Milieuwetgeving Frankrijk (vignet)

vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

olafLover schreefCOLONIk vind de officiële site heel erg onduidelijk, gisteravond de hele avond bezig geweest, maar er staat bv niet per wanneer het is ingevoerd. Op een Europese site waar ze naar linken staat 1 juli én 1 april, help, welke is het nou? Volgens de ANWB site zou het per 1 april gelden voor auto's met een buitenlands kenteken, maar is het standaard in Parijs alleen op werkdagen van 8 tot 8? Ik weet het niet meer! Het enige wat ik wel weet is dat het me nooit gaat lukken er voor zaterdag een te hebben en voor de bevestiging dat hij aangevraagd is (wat genoeg zou kunnen zijn op dit moment nog) staat ook 3 dagen.
Het wordt zo een serieuze optie om bij Disney te parkeren en daar de metro te pakken naar het centrum...
(Ik wil zaterdag naar de finale van Roland Garros, omdat een vriendin daar dan hopelijk speelt, er rijdt een vriendin met een Dream kaart mee, dus bij Disney kunnen we gratis parkeren. Weet alleen niet of ik het aankan er heen te gaan zonder naar binnen te gaan!)
Hopelijk ben je er zaterdag geraakt? En wat die vignetten betreft, iedereen zit maar na te denken van, oei, heb ik dit nodig om naar disney te gaan, kijk eerst eens gewoon of je auto echt "slecht" is, zodat je al niet het verkeerde vignet koopt.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ja het is helemaal goed gegaan, zonder vignet en zonder boete :) en mijn vriendin heeft Roland Garros gewonnen, echt een top dag dus!
De wedstrijd was ook pas laat afgelopen, dus als we eerst nog terug naar Disney hadden moeten gaan was dat niet heel fijn geweest denk ik (al was de Perifirique ook geen pretje :P)

Maar als ik het goed begrepen heb moet je sowieso een vignet hebben, ook als je auto niet slecht is, welke je krijgt hangt af van de brandstof en hoe oud de auto is. Wij zouden nr 2 krijgen omdat het een diesel is
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Van wat ik gelezen heb, moet je enkel een vignet hebben voor het stadscentrum en dus niet de banlieu zoals Marne-la-valléé. Dit lijkt mij dan net het zelfde te zijn als in Duitsland: Zolang je geen stad inrijdt, is er geen probleem. Als wij alleen naar Parijs gaan, nemen we meestal hotel net buiten de stad(gratis parking waar ook geen vignet nodig is) en gaan dan met trein of metro. We zijn ook al eens vertrokken vanuit Disneyland.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Milieuzones in Frankrijk

Hoe zit het met milieuzones in Frankrijk, waar heb je een milieusticker nodig? We leggen het je haarfijn uit.

Afbeelding

Milieusticker Frankrijk

Op grond van nieuwe wetgeving (Crit'Air) kunnen Franse steden een milieuzone (Zone à Circulation Restreinte, ZCR) instellen.
In een stad, bijvoorbeeld Parijs, mag je alleen de milieuzone in met een geldige milieusticker (vignet Crit’Air).
Er zijn ook steden waar je alleen een milieusticker nodig hebt in geval van langdurige luchtvervuiling. Is er geen sprake van extreme luchtvervuiling, dan kun je zonder milieusticker de stad in. Dit is bijvoorbeeld het geval in Lyon.
De regels gelden ook voor voertuigen met een buitenlands kenteken.
Er zijn 6 verschillende stickers (kleuren). Welke sticker je krijgt, is afhankelijk van het type voertuig, de mate van CO2-uitstoot (EURO-norm) en de leeftijd van de auto.
Bezitters van een Europese gehandicaptenparkeerkaart hoeven geen sticker te hebben. De kaart dient altijd zichtbaar in het voertuig te liggen.
De boete voor het rijden in een milieuzone zonder geldig vignet bedraagt ten minste € 45.

Lees het volledige artikel: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ilieuzones
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
SpookjeFee
Member
Member
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2016, 21:44

Ik heb het vignet toch maar voor alle zekerheid besteld.
Het blijft geldig voor zolang je je wagen hebt, en de onze is nog maar een half jaartje oud. Bovendien gaan we ook op vakantie naar Frankrijk dit jaar (en in het terugrijden stoppen we nog voor 2 dagen Disney :-D ). Ik ga er van uit dat ze die zones in de toekomst nog gaan uitbreiden / dat er nog steden gaan bijkomen, en dan moet ik mij er ook geen zorgen meer om maken als we over x aantal jaar terug met de wagen op vakantie gaan in Frankrijk.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228

olafLover schreefCOLONJa het is helemaal goed gegaan, zonder vignet en zonder boete :) en mijn vriendin heeft Roland Garros gewonnen, echt een top dag dus!
De wedstrijd was ook pas laat afgelopen, dus als we eerst nog terug naar Disney hadden moeten gaan was dat niet heel fijn geweest denk ik (al was de Perifirique ook geen pretje :P)

Maar als ik het goed begrepen heb moet je sowieso een vignet hebben, ook als je auto niet slecht is, welke je krijgt hangt af van de brandstof en hoe oud de auto is. Wij zouden nr 2 krijgen omdat het een diesel is

Klopt, alle wagens moeten het hebben,welk hangt inderdaad af van euronorm. Wij moeten dan weer geen hebben, want wij hebben een europese gehandicaptenkaart, begrijpe wie begrijpe wil, want dus als er dan 100den vervuilende oude auto's zijn met een europese gehandicaptenkaart, dat vinden ze niet erg. Snappen is iets anders!
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ja, daar spreekt de officiële website de rest ook weer tegen, bij de FAQ staat nl dat je wel het vignet moet hebben met invalide kaart, maar dat niet je toegang beperkt wordt.
Zoals ik al zei, het is vooral heel erg onduidelijk...
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228

Ik heb het hier op mijn werk eens nagevraagd, ik zit op Mobiliteit hier in België, en ja hoor, ook degenen met een europese gehandicaptenkaart hebben zich aan de regels te houden, wat ik ook maar meer dan normaal vind, zoals ik zelf al gezegd had. Neem dat er 100den vervuilde wagens met een europese gehandicaptenkaart aan komen rijden op zelfde tijdstip, waarom voer je dan zo een norm ins? Maar dus wanneer je niet in een stad komt, zoals disney nog altijd niet gelegen is, heb je het niet nodig!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

hmmmm, ik heb een Duits vignet, moet ik dan voor Frankrijk een aparte aanvragen? als het straks in alle europese landen moet, dan is mijn voorruit straks helemaal vol.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

ja hahaha ...zo zal het worden
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

En dan bij de keuring mogen opleggen omdat uw ruit vol hangt ...
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228

Mijn idee, allez, zo is het toch meestal met mobiliteit. Eerst voeren ze vanalles in, dan gaan ze het op europees vlak nog eens bezien als er al geld genoeg binnen is, en dan voeren ze de regel voor gans Europa in, zodat ze nog maar eens inkomsten hebben. Dus nu moet je eentje voor Frankrijk aanschaffen, en is dus een andere dan die van Duitsland.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991

vdbemdsa schreefCOLONMijn idee, allez, zo is het toch meestal met mobiliteit. Eerst voeren ze vanalles in, dan gaan ze het op europees vlak nog eens bezien als er al geld genoeg binnen is, en dan voeren ze de regel voor gans Europa in, zodat ze nog maar eens inkomsten hebben. Dus nu moet je eentje voor Frankrijk aanschaffen, en is dus een andere dan die van Duitsland.
Daar was ik idd al bang voor. In België hoeft het toch niet?

We komen regelmatig in Duitsland en in België, als we naar DLP gaan, gaan we ook regelmatig met de auto. Nu moet ik zeggen dat het niet heel veel kost, een bekeuring is duurder. Maar goed, dus goed om te onthouden voor als we naar DLP gaan.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

In België hoeft dit niet en als je in Parijs of Duitsland enkel op de snelweg blijft en de thema-parken doet, hoeft dit ook niet
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991

Japperboy schreefCOLONIn België hoeft dit niet en als je in Parijs of Duitsland enkel op de snelweg blijft en de thema-parken doet, hoeft dit ook niet
Ik denk dat je bedoelt: in België hoeft het nog niet. :p

Ja, klopt, als je in Duitsland op de snelwegen blijft, hoeft het niet, maar als je bijvoorbeeld naar Oberhausen naar Centro gaat, moet het al wel, het is wel voor een heel klein innieminnie stukje en daar voor zit er dus een gigantische sticker op mijn voorruit.

We zijn ook van de impulsen, ;) het heeft ook geen zin om op het laatste moment nog na te moeten denken of we een sticker nodig hebben en of we ergens wel in mogen rijden. Dan maar beter al vast 1 hebben.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar