Leuke weetjes! / Wist je dat?

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Gert
Member
Member
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2009, 23:48

Wist je dat..

..Disney overleed tijdens het maken van "Jungle Book" aan longkanker, Zijn medewerkers hebben daarom aan de afwerking van die film extra aandacht besteed.

..Space Mountain bijna 90 miljoen euro kostte.
Er kunnen 2400 gasten/uur een ritje maken
met max. van 5 treinen en om de 36 sec. een lancering. Hij is 43m. hoog en heeft een diameter van 62m. Van 0km/u naar 75km/u in 1.8 sec.,om te vergelijken, een ferrari gaat van 0 naar 90 in 3.8 sec. Er zitten onder elke stoel 6 luidsprekers en 24 stoelen in 1 trein. Space Mountain origineel Discover Mountain zou gaan heten.
Verklaarde vroeger dat je op de wagentjes en borden DM zag staan.

..In de attractie Pirates of the Caribbean staan 119 animatronics (bewegende poppen).

..De oudste bezoeker ooit was 106 jaar.

..Wist je dat: Disneyland Resort Paris achter de schermen dubbel zo groot is als ervoor.

..De stuntman van Moteurs Action die door het vuur gaat met zijn moto en dan in brand staat,
na elke voorstelling het pak in een speciale afvalbak gooit om de volgende voorstelling weer een nieuw pak aan te trekken.

..In het hele resort werken er tijdens topdrukte 12.000 personeelsleden. (inclusief hotels etc)

..Er mogen rondom Disneyland Resort Paris geen hoge gebouwen neergezet worden omdat dat te zien kan zijn vanuit het park en dat zou de fantasie en de magie verpesten.

..Disneyfiguren hebben altijd een begeleider bij zich omdat zij onder geen beding mogen praten. Dit zou de fantasie van kinderen verpesten als zij ineens niet "hun" taal zouden spreken.
Disneyfiguren moeten hun handen voor hun ogen doen als er iets mis is. Zij worden dan door hun begeleider back stage geholpen.
De figuren mogen ook onder geen beding kinderen optillen, dat mag alleen de begeleider doen als het nodig is.

..De tijden en locaties waar de Disney figuren verschijnen worden strak gepland om te voorkomen dat ze elkaar tegen zouden komen wat de magie natuurlijk zou verpesten.

..De medewerkers in de Disneyfiguren worden geselecteerd op hun lengte. Donald Duck mag bijvoorbeeld niet langer zijn dan 1.50 meter en Goofy moet langer zijn dan 1.80 meter.
Gebruikers-avatar
Buzz Lightyear
Member
Member
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2009, 17:15

Wisten jullie dat in het kroontje bij Tinkelbell op het kasteel allemaal kleine draadjes lopen?
Waarschijnlijk is dit de bliksemafleider, al ben ik hier niet helemaal zeker van, want die zit er volgens mij boven.
Het kan ook zijn om te voorkomen dat er vogels in gaan zitten.

Afbeelding

En op de foto is ook goed te zien dat buis waardoor de glittertjes gaan die Tinkelbel verspreide tijdens de Candlebration direkt in de nok van het torentje verdwijnt.

Afbeelding

Zo zie je nog is wat als je flink inzoomd :D
Laatste bezoek:
Orlando en WDW 22 September - 8 Oktober 2014

35 X DLRP
3 X WDW
Prince Charming

...wanneer je op de eerste etage i d wachtrij vd ToT staat, er een krijttekening op de muur staat, waarachter je het meisje (van het gezin dat verdween op 31 oktober 1939) kan horen roepen 'mummy, daddy'...

... alle klokken van ToT precies dezelfde tijd aangeven: 20u05, de tijd dat de bliksem op het hotel (en de liften) insloeg

... er op het bureautje op het gelijkvloers id boilerroom een papiertje ligt met 'order replacement parts guest elevator 1' op...

... de gebouwen naast de Tot in het straatje van Studio Tram Tour, subtiele verwijzingen hebben naar afleveringen van The Twilight Zone
Gebruikers-avatar
Mrs. Incredible
Member
Member
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2009, 11:28

Tinkerbell @ Apr. 28 2009,11:17 schreefCOLON... de gebouwen naast de Tot in het straatje van Studio Tram Tour, subtiele verwijzingen hebben naar afleveringen van The Twilight Zone
Ik ben benieuwd welke aanwijzingen dat zijn? Weet iemand dat toevallig?
Afbeelding
Prince Charming

de poppen i d etalages hebben bvb een rol gespeeld in één van de afleveringen van The Twilight Zone.. (die mannequin bvb)
Gebruikers-avatar
Mrs. Incredible
Member
Member
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2009, 11:28

He, leuk! Ik ga de volgende keer eens wat beter rondkijken daar! :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Koen en Nathalie
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 10:23

Wist je dat er voor de BTM van DLP meer verf is
gebruikt dan voor de eiffeltoren.
Gebruikers-avatar
hiddenmickey
Member
Member
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 10:46

bij het voor fimpje bij de tot, als je de lift ziet, het electriciteitskastje erboven ook een hiddenmickey is :D
trip counter 49 x dlp (1997-2011)
1 x wdw 2010
Going back to dlrp en wdw :)

Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg!

http://www.gallimaufry.nl
Aaron
Member
Member
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 23:05

hiddenmickey @ May 22 2009,10:11 schreefCOLONbij het voor fimpje bij de tot, als je de lift ziet, het electriciteitskastje erboven ook een hiddenmickey is :D
Dat is helaas geen hidden mickey, want het onderste kastje in vierkant :p
Vous venez d'entrer dans... La quatrième dimension!
Gebruikers-avatar
hiddenmickey
Member
Member
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 10:46

Aaron @ May 22 2009,15:16 schreefCOLON
hiddenmickey @ May 22 2009,10:11 schreefCOLONbij het voor fimpje bij de tot, als je de lift ziet, het electriciteitskastje erboven ook een hiddenmickey is :D
Dat is helaas geen hidden mickey, want het onderste kastje in vierkant :p
dacht van wel hoor, mickey heeft net tussen de liftdeuren gezeten :p :angel:
trip counter 49 x dlp (1997-2011)
1 x wdw 2010
Going back to dlrp en wdw :)

Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg!

http://www.gallimaufry.nl
Gebruikers-avatar
Ricardo
Member
Member
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 21:59

Wist je dat er een wiebelende rots is op Adventure Isle?
de franse naam ervoor is: Le rocher qui bascule
en bevind zich ergens tussen Spyglass Hill en de boomhut van Robinson Crusoe.
hieronder een foto.
Afbeelding

en een plattegrond van Adventure isle waar je hem kunt vinden.
Afbeelding

ik weet overigens niet zeker of deze nog steeds wiebelt aangezien ik een nieuwsbericht gelezen heb waarin stond dat er nu een betonnen blok onder stond.
maar iemand anders zei dat hij weer wiebelde.
Aaron
Member
Member
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 23:05

Ricardo @ May 26 2009,11:26 schreefCOLONik weet overigens niet zeker of deze nog steeds wiebelt aangezien ik een nieuwsbericht gelezen heb waarin stond dat er nu een betonnen blok onder stond.
maar iemand anders zei dat hij weer wiebelde.
De rots is gemaakt en wiebelt inderdaad weer!
Vous venez d'entrer dans... La quatrième dimension!
Gebruikers-avatar
Ricardo
Member
Member
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 21:59

Aaron @ May 27 2009,16:51 schreefCOLON
Ricardo @ May 26 2009,11:26 schreefCOLONik weet overigens niet zeker of deze nog steeds wiebelt aangezien ik een nieuwsbericht gelezen heb waarin stond dat er nu een betonnen blok onder stond.
maar iemand anders zei dat hij weer wiebelde.
De rots is gemaakt en wiebelt inderdaad weer!
Gelukkig :laugh: ik wilde hem gaan bezoeken tijdens mijn volgende bezoek.

Wist je dat er in een van de studio catering co wagens aan de zijkant een keyboard ligt die echt werkt?
op deze foto staat hij bij de Moteurs Action show maar ik weet niet of hij daar altijd staat.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
bradybrad7
Member
Member
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2009, 19:27

Die staat er toch al even ja :) heb er zelf ook nog op gespeeld :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar