Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

fam.van.overbeek schreefCOLONEen klein vraagje.

Mijn oudste zoon heeft epilepsie en autisme (heeft autipas) en mijn jongste zoon zit nog in de testfase wat betreft autisme. (nog geen autipas)

Nu willen wij een jaarpaspoort aanschaffen en las ik ergens dat omdat zij uiteraard meer begeleiding nodig hebben zij gratis een begeleider mee naar binnen mogen nemen.

Weet iemand hoe dat werkt en welke papieren er nodig zijn?

En als wij nu dan 2 dreampassen aanschaffen en wij de tijdelijke passen binnenkrijgen, hoe komen wij als begeleiders dan naar binnen om naar het jaarkaartenburo te gaan?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Om het gratis kaartje te krijgen moet degene die begeleiding nodig heeft een geldig toegangsbewijs hebben, dit kan een dagkaart of een abonnement zijn. Jullie kunnen dus dagkaartjes kopen (evt van te voren on line) en daarmee in de rij gaan staan, of in een keer het dagkaartje en begeleiderskaartje kopen (dit kan tegelijk)
De kosten van dagkaartjes met een prijs erop vermeld (niet van een arrangement dus) worden afgetrokken van de kosten voor de jaarkaart
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

rdk schreefCOLONBen je in het bezit van een Europese invalide parkeerkaart? Die heb je ook nodig om hiervoor in aanmerking te komen samen met een medische verklaring. Dit las ik op de site van Disneyland. Wij hoopten er voor in aanmerking te komen maar wij hebben geen invalide parkeerkaart. Wat betreft het park in komen dacht ik gelezen te hebben eerst een dagticket te kopen maar begreep niet of je dat weer terug krijgt achteraf.

Klopt niet wat je zegt. Je moet OF europese parkeerkaart hebben OF. Erklari g van je arts niet ouder dan 3 maanden en in Engels of Frans opgesteld NIET beide. Wij hebben ook geen parkeerkaart om simpele feit hebben er geen nodig want hebben geen auto en ook niet nodigals we auto huren of zo. Op vertoon van de verklaring arts krijg je de eac as je daar voor in aanmerking komt. Ol vertoon van groene kaart, jaarkaart en soms ook medisch verklaring/europees medisch paspoort krijg ik bij de kassa dan begeleiders kaartje.
rdk
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2017, 10:50

Ik heb het niet verzonnen ;-) Dit is de info die ik van Disney zelf heb. Er stond echt bij dat je beide in je bezit moet hebben om hiervoor in aanmerking te komen. Maar zoals we allemaal inmiddels wel weten, handelt niet iedere CM hetzelfde. Gelukkig voor jou werkt het wel :-D Ga ik het toch eens proberen denk ik :-)
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

rdk schreefCOLONIk heb het niet verzonnen ;-) Dit is de info die ik van Disney zelf heb. Er stond echt bij dat je beide in je bezit moet hebben om hiervoor in aanmerking te komen. Maar zoals we allemaal inmiddels wel weten, handelt niet iedere CM hetzelfde. Gelukkig voor jou werkt het wel :-D Ga ik het toch eens proberen denk ik :-)

Wat lees je hier anders aan. Het is niet "geluk" hebben het WERKT nu een maal zo! Al jaren. Je hebt 1 van deze nodig niet allemaal.

Gekopieerd van de off website van dlrp.

Vereiste documenten voor het verkrijgen van een speciale toegangskaart

Priority Card: voor gasten met een handicap (die officieel als gehandicapt geregistreerd zijn).

Inwoners van Frankrijk: invaliditeitskaart; voorrangskaart voor gehandicapten; bewijs dat je moeilijk kunt staan; oorlogsinvalidenkaart; Europese gehandicaptenparkeerkaart.
Inwoners van andere landen: gehandicaptenkaart; Europese gehandicaptenkaart; officiële documenten uit het land waarin je woont; oorlogsinvalidenkaart; medische verklaring, ondertekend en van een stempel voorzien door de arts, minder dan 3 maanden oud en waarin wordt verklaard dat de betreffende persoon een blijvende beperking heeft.
Easy Access Card: voor gasten met een tijdelijke beperking of invaliderende ziekte en voor zwangere vrouwen.
Medische verklaring: originele verklaring in het Frans of Engels, ondertekend en van een stempel voorzien door de arts, minder dan 3 maanden oud en waarin wordt verklaard dat de betreffende persoon zwanger is of een tijdelijke beperking of invaliderende ziekte heeft (bijv. door gipsverband of postoperatieve verschijnselen).
rdk
Member
Member
BerichtenCOLON 12

We hebben het niet over een priority card ;-) Dan heb je het gesprek verkeerd begrepen. Voor het verkrijgen van een priority card heb je inderdaad maar 1 document voor nodig.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Voor het begeleiderskaartje heb je ook voldoende aan de europese gehandicaptenkaart, zelfs met een slechte Russische foto ;) (We hadden 5 bring-a-friend en 1 begeleiderskaartje nodig, dus gaven tegelijk passport anuel en gehandicaptenkaart, beide met een slechte foto, degene achter de kassa heeft een tijd gekeken welke nou van wie was :P )
rdk
Member
Member
BerichtenCOLON 12

Haha! Goed om te weten! Het blijft soms wat lastig met alle regeltjes etc. Zo vaak meegemaakt dat de een het wel doet en de ander niet. Met dezelfde brief geeft bv de ene CM je een groene kaart en de ander een oranje vanwege een verkeerd woordje wat erin staat. Las dit laatste trouwens ook bij iemand anders. Daarnaast moet ik wel zeggen dat Disney het keurig geregeld heeft voor mindervaliden vergeleken met veel andere pretparken.
Marieke1978
Member
Member
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 18:34

calimero schreefCOLONVerklaring van een fysio is officieel niet genoeg. Moet van een arts zijn. Als je nog kans ziet vraag het dan aan je huisarts. Heb Zelf in verlede brief van fysio gehad en dat was niet goed genoeg. Als je eenmalig een eac nodig hebt voor jemmoeder he je kans dat ze het accepteren maar kan dus zijn dat je nee krijgt of een oranje kaart.
Mijn moeder heeft een oranje kaart gekregen. Hierdoor kan ze toch nog van een aantal attracties gaan genieten.
Gernaerd
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2017, 07:29

Hallo,

Heel duidelijk de info voor de kaarten in het park (ik heb een invalide parkeerkaart) maar toch nog ff een vraagje over hoe het werkt bv met het parkeren bij het park ik moet de eerste dag mijn invalide parkeerkaart meenemen het park in dus kan hem niet achter het raam leggen, of zijn er nog handige tips voor andere dingen waar we aan moeten denken we gaan in okt naar disneyland we gaan een paar dagen naar de Davy Crockett Ranch....
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Het is een apart gedeelte voor invaliden waar je alleen kan komen als je bij het begin je kaart hebt laten zien (je krijgt een code). Wij hebben de kaart dus niet in de auto laten liggen
Gernaerd
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2017, 07:29

Ow ok goed om te weten!
marie
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2015, 20:01

weet iemand misschien of de helper met zijn (gratis begeleiders) kaartje mee mag via de poortjes van de magic plus/ infinity als de mindervalide persoon 1 van deze jaarkaarten heeft?
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

De begeleider gaat waar de mindervalide gaat!
rdk
Member
Member
BerichtenCOLON 12

Nou, beetje jammer allemaal! Zowel de huisarts als de psychiater en de psychologe geven geen medische verklaring meer af. Dit ivm de privacywet die extra verscherpt is. Zij zijn officieel niet meer toegestaan een medische verklaring af te geven! Dan moet je maar net geluk hebben dat je er een hebt die nog wel buiten de regeltjes wilt gaan, maar dit schijnt tegenwoordig strafbaar te zijn??! Dan maar proberen met alleen de autipas een priority card te verkrijgen voor onze zoon. Als we net een cm treffen die moeilijk doet, dan maken we er maar het beste van. De laatste keer dat we geweest zijn, was het binnen 10 minuten drama in de reguliere wachtrij. Stampen in de plassen waarbij iedereen om ons heen nat werd, inclusief modderspetters, rondjes draaien met gespreide armen.. Een hoop scheve gezichten en gemopper. Maar ik zal voor de zekerheid een kopie van zijn diagnose meenemen. Wellicht helpt dat nog een beetje.. we zullen gaan zien.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Mijn huisarts doet dit al jaren niet, die regels zijn niet nieuw alleen is de controle blijkbaar verscherpt. Ik heb nog nooit gezien dat iemand met een autipas geen EAC kreeg, dus komt vast wel goed.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar