Met de trein/metro/tram naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

vdbemdsa schreefCOLONHeb nu al een paar data ingegeven om met trein naar disney te gaan in november, en ik krijg geen enkele directe, weet iemand iets over een wijziging vanuit Brussel Zuid?
Je kan pas 3m op voorhand boeken dacht ik. Mss daarom?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

vdbemdsa schreefCOLONHeb nu al een paar data ingegeven om met trein naar disney te gaan in november, en ik krijg geen enkele directe, weet iemand iets over een wijziging vanuit Brussel Zuid?
Directe verbindingen zijn er enkel met de Franse tgv: http://bit.ly/2eQvwBQ

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Vanuit Nederland kan je alleen rechtstreeks naar Paris-Nord, anders een overstap op Brussel-zuid.

Ga je tussen 29 juli en 27 aug, rijdt de rer a niet tussen la defense en nation
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Wat een schat aan informatie weer! Ik was op zoek naar alternatieve manieren om in Marne La Vallee te komen met 1 of 2 kids en zonder man (als die geen zin heeft), maar zonder auto want dat zie ik niet echt zitten. Zie ik dat we gewoon een TGV vanuit Tourcoing kunnen pakken! Dat is hier maar 1,5 uur rijden vandaan en er zit ook een heerlijke mega Auchan en shopping mall, waar we sowieso af en toe wel naartoe gaan. Dat is dus een mooie optie erbij :-)
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Is gewoon omdat je te vroeg bent. tickets zijn pas 3 maand op voorhand boekbaar, tot op de dag, zoals altijd m.u.z van winter/zomervroegboekacties die aangekondigd worden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MinoKB
Member
Member
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2014, 17:35

Hallo iedereen,
We zijn al verschillende keren in Disney geweest, maar nu gaan we nog eens voor een dag en omdat we in doorreis zijn door Frankrijk, wilden we nog eens afsluiten met een dagje Disney, wij gaan slapen in een hotel in Bussy Saint Georges, ik had gezien dat we daar trein/tram A richting Marne-La-Vallee konden nemen, maar nu zie ik dat ze op die lijn aan het werken zijn, mijn frans is niet sterk genoeg om te achterhalen of nu heel de lijn stil ligt of enkel het stuk van de werken, want anders moeten we alsnog met de auto en 20€ parking betalen :(
Dus mijn vraag is, rijd die trein nu gewoon of niet? Iemand die me daarmee kan helpen, we zouden er op 23 augustus gebruik van willen maken? thx
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

MinoKB schreefCOLONHallo iedereen,
We zijn al verschillende keren in Disney geweest, maar nu gaan we nog eens voor een dag en omdat we in doorreis zijn door Frankrijk, wilden we nog eens afsluiten met een dagje Disney, wij gaan slapen in een hotel in Bussy Saint Georges, ik had gezien dat we daar trein/tram A richting Marne-La-Vallee konden nemen, maar nu zie ik dat ze op die lijn aan het werken zijn, mijn frans is niet sterk genoeg om te achterhalen of nu heel de lijn stil ligt of enkel het stuk van de werken, want anders moeten we alsnog met de auto en 20€ parking betalen :(
Dus mijn vraag is, rijd die trein nu gewoon of niet? Iemand die me daarmee kan helpen, we zouden er op 23 augustus gebruik van willen maken? thx
Ik heb het even aan mijn broer gevraagd (die werkt in Disney) en volgens hem rijdt de trein tot aan Nation, wat betekent dat hij ook gewoon langs Bussy Saint Georges komt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI LYO-L21 met Tapatalk
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457

Michelle schreefCOLON
MinoKB schreefCOLONHallo iedereen,
Ik heb het even aan mijn broer gevraagd (die werkt in Disney) en volgens hem rijdt de trein tot aan Nation, wat betekent dat hij ook gewoon langs Bussy Saint Georges komt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI LYO-L21 met Tapatalk
Klopt de lijn a werkzaamheden zijn tussen la defense en nation, na nation rijdt hij gewoon weer (en bussy is na nation)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Iemand ervaring met staking bij de spoorwegen in België en ticket van tgv? Net tijdens onze volgende trip zouden ze willen staken. Hotel en tgvtickets zijn al geboekt. We vertrekken wel vanuit Lille maar deze tgv komt wrs vanuit Brussel dus zelfde probleem. Zit dus ff met de handen in het haar :/
Gebruikers-avatar
kimberley2909
Member
Member
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2014, 13:32

Hoi! Voor het eerst ga ik naar een hotel die niet verbonden is met een shuttle bus naar de parken. Nu zag ik dat er voor het hotel een metro station is. Nu vroeg ik me af welke metro ik moet nemen, en waar ik eventueel tijden kan vinden en wat een enkeltje of retourtje kost. We verblijven in het ibis budget hotel in Marne la vallee.

Alvast Bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Never lose hope
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457

Daar slaap ik ook :)
1 halte, 1 metro, rijdt ongeveer om t kwartier, kaartje kan je beter ‘s avonds of ‘s middags halen want in de ochtend altijd erg druk (en dan met mensen die haast hebben dus voor jezelf niet relaxt zoeken.
Ik pak altijd gewoon losse kaartjes (enkeltjes) en koop er dan gelijk een aantal (liefst zoveel als ik in totaal nodig heb)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
kimberley2909
Member
Member
BerichtenCOLON 841

belle1608 schreefCOLONDaar slaap ik ook :)
1 halte, 1 metro, rijdt ongeveer om t kwartier, kaartje kan je beter ‘s avonds of ‘s middags halen want in de ochtend altijd erg druk (en dan met mensen die haast hebben dus voor jezelf niet relaxt zoeken.
Ik pak altijd gewoon losse kaartjes (enkeltjes) en koop er dan gelijk een aantal (liefst zoveel als ik in totaal nodig heb)
Heb je er al is eerder verbleven? Is t wat? Oké dus ik kan op voorhand al kaartjes voor heen en terug voor andere dagen kopen? En weet jij hoelaat de laatste terug gaat?

Never lose hope
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457

kimberley2909 schreefCOLON
Heb je er al is eerder verbleven? Is t wat? Oké dus ik kan op voorhand al kaartjes voor heen en terug voor andere dagen kopen? En weet jij hoelaat de laatste terug gaat?

Ik verblijf daar nu ook voor het eerst, ik sliep eerst in het Ibis gewone hotel, maar die was nu iets te duur ;)
(Ik neem aan dat je verblijft bij die in Montevrain, bij Val d’europe)
In de zomervakantie heb ik altijd nog tot laat de metro kunnen pakken (dus na het vuurwerk reden ze nog gewoon)
Ik neem altijd t+ tickets, gewoon van val d’europe naar Marne-la-vallee Chessy en dat zijn enkeltjes die kan je inderdaad op voorhand kopen. Wel net als in Nederland je ticket goed bewaren je hebt hem nodig om door de poortjes te gaan :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
kimberley2909
Member
Member
BerichtenCOLON 841

belle1608 schreefCOLON
kimberley2909 schreefCOLON

Ik verblijf daar nu ook voor het eerst, ik sliep eerst in het Ibis gewone hotel, maar die was nu iets te duur ;)
(Ik neem aan dat je verblijft bij die in Montevrain, bij Val d’europe)
In de zomervakantie heb ik altijd nog tot laat de metro kunnen pakken (dus na het vuurwerk reden ze nog gewoon)
Ik neem altijd t+ tickets, gewoon van val d’europe naar Marne-la-vallee Chessy en dat zijn enkeltjes die kan je inderdaad op voorhand kopen. Wel net als in Nederland je ticket goed bewaren je hebt hem nodig om door de poortjes te gaan :)
Dank je dank je dank je! Je heb me echt enorm geholpen. Vind t toch wat eng in het buitenland met ov wat je niet kent etc. En het park is tot 20.00 of 20.30 als wij gaan dus dan komen we zeker wel terug. Nogmaals bedankt!

Never lose hope
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Wij zijn een tijdje geleden met het gezin via het treinstation bij DLP naar Parijs gegaan en kregen toen bij het infocenter (net buiten het park) de tip om een pakket van 10 enkeltjes te pakken in plaats van retourtickets. Dat bleek in ons geval inderdaad goedkoper. Wellicht kun je ook daar nog eens vragen of het zich voor jou óók loont om een pakket van 10 enkeltjes af te nemen (ik weet tenslotte niet met hoevelen je reist en hoevaak). Vragen kost in ieder geval niks en ik heb de mensen bij die infokiosk als bijzonder behulpzaam ervaren.
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar