De overgang van frontierland naar Adventureland is zo goed gemaakt. op het ene moment waan je je in het wilde westen, op het andere waan je je in de jungle. Adventureland liet zich inspireren door de Walt Disney's documentaires Disney's True-life adventure. De eerste in zijn soort was Seal Island, deze serie won zo'n 8 academy awards.
outpost
Wat verder zien we Colonel Hathi's outpost, waar je heerlijke lasagne kunt eten. Vroeger heette dit restaurant Explorer's club, een restaurant dat deed denken aan the enchanted Tiki room. De groen witte kleuren zijn typisch voor de avonturiers die nieuwe oorden ontdekken. Binnen kun je allerlei vondsten tentoongesteld zien.

Bij de Cool post drankstal waar je allerlei verfrissende drankjes kunt kopen zien we verschillende kraten met Coca-cola verzonden uit verschillende landen. Ook is er een frigo-box die, wanneer je hem open doet, het geluid heeft van een pas geopend flesje cola.

La Cabane des Robinson
wanneer we verder gaan zien we la Cabane des Robinson, van de film 'the Swiss Family Robinson'. Weet je hoeveel bamboe hier aan de kant van de rivier groeit? (ik ook niet, ben ik vergeten van wat CM zei, maar eigenlijk kan me dat ook minder schelen, voor wie dit wel graag wist mijn excuses!)
Deze boom telt meer dan 300000 blaadjes die met de hand geschilderd zijn. Vele handen hebben zich hier op toegelegd. Aan de kant van de weg vinden we enkele banken die gemaakt zijn van raamkozijnen.Wanneer we onder de wortels door gaan vinden we een 'root cellar' , die zou kunnen gebruikt worden omdat voedsel hier frisser blijft, maar ook om wilde dieren weg te houden.
Agrabah
Dit gedeelte werd geïnspireerd door de oosterse Cultuur, een Arabische koning wilde dat dit gedeelte authentiek was aan het oosten en besloot daarom om dit gedeelte volledige te financieren. eerder deed hij het dit voor het marrocon paviljon in Epcot, waar nog veel meer details te zien zijn en de marktkramen niet vol liggen met Disney spullen, maar met authentieke Oosterse waren.
(Adventureland wordt nog vervolgd)