhoudt :D. Mss toch jaarkaart nemen en ze elke dag benutten? ;)

Dat van die kaart wist ik trouwens niet, dus bedankt voor de tip! En nu weer piekeren of we al dan niet een jaarkaart nemen ;)
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

Stitch87 schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLONVolgens mij is het idd voor de veiligheid en hebben ze alles met een beugel gewoon geschrapt. Ik denk ook dat het erg afhankelijk is van hoe je je voelt. Ik was erg misselijk beide keren, wou liever alleen in bed liggen en hield niks binnen. negen maanden lang. Dus Laat staan dat ik naar Disney wou of er ook maar aan dacht.
Haha, dat had ik de vorige zwangerschap ook. Maar die ene dag in dlp was hemels, die dag miraculeus nergens last van :/ :D. Daarom dat dat me nu weer niet tegenhoudt :D. Mss toch jaarkaart nemen en ze elke dag benutten? ;)

Dat van die kaart wist ik trouwens niet, dus bedankt voor de tip! En nu weer piekeren of we al dan niet een jaarkaart nemen ;)
Als je een jaarkaart neemt, moet je zo'n kaart ook bij dat bureau halen. Dan maken ze de kaart geldig voor een langere periode. uiteraard heb je wel een zwangerschapsverklaring nodig in het Frans of Engels.
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
saskia_d
Member
Member
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2017, 13:24

Ik ben van de winter naar Disneyland Parijs geweest en ik was toen 6 maanden zwanger. Gelukkig was mijn buik nog niet heel erg gegroeid en ben ik gewoon in Peter Pan (en ja, ik zou van een ladder kunnen klimmen indien nodig), Sneeuwitje, Pinokkio, Pirates en zo geweest. Uiteraard verder geen wilde dingen. De pas die je nu krijgt is speciaal voor zwangere vrouwen. Er zijn dus ook maar weinig attracties waar je ook echt iets aan de kaart hebt. Maar voor Buzz Lightyear's Laser Blast hebben wij deze veelvuldig gebruikt! :)
Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

Ik had toen ook die easy access pas, inderdaad weinig gebruikt omdat het een rustige periode was en je in veel attracties niet mocht. Ik zie dat het nu wel beter geregeld is 4 begeleiders ipv 1 en een reserveringssysteem?
Voor mij was toen de (Nederlandse) verklaring van de verloskundige voldoende en moest de kaart bij BPA halen, die kreeg je dan geldig tot je uitgerekende datum of het verlopen van je jaarkaart.
Laatst gewijzigd door 1 op Amaris, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

Ik heb de kaart gebruikt voor character meets.

Ook voor sommige attracties, want ik was er met pasen, toen was het druk, maar met character meets is het heel fijn.
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Regels rondom de kaart zijn afgelopen jaar verandert en voor een zwangerschapmkrijg je voortaan een oranje tojdelijke kaart. Dus niet meer voor de gehel duur van je jaarkaart wat ook niet raar is want je bent nooit een jaar zwanger. Met een oranje kaart moet je je melden bij personeel bij de ingang of ingang voor invalide. Daar krijg je een return tijd op de achterkant geschreven. Als wachttijd 50 min is dan mag jij na 40 min terug komen om de ride te betreden via de gehandicapten ingang.( kan uitgang zijn kan speciale rij zijn of fastpass rij zoals bij ratatouille) in de tijd. Anachten mag je geen andere tijd halen. De eerste tijd moet worden afgetekend door personeel voordat je nieuwe kan halen bij andere ride. Je kan wel bv naar de wc, ride bezoeken met korte wachttijd characther mee greet doen via de gewone rij. Voor character meetings met een vaste plek of vast aankondings bord geld dat je je daar meld en een return tijd krijgt. Elke 10 min mag iemand voorgaan op gewone rij dus kan zijn dat als een geliefd characther is dat je pas uur of veel later terug kan komen. Is belangrijk om je snel te melden. Voor een characther geld niet dat je er maar 1 per x mag hebben dacht ik maar weet ik niet zekr hoe dat met oranje kaart zit. Zelf groene kaart. Regels rondom groene kaart en gebruik is zelfde gebleven. Dienzullen dus wel gewoon meteen door de uitgang/gehandicapten ingang binnen worden gelaten. Kijk daar niet raar van op. Gebruik van kaarten begon spuigaten uit te lopen dus zijn ze strenger geworden.
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

calimero schreefCOLONRegels rondom de kaart zijn afgelopen jaar verandert
Ik had toen ook een oranje kaart, deze was voor een langere periode geldig, maar tot 3 of 4 weken voor mijn uitgerekende datum... wat logisch was :) Ik had daar tussen in niet gegaan... Wie wel?!
Anyway. Zoals je beschreef is idd ten opzichte van 2015 nog het een en ander veranderd. Zoals dat het nu werkt als een soort van fast pass, met die tijden enzo. Dat was in 2015 nog niet, ik kon toen met die pas via de invalide ingang, bepaalde attracties en meets.

Maar mensen gaan ze steeds meer misbruiken, logisch dat ze dingen aanpassen.
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar