Walt Disney Company wilt Euro Disney S.C.A. van beurs!

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
TylerTremaine
Member
Member

Hoezo mogen ze de resterende 5% verplichten om te verkopen? Ik vind 2 euro namelijk een super slechte deal, heb het meeren deel van de aandelen gekocht toen ze nog 11-13 euro kosten, daarna met de splitsing meer aandelen gekregen, maar ik leg er nog steeds op in.
Ik hoef er niet aan te verdienen, maar ik wil ze ook niet kwijt.....
Prins Adam schreef:
Even snel doorgelezen als aandeelhouder, ik maak eruit op dat ze een bod gaan doen van 2 euro per aandeel op de resterende aandelen. Als ze dan 95% in handen zouden krijgen kunnen ze de restende 5% verplichten om te verkopen. En dan kunnen ze Euro Disney van de beurs halen!
Momenteel staat het aandeel 1.20 euro, vind als ze mij 2 euro terugbetalen een leuke deal!
"If you can dream it, you can do it" - WE Disney
Afbeelding Afbeelding
goofy
Member
Member

Als je nog van de voordelen van de club gebruik wilt maken zolang het nog duurt: verkoop je aandelen dan (nog) niet! Bij verkoop van je aandelen dien je dit te melden aan de club en is je kaart niet langer geldig.

De club zal ophouden te bestaan als Walt Disney Company alle aandelen in zijn bezit krijgt en Euro Disney S.C.A. van de beurs haalt.

Idee: kunnen we niet met z'n allen snel nog wat aandelen bijkopen zodat WDC niet aan 95% kan geraken en zodoende de shareholder's club veiligstellen? Minderheidsaandeelhouders hebben momenteel 2% van de aandelen. Als we nu allemaal aandelen bijkopen om ons aantal met 2,5x te verhogen komen we aan 5% met de minderheidsaandeelhouders en kan WDC voorlopig al niet aan meer dan 94% geraken.
pluto71
Member
Member

goofy schreef:Als je nog van de voordelen van de club gebruik wilt maken zolang het nog duurt: verkoop je aandelen dan (nog) niet! Bij verkoop van je aandelen dien je dit te melden aan de club en is je kaart niet langer geldig.

De club zal ophouden te bestaan als Walt Disney Company alle aandelen in zijn bezit krijgt en Euro Disney S.C.A. van de beurs haalt.

Idee: kunnen we niet met z'n allen snel nog wat aandelen bijkopen zodat WDC niet aan 95% kan geraken en zodoende de shareholder's club veiligstellen? Minderheidsaandeelhouders hebben momenteel 2% van de aandelen. Als we nu allemaal aandelen bijkopen om ons aantal met 2,5x te verhogen komen we aan 5% met de minderheidsaandeelhouders en kan WDC voorlopig al niet aan meer dan 94% geraken.
probleem is dat we niet weten hoeveel we dan moeten gaan bijkopen he... en heb nu zelf ook niet het grote geld om er even een paar duizenden euro's tegen aan te gooien... zou het wel heel jammer vinden als de aandelen zouden verdwijnen...

ik ben niet van plan om mijn aandelen te verkopen, het is mij niet om winst te doen, maar gewoon het gevoel om een stukje disney te bezitten... ook salon mickey vind ik altijd wel gezellig... al een aantal leuke babbels gedaan daar :-) dus hopelijk blijven ze gewoon... mijn shareholderskaart is ook nog geldig tot 2021, heb pas vorig jaar verlengd, hoop die kaart nog lang te mogen hebben :)

minnie1979, ik zou het gewoon eens even afwachten he :) je weet maar nooit :)

prins adam, heb je alles verkocht, of een gedeelte?
Annet
Member
Member

Willen we nu allemaal perse een minuscuul stukje Disney bezitten of willen we kwaliteit voor het park? Denk namelijk wel dat deze overname daartoe gaat leiden.
disneyzot
Member
Member

TylerTremaine schreef:Hoezo mogen ze de resterende 5% verplichten om te verkopen? Ik vind 2 euro namelijk een super slechte deal, heb het meeren deel van de aandelen gekocht toen ze nog 11-13 euro kosten, daarna met de splitsing meer aandelen gekregen, maar ik leg er nog steeds op in.
Ik hoef er niet aan te verdienen, maar ik wil ze ook niet kwijt.....
Anders gezegd twdc is dan verplicht ze allemaal op te kopen van frankrijk..(franse beurs wetten)
goofy schreef:Als je nog van de voordelen van de club gebruik wilt maken zolang het nog duurt: verkoop je aandelen dan (nog) niet! Bij verkoop van je aandelen dien je dit te melden aan de club en is je kaart niet langer geldig.

Disney controleert dit niet hoor ,moest je eens weten hoeveel mensen aandelen kopen om de kaart te krijgen en dan weer verkopen. En als je die aandelen van twdc weerhoud zal binnen de korste keren het park de deuren sluiten ,mochten de aandeelhouders het plan van 2014 niet goedgekeurd hebben zaten we nu zeker al een jaar zonder dlp.
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Momenteel is het geld op. En er is opnieuw extra geld nodig, ze hebben nu al van alle trukken uitgehaald en dit is de enige definitieve oplossing.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
marc
Member
Member

Sorry dat ik dit zeg , maar het heeft nog lang geduurd vooraleer de Walt Disney Company eraan gedacht heeft om tot een zulke zaak over tegaan.
disneyzot
Member
Member

marc schreef:Sorry dat ik dit zeg , maar het heeft nog lang geduurd vooraleer de Walt Disney Company eraan gedacht heeft om tot een zulke zaak over tegaan.
Heeft ook te maken met wetten in frankrijk ,een zaak moet in franse handen zijn zodus denk ik dat euro disney sca de zaak zal blijven runnen maar dat het eigenlijk twdc zal zijn dat compleet aan het roer staat.een beetje geniepig maar
Ja.
Minnie1979
Member
Member

Ik denk dat ik gewoon ga afwachten wat er gebeurd.

Vraagje ik heb jaarkaarten besteld maar ik heb momenteel alleen de vouchers, moet ze nog omzetten in de definitieve kaarten. Kan ik met die vouchers ook al disneyland binnen via Salon Mickey?
Afbeelding

Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Minnie1979 schreef:Ik denk dat ik gewoon ga afwachten wat er gebeurd.

Vraagje ik heb jaarkaarten besteld maar ik heb momenteel alleen de vouchers, moet ze nog omzetten in de definitieve kaarten. Kan ik met die vouchers ook al disneyland binnen via Salon Mickey?
Denk het wel, zijn eigenlijk toegangstickets ook. Gewoon proberen

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Lees op Discover the magic dat wie zijn aandelen niet verkoopt walt disney company aandelen in de plaats gaat krijgen
De club zal dan ook verdwijnen vrees ik

Afbeelding
Afbeelding
Maria-Anna
Member
Member

Aandelen in Euro Disney SCA met 67% in waarde gestegen na de aankondiging door The Walt Disney Company (Disney) van hun voornemen om alle resterende aandelen in Euro Disney te kopen via hun volle dochteronderneming van de EDL Holding Company
bron: http://wp.me/p503FD-2OF

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Inyaro
Member
Member

2 euro per aandeel is peanuts.
Laat ons hopen dat ze niet aan 95% geraken en een 2de en beter bod moeten gaan doen.
Bij iets gelijkaardigs heb ik zo al een veel beter prijs bekomen, en dat door gewoon ff te wachten. ;-)

Ik verkoop uit vrije wil niet aan 2 euro. Dat staat vast.
disneyzot
Member
Member

Inyaro schreef:2 euro per aandeel is peanuts.
Laat ons hopen dat ze niet aan 95% geraken en een 2de en beter bod moeten gaan doen.
Bij iets gelijkaardigs heb ik zo al een veel beter prijs bekomen, en dat door gewoon ff te wachten. ;-)

Ik verkoop uit vrije wil niet aan 2 euro. Dat staat vast.

Of twdc zegt van 'het is genoeg geweest ,al veel te veel geld ingestoken we zijn weg' ik vind het nogal een risico als shareholders iets beters willen hebben voor zichzelf en ondertussen heel het resort kunnen ontnemen voor iedereen.

Dlp heeft al 25 jaar financiele problemen ,je wist dus dat je in een risicovol product investeerde en dat de kans groot was dat je je geld kwijt kon raken.
Laatst gewijzigd door disneyzot op 11 feb 2017, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
D-Tekenaar
Member
Member

Als je DLP wil redden ...dan moet je verkopen !!!
Anders krijgen we straks een 2de Movie Park Germany in Frankrijk .
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”