Disney Research team

Alles over The Walt Disney Company.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Japperboy schreefCOLON
Leike_one schreefCOLONZou dat geen mooie attractie zijn om de Studio Tramtours in de Studios te vervangen?

Ik hoop met je mee, maar vrees dat dca deze primeur zal krijgen, misschien binnen 10 jaar
lol 2028, wrs zit ik er niet ver naast :lol:
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

DisneyPatent om je rijpad aan te passen, afhankelijk van hoe bang je bent

Afbeelding

Patenten ingediend door Disney suggereren dat Walt Disney Imagineers momenteel werken aan rijtechnologieën die de rijpaden van de gasten zou kunnen veranderen, afhankelijk van hoe bang ze zijn. Als je tijdens de rit ziek begint te worden, vertraagt ​​je voertuig, en als je bang begint te worden, kan de attractie sommige van de engere showelementen uitschakelen. Het omgekeerde is ook waar, als de nieuwe technologie voelt dat je je verveelt, dan zou de ervaring de intensiteit versterken.

De technologie achter dit patent kan uiteindelijk een combinatie van de hartslag van de gast, gezichtsuitdrukkingen, huidtemperatuur, transpiratie, vocale stress, oogbewegingen en zelfs hun leeftijd gebruiken om hun ervaring te meten. Deze nieuwe technologie zou de mogelijkheid hebben om bepaalde ride-elementen, speciale effecten, geanimeerde personages of zelfs complete ride-omgevingen aan te passen of te veranderen.

Hieronder is het diagram weergegeven in het patent dat beschrijft hoe deze technologie zou worden geïmplementeerd.

Afbeelding

Disney Imagineers zoals de Executive Ride Mechanical Engineering David Crawford, Creative Designers Studio Lead David Durham en Senior Show Producer bij Walt Disney Imagineering Jon Georges stonden allemaal vermeld op het patent.

Deze technologie zal waarschijnlijk invloed hebben op hoe we attractieparken ervaren en erop reageren. Zoals de Orlando Sentinel opmerkt: "dergelijke technologie kan er ook voor zorgen dat gasten een beetje bewuster zijn van hoe ze reageren op een attractie. (Omdat) als je je ogen sluit, je misschien in de trage rijstrook terechtkomt. '

Het is op dit moment onbekend voor welke attracties deze technologie specifiek zou worden gebruikt. Het patent verwijst naar een Haunted House, dat schijnbaar verwijst naar the Haunted Mansion, maar op dit moment is elke veronderstelling over welke rit of attracties deze technologie zou integreren, slechts speculatie.

Afbeelding

Disney liet dit octrooi in oktober goedkeuren door het Amerikaanse Octrooibureau, maar op donderdag 8 maart 2018 diende Disney nog een patent in om deze technologie in elke omgeving uit te breiden. In de Orlando Sentinel zegt de geregistreerde octrooigemachtigde Terry Sanks het volgende: "Disney is niet beperkt tot themaparken. Ze zouden het op andere locaties kunnen gebruiken, zoals cruiseschepen. '

bron: WDWinfo
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Exploration of Geometry and Forces Occurring within Human-to-Robot Handovers

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Enabling Interactive Infrastructure with Body Channel Communication

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

The Force Jacket: Nieuwste VR-technologie

Afbeelding


Heb je je ooit al eens een slang willen voelen die over je heen kruipt? Wat dacht je ervan om een vuistslag te krijgen? Of is een virtuele knuffel meer iets voor jou? Als je 'ja' hebt geantwoord op een van deze vragen, is de nieuwste uitvinding van Disney wellicht iets voor jou.


Disney Research heeft samen met MIT en Carnegie Mellon een jas uitgevonden waarmee je je fysieke ervaringen kunt voelen in VR (Virtual Reality). Dit is een enorme stap vooruit in VR-technologie en het lijkt erop dat Disney naar VR kijkt als de nieuwste ride-technologie in hun pretparken.

Het 'force jacket' weegt vijf pond en heeft 26 verschillende airbags die worden opgeblazen of leeglopen om de fysieke ervaringen van de gebruiker te simuleren terwijl hij een VR-headset draagt, of dat is tenminste het doel van de jas. De software bestuurt de airbags aan de voorkant, achterkant, armen en zijkanten om de gebruiker het gevoel te geven dat ze ervaren wat ze aan het bekijken zijn voor zich.

Er zijn drie apps ontwikkeld door het team om het jack te testen, een sneeuwbalwerpen (testen hoe je door een sneeuwbal wordt geraakt), een slangensimulator (om een ​​slang te testen die rond de gebruiker beweegt) en een spiergroeispel (het voelt alsof de gebruiker een snelle spiergroei ervaart, zoals de Hulk.)


Zal deze technologie worden gebruikt in de pretparken? Alleen de tijd zal het leren, maar met de hoeveelheid geld en moeite die Disney in de techniek stopt, lijkt het erop dat ze hopen dat het zal worden geïmplementeerd.




Bron:wdwnt
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Stickman:Acrobatische robots

Afbeelding

We presenteren een eenvoudige robot met twee vrijheidsgraden die gebruikmaakt van een door zwaartekracht aangedreven slingerlancering en een verscheidenheid aan salto-stunts produceert.

21 mei 2018 IEEE Internationale conferentie over robotica en automatisering (ICRA) 2018



Menselijke acrobaten hebben gedurende duizenden jaren indrukwekkende acrobatische technieken ontwikkeld voor het beoefenen van gymnastiek. Tegelijkertijd zijn robots steeds mobieler en autonomer geworden en kunnen ze deze stunts op dramatische en informatieve manieren beginnen nabootsen. We presenteren een eenvoudige robot met twee vrijheidsgraden die gebruikmaakt van een door zwaartekracht aangedreven slingerlancering en een verscheidenheid aan salto-stunts produceert.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Animatronic stunt doubles getest door Walt Disney Imagineering voor mogelijk toekomstig gebruik in Disneyparken

The Walt Disney Company weet wel een paar zaken over het theatrale. Dus wanneer een van hun vele parken een show opvoert, kun je er zeker van zijn dat het een dramatische, actievolle ervaring zal worden, gevuld met allerlei gekke stunts. Wanneer je dat concept combineert met de lange geschiedenis van de indrukwekkende animatronics van Disney, krijg je iets heel bijzonders.

Animatronics hebben een lange weg afgelegd sinds de opening van Disneyland in 1955. Sommige van de nieuwere hebben een zeer hoog niveau van realisme bereikt met menselijk lijkende bewegingen en reacties. Maar wat als ze nog meer zouden kunnen doen?

Wat als we in plaats van een stuntpersoon die baanbrekende gevaarlijke stunts uitvoert, een animatronic zouden kunnen gebruiken? Dat is wat het Stuntronic-project van Walt Disney Imagineering tot stand kon brengen, zoals te zien is in een nieuwe video die exclusief op TechCrunch werd gedeeld.



bron: ITM
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Disney maakt replica van Midair Star Wars Blaster-effecten voor live shows in het nieuwste patent


Als we kijken naar de meest recente octrooien van Walt Disney Enterprises, Inc. , is één ding duidelijk: Disney werkt ijverig aan een aantal spectaculaire live-shows voor Star Wars: Galaxy's Edge. Een nieuwe applicatie concentreert zich op het creëren van de kenmerkende Star Wars-laserstraal blaster, recht voor de ogen van de gasten.

De patentaanvraag is getiteld "Special Effects System for Generating a Midair Laser Blast Illusion." Hoewel het misschien niet direct de woorden "Star Wars" gebruikt, is het vrij duidelijk dat het deze beschrijft.

In de entertainmentindustrie zijn er veel instellingen of locaties waar het wenselijk is om scènes van populaire films na te maken, vaak met live acteurs die een scène uit een film uitvoeren. Een vaak gebruikt belichtingseffect in films is een streep of lichtflits. Veel futuristische films omvatten bijvoorbeeld gevechten waarbij de actoren laserrekwisieten gebruiken, bijvoorbeeld blasters, die laserontploffingen produceren. De laserstraalbundels in de film kunnen het uiterlijk hebben van een volumetrische bal of een straal licht, die rood, groen, blauw of een andere kleur kan hebben.

Terwijl een blastereffect momenteel op een paar manieren kan worden gesimuleerd (projecteren van een afbeelding op een scherm achter de uitvoerders), staat de huidige technologie het niet toe dat het er nauwkeurig uitziet vanaf 360 graden, wat optimaal zou zijn voor live shows.

Kort gezegd, er is een speciaal effectsysteem nodig dat kan worden gebruikt om een ​​lichteffect te genereren dat verschijnt als een lichtstraal, zoals een groene lichtcilinder van enkele tot vele centimeters lang zonder visueel waarneembaar projectiescherm of oppervlak. Op deze manier beweegt een volumetrische bal van licht naar het midden voor unieke weergaven die nuttig zijn voor het opnieuw maken van filmachtige laserstralen die van alle kanten zichtbaar zijn.

Afbeelding

Hoewel de beschrijving van het document een beetje ingewikkeld kan zijn, is het principe achter de technologie dat niet. Het systeem gebruikt een laser geprojecteerd op een ingesteld pad.

Afbeelding

Naast het geprojecteerde pad zijn er machines met langwerpige steunstangen; aan het uiteinde van die staven zit een stuk reflecterend gaas.

Afbeelding

De machines roteren en sturen het reflecterende oppervlak aan het uiteinde van de stang in een halfcirkelvormig pad.

Afbeelding

Zodra het reflecterende oppervlak het pad van de laser kruist, verschijnt het als een lichtflits.



Veel van deze achter elkaar geplaatste machines creëren de illusie dat de lichtflits door het pad reist.



Deze machines draaien snel genoeg zodat de gast ze niet opmerkt. Vanuit het perspectief van de kijker, is het enige dat ze zullen zien een gekleurde cilinder van licht die over een podium reist.

een voorbeeld:
We zien een ontmoeting tussen een van onze helden en een klassieke schurk - ik zal Han Solo en Boba Fett als voorbeelden gebruiken. Han trekt zijn blaster en vuurt naar Boba Fett. Terwijl hij vuurt, flitst de snuit van zijn vertrouwde blastere. Een lichtstraal lijkt uit zijn wapen te komen en reist over het podium naar zijn vijand. Terwijl hij in de buurt is, maakt hij geen verbinding met zijn beoogde doel, maar raakt hij de muur achter zich aan en veroorzaakt hij een brandvlek.



Hoewel deze technologie zijn weg kan vinden naar andere delen van Disney IP, zoals een Guardians of the Galaxy-show of een andere Marvel-show, is het een veilige gok dat de primaire bedoeling voor Star Wars: Galaxy's Edge is.


Bron / afbeeldingen: Bureau voor octrooien en handelsmerken van de Verenigde Staten
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

lipcorrecties voor gezichtsopnames




Gezichtsopnames zijn de belangrijkste methodes voor het genereren van gezichtsanimatie in videogames, speelfilms en virtuele omgevingen. Recente ontwikkelingen hebben zeer overtuigende resultaten opgeleverd. Toch is een van de meest uitdagende regio's de mond, die vaak systematische fouten bevat vanwege het complexe uiterlijk en occlusie / disocclusie van de lippen. We presenteren een nieuwe, door de gebruiker gestuurde aanpak voor het corrigeren van deze veel voorkomende lipvormfouten die aanwezig zijn in traditionele capture-systemen. Onze benadering is om een ​​gebruiker toe te staan ​​om handmatig een klein aantal problematische frames te corrigeren, waarna ons systeem de gewenste soorten correcties leert en automatisch de volledige uitvoering corrigeert. Omdat het corrigeren van zelfs één frame met traditionele 3D-beeldhouwen tijdrovend kan zijn en veel vaardigheid vereist, stellen we ook een eenvoudige en snelle 2D-schetsgebaseerde methode voor om plausibele lipcorrecties voor de problematische sleutelframes te genereren. We demonstreren onze resultaten op vastgelegde uitvoeringen van drie verschillende onderwerpen en valideren onze methode met een extra reeks die reconstructies van de lip bevat.

Bron: Disney Research
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

The Walt Disney Studios StudioLAB bevordert de kunst van het vertellen door middel van next-generation technologie

Van Walt Disney's eerste handgetekende, tekenfilm, Steamboat Willie, tot de live-action The Jungle Book en de interactieve ervaring Coco VR, The Walt Disney Studios heeft bijna 100 jaar lang zijn publiek vervoerd naar nieuwe en adembenemende werelden met baanbrekende technologie en een beetje pixie dust.

"Met films als The Jungle Book en onze aankomende The Lion King hebben we uit de eerste hand gezien welke rol technologie kan spelen in het helpen verhalen te vertellen op nieuwe en krachtige manieren", zegt Sean Bailey, President van The Walt Disney Studios Motion Picture Production en StudioLAB Executive Sponsor.

Om deze erfenis van innovatieve verhalen voort te zetten, zijn we verheugd om de opening van The Walt Disney Studios StudioLAB aan te kondigen - een gloednieuwe technische hub die zich richt op het bevorderen van de kunst van het vertellen met geavanceerde hulpmiddelen en methoden. "StudioLAB is alles om onze verhalenvertellers nieuwe krachten te geven", zegt Benjamin Havey, vice-president van Technology Innovation Group, bij The Walt Disney Studios.

Afbeelding

De Walt Disney Studios staan ​​al bekend om het maken van verhalen van hoge kwaliteit, maar nu hebben Studio Creatives en productie-entiteiten de ruimte om nieuwe manieren te vinden om hun verhalen te optimaliseren. En om het laboratorium tot leven te brengen, ging het StudioLAB-team op pad om samen te werken met Silicon Valley-leiders Accenture Interactive, Cisco en Hewlett Packard Enterprise (HPE), die aan boord kwamen als inaugurele innovatiepartners.

Gelegen in het beroemde oude Animatie-gebouw in het hart van de Studios, doet deze gloednieuwe 3500 vierkante meter faciliteit denken aan het verleden, met moderne meubels die doen denken aan het oorspronkelijke kantoor van Walt Disney. Deze nieuwe creatieve ruimte stelt filmmakers van Disney's filmstudio's - Disney Live Action, Walt Disney Animation Studios, Pixar Animation Studios, Marvel Studios en Lucasfilm - in staat om gemakkelijker met elkaar samen te werken, nieuwe technologieën te ontdekken en de nieuwste projecten, inhoud, tools te ervaren en apparaten van StudioLAB-partners, evenals de bredere technologische industrie. StudioLAB biedt exclusieve ervaringen met VR, kunstmatige intelligentie en augemented reality.

Afbeelding

Een van de eerste StudioLAB-innovaties was Coco VR, onlangs genomineerd voor de 2018 Emmy® Award voor Outstanding Original Interactive Program. Het StudioLAB-team werkte samen met creatieven van Pixar en speelde een essentiële rol bij het produceren van Pixar's eerste virtual reality-ervaring ooit.

Afbeelding

"Onze visie voor StudioLAB was om een ​​plek te creëren waar onze geweldige filmmakers en creatieve leidinggevenden zich kunnen bezighouden met hands-on experimenten en onderzoek naar technologieën van de volgende generatie om de kunst van het vertellen van verhalen op nieuwe, spannende manieren naar voren te brengen," zei Jamie Voris, Chief Technology Officer bij The Walt Disney Studios en Executive StudioLAB Sponsor.

Afbeelding

Accenture Interactive, Cisco en HPE brengen elk hun unieke expertise en technologieën naar StudioLAB, wat haar Innovation Partners ook zal helpen nieuwe en gemakkelijk aanpasbare technologieën te ontwikkelen om beter te voldoen aan de behoeften van de creatieve gemeenschap, waardoor bedrijfswaarde voor alle betrokken partijen wordt verhoogd.

Accenture Interactive-Accenture Interactive en zijn ontwerp- en innovatie-eenheid, Fjord, zullen een leidende rol spelen bij het opzetten van StudioLAB, evenals het definiëren en ontwikkelen van geavanceerde entertainmentsystemen met een eerste focus op meeslepend entertainment; kunstmatige intelligentie; ivd; de toekomst van filmproductie; en filmische platforms van de volgende generatie. Naast samenwerking op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, zal Accenture Interactive samenwerken met de Studio's om StudioLAB-activiteiten te ondersteunen, inclusief het co-craften van het charter en bestuur van de nieuwe entiteit, het ontwerp van fysieke laboratoria en bedrijfsactiviteiten. Het partnerschap met Accenture-StudioLAB zal voortbouwen op de uitgebreide ervaring van Accenture Labs bij het runnen van een laboratorium om Disney Studios te helpen nieuwe technologieën op innovatieve manieren toe te passen.
Cisco - De marktleider op het gebied van netwerken brengt zijn hardware- en software-oplossingen naar StudioLAB, uitgebreid naar diensten die te maken hebben met netwerk, opslag, orkestratie en samenwerking. Bij de lancering van StudioLAB richt Cisco zich op gebieden als het verbeteren van de ervaring op het gebied van externe samenwerking voor creativiteit en het leiderschap van de studio; een meer naadloze en veilige connectiviteit bieden voor filmmakers, de studio en derden; en het aanbieden van efficiënte en betrouwbare manieren om data en assets van set to the cloud te leveren.
Hewlett Packard Enterprise-HPE zal zijn toonaangevende portfolio van servers, GPU's en Memory-Driven Computing-platforms gebruiken om oplossingen te bouwen om de filmindustrie te transformeren. HPE zal opkomende technologieën zoals AI en deep learning toepassen op het proces van filmmaken en creatieve workflows. Het gebruik van de nieuwste serverinnovaties om de snelheid en snelheid te verhogen, verbetert het filmproductieproces en de meeslepende ervaringen van de studio. HPE zal een technologie-ecosyst creëren
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Recente patentaanvraag toont nieuw trackless ridesysteem door de gebruiker gecontroleerd

Afbeelding

Een recent patent ingediend door Disney laat zien dat ze werken aan een geheel nieuw type attractie voor hun themaparken. Bestaande uit een rijvoertuig met vier zitplaatsen, kan het voertuig in elke richting worden bewogen die door de inzittenden van het voertuig wordt bepaald.

De rijtechnologie is ontworpen met gastinteractie in gedachten, met het patent dat verklaart:

Onlangs is er een toenemende vraag naar ritten waarmee de deelnemers kunnen communiceren ... Daarom blijft er een behoefte bestaan ​​aan een nieuwe attractie (of rit omdat deze termen hierin uitwisselbaar kunnen worden gebruikt) waarmee passagiers van een voertuig kunnen samenwerken of zelfs kunnen worden gedwongen. om de werking van hun voertuig effectief of succesvol te controleren. In sommige voorkeursvoorbeelden kan het nuttig zijn om de attractie zo te ontwerpen dat samenwerking van de voertuigpassagiers nodig is om een ​​voertuig in een bepaalde rit of attractieruimte te manoeuvreren om deel te nemen aan een spel, om een ​​bepaald doel voor een speelruimte te bereiken, om te bewegen langs een rijpad terwijl u obstakels en andere voertuigen, of dergelijke, vermijdt.

Afbeelding


Volgens het octrooi zou de rit twee of meer gasten die allemaal een soort controller voor zich hebben, helpen de richting van het voertuig te controleren. De attractie zou trackless zijn, wat betekent dat rijders het voertuig in elke richting kunnen bewegen om het gewenste doel te bereiken.


De richting van het voertuig zou worden bepaald door een formule te gebruiken die de invoer van alle rijders verzamelt of door elke gebruiker een bewegingsrichting toe te wijzen. Het type attractie dat werd gebruikt was niet gespecificeerd, maar afbeeldingen in het patent lijken te suggereren dat het een interactief spel zou zijn waarbij gebruikers moeten samenwerken om een ​​einddoel te bereiken.

Bron: WDWNT
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar