Met de auto naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Steven78 schreefCOLONFrankrijk verlaagt snelheidslimiet.

Afbeelding

In Frankrijk mag je vanaf 1 juli nog maar maximaal 80 km/u rijden op de routes nationales en routes départementales buiten de bebouwde kom. De verlaging komt er door het hoge aantal verkeersslachtoffers op die wegen. Voor wie door de bomen het bos niet meer kan zien, zetten we even de belangrijkste snelheidslimieten op een rij.

Frankrijk

• Binnen de bebouwde kom: 50 km/u
• Buiten de bebouwde kom op gewone wegen zonder fysieke middenberm: tot 1 juli 90 km/u, vanaf 1 juli 80 km/u (bij regen nu al sowieso 80 km/u)
• Buiten de bebouwde kom op wegen met een fysieke middenberm: 100 km/u en 100 km/u bij regen
• Autosnelweg: 130 km/u en 110 km/u bij regen

Bron: https://www.hln.be/nieuws/buitenland/fr ... n~a36200c3
Dank je voor het plaatsen van deze info , zo is het overal waar gaan ze het geld halen , juist bij de toeristen
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Iemand nog onlangs vanuit België via Namen, Charleroi gereden? Zijn de werkzaamheden daar eindelijk gedaan? Want daar kun je serieus wat tijd verliezen?
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

vdbemdsa schreefCOLONIemand nog onlangs vanuit België via Namen, Charleroi gereden? Zijn de werkzaamheden daar eindelijk gedaan? Want daar kun je serieus wat tijd verliezen?
Nee... daar wordt nog steeds gewerkt aan de weg. Vóór de spits of erna rijden is aan te bevelen, dan kom je wel goed door.

Ik weet niet van waar je komt, maar je kunt ook via Verviers (of via Luik) richting Bastogne en dan richting Reims. Die route nemen wij regelmatig, altijd rustig onderweg.
Afbeelding
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Lars1978 schreefCOLON
vdbemdsa schreefCOLONIemand nog onlangs vanuit België via Namen, Charleroi gereden? Zijn de werkzaamheden daar eindelijk gedaan? Want daar kun je serieus wat tijd verliezen?
Nee... daar wordt nog steeds gewerkt aan de weg. Vóór de spits of erna rijden is aan te bevelen, dan kom je wel goed door.

Ik weet niet van waar je komt, maar je kunt ook via Verviers (of via Luik) richting Bastogne en dan richting Reims. Die route nemen wij regelmatig, altijd rustig onderweg.
Wij vertrekken vanuit Heers, tegen Waremme, en eigenlijk redelijk kort tegen Luik ja, al aan gedacht om zo te rijden, maar nog nooit geprobeerd, echt tot Reims dan rijden? Ik weet dat wij om naar Italië te rijden, zo gaan, en al wel daar borden gezien hebben van Parijs, maar nog nooit er bij stil gestaan. Is het veel omrijden denk je?
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

vdbemdsa schreefCOLON
Lars1978 schreefCOLON
vdbemdsa schreefCOLONIemand nog onlangs vanuit België via Namen, Charleroi gereden? Zijn de werkzaamheden daar eindelijk gedaan? Want daar kun je serieus wat tijd verliezen?
Nee... daar wordt nog steeds gewerkt aan de weg. Vóór de spits of erna rijden is aan te bevelen, dan kom je wel goed door.

Ik weet niet van waar je komt, maar je kunt ook via Verviers (of via Luik) richting Bastogne en dan richting Reims. Die route nemen wij regelmatig, altijd rustig onderweg.
Wij vertrekken vanuit Heers, tegen Waremme, en eigenlijk redelijk kort tegen Luik ja, al aan gedacht om zo te rijden, maar nog nooit geprobeerd, echt tot Reims dan rijden? Ik weet dat wij om naar Italië te rijden, zo gaan, en al wel daar borden gezien hebben van Parijs, maar nog nooit er bij stil gestaan. Is het veel omrijden denk je?
Integendeel. Het is (voor ons, komend vanuit Zuid-Limburg) niet omrijden, noch zijn we langer onderweg. Het lijkt alleen langer omdat het niet alleen autosnelweg is. Ook zijn er minder tankstations onderweg. Maar het is een mooie, rustige route (door de Ardennen) en je betaalt minder tol. Wij pakken deze route meestal altijd op de heenweg om de drukte op de A104 te vermijden.
Afbeelding
Lianne
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013, 12:28

Iemand die een idee heeft wat momenteel de tol is? Ik ben na meerdere jaren niet kunnen weer eens een tripje aan het plannen. Voorkeur ligt bij eigen vervoer, maar alles wat eventueel goedkoper kan is mooi meegenomen. Dus ik wil gewoon meerdere opties naast elkaar zetten.

Ik woon in het noorden van Nederland. Als ik in een keer heen zou rijden is het zo'n 620-650 km. Ik kan een auto mee krijgen die dan aan diesel nog geen 2 tanks kwijt is. Wat vermoedelijk neerkomt op een 100 euro aan diesel. Dat maakt 50 euro pp. Ik vermoed dat ik zelfs met tol nooit met de trein goedkoper kan.

Enige nadeel met de auto is dat ik een overnachtingshotel moet nemen, omdat ik anders vrij vlot met een migraine plat moet. Maar ook daar heb ik zo m'n betaalbare adresjes voor
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Lianne schreefCOLONIemand die een idee heeft wat momenteel de tol is? Ik ben na meerdere jaren niet kunnen weer eens een tripje aan het plannen. Voorkeur ligt bij eigen vervoer, maar alles wat eventueel goedkoper kan is mooi meegenomen. Dus ik wil gewoon meerdere opties naast elkaar zetten.

Ik woon in het noorden van Nederland. Als ik in een keer heen zou rijden is het zo'n 620-650 km. Ik kan een auto mee krijgen die dan aan diesel nog geen 2 tanks kwijt is. Wat vermoedelijk neerkomt op een 100 euro aan diesel. Dat maakt 50 euro pp. Ik vermoed dat ik zelfs met tol nooit met de trein goedkoper kan.

Enige nadeel met de auto is dat ik een overnachtingshotel moet nemen, omdat ik anders vrij vlot met een migraine plat moet. Maar ook daar heb ik zo m'n betaalbare adresjes voor
Hey Lianne ,

De prijzen voor de huidige tol prijzen vind je op de onderste url terug :)

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ltrajecten
Gebruikers-avatar
estheedemuynck
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2017, 16:31

lille-parijs 16.6€
Afbeelding
Lianne
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013, 12:28

D-Tekenaar schreefCOLON
Lianne schreefCOLONIemand die een idee heeft wat momenteel de tol is? Ik ben na meerdere jaren niet kunnen weer eens een tripje aan het plannen. Voorkeur ligt bij eigen vervoer, maar alles wat eventueel goedkoper kan is mooi meegenomen. Dus ik wil gewoon meerdere opties naast elkaar zetten.

Ik woon in het noorden van Nederland. Als ik in een keer heen zou rijden is het zo'n 620-650 km. Ik kan een auto mee krijgen die dan aan diesel nog geen 2 tanks kwijt is. Wat vermoedelijk neerkomt op een 100 euro aan diesel. Dat maakt 50 euro pp. Ik vermoed dat ik zelfs met tol nooit met de trein goedkoper kan.

Enige nadeel met de auto is dat ik een overnachtingshotel moet nemen, omdat ik anders vrij vlot met een migraine plat moet. Maar ook daar heb ik zo m'n betaalbare adresjes voor
Hey Lianne ,

De prijzen voor de huidige tol prijzen vind je op de onderste url terug :)

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ltrajecten
Dankje!
Gebruikers-avatar
estheedemuynck
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2017, 16:31

hierin staan nog de oude prijzen, beter naar een site in frankrijk gaan waar de nieuwe prijzen staan. Deze maand zijn de prijzen een klein beetje omhoog gegaan
Afbeelding
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Lille --> Paris is wel €0,30 hele eurocenten gestegen :o

Hier de Franse site van Sanef

https://www.sanef.com/sanef/bo/cms/site ... F_2018.pdf
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
samy
Member
Member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2015, 20:14

Ik ga over 2,5 maand met de auto, zijn er nog dingen die verplicht zijn (behalve de tol) naar Disney?
Las iets over een milieusticker voor Parijs, maar is deze ook nodig naar Disney ?
Gebruikers-avatar
Steven78
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2014, 09:01

samy schreefCOLONIk ga over 2,5 maand met de auto, zijn er nog dingen die verplicht zijn (behalve de tol) naar Disney?
Las iets over een milieusticker voor Parijs, maar is deze ook nodig naar Disney ?
Als je gewoon autosnelweg naar Disney neemt heb je geen milieuvignet nodig. Dat is enkel voor de binnenring van Parijs verplicht (en nog enkele andere grote steden in Frankrijk).
"We're not trying to entertain the critics ... I'll take my chances with the public." - Walt
Gebruikers-avatar
MissMetal
Member
Member
BerichtenCOLON 253
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2017, 19:26

samy schreefCOLONIk ga over 2,5 maand met de auto, zijn er nog dingen die verplicht zijn (behalve de tol) naar Disney?
Las iets over een milieusticker voor Parijs, maar is deze ook nodig naar Disney ?
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... in-de-auto
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

samy schreefCOLONIk ga over 2,5 maand met de auto, zijn er nog dingen die verplicht zijn (behalve de tol) naar Disney?
Las iets over een milieusticker voor Parijs, maar is deze ook nodig naar Disney ?
Voor iedere inzittende een veiligheidshesje en een alcohol test, al is de laatste verplicht, maar zal er geen boete voor gegeven worden
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar