Eurodisney heeft het winkelcentrum Val d'Europe verkocht

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Jopo
Member
Member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2009, 21:45

Vandaag vond ik het volgende bericht in mijn mailbox.
Eurodisney heeft het winkelcentrum Val d'Europe verkocht voor een bedrag van €47 miljoen aan Klépierre en AXA.

http://corporate.disneylandparis.com/CO ... action.pdf

Ben benieuwd wat met de centjes gaat gebeuren maar ik vrees dat die gaan gebruikt worden om de boekhousing er mooier te laten uitzien.. :sorc:
Gebruikers-avatar
Disneymaniacus
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2009, 23:47

Het kan zijn dat ik het fout heb, maar volgens mij gaat het over de grond waarop het winkelcentrum is gebouwd. Het winkelcentrum is nooit van Euro Disney SCA zelf geweest. Ze verhuurde de grond aan het bedrijf/instelling waar het winkelcentrum van is. Ze hebben nu alleen besloten om de grond te verkopen ipv te verhuren.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Komt er lekker wat centjes bij... Is altijd goed, naar waar het ook gaat :D
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Fozzyke
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2009, 07:36

Het is inderdaad enkel de grond die ze verkocht hebben. Op basis van het referentiedocument van 2009 en de halfjaarlijkse cijfers van 2010, lijkt het mij gewoon een transactie om het verlies minder groot te maken. Een éénmalig iets om hun boekhouding beter uit te laten zien en wellicht wat objectieven van sommige directeuren te behalen zodat ze een bonus ontvangen.

Want zeg nu eerlijk, wat heb je liever: Jaarlijkse rente op een stuk grond dat je verhuurt, of éénmalig een bedrag voor verkoop van een stuk grond om je verlies minder groot te laten tonen. Dit is typisch kortetermijn denken van de directie. Eurodisney zou net moeten lange termijn denken met die grote openstaande schuldenberg. Het jammere is dat de aandelen Eurodisney op dit nieuws flink hebben gereageerd door een serieuze stijging te tonen. Dit bevordert dit soort "goed nieuws" transacties natuurlijk meer :(

Ik verwacht dus nog wel van dat soort transacties in de komende jaren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar