Run Disney algemeen

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
Laura
Member
Member

Registratie Virtual Running Shorts geopend.

Afbeelding
De officiële inschrijvingsdatum is 11 april, maar jaarkaarthouders hebben een link gekregen waarbij iedereen zich al kan aanmelden:
https://endurancecui.active.com/new/eve ... a5d24caaab

Alle 3 de Virtual 5K races bevat:
- Pluto Series Finisher Medal 3x, plus challenge medaille als je alle 3 de races doet.
- Hondenpenning, honden opvouwbare drinkbak,
- Handdoek
- Digitale bib
- Digitale finish certificaat

Dit alles bij elkaar, inclusief internationale verzending en tax+fee: $167, ongeveer €156

Bron: runDisney.com
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Laura
Member
Member

Afbeelding

En de medailles van de runDisney Virtual Running Shorts zijn zojuist door runDisney bekend gemaakt!

En de handdoek en hondenbak die je bij de challenge krijgt:
Afbeelding

Meer info: https://disneyparks.disney.go.com/blog/ ... ks+Blog%29

D-Tekenaar
Member
Member

Tijdens de Star Wars run Disney vind je ondermeer deze leuke figuren !!!

Afbeelding

Afbeelding

bron : DisneyCharacterGuide
D-Tekenaar
Member
Member

En ook Darth Vader , Boba Fett en Cpt Phasma waren van de partij !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bron : DisneyCharacterGuide‏
Laura
Member
Member

RunDisney evenement in Hong Kong! A.s. september, weet er verder niets over, zag deze foto in een Facebook groepAfbeelding

Laura
Member
Member

Tinkerbel Half Marathon Weekend is van start in Disneyland California!

Maar ze zijn begonnen met misschien een niet zo goede start. Vandaag was de Neverland 5K en er viel iets op wat normaal zo kenmerkend is aan de runDisney hardloopwedstrijden: waar waren de characters? Er waren nauwelijks characters op het parcour, de enige characters waren Hook en Mr. Smee en daarmee mochten alleen selfies worden gemaakt op zo'n 5m afstand.

Veel hardlopers waren hier (op zijn zachtst gezegd) niet blij mee! De characters is wat een race door Disney zo magisch maakt, en eerlijk is eerlijk, runDisney is een stuk duurder dan een gewone hardloopwedstrijd.

Via via wordt gezegd dat runDisney met een test bezig is om geen characters op het parcour te zetten voor de 5K/10K, omdat er veel langzame lopers van het parcour in het verleden zijn weggehaald omdat ze voor characters stopten, en daardoor boven het tijdslimiet kwamen. We zullen moeten afwachten of dit gerucht klopt, morgen is de Tinkerbell 10K.

Wat ook opvallend was dat de mijlen markers niet goed belicht waren en geen klok hadden (hoe lang de race al bezig was, kon je nu dus niet zien).
Afbeelding

De medaille van de 5K:
Afbeelding

De shirts designs van de verschillende races:
Afbeelding

Inhoud van de box die je krijgt na afloop:
Afbeelding

Bron: runDisneyrun en runDisney

Laura
Member
Member

Tinkerbell 10K

Gisteren was de Tinkerbell 10K! De geruchten bleken (gelukkig) niet te kloppen: er waren wel characters aanwezig! Er waren ongeveer 4-5 character stops, plus de digitale klok was ook weer aanwezig bij de mijl markers.

Een aantal foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let overigens altijd wel op als je je welverdiende medaille krijgt, sommige bevatten foutjes zoals deze: (zie 2017, het witte zit niet netjes in de cijfers)
Afbeelding
Veeg op de onderkant:
Afbeelding

Overigens, runDisney doet er niet moeilijk over als je dit aangeeft, je krijgt (indien mogelijk) direct een nieuwe!

Bron: runDisney Facebook

Bump
Member
Member

Heeft iemand al een disney run in Amerika gedaan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik ben aan het twijfelen of ik ook ga meedoen volgend jaar, ben nog geen renner maar het lijkt mij leuk.
Laura
Member
Member

Bump schreef:Heeft iemand al een disney run in Amerika gedaan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik ben aan het twijfelen of ik ook ga meedoen volgend jaar, ben nog geen renner maar het lijkt mij leuk.
Amerika staat nog in planning, maar ik weet er wel veel over. Wat is je vraag en welke race had je in gedachten?
Er is een duidelijk verschil tussen Disneyland (California) en Walt Disney World. WDW is veel massaler en moet je 's nacht rond 2u opstaan wil je nog met characters voor de race op de foto en vooraan in je startvlak (corral) komen. Disneyland hebben veel hotels op loopafstand en hoef je maar rond 5u op te staan. Princes weekend zou ik niet doen, heel hysterisch altijd, vooral de Expo. Doen heel veel vrouwen aan mee (meestal maar zo'n 2000 mannen in totaal!). Runners etiquette is daar ook niet zo hoog in het vaandel.
Sommige challenges zijn al uitverkocht, zoals Dopey in 2019, maar sommige travel agents of via charities kun je nog wel aan startnummers komen.
Wat is precies je vraag of waar wil je meer over weten? Ik kan je ook wat websites aanbevelen die veel info bevatten.

Bump
Member
Member

De SW Dark side lijkt mij heel erg leuk, ik vind het vooral heel lastig inschatten welke afstand het beste en het handigste is. Vrijdags komen wij als het goed is aan en ik vraag mij af of ik dan nog voldoende tijd heb om een bib op te halen voor de 10k. Of kan ik na een jaar oefenen toch wel de 21k. lopen? Dan zit er meer speling tussen het reizen en de race.

Ik denk dat ik nu vooral veel meer wil weten over de praktische zaken van RunDisney en hoe realistisch het is om eventueel een 21k. te lopen.
Laura
Member
Member

Bump schreef:De SW Dark side lijkt mij heel erg leuk, ik vind het vooral heel lastig inschatten welke afstand het beste en het handigste is. Vrijdags komen wij als het goed is aan en ik vraag mij af of ik dan nog voldoende tijd heb om een bib op te halen voor de 10k. Of kan ik na een jaar oefenen toch wel de 21k. lopen? Dan zit er meer speling tussen het reizen en de race.

Ik denk dat ik nu vooral veel meer wil weten over de praktische zaken van RunDisney en hoe realistisch het is om eventueel een 21k. te lopen.
Leuk dat je misschien de Dark Side gaat doen! Je stelt twee hele verschillende vragen. Mijn antwoord is niet perse het enige goede antwoord, maar mijn mening en mijn ervaring wat betreft hardlopen.
Dit is de links naar de event guide van 2017: http://rodale-usa.instantmagazine.com/r ... dshm042317

Vraag 1. Je zegt niet hoe laat je aankomt, en ik snap dat je dit zo ver van te voren ook nog niet weet. Hou rekening met de openingstijden van de Expo, waar je je bib op moet halen. De Expo is in het ESPN Wide World of Sports Complex en is op vrijdag geopend van 10-19u, niet zo heel erg lang dus. RunDisney heeft eigenlijk maar hele uiterste uitzonderingen dat je je bib op kunt halen vlak voor de start van de race, hierin zijn ze in California makkelijker dan in WDW. Maar ga er van uit dat je dit niet voor elkaar krijgt, probeer het op tijd op te halen. En hou rekening met de tijd die je nodig hebt om vanaf hotel naar de Expo te gaan. Hoe dichterbij je in een hotel zit bij ESPN, hoe sneller je er bent natuurlijk. Ik zou zelf wel een Disney hotel kiezen, want alle Disney hotels zijn "host" hotels, dat betekent dat er gratis shuttle bussen gaan naar de expo, en midden in de nacht naar de start en na de finish natuurlijk ook weer.

Vraag 2. Dark Side is pas in april 2018! Tijd genoeg om te beginnen met trainen! Ik ben zelf bij 0 begonnen en 11 maanden later heb ik mijn eerste halve marathon gelopen, als je wilt, kan dit in een nog kortere tijd. Volg wel netjes schema's, bijvoorbeeld van 0-5, 5-10 en 10-21.1 (of tussenstap 10-15 en 15-21.1), om zo blessures te voorkomen. En besef je wel, Disney is leuk! En iets minder serieus, waardoor de drempel lager ligt om aan een halve marathon mee te doen. Het limiet is 16min/mile (ongeveer 9:50min/km), en dit limiet gaat pas in wanneer de laatste hardloper over de start gaat. Dan heeft diegene 3u en 30min de tijd om te finishen. Kan best zijn dat jij bijvoorbeeld een 30min eerder start dan de laatste, dan is jouw limiet dus al 4uur! Wandelen tussendoor is geen probleem, in Amerika trainen heel veel mensen volgens de methode van Jeff Galloway, runwalkrun. Je zult zien, all shapes and sizes and all ages doen mee met een halve marathon! If you can dream it, you can do it! Maar train wel ;)

Bump
Member
Member

Ik heb ook nog geen vliegtickets geboekt, maar als ik echt op de vroegste tijd ga gokken dan is het half 4 middags aankomen op het vliegveld. Dan nog met de shuttle naar mijn WDW-hotel en vanaf daar nog naar het complex. Het klinkt een beetje als een onmogelijke missie. Ik denk ook dat daar de grote twijfel zit. Het liefst wil ik de 10k doen, maar ik zit nu al überhaupt te twijfelen of dat gaat lukken en ik vind het te veel geld/tijd om erop te gaan gokken. Maar ik zie mijzelf ook niet gelijk de 21k doen en dat vooral met warm weer.

Wat je aangeeft het is Disney en ik denk ook wel de makkelijkste run om te doen van alle wedstrijden die er zijn. Dat is ook de reden om deze te willen doen. Dat geeft mij wel een beetje hoop. Weet je toevallig ook wanneer je je geschatte tijd moet invoeren voor de marathon dat het perse ook een 21k moet zijn? Daar zit ik ook wel mee. De laatste wedstrijd in mijn omgeving is al in november, dan gaat de 21k mij sowieso al niet lukken.
Laura
Member
Member

Bump schreef:Ik heb ook nog geen vliegtickets geboekt, maar als ik echt op de vroegste tijd ga gokken dan is het half 4 middags aankomen op het vliegveld. Dan nog met de shuttle naar mijn WDW-hotel en vanaf daar nog naar het complex. Het klinkt een beetje als een onmogelijke missie. Ik denk ook dat daar de grote twijfel zit. Het liefst wil ik de 10k doen, maar ik zit nu al überhaupt te twijfelen of dat gaat lukken en ik vind het te veel geld/tijd om erop te gaan gokken. Maar ik zie mijzelf ook niet gelijk de 21k doen en dat vooral met warm weer.

Wat je aangeeft het is Disney en ik denk ook wel de makkelijkste run om te doen van alle wedstrijden die er zijn. Dat is ook de reden om deze te willen doen. Dat geeft mij wel een beetje hoop. Weet je toevallig ook wanneer je je geschatte tijd moet invoeren voor de marathon dat het perse ook een 21k moet zijn? Daar zit ik ook wel mee. De laatste wedstrijd in mijn omgeving is al in november, dan gaat de 21k mij sowieso al niet lukken.
Ik zou het er zelf niet op gokken, heel eerlijk gezegd. Stel het vliegtuig heeft vertraging, ben je het inschrijfgeld wel kwijt. En runDisney is gewoon niet goedkoop, Amerika is nog duurder dan Parijs. Een 10K kost $110 dollar, exclusief tax. De lopen zijn midden in de nacht, en Florida kan het weer heel erg wisselen, maar over het algemeen is het er warm en benauwd. Vooral die vochtigheid is iets waar je natuurlijk moeilijk op kan trainen.

Je hoeft geen tijd in te vullen bij de halve, maar als je dat wel doet (een proof of time), dan wordt je niet automatisch in de laatste corral gestopt. Deze moet vaak zo'n 3-4 maand van te voren (voor de race) ingeleverd worden, en dan berekend rD hoe lang jij over een halve marathon zal doen. Je moet dan wel een POT inleveren van een 10KM wedstrijd. Het is nooit officieel bevestigd, maar waarschijnlijk gebruikt rD deze calculator om je eindtijd te berekenen: https://www.mcmillanrunning.com/
(Vul een tijd in van bijvoorbeeld je 5KM tijd, en dan laat deze site zien hoe lang je er over doet bijvoorbeeld een 10K, HM of hele marathon. Bij mijn tijdens klopt die aardig.)

Dus, een POT hoeft alleen als je jezelf een betere corral wil plaatsen dan helemaal achteraan. Mijn advies is om dit wel in te voeren, geeft je meer speling in eindtijd. Je moet dan een 10KM wedstrijd lopen en op het certificaat op uitslag moet de afstand staan, datum, plaats, jouw naam en jouw eindtijd.

Bump
Member
Member

Dat is ook inderdaad de twijfel over welke afstand ik ga lopen. Het is zo zonde om het geld zo weg te gooien.
Ik zie dat er in mijn omgeving uiterlijk in november een race is waarin er een afstand gelopen kan worden. Ik denk dat ik die dan maar ga doen. Dan heb ik meer speling in Florida. Alle extra minuten zijn meegenomen. Thanks voor de info!
Laura
Member
Member

Bump schreef:Dat is ook inderdaad de twijfel over welke afstand ik ga lopen. Het is zo zonde om het geld zo weg te gooien.
Ik zie dat er in mijn omgeving uiterlijk in november een race is waarin er een afstand gelopen kan worden. Ik denk dat ik die dan maar ga doen. Dan heb ik meer speling in Florida. Alle extra minuten zijn meegenomen. Thanks voor de info!
Hou de Proof of Time in de gaten, wanneer je het uiterlijk moet inleveren. Momenteel is het 30 Mei voor de Disneyland California Half Marathon op 31 augustus - 3 september, dus zo'n 3 maand van te voren.
Succes met de voorbereiding! Mocht je nog wat willen weten, stel gerust je vragen!

Plaats reactie

Terug naar “Rundisney - Wereldwijd”