Met de trein/metro/tram naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Prins Adam schreefCOLONDisneyland Paris met de trein vanaf 25 euro per persoon (vanuit Brussel): http://bit.ly/2oqnHFN
Ik heb nergens 25 euro gezien, heb nu voor een aantal dagen proberen berekenen, maar ik kom altijd uit boven de 120 euro van Brussel naar marne la vallee chessy :roll:

de enige die echt goedkoop is, is deze:
http://www.izy.com

maar dan moet je er al genoegen mee nemen van 'smiddags toe te komen en eventueel volgende dag tegen de middag weer te vertrekken :|
waarom kan trein niet even goedkoop zijn als de auto(inclusief péage)?!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik reis meestal voor 120€ op en neer van DLP naar huis, dus de trein in Nederland zit er dan ook nog bij.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Goh dan ben ik voor de helft goedkoper met de auto: 32euro tol + 3/4tank 37€ = +-70

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Japperboy schreefCOLONGoh dan ben ik voor de helft goedkoper met de auto: 32euro tol + 3/4tank 37€ = +-70
amaai zo goedkoop, van waar kom je :D

wij wonen aan de Grens met Frankrijk (+- 250 km van Disneyland Parijs) en toch gemiddeld 60 euro benzine kwijt + tol

gezien we de magie van Disneyland echt te pakken hebben en jaarkaart hebben gaan we vanaf nu met de TGV vanaf Tourcoing gaan. Het TGV station is kleine 10 minuten van onze woonst en kost 60 euro heen en terug voor ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) en de rit duurt 1,5 uur.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Minnie1979 schreefCOLON
Japperboy schreefCOLONGoh dan ben ik voor de helft goedkoper met de auto: 32euro tol + 3/4tank 37€ = +-70
amaai zo goedkoop, van waar kom je :D

wij wonen aan de Grens met Frankrijk (+- 250 km van Disneyland Parijs) en toch gemiddeld 60 euro benzine kwijt + tol

gezien we de magie van Disneyland echt te pakken hebben en jaarkaart hebben gaan we vanaf nu met de TGV vanaf Tourcoing gaan. Het TGV station is kleine 10 minuten van onze woonst en kost 60 euro heen en terug voor ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) en de rit duurt 1,5 uur.
Dat vroeg ik mij ook af :p. Wij wonen op 20min van de grens en betalen identiek hetzelfde van jullie :p. Bijna volle tank (+/-€60) + tol. Wel een benzinewagen.
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475

Hier ook benzinewagen.

We gaan volgende maand voor het eerst met de TGV voor dagje te proberen.

Daarna één overnachting met trein, voor 2 dagen moet je niet veel kledij meenemen, denk dat dit wel in een rugzak past :-)
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Mijn auto rijdt ook niet zo zuinig vanuit Nederland naar DLP, en ik kan ook geen lange stukken rijden ivm lichamelijke klachten. Dus ja dan maar een wat duurdere trein :)
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Ook dicht tegen de grens, maar zuinige wagen en vooral chauffeur(mn vrouw) die zeer zuinig kan rijden :P oke maar pak dat volle tank 60euro is, dan is 3/4 45€ + 32€ tol. Dan is 77€ nog altijd goedkoper, dan dat ik vanniet brussel tgv neem. Naar grens rijden kan optieik zijn en dan voor 60€ tgv? Dat valt goed mee

Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Kwam juist tot ontdekking dat tgv goedkoper is, als je 3 maand op voorhand boekt.

Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475

Japperboy schreefCOLONKwam juist tot ontdekking dat tgv goedkoper is, als je 3 maand op voorhand boekt.
Goedkoopst is boeken via ouigo, maar je moet dan wel opstappen in Tourcoing ipv Rijsel. In Rijsel is het 200 euro duurder (heen en terug voor 4 personen).

Tourcoing is ook dichter tegen Belgische grens dan Lille.

Moet wel minimum 8 dagen op voorhand boeken om goedkoopste tarief te hebben (10 euro voor volwassene en 5 euro voor kind), want de laatste plaatsen gaan ook duurder maar nog veel goedkoper dan Lille.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Brina
Member
Member
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2015, 08:40

Japperboy schreefCOLONKwam juist tot ontdekking dat tgv goedkoper is, als je 3 maand op voorhand boekt.
Echt ik had gekeken toen wij hadden geboekt kwam op 450 euro met 3 personen. Dan ga ik liever met de auto dan dat scheelt een hoop geld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Minnie1979 schreefCOLON
Goedkoopst is boeken via ouigo, maar je moet dan wel opstappen in Tourcoing ipv Rijsel. In Rijsel is het 200 euro duurder (heen en terug voor 4 personen).

Tourcoing is ook dichter tegen Belgische grens dan Lille.

Moet wel minimum 8 dagen op voorhand boeken om goedkoopste tarief te hebben (10 euro voor volwassene en 5 euro voor kind), want de laatste plaatsen gaan ook duurder maar nog veel goedkoper dan Lille.
Ja, maar als je dan al aan de helft ongeveer met de auto zit, daar moet gaan parkeren, en dan dus trein verder nemen, is het geen goede oplossing vind ik, kom je niet goedkoper uit. Is goed als je daar in de buurt woont, maar niet als je van ver moet komen.
Gebruikers-avatar
matthie176
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2017, 22:42

Ik heb voor juni een trip naar Disneyland geboekt met de trein.
Mijn tips: knip je reis op in delen en boek via NMBS(b-europe).
Gebruik voor het deel van je reis in Nederland een actiekaartje (zoals blokker/AH) en boek dan
nog een enkeltje Roosendaal- Chessy. Dit zal vaak goedkoper uitpakken dan als je de volledige reis in 1 keer boekt.
Zo heb ik nu een enkele reis voor €48 in totaal ;)
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Ik kreeg een mail van Thalys, goedkope tickets in de zomer. Ik gekeken, want de goedkope tickets waren al weg. Zijn er blijkbaar dingen. Vrijgegeven, ik reis nu voor 35 heen en 25 terug van Rotterdam naar Paris Nord :)
Afbeelding
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Heb nu al een paar data ingegeven om met trein naar disney te gaan in november, en ik krijg geen enkele directe, weet iemand iets over een wijziging vanuit Brussel Zuid?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar