Pirates of the Caribbean

Alles over het Disneyland Park.
Japperboy
Moderator
Moderator

oke als ik dit goed gelezen heb, dan krijgen we Barbossa als een skelet te zien die verandert in zijn huidige vorm!
euh die technologie komt mij bekend in de oren:

Wat die vrouwelijke animatronic van doel heeft, geen idee :| waarschijnlijk omdat die scene te vrouwonvriendelijk was :| ... t zijn toch piraten zeker!

ben ook benieuwd naar re-theming van blue... euh captain Jacks, ziet er naar uit dat we live muziek zullen krijgen daar
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Japperboy
Moderator
Moderator

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Japperboy
Moderator
Moderator

Lars1978 schreef:Wat is dit zeg? Zwarte-Pieten-discussie 2.0 ...? Politiek correct?

Ik lees amper (beter: geen...) positieve reacties tegen deze wijziging en om eerlijk te zijn, snap ik het ook niet. Piraten hebben nou eenmaal het label van boeven. Ik bedoel, je gaat ze toch ook niet laten bloemschikken? Erg jammer dit...
Helemaal mee eens, t is bovendien een zeer klassieke scène die zal verdwijnen. Volgens de imagineers is de wijziging die gemaakt zal worden, met de oorspronkelijke bedenkers Marc Davis en X. Atencio in het achthoofd. Deze attractie kan mn makkelijk veranderen, zonder dat de algemene verhaallijn verandert. Disney ziet waarschijnlijk hier wel zijn kans om een sterker vrouwelijk rolmodel te hebben voor kinderen. Geen prinses, maar een stoere vrouwelijke piraat

Japperboy
Moderator
Moderator

Veranderingen binnen Pirates of the Carribean

24 juli krijgen we de langverwachte her-opening van 'The Pirates Of The Carribean-ride in Disneyland Paris. Gasten met een Infinity, Magic Plus en passeport annual Dream krijgen zelfs de kans om eerder in Juli (gerucht gaat uit van 12 juli) een soft opening mee te maken.

Disneyland Paris heeft al een hele tijd moeten wachten op een herthematisering van de POTC-ride met een toevoeging van de gekende Jack Sparrow audio-animatronics, zoals dit al het geval is in WDW sinds 2006. Disneyland paris zou tegen 24 julli 2017 dan ook 2 toevoegingen krijgen van Jack Sparrow Audio-animatronics. Tijdens het Pirates of The Carribean event kreeg niemand minder dan Johnny Depp de kans om zijn onsterfelijke wederhelft captain Jack Sparrow te ontmoeten.

Afbeelding

Deze animatronic zou behoren tot één van de meest recente audio- animatronics

Naast de 2 Jack sparrow figuren zal ook Barbossa en zijn crew van Skeletten ons opwachten binnen de attractie. Er gaan sterke geruchten uit dat deze Barbossa de zelfde technologische hoogstandjes zal krijgen als de in Jack Sparrow veranderende skelet in de nieuwste POTC-ride in Shanghai. Imagineers konden ons al vertellen dat deze scene van Barbossa uniek zal zijn in ieder Disney-park!
Afbeelding
Ook Davy Jones en Blackbeard krijgen een spookachtige verschijning in de attractie. Er wordt verwacht dat deze geprojecteerd zullen worden op een nevelgordijn zoals dit al het geval is in de Amerikaanse parken.
Afbeelding

Oplettende Disney-Fans konden deze week al horen dat de muziek loop aan de ingang van de attractie gewijzigd is naar de muziek uit de films en ook in de attractie zal dit geen uitzondering worden. Houd je maar alvast klaar om uit te varen op de muziek van 'He's a pirate'. De originele muziek zullen we blijvend horen als ondertoon. Yo ho yo ho, A pirates life for me!

Imagineers maakten van de toevoegingen van enkele animatronics ook meteen gebruik om enkele klassieke scènes aan te passen. De bekende auction(veiling)-scène waarbij een roodharige vrouw verkocht wordt aan een stel piraten (We Wants the redhead) en daarbij ook de scene waar de piraten de vrouwen achterna zitten of de vrouw in de ton die zich verstopt voor deze piraten(deze laatste 2 scènes werden al eerder aangepast in de Amerikaanse parken) zullen gewijzigd worden in zowel de Disneyland Paris versie als in Disneyland CA en WDW-versie later in 2018.
Afbeelding
In deze 'nieuwe' scene zal de roodharige vrouw een stoerdere look krijgen, waarbij zij de mannen zo te zien de orders geeft. Op de sociale media sloeg dit nieuws in als een bom en de meningen zijn dan ook verdeeld. Vele Disney-fans vinden het jammer dat deze toch wel klassieke scene verloren zal gaan. Disney zal naar alle waarschijnlijkheid willen uitpakken met deze nieuwe kijk op het personage in hun merchandising. Deze roodharige vrouw zou wel eens een rolmodel kunnen zijn voor jonge meisjes, zonder dat het een prinses hoeft te zijn.

Ook Blue Lagoon dat nu definitief zal veranderen naar restaurant captain Jack's zal wijzigingen krijgen in het interieur en in het thema. Live muziek van een echte piratenband zal zorgen voor een aangename sfeer voor zowel jong en oud.

Met dit nieuws geloof ik dat vele Disney-fans nog meer geanticipeerd zullen uitkijken naar de komst van deze attractie met al zijn nieuwigheden. Waar kijken jullie het meest naar uit? of welke veranderingen zie je liever niet.
Bron: https://disneyparks.disney.go.com/blog/ ... s-july-24/ &
ED92
Laatst gewijzigd door Japperboy op 30 jun 2017, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Japperboy
Moderator
Moderator

Afbeelding
it's a sad day for pirates who wanted to buy a redhead as their bride :lol:

Japperboy
Moderator
Moderator

Happiest Place13 uur geleden
There is a much deeper story line going through POTC that very few people get. When you are down in the caves seeing the skeletons, that is the modern times, when they are all dead and gone, then we go back into the past to see how it all happened. That being said, in the caves at the beginning, there is a painting above the bar of a red-headed female pirate surrounded by food and treasure. That IS our redhead from the auction scene. The story line goes that after being sold off to the pirates, she in turn starts a mutiny and takes over as the captain, and becomes a wealthy pirate of the seven seas. This is the ultimate female empowerment story of going from a sold off "commodity" to rich and powerful. Imagineer Marc Davis also had original concept art showing famous female pirates Anne Bonny and Mary Read admiring their treasure. So if all these "social justice" people are complaining about how women are portrayed (IN THE PAST THAT WAS REAL), they need to do their research first and find out the story, behind the story. The redhead comes out with the upper hand in the end

Ik las deze reactie op een video en ik vond dit best wel interessant! Ik weet niet waar hij de informatie vandaan haalt, maar ik zoek het uit.
Afbeelding
De roodharige vrouw die te zien is in een schilderij met schatten omdat ze nadat ze verkocht werd deed aan muiterij en zo zelf aan de macht kon komen is wel een goed verhaal. Dit schilderij is te zien in de originele potc attractie aan het begin boven een bar waar skeletten aan het drinken zijn. Volgens het verhaal is dit het heden ' een stel dode piraten' en neem je dan een duik naar het verleden!
I love some good Disney History!

Lars1978
Member
Member

Haha op zich een heeeeele coole plotwijziging...
Afbeelding
Japperboy
Moderator
Moderator

Lars1978 schreef:Haha op zich een heeeeele coole plotwijziging...
Ze gaan natuurlijk in de Amerikaanse versie de vrouw op het schilderij kleren aan doen... stel je voor een vrouw als lustobject! Dat is niet politiek correct ;)

geen Disney, maar te leuk om niet te delen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
met dank aan magicbytheminute

Japperboy
Moderator
Moderator

A portrait adorning the "Crew's Quarters" in Disneyland version of Walt Disney's Pirates of the Caribbean is an original work by Marc Davis, a concept offering a "portrait of things to come" for the infamous Redhead. However it is unknown if this was intended as an instance of clever foreshadowing, as some have suggested the painting represented the Redhead guests meet later in the attraction's auction scene.
bron:http://pirates.wikia.com/wiki/Redhead

unknown until now... Ik begin meer sympathie te krijgen voor de verandering als het past binnen het verhaal. de roodharige vrouw die verkocht werd aan piraten, maar door muiterij zelf aan de macht komt en de andere piraten dwingt om al hun rijkdommen aan haar te geven. Geen wonder dat ze zo zelfzeker ze zich liet verkopen als dat haar plan was. Don't mess with the redhead!

Japperboy
Moderator
Moderator

Omdat Pirates of the Carribean toch een aantal veranderingen zal doorgaan, leek het me fijn om nog eens te kijken naar het verhaal achter deze attractie. Voor mij is storytelling een groot deel van alle Disney-parken en dit maakt dat attracties nog leuker worden:

We komen binnen in het 18de eeuwse Spaanse paviljoen Puerto Dorade, waar we nog enkele restanten vinden van oude scheepswrakken, skeletten en foltertuigen.

Afbeelding

Afbeelding

De kust brengt ons naar tropische sferen, waar we een bootje nemen om meer te weten over het piraten leven. We varen de Blue Lagoon binnen waar we nog meer oude scheepswrakken met schatten zien en piratenvlaggen. We gaan terug in de tijd en terwijl we het oude fort bestijgen lijkt het alsof we meer piraten activiteit waarnemen, Het fort wordt aangevallen door piraten. Aangekomen bij de gevangenis van het Fort zien we enkele piraten tevergeefs een hond die de sleutels heeft te lokken met enkele botten.

Afbeelding

Op dat moment volgt er een kanonschot afgevuurd door the 'Wicked Wench' onder leiding van een piraten kapitein, dat ons de kans geeft om naar buiten te gaan en de kust van ''Isla Tesoro' te ontdekken

Afbeelding

Aangekomen op het eiland die the Wicked Wench aanvalt, zien we de Magistraat Carlos die door een stel piraten vastgebonden is aan een waterput. De piraten dreigen hem te verdrinken als hij hen niet vertelt waar ze de schat van de stad kunnen vinden. De vrouw van Carlos roept vanuit haar raam dat Carlos dit niet mag vertellen, waarop een piraat zijn geweer afvuurt. Andere bewoners werden vastgehouden door de crew van de kapitein.

Afbeelding

Enkele andere piraten hielden enkele schone deernen gevangen om te verkopen aan andere piraten. De meest populaire en schoonste vrouw van Isla Tesoro was een roodharige vrouw in een rode jurk. Enkele piraten die zich ondertussen al te goed hebben gedaan aan rum,bieden op de vrouw. Voor
flessen rum wordt ze verhandeld

Afbeelding

Wanneer we verder gaan, zien we hoe een andere piraat een vrouw achterna zit om zijn lusten te stillen. Maar niet elke vrouw geeft zich zo gauw gewonnen, sommige gaan ze te lijf met de borstel. we zien ook 'the pooped pirate die naast een ton staat waar een vrouw in zit wiens ondergoed hij heeft kunnen bemachtigen, vragend haar zelf te tonen.

Afbeelding

Wat volgt zijn enkele zwaard-vechtende piraten, zingende piraten, drinkende piraten, terwijl de hele stad in brand lijkt te staan.
(deel 2 volgt)

Bron:
pirates.wikia.com
DISboards.com

D-Tekenaar
Member
Member

Disney maakt Pirates-rit minder vrouwonvriendelijk

Afbeelding

De Pirates of the Caribbean-attractie in de parken van Disney wordt iets minder vrouwonvriendelijk. Een vrouwenveiling krijgt een make-over.

In de scène is te zien hoe wellustige piraten tegen elkaar opbieden om een roodharige gevangene in handen te krijgen. Nog vier andere bange vrouwen staan te wachten op eenzelfde lot, onder de banier "Veiling: neem een deerne tot bruid".

Het onderdeel maakt sinds de opening in 1967 deel uit van de attractie, maar Disney vindt de scène niet meer passen in deze tijd.

lees meer op : http://nos.nl/artikel/2180831-disney-ma ... elijk.html
Japperboy
Moderator
Moderator

marc schreef:Hopelijk blijft de attractie zoals ze is .
Vrouwonvriendelijk omdat er een scene is met een vrouwen veiling , die scene is er al sedert de opening van het park 25 jaar geleden en nu kan zoiets niet meer :?: :?:
Voor mij hoeft er niets te veranderen :mrgreen:
In Amerika hebben ze al een tijdje de scene met de vrouw in de ton en de piraat die achter de vrouw zit niet meer, ik denk dat (zoals altijd) parijs achterhinkelt. Al heb ik ook niets tegen onze huidige versie. Zou graag wat vrouwen horen over dit topic, was dit iets dat vroeger op viel of waar je aanstoot aan nam

Annet
Member
Member

Ik heb er nooit problemen mee gehad, het is tenslotte maar fictie. Maar desondanks vind ik het niet erg dat ze met hun tijd mee gaan, dat iets 25 jaar geleden normaal was wil niet zeggen dat het niet kan veranderen. Vind het wel stoer dat de redhead nu een pirate wordt, als ik het goed heb gezien.
Japperboy
Moderator
Moderator

Annet schreef:Ik heb er nooit problemen mee gehad, het is tenslotte maar fictie. Maar desondanks vind ik het niet erg dat ze met hun tijd mee gaan, dat iets 25 jaar geleden normaal was wil niet zeggen dat het niet kan veranderen. Vind het wel stoer dat de redhead nu een pirate wordt, als ik het goed heb gezien.
Dat is de grote vraag, gingen we er 25jaar geleden van uit dat dit normaal was? Ik denk het niet, net zoals we iemand in een waterput doen verdrinken, vechten en stelen ook niet normaal vonden. Maar wil dat zeggen dat deze scenes daarvoor gecensureerd moeten worden? Ik begrijp dat disney attracties wijzigt voor de entertainment-waarde te verhogen, maar dat is hier het geval niet. Opgedrongen door een maatschappij een attractie politiek correct maken en daarvoor een klassieke scene wegnemen, vind ik jammer. K ben ervan overtuigd dat de attractie een technisch hoogstandje zal zijn en nadien niemand het nog zal hebben over de redhead omdat we een zo overweldigend attractie zullen krijgen ( alez ja, dat hoop ik toch), maar t blijft toch nostalgie

Annet
Member
Member

Nee maar 25 jaar geleden werd er wel minder over nagedacht wat dit voor desbetreffende doelgroep, in dit geval de vrouwen, betekende. Net als dat Song of the South door de jaren heen ook steeds controversiëler is geworden.
Ach ja vrouwenhandel of niet, ik lig er niet wakker van. Wil gewoon dat ie weer open gaat haha.
Plaats reactie

Terug naar “Disneyland Park”