runDisney 2017 Disneyland Parijs

RunningKoen
Member
Member

MagieDeDisney schreef:Misschien een testrun doen om de pijnpunten te vinden? Weet natuurlijk niet hoe je outfit in elkaar zit maar misschien helpt het wassen van de kleding, of als het meerdere lagen zijn: knippen en naaien zodat het één laag wordt? Als het heel makkelijk aan te passen is, kun je natuurlijk de vervelende items dragen voor de foto's in het park (eerste paar kms) en dan weggooien als je het park uitgerend bent? (Niet zo gewenst denk ik haha) Als je dingen openknipt kun je op zich gaten vullen met ander stof maar weet niet hoe extreem je moet wijzigen.

5K en 10K doe ik rustig, halve deed ik vorig jaar in 3 uur en hoop het te verbeteren, alhoewel ik dat betwijfel omdat ik 15km ervoor moet doen. (en ik wil meer character photos) Ga nog een test'weekend' doen en dan doelen zetten voor tijden. Met fotodoelen wil ik wel op de foto met alle km markers, en natuurlijk met kostuum op de foto bij de passende characters. Zou wel heel frustrerend zijn als een character op de 'verkeerde' dag komt!
Ik durf mijn outfit niet te wassen: ik heb textiel verf gebruikt en weer textiel verf van een ander merk voor details, dus ik ben bang dat alles vervaagt. Heb alles dus wel maar in 1 laag tot nu, dat scheelt qua temperatuur wel. Daardoor wordt een oefenrondje ook moeilik. 1 use only zeg maar :oops:

Het grootste probleem is dat ik nog nooit in kostuum heb gelopen, en mijn hardloop outfit altijd vrij strak heb, dus overbodig zweetbandjes oid. ben ik gewoon niet gewend. Ik weet dat ik dat sowieso niet 21 KM lang vol ga houden.

Ik vermoed dat ik de outfit gewoon perfect maakt voor de 5K, die ren ik voor de fun en foto's. Afhankelijk van hoe erg de outfit mee/tegenvalt en hoe de wedstrijd shirtjes zijn ren ik de 10K in een simpelere versie (niks om mijn hoofd, polsen, benen enz.) en de halve marathon of in eigen sport outfit of wedstrijd shirtje.

Als je de 5 en 10KM rustig doet, en je focust je zaterdags op herstel, zul je zondag wel je benen voelen maar alsnog wel een prima halve marathon kunnen lopen. Ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent, maar zeker met de photo stops moet je tussendoor een goed tempo kunnen aanhouden!
Bump schreef:
In WDW doe ik alleen de halve marathon en dan is inderdaad het idee om dan de challenge in Parijs te doen. Ik was alleen zo enthousiast toen de losse bibs voor dit jaar toch weer beschikbaar waren dat ik voor dit jaar ook maar heb aangemeld. :P

Waar zit je kleding verschrikkelijk? Wat voor materialen gebruik je? Ik weet niet of je wilt zeggen wat je op dit moment hebt? Maar misschien kunnen we beter in mee denken.
De grootste frustratie zit hem rond mijn schouders. Ik heb katoen gebruikt omdat alleen dat goed te verven is (Lesson learned: bij poging 1 heb ik niet naar de soort stof gekeken dus ik heb nog een paar knalroze voetbalsokken. Iemand interesse?). De stof geeft echter voor geen meter mee, terwijl ik mijn sportkleding gewend ben die daarop ontworpen is. Voor 5KM rustig is het vol te houden, maar op langere afstand gaat de zwaaibeweging van de armen echt een probleem worden.

En WDW is superleuk om door heen te lopen! Het nadeel ervan is dat het zo groot is, dat je op de 5 en 10K races gewoon zo weinig van de parken ziet. Zelfs met 21KM red je alle vier niet, maar je pakt wel twee hele mooie zo!
Laura schreef:Wat leuk Bump en RunnerKoen dat jullie in WDW gaan lopen/hebben gelopen! :D

Ik heb totaal geen tijden in gedachten voor runDisney. Mijn mening is dat ik veel te veel betaal om in Disney PR's te gaan lopen :P (Ik heb elke maand 1-2 wedstrijden, daar loop ik mijn PRs wel) Ik heb over de 5K vorig jaar 1u 10min gedaan en we konden er wel langer over doen omdat we nog zoveel tijd over hadden. Voor mij gaat het echt om de beleving, foto's met characters, elke km marker op de foto en wat omgevingsfoto's.
Ik zag een keer een tijd van 15min bij een WDW 5K race, ik dacht toen "wat zonde van het inschrijfgeld!" (a)
PR's lopen in Disney gebeurt zelden. Vaak omdat parcours altijd net iets langer uitvallen, en je veel slingert over het parcours, zo extra meters maakt, en relatief veel bochten hebt in de parken. In Amerika wordt er nog wel eens een PR gelopen, maar dat is dan de doelgroep die echt pas begint met hardlopen en zo nog makkelijk tijd kan verbeteren op lange afstanden. Op de korte afstanden zoals 5 en 10 KM ren je in je eigen straat sneller een PR dan in Disney :P

Wél wordt runDisney (kwam ik achter) vaak gebruikt om een record te zetten qua afstand: juist omdat het vaak een funrun is en weinig druk, wordt het door veel renners gebruikt als eerste kennismaking met een halve of hele marathon. Daar staat de WDW marathon om bekend. Ik kwam daar iemand tegen uit Brazilie! die hetzelfde deed als ik: daar uitproberen hoe het voor je lichaam is om 42 KM hard te lopen.

Ik heb vorig jaar de 21KM in Parijs gelopen als eerste halve marathon. Deze ook goed gelopen: in een stuk door en prima tijd. Ben niet gestopt voor foto's maar heb daar ook geen spijt van. Je hebt nog steeds de beleving, je ziet ook gewoon alles en het blijft nog steeds geweldig. Heb van de 5Km wel wat foto's omdat ik die samen met mijn zus liep, maar voor mij zit er geen verschil tussen de races. Is natuurlijk je eigen beleving!

De 42KM als eerste marathon ook vrij serieus gelopen. Daar wel geknakt op voorbereiding en character fotos gemaakt als het mij uitkwam, maar het past niet bij mij om teveel te stoppen. Daarnaast krijg ik vaak ook een best wel goede plaatsing qua startvakken en die wil je dan ook waarmaken. Als je twee keer zo langzaam bent als normaal op die afstand, dan voelt de medaille toch anders aan, voor mij dan ;-)

Wat ik zo leuk vind is dat je ook altijd een groep hebt die hetzelfde loopt als jijzelf en dus bijvoorbeeld ook niet stopt voor foto's en op amateur gebied ook probeert vrij goed te lopen, dus je voelt je niet 'the odd one out' als je serieus loopt bij runDisney. Je hebt ook groepen die het voor de fun lopen en dat is prima. En mensen die net begonnen zijn met sporten en voor wie het afleggen van 5-10 of meer KM's- al een prestatie is op welke afstand. Dat dit allemaal kan in en rondom Disney met alle magie die erbij hoort, dat maakt mij zo'n fan ervan :D

Je ziet bij mensen die bijv. Dopey doen ook dat zij dat zo inplannen. De 5 en 10KM lopen ze in vol kostuum, puur omdat het een voorwaarde is voor de Dopey medaille en zo kunnen ze mooi veel foto's maken. Qua afstand is het echt een warming up, en ze zijn vaak enorm chagerijnig omdat ze om 3u snachts uit bed moeten. (Mensen, Parijs start heerlijk laat!)
De halve en hele marathon komen toch meer de sport outfits te voorschijn en wordt er net wat minder vaak gestopt: de foto's zijn vaak al binnen en je rent ook gewoon echt langere afstanden waar je goed wil presteren.
Afbeelding
Bump
Member
Member

Kan je dan niet een stuk extra katoen tussen de naden naaien zodat het wat losser zit? Ander materiaal zal ik niet 1,2,3 aanraden omdat vaak lastiger is om goed en netjes te naaien.
RunningKoen
Member
Member

Bump schreef:Kan je dan niet een stuk extra katoen tussen de naden naaien zodat het wat losser zit? Ander materiaal zal ik niet 1,2,3 aanraden omdat vaak lastiger is om goed en netjes te naaien.
Hele goede tip! Heb nog wat stof over van de proefversie dus kan kijken of elastiek werkt, of ik extra stukken ertussen maak.

Ze zijn in parijs vrij druk geweest de laatste dagen: hebben jullie ook goedkeuring ontvangen van je documenten, en/of antwoorden op je emails?

Edit: Ik zie net dat ze bij het aanpassen van de verwachtte eindtijd bij mijn zus automatisch ook mijn eindtijd hebben aangepast :evil: :roll:
Dat wordt weer de wachtrij in bij de mail service
Afbeelding
MagieDeDisney
Member
Member

Waren er veel prinsessen vorig jaar voor de foto's? Heb alleen de halve gedaan en weet alleen dat ik de Magic on Parade float zag met wat prinsessen, voor de rest heb ik niet veel gelet op figuren... Ben specifiek benieuwd naar Belle (voor 5K dit jaar) en Aurora (voor 10K dit jaar)
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Laura
Member
Member

MagieDeDisney schreef:Waren er veel prinsessen vorig jaar voor de foto's? Heb alleen de halve gedaan en weet alleen dat ik de Magic on Parade float zag met wat prinsessen, voor de rest heb ik niet veel gelet op figuren... Ben specifiek benieuwd naar Belle (voor 5K dit jaar) en Aurora (voor 10K dit jaar)
Wat ik mij zo herinner/heb opgeschreven in een Tripreport:
5K: Cruella, Jafar, Hook, Chewbacca & R2D2, Pooh&Rabbit&Ejoor&Tigger&Piglet, Miss Bunny&Thumper, Mary Poppins&Bert&Pinguins, Woody&Jessie, Roger Rabbit, Linguini&Remy&Emil, Spiderman.

HM: Captain America, Spiderman, Chip&Dale, Marie&Berlioz&Toulouse, The Incredibles, Parade float met Belle&Prince & Cinderelle&Prince, White Rabbit&March Hare&Chesire Cat &Alice&Mad Hatter, Darth Vader&Stormtroopers, Robin Hood of Sheriff of Nottingham, Russel&Dug&MrFrediksen, Jafar&Sultan&Jamin

Bij beide Finish in runDisney outfit Donald, Mickey, Minnie, Goofy & Pluto
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Laura
Member
Member

Informatie op een rijtje voor het runDisney France weekend, a.s. 21-24 september

Bibs berschikbaar
Er zijn nog losse bibs (startnummers) over voor de Halve Marathon, 10K, 5K en Bibbidi-Bobbidi-Boo-Challenge. De Kids races zijn uitverkocht. Bibs kun je hier kopen: https://book-run.disneylandparis.com/

Bibbidi-Bobbidi-Boo Challenge
Wanneer je de 10K en de Halve Marathon loopt, kun je in je runner's profile aangeven dat je mee doet met de Bibbidi-Bobbidi-Boo Challenge. Dit houdt in dat je een extra medaille krijgt. Als Parijs het net zo doet als in Amerika, dan krijg je ook een extra shirt en gebruik je dezelfde bib voor de 10K en de HM. Dit laatste is nog niet bevestigd.

Medical Certificate
Alleen wanneer je de Halve Marathon loopt, moet je door een arts het medisch certificaat laten ondertekenen en het bestand uploaden in je runner's profile. Dit moet gebeuren voor 15 augustus, anders mag je niet mee doen met de HM! Je vindt het certificaat hier, runDisney accepteert geen andere formulieren: http://run.disneylandparis.com/sites/de ... edical.pdf

Proof of Time
Een bewijs van tijd is alleen nodig bij de Halve Marathon wanneer je deze onder de 1:30u kan afleggen. Je komt dan in het A of Elite startvlak. Dit kun je ook weer uploaden in je runner's profile.

runDisney Health & Wellness Expo, openingstijden
Donderdag 21 september: 15-20uur
Vrijdag 22 september: 10-20uur (verlengd tot 22uur voor mensen die hun startpakket moeten ophalen)
Zaterdag 23 september: 9-19uur

Wat moet je meenemen om je startpakket op te halen?
- een foto ID (Paspoort of Identiteitskaart)
- vouchers voor de afstanden (krijg je 15dagen voor de start toegemaild)
- waiver (nog onder voorbehoud, gezien je nu digitaal deze al hebt ingevuld, het kan zijn dat het dit jaar niet nodig is om deze ook nog uit te printen)
- medical certificate (staat niet op de site, maar mijn advies is om deze wel mee te nemen)

Bij je startpakket zit ook een rugzak met een sticker met je startnummer. Voor de race kun je alleen deze zak met sticker inleveren in de Expo met spulletjes die je weer nodig hebt na de race. Dit is een doorzichtige runDisney tas. Voor elke afstand krijg je 1 zak (nog niet bekend of je voor de challenge 1 of 2 tassen krijgt).

Wat zijn de starttijden voor de races?
5K vrijdagavond 22 septmber 20uur
10K zaterdagochtend 23 september 7uur
Kids Races zaterdagochtend 23 september 11uur
HM zondagochtend 24 september 7uur

Het advies is om 30-60min van te voren bij de start/in het startblok aanwezig te zijn.

Kids races
Op zaterdagochtend 23 september vinden de kidsraces plaats. De leeftijdgroepen zijn:
100m: van 1 tot 3 jaar oud
200m: van 4 tot 7 jaar oud
1K :van 8 tot 12 jaar oud
In deze volgorde worden de races ook gehouden. Exacte tijden worden nog bekend gemaakt.

Parcour
Wegens veiligheidsredenen wordt het parcour een paar weken voor de start bekend gemaakt. Het enigste wat bekend is dat de finish van de 3 afstanden in het studios park zal zijn.

Toevoegingen om je weekend nog magischer te maken
Via https://book-run.disneylandparis.com/ kun je deze toevoegingen kopen.

Openingparty vrijdagavond 21-00.00
€49 per persoon. Muziek en entertainment, characters en attracties in de Walt Disney Studios Park aansluitend na de 5K
Bistot Chez Remy Dinner, vrijdagavond vanaf 21:10
€39 voor kinderen, €79 voor volwassenen. Let op, om hier op deze avond te eten heb je ook een party ticket van €49 nodig.
Menu vind je hier: https://book-run.disneylandparis.com/me ... ept_17.pdf
Pasta Party buffet, zaterdag 18u of 21u
€30 per persoon, in hotel New Port Bay Club
Menu vind je hier: https://book-run.disneylandparis.com/me ... -07-01.pdf

Medailles en pace
Wanneer je finisht, krijg je een finisher medaille. De 5K en 10K zijn niet getimed, maar voor de halve marathon moet je een pace (tempo) aanhouden van minstens 16min per mijl of 9:50min per kilometer. Je kunt van het parcour worden gehaald wanneer je te langzaam gaat. Er zijn 'balloonladies' en fietsers die op de snelheid letten. De balloonladies starten ongeveer 10min nadat de laatste loper over de start gaat, en zijn lopen constant het tempo van 16min/mijl en 9:50min/km. Wanneer je achter hen terecht komt, betekend nog niet dat je van het parcour wordt gehaald. Dit gebeurt als je daar achter, achter de fietsen komt. Wanneer je weer op Disney terrein bent, ongeveer bij kilometer 17-18km, zal je ook niet meer van het parcour worden gehaald. Het limiet voor de HM is 3uur en 30min.
Afbeelding

Alle info komt van http://run.disneylandparis.com/ en https://book-run.disneylandparis.com/

Openingstijden parken
Donderdag 21 september
Disneyland Park: 10:00-20:30 (EMH 8:00-10:00)
Walt Disney Studios: 10:00-18:00
vrijdag 22 september
Disneyland Park: 8:00-20.30 (EMH 8:00-10:00)
Walt Disney Studios: 10:00-18:00
zaterdag 23 september
Disneyland Park: 10:00-22:00 (EMH 9:00-10:00)
Walt Disney Studios: 10:00-22:00
zondag 24 september
Disneyland Park: 10:00-22:00
Walt Disney Studios: 10:00-20:00 (EMH 9:00-10:00)
Bron: http://www.disneylandparis.nl/agenda/park-tijden
Laatst gewijzigd door Laura op 07 aug 2017, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

aloft
Member
Member

Goede samenvatting !
Je geeft aan dat er alleen bij de halve marathon een snelheids"eis" van kracht is. ik snap dat er geen officiële timing is bij de 5 en 10KM, maar daar zal toch ook wel een minimale snelheid nodig zijn?

Met name bij de 10KM gaat uiteindelijk het park wel open, en ik weet niet wat ze doen met de extra magic hours die dag?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Laura
Member
Member

Klopt, runDisney zegt dat het niet getimed is, maar je kunt er geen uren over doen. Volgens mij is het bij de 5K zo'n 1,5-1uur en 45min (heel misschien 2uur voor vroegere starters) en bij de 10K is het nog even afwachten, gezien dit de eerste keer is dat deze wordt gehouden in Parijs. Ik denk dat het zo'n 2,5 tot 3uur limiet wordt. Als je het limiet van 16m/mijl of 9:50min/km aanhoudt, weet je zeker dat je goed zit.

Wij hebben vorig jaar 1uur en 10min gedaan over de 5K (veel characterstops gedaan) en we startten in C. Er kwamen nog honderden mensen na ons over de finish. Er zijn ook kindjes die meedoen, en stel dat die in D starten en het gewoon wandelen, doen ze er ook wel ruim een uur over.

De extra magical hours waren vorig jaar op zaterdag en zondag niet in het Disneyland Park, maar in de Studios. Dit jaar is het nog even afwachten, omdat de route dus ook anders is. Voor de 5K is bekend dat die alleen door de Studios+omgeving gaat, niet door het Disneyland Park.

aloft
Member
Member

Dank! Dat tempo red ik makkelijk, maar je gemiddelde snelheid gaat natuurlijk flink naar beneden als je op de foto gaat met de characters. En die wil ik niet missen natuurlijk, al snap ik dat ik niet met iedereen op de foto kan.

Laura
Member
Member

aloft schreef:Dank! Dat tempo red ik makkelijk, maar je gemiddelde snelheid gaat natuurlijk flink naar beneden als je op de foto gaat met de characters. En die wil ik niet missen natuurlijk, al snap ik dat ik niet met iedereen op de foto kan.

Een paar berichten hierboven heb ik geplaatst welke characters er vorig jaar waren. Het is inderdaad keuzes maken. Het langste wat we hebben gewacht was 20min voor Chewbacca en R2D2. En sommige rijen waren al gesloten (Miss Bunny en Thumper) bij ons, of sommige characters gaa soms net weg om te pauzeren (Alice staat bij mij op de foto, maar toen mijn vriend ging, liep ze weg. We hadden nog 2 mensen voor ons, en toen liepen Mary en 2 pinguins weg, dus we hadden alleen Bert op de foto).

Mich€l
Member
Member

De EMH zijn beide dagen van 9u tot 10u. Zaterdag is dit in het Disneyland Park en zondag in het Walt Disney Studios Park.
Elien
Member
Member

Weet iemand trouwens hoe het zit met de 10K en BBB challenge? Ik meende ergens gelezen te hebben dat de 10K inderdaad niet getimed is, maar dat je deze wel binnen te tijd moet lopen om de BBB medaille te ontvangen.

Ik vind het echter op het eerste gezicht nergens terug.
RunningKoen
Member
Member

Elien schreef:Weet iemand trouwens hoe het zit met de 10K en BBB challenge? Ik meende ergens gelezen te hebben dat de 10K inderdaad niet getimed is, maar dat je deze wel binnen te tijd moet lopen om de BBB medaille te ontvangen.

Ik vind het echter op het eerste gezicht nergens terug.
Zoals eerder al werd besproken hanteert runDisney wel een bepaalde tijd voor de afstanden om het parcours weer vrij te kunnen geven.
Na de laatst gestarte loper begint de 'bezemwagen' op het parcours, ze hanteren de Amerikaanse grens van16 min/mile tempo, dat is daar de standaard. 16 minuten voor 1600 meter is hetzelfde als 6 KM/u.

Dus vanaf het moment dat de laatste deelnemer is gestart heb je nog 50 minuten om de 5KM uit te lopen, 1u en 40 minuten voor de 10KM en net iets meer dan 3,5u om de halve marathon uit te lopen.

Start je relatief ver vooraan; dan heb je dus (veel) meer tijd. Sommige finishers doen netto ruim 4,5 uur over de halve marathon.

Qua BBB challenge kunnen ze het op twee manieren doen.
In Amerika krijg je voor challenge's een speciale bib die met de chip voor meerdere afstanden de tijd registreert (Dopey runners krijgen 2 bibs: 5/10 KM bib en 21/42KM bib).
Als ze dat in Parijs doen, krijg je dus ook een tijdwaarneming op de 10KM. Andere lopers krijgen dit niet; de losse 10K bibs zullen geen chip hebben.

Maar omdat de matten voor tijdsregistratie er al liggen en de chips er toch al zijn, wordt voor challenge bis wel tijdswaarneming gedaan. Daarom hebben ze in USA voor alle afstanden een tijd op het dopey certificaat staan.

Een andere optie is om met armbandjes te werken, dat doen ze nu voor de Castle to Chateau challenge ook. Dit lijkt me minder logisch, but hey, its runDisney ;-).

Daarnaast, over de medaille's: in amerika is het beleid dat je de medaille voor de afstand krijgt, of je nou finisht of niet. Het is daar de beloning voor het meedoen, niet het uitlopen.
Alleen de challenge medailles krijg je wanneer je de finish haalt. Ik sprak een vrouw die onderkoelt uit de volle marathon was gehaald. Zij kreeg wel haar marathon medaille, maar niet de Goofy of Dopey challenge.
MagieDeDisney schreef:Waren er veel prinsessen vorig jaar voor de foto's? Heb alleen de halve gedaan en weet alleen dat ik de Magic on Parade float zag met wat prinsessen, voor de rest heb ik niet veel gelet op figuren... Ben specifiek benieuwd naar Belle (voor 5K dit jaar) en Aurora (voor 10K dit jaar)
Gezien de thema's van de medaille's is er sowieso iets rondom Belle en het Beest tijdens de 5K en Doornroosje bij de 10K
Ik gok zelf dat je bijvoorbeeld met de Fairy Godmother op de foto kan, voor of na de race (met BBB als thema van de challenge).

Op welke manier ze terugkomen weet je nooit zeker. Misschien openen ze de race, staan ze bij de finish, of heb je Lumiere, Flora, Fauna of Merryweather langs de kant staan, zijn de KM markers ontworpen rondom het thema of heb je een speciale foto achtergrond. ;-)
Afbeelding
MagieDeDisney
Member
Member

Dankje Laura en Koen voor de character info, ik hoop inderdaad dat die figuren te vinden zijn vanwege de medaille/thema. Aangezien Remy, Emile en Linguini vorig jaar bij de 5K stonden zou het wel logisch zijn, maar natuurlijk blijft het onvoorspelbaar! Anders moet ik het maar doen met de finisher foto's haha.

Zojuist naar de dokter geweest en nu op goedkeuring van RunDisney wachten, moet alleen nog gaan mailen om de shirtmaat te veranderen :roll:
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
RunningKoen
Member
Member

Ik durf met 99% zekerheid wel te zeggen dat er iets terugkomt van het thema. We kunnen lekker fantaseren op welke manier ^^
Afgelopen Tinkerbell Weekend in Amerika viel dat namelijk tegen en daar kwam zoveel kritiek op, dat ik niet denk dat ze die fout nog eens maken.

Qua T-shirt maten is het erg afwachten! Wil je het groter of kleiner?
Ik heb al gevraagd of je op de expo kan wisselen, zodra ik een antwoord heb zal ik dat ook hier neerzetten.
De M van vorig jaar viel al klein uit, maar zit nu gewoon echt strak. Maar als de shirts groot uitvallen is een L echt té.
Laatst gewijzigd door RunningKoen op 07 aug 2017, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Archief 2017”