De Efteling

Drievliet, Duinrell, De Efteling, Avonturenpark Hellendoorn, Koningin Juliana Toren, Plopsa Indoor Coevorden, Attractiepark Toverland, Walibi Holland.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Boosheid om nieuw beleid Efteling: "Ik moet bewijzen dat ik gehandicapt ben"

Afbeelding

Nederlanders met een fysieke beperking of handicap zijn boos op attractiepark De Efteling. Bezoekers met een handicap moeten sinds 1 maart een verklaring van de huisarts hebben om recht te krijgen op de voorzieningen die het park biedt. Maar die is moeilijker te krijgen dan verwacht.

En dat zorgt voor verbazing. Zo ook bij de Tilburgse Amber Bindels (28). Zij zit vanwege spasmen in een rolstoel, maar dat weerhield haar niet om een dagje naar het sprookjespark te gaan. Ze besloot zaterdag dat ze op zondag naar de Efteling wilde, maar dat ging niet door. Iemand wees haar erop dat ze daarvoor een verklaring van de huisarts nodig heeft. Anders had ze geen recht op de voorzieningen die de Efteling aan mensen met een beperking biedt. Ze besloot vervolgens om maar een streep door het bezoek te zetten. "Ik moet dus bewijzen dat ik gehandicapt ben", aldus een verbaasde Bindels tegen het Brabants Dagblad.

lees meer op : http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/artic ... l?show=art
Gebruikers-avatar
Eftelwesley
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2016, 23:47

Gisteren was het open dag op het Efteling Golfpark. Hierbij kon iedereen een kijkje komen nemen en eventueel een gratis clinic volgen. Ik was er met een paar vrienden bij en heb nog een aftermovie gemaakt van deze leuke dag :)

Verder:

Tot en met 14 mei kunnen we tijdelijk kijken naar een nieuw showtje in Bosrijk:

En op verschillende dagen in April en Mei tijdelijk naar een speciaal showtje van Jokie en Jet, met kinderen:

Nog een nieuwe update van het Loonsche Land, het vakantiepark is bijna klaar om open te gaan:

En op tweede paasdag was de laatste voorstelling van de musical De Gelaarsde Kat in het Efteling Theater te zien:

Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

D-Tekenaar schreefCOLONBoosheid om nieuw beleid Efteling: "Ik moet bewijzen dat ik gehandicapt ben"

Afbeelding

Nederlanders met een fysieke beperking of handicap zijn boos op attractiepark De Efteling. Bezoekers met een handicap moeten sinds 1 maart een verklaring van de huisarts hebben om recht te krijgen op de voorzieningen die het park biedt. Maar die is moeilijker te krijgen dan verwacht.

En dat zorgt voor verbazing. Zo ook bij de Tilburgse Amber Bindels (28). Zij zit vanwege spasmen in een rolstoel, maar dat weerhield haar niet om een dagje naar het sprookjespark te gaan. Ze besloot zaterdag dat ze op zondag naar de Efteling wilde, maar dat ging niet door. Iemand wees haar erop dat ze daarvoor een verklaring van de huisarts nodig heeft. Anders had ze geen recht op de voorzieningen die de Efteling aan mensen met een beperking biedt. Ze besloot vervolgens om maar een streep door het bezoek te zetten. "Ik moet dus bewijzen dat ik gehandicapt ben", aldus een verbaasde Bindels tegen het Brabants Dagblad.

lees meer op : http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/artic ... l?show=art
De efteling vraagt niks uit je medisch dossier. Enige wat de efteling vraagt is of je wel of niet in staat bent een attractie te bezoeken met of zonder begeleiding en of je instaat bent om zelf de instructies van het personeel uit te voeren en zelf uit een atractie kan komen of daar dus hulp voor nodig hebt van je begeleider. Ze vragen niet wat je hebt dus ze vragen alleen iets wat van belang voor de gehandicapte zelf is. Zo is voor personeel ook duidelijker wie wel gebruik mag maken van de mindervalide regeling en of die wel hulp moet hebben of dat ie zelf de ride kan doen. Heb zelf ook de verklaring laten tekenen door mijn psych geen enkel probleem en zelf ook geen probleem mee heb liever dat het het duidelijk is dan dat er helemaal geen regeling mee is voor juist onzichtbare aandoeningen. Dus niks medische gegevens vragen daar vragen ze absoluut niet om ook niet als je de pas aanvraagt. Willen ze ook niet. Medisch paspoort hoef/mag ik ook net tonen van personeel gastenservice.

https://www.efteling.com/nl/-/media/fil ... .pdf?la=nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Efteling begint YouTube-challenge om geld op te halen voor Villa Pardoes

Afbeelding

Voor de nieuwe inzamelingsactie gaan kinderen niet langs de deuren met postzegels of ansichtkaarten, maar halen ze geld op met leuke YouTube-filmpjes

Villa Pardoes (initiatief van Stichting Natuurpark De Efteling) start een nieuwe campagne om donaties te werven. In een eigen YouTube-Challenge vragen de initiatiefnemers kinderen een leuke video te maken. Vervolgens moeten de kinderen zoveel mogelijk mensen vragen om geld te doneren via de knop naast hun filmpje.

lees meer op : http://www.adformatie.nl/nieuws/eftelin ... la-pardoes
Gebruikers-avatar
Rowi
Member
Member
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2014, 08:26

Afgelopen zondag geweest. Blijft een mooi park.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Kamervragen over gehandicaptenbeleid Efteling

Afbeelding

Is het proportioneel dat de Efteling mensen met een beperking om een doktersverklaring vraagt? D66-Kamerlid Vera Bergkamp wil het graag van demissionair staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid weten. Ze heeft Kamervragen gesteld.

Zondag meldde deze site dat gehandicapten in de Efteling sinds 1 maart een doktersverklaring moeten laten zien om via de invalideningang attracties binnen te kunnen. De Tilburgse Amber Bindels, die vanwege spasmen in een rolstoel zit, was een van de 'slachtoffers'. Ze sprak schande van het besluit van de Efteling. ,,Moet ik bewijzen dat ik gehandicapt ben?'', vroeg Bindels zich af.

Haar verhaal veroorzaakte een storm van kritiek op de Efteling, dat vorig weekeinde al aankondigde het gehandicaptenbeleid opnieuw onder de loep te nemen.

lees meer op : http://www.ad.nl/binnenland/kamervragen ... ~a1b516c2/
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Het gehandicaptenbeleid binnen de Efteling is aangepast. De doktersverklaring wordt een gastverklaring !!!

Afbeelding

Lees meer op : https://www.efteling.com/nl/pers/efteli ... eleid-aan/
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Grootste pop-up barbecue restaurant van Nederland in Efteling

Afbeelding

Het grootste pop-up barbecuerestaurant van Nederland verrijst zaterdag 17 juni in attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel. De barbecue maakt deel uit van het Efteling Midsummer Festival, dat voor de derde keer wordt georganiseerd om het begin van de zomer te vieren.

De barbecue vindt plaats op de Speelweide, tussen het Anton Pieckplein en Carnaval Festival. "Toegankelijke gerechten worden hier bereid op gigantische grillen", laat de Efteling via de website weten.
Er staan ook verschillende foodtrucks en eettentjes en een live-band zorgt voor een gezellige sfeer.

Lees meer op : http://www.omroepbrabant.nl/?news/26429 ... eling.aspx

foto is van Efteling
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

De gelaarsde Kat van de Efteling gaat volgend seizoen op tournee

Afbeelding

De gelaarsde Kat van de Efteling zal volgend seizoen op tournee gaan langs diverse Nederlandse en Belgische theaters. De voorstelling was dit seizoen te zien in het Efteling Theater, na een korte verlenging werd op Tweede Paasdag de laatste voorstelling gespeeld. Aanvankelijk zou de musical te zien zijn tot en met 5 maart.

De tournee zal op zaterdag 14 oktober starten in Theater Markant in Uden. Verder zal de musical te zien in onder andere Rotterdam, Nijmegen, Zaandam, Tiel en in Zwolle. De laatste voorstelling staat gepland op 15 april volgend jaar in het Belgische Ieper.

lees meer op : https://www.musicalweb.nl/de-gelaarsde- ... urnee-6274
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Aflevering 6 - The Making-of: Symbolica - Efteling

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

OPGELET: VALSE TICKETS EFTELING IN OMLOOP

Afbeelding

Het Nederlandse pretpark Efteling waarschuwt haar klanten voor neptickets. Het pretpark kreeg de afgelopen dagen veel vragen over een wedstrijd om gratis tickets te winnen, maar die wedstrijd is geen officiële actie van de Efteling.

“We krijgen veel vragen over deze winactie waarbij tickets voor de Efteling zijn te winnen. Hierbij laten we weten dat dit GEEN actie van de Efteling is. We nemen ook afstand van deze actie en waarschuwen jullie om hier niet aan deel te nemen”, klinkt het op de Facebookpagina van het pretpark.Bij het bericht staat ook een foto waarop staat dat de Efteling vijf gratis tickets weggeeft naar aanleiding van de zeventigste verjaardag

lees meer op : https://nieuws.vtm.be/buitenland/opgele ... ing-omloop
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Kijk echt uit naar Symbolica! Ziet er zo'n mooie thematische darkride uit! de kers op de taart
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Symbolica winactie

Afbeelding

De Efteling opent op 1 juli 2017 de nieuwe attractie Symbolica. Wil jij het Paleis der Fantasie als een van de eersten bezoeken? Beantwoord de vraag en maak kans op een van de 212 Efteling-prijzen:

• 200x 6 Efteling-tickets voor 30 juni incl. sneak preview Symbolica
• 12x overnachting voor 5 personen in het Efteling Loonsche Land Hotel, inclusief onbeperkt toegang tot de Efteling

Doe snel mee op Efteling.com

Bron: Efteling.com
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Het kan allemaal in de Efteling - tv-commercial 2017

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Efteling-fan werkt 80 uur aan 'Monstervis': 'Ik ben betoverd'

Afbeelding

'Eftelinggek' Arjan van Heemskerk kon de monstervis uit de Efteling maar niet loslaten. De 19-jarige man uit Gorinchem besloot een minatuurreplica te maken van het object uit het Sprookjesbos. "Ik ben er zeker tachtig uur mee bezig geweest."

Als kind was Van Heemskerk al gefascineerd door alles wat met de Efteling te maken had. "Ik ben echt betoverd. De sfeer in het park vind ik geweldig." Hij was dan ook niet uit het attractiepark te slepen.

bron : http://www.omroepbrabant.nl/?news/26499 ... overd.aspx
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar