WDW Startersgids

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Walt Disney World startersgids

Afbeelding

Deze gids en tips zijn opgesteld door mijzelf. Ik ben geen expert in Walt Disney World, ik heb het park een aantal keer bezocht, in verschillende maanden. Ik deel graag mijn eigen ervaring met jullie hoe ik mijn tripjes hier naar toe plan. Input is welkom!

Hoe begin je nu eigenlijk met het plannen van een trip naar Walt Disney World?

Index:
1. Wanneer ga je?
2. Hoe veel dagen ga je?
3. Keuze Onsite/offsite hotels
4. Pakket met tickets of losse tickets kopen.
5. Vliegtickets en vliegtuighaven (Orlando International of Orlando Sanford).
6. Welke dag ga je naar welk park?
7. Dining Plan
8. Restaurant reserveringen
9. Fastpass+
10. Vervoer ter plekken/Magical Express
11. Characters en shows
12. Andere pretparken (Universal, SeaWorld)
13. Last but not least: must bring/ESTA/weer in Florida
14. Globale planning


1. Wanneer ga je?
Walt Disney World kent seizoenen, misschien wil je die juist meemaken. Je hebt het Epcot International Flower and Garden Festival (feb-mei, meer info hier), Epcot International Food & Wine Festival (aug-nov, meer info hier), Halloween (aug-okt, meer info hier), Kerst (nov-dec, meer info hier). Daar tussen heb je ook 4 weekenden wat in het teken staat van runDisney (jan, feb, april en nov, meer info hier). Wil je een seizoen meemaken, kijk even goed wanneer het officieel begint. Begin november hebben sommige hotels nog niet alle kerstversiering al klaar bijvoorbeeld.
Wanneer je niet gebonden bent aan schoolvakantie, zou ik adviseren om Spring Break (maart) te vermijden in verband met de drukte en juli en augustus in verband met de warmte en drukte.
Er is geen ‘beste’ maand om te gaan. Januari is rustig, behalve tijdens Marathon weekend, maar het kan dan ook wat kouder zijn.


2. Hoeveel dagen ga je?
Natuurlijk ook afhankelijk van hoe lang je kunt gaan. Wij hebben meerdere keren een week WDW gedaan, het kan prima. Maar is het echt een once in a lifetime experience voor je, of wil je zoveel mogelijk zien en doen met een paar rustdaagjes er tussen, dan zou ik adviseren om 14 dagen te gaan. Als je 14 dagen gaat heb je ook ruimte om rustdagen in te plannen, te gaan shoppen, een waterpark (of 2!) te bezoeken en om ook naar een ander pretpark buiten Disney te gaan, zonder het gevoel te hebben dat je Disney dagen mist. Een weekje Disney World is best intensief! 14 dagen is mijn favoriete lengte om naar WDW te gaan.


3. Keuze onsite/offsite hotels
Voordelen van onsite hotels (dit zijn Disney hotels die bij het resort horen): je hebt gratis beschikking tot de Magical Express. Dit is de bus die je van vliegveld Orlando International naar je Disney hotel brengt. Je hebt meerdere keren per uur een gratis shuttle naar de Disneyparken, ESPN Wide World of Sports en Disney Springs. De value (goedkopere klasse) hotels zijn Disney gethematiseerd, en de moderate/deluxe hotels (duurdere klasse) zien er prachtig uit. Zover mij bekend is, heeft elk hotel een buiten zwembad. Je hebt geen auto nodig, omdat je met het busvervoer overal kunt komen. Er is altijd mogelijkheid voor ontbijt. Nog een voordeel: je kunt 60 dagen voor je bezoek al je FP+ reserveren, in plaats van 30 dagen voor de tijd. Dagelijks wordt er Extra Magic Hours aangeboden, dit kan elke dag een ander park zijn. Vaak is dit in de ochtend van 7:00-8:00, en soms is dit 's avonds, bijvoorbeeld van 22:30-01:30.
De nadelen: ze zijn duurder dan offsite hotels. Mocht je een auto gaan huren, hier moet je ook per nacht voor betalen voor de parkeerplaats, de prijs begint vanaf $20 per nacht voor een value hotel.

Offsite hotels zijn er in veel verschillende gradaties. Sommige kiezen er ook voor om met een groot gezelschap een villa te huren. Bij sommige offsite hotels zit er wel een (betaalde) shuttle naar Disney bij, maar let op, wij hebben dit ook een keer gedaan en deze ging maar 2x op een ochtend heen en ’s avonds maar 2x terug. Het kan zijn dat je erg gebonden zit aan die haal en brengtijden. Onze shuttle was ook nog eens elke dag 30-45min te laat, en dit gaat wel van je kostbare Disney tijd af! Het kan dus flink geld besparen, maar misschien moet je dan wel een auto huren en per dag parkeer kosten bij Disney kunnen ook oplopen.


4. Pakket met tickets of losse tickets kopen.
De beste aanbieding met hotel en tickets vind je hier.
Voor het boeken van WDW reizen kun je op de Walt Disney World Website kijken.
Voor het boeken van WDW tickets kun je hier kijken.


5. Vliegtickets en vliegtuighaven (Orlando International of Orlando Sanford) en Magical Express
Let op: boek je een Disney hotel, dan krijg je de service van de Magical Express er gratis bij. Deze rijdt alleen van het Orlando International Airport, niet vanaf Sanford. De Magical Express kan je gratis boeken online. Orlando Sanford is ook een optie om vanaf te vliegen, deze kan goedkoper uitvallen. De prijzen zijn niet up to date, in 2010 hebben we een taxi genomen van Sanford naar een offsite hotel, dit koste $80. En we zijn met de bus gegaan vanuit het Ticket and Transfer Station naar Sanford, dit kostte voor drie personen iets van $20, maar we waren wel 2,5uur onderweg!
Voor vluchten en kamers kan je hier kijken.


6. Welke dag ga je naar welk park?
Gebruik een crowdcalender! Er zijn verschillende site die deze aanbieden, ik gebruik al jaren die van Kenny The Pirate! Een crowdcalander laat zien welk park op welke dag druk of rustig is, wat de openingstijden zijn en of er Extra Magical Hours zijn en of welke (avond) shows/parades zijn. Zaterdag is bijvoorbeeld over het algemeen Magic Kingdom erg druk. Gebruik een crowd calander om te plannen op welke dag je naar welk park gaat. Er wordt ook altijd rekening gehouden met feestdagen. Per week en per dag kan de kalender verschillen.


7. Dining Plan
Meer info over Dining plan vind je hier. Kort verteld: je hebt een quick service en table service variant. Bij de eerste haal je zelf je eten bij de counter, en bij table service wordt je aan tafel geserveerd. Wij nemen alleen een Dining Plan wanneer deze gratis bij de boeking zit. Het is veel!
Bij een Quick Service dining plan krijg je 2 maaltijden, 2 snacks, een hervulbaren beker die je bij het hotel kan vullen en per dag 1 non- of alcoholische drank bij 1 maaltijd. Wij delen vaak voor de lunch een maaltijd credit, en hebben de laatste dag de snackcredits op moeten maken aan houdbaar snoep wat mee kon de koffer in. Bij het gewone Dining plan heb je 1x maaltijd, 1x maaltijd met table service (bediend), 1 drankje bij 1 maaltijd, 2 snacks en de refillable mug. Bij het Deluxe Dining Plan heb je 3 maaltijden (mag alle drie table service zijn, mag een combi van table en counter service zijn), 1 drankje, 2 snacks en de refillable mug. Tip: wanneer je een credit deelt, vraag dan om een grote frisdrank! Standaard krijg je 0,5L maar vraag je om een grote, dan is dit 0,7L en dit kost niets meer!


8. Restaurant reserveringen
Je kunt 180 dagen dagen voor de tijd je restaurant reserveringen maken. Het is handig, zie stap 6, dat je al weet op welke dag je naar welk park wilt. Restaurants met characters, en Be Our Guest zijn o.a. erg populaire restaurants, hier wil je zeker een reservering voor hebben! Neem eens een kijken op De Disney Food Blog, dit staat bomvol informatie over eten in Walt Disney World! Je kunt 180 dagen + 10 dagen reserveringen maken. Stel, je vertrekt op 2 februari en verblijft tot de 16e, dan kun je 180 dagen voor 2 februari al reserveringen maken tot en met 12 februari.
Je hebt ook een Dining Package, voor bijvoorbeeld Fantasmic! of River of Lights. Hoe werkt het? Je boekt via deze link bijvoorbeeld het Fantasmic Dining Package. Je kunt eten in Hollywood Studios bij Mama Melrose's Ristorante Italiono, Vine & Dine of The Hollywood Brown Derby. Bij het eten krijg je een speciale ticket, en deze ticket kun je laten zien bij jou gekozen showtime bij de ingang, en je zult mooie plekjes in het midden krijgen.

9. Fastpass+
Verblijf je onsite, dan kun je 60 dagen van te voren je FP+ reserveringen maken, offsite is dit 30 dagen. Per park zijn er verschillende attracties waar je gebruik kunt maken van FP+, ik zal ze per park hieronder neerzetten. Je kunt 3 FP+ tegelijk reserveren, deze moeten wel in het zelfde park zijn. Wanneer je de laatste hebt gebruikt, kun je direct (dus al meteen wanneer je in de wachtrij staat) je nieuwe FP+ reserveren. Na de eerste drie gaat het per 1. De fastpass mogelijkheden hieronder die dik gedrukt zijn, zijn belangrijk om die gelijk te boeken wanneer je ze kunt reserveren, omdat deze populair zijn. De kans dat je die op de dag zelf nog kunt kiezen is klein.

Magic Kingdom (kies 3):

• "it's a small world"
• Big Thunder Mountain Railroad
• Buzz Lightyear's Space Ranger Spin
• Dumbo the Flying Elephant
• Enchanted Tales with Belle
• Haunted Mansion
• Jungle Cruise
• Mad Tea Party
• Meet Anna and Elsa and a Visiting Princess - Princess Fairytale Hall
• Meet Ariel at her Grotto
• Meet Cinderella and a Visiting Princess - Princess Fairytale Hall
• Meet Mickey Mouse - Town Square Theater
• Meet Rapunzel and a Visiting Princess - Princess Fairytale Hall
• Mickey's PhilharMagic
• Monsters, Inc. Laugh Floor
• Peter Pan’s Flight
• Pirates of the Caribbean
• Seven Dwarfs Mine Train
• Space Mountain
• Splash Mountain
• The Barnstormer
• The Magic Carpets of Aladdin
• The Many Adventures of Winnie the Pooh
• Tomorrowland Speedway
• Under the Sea ~ Journey of The Little Mermaid


De andere parken hebben zogenoemde ‘tiers’, dit zijn groepen waarvan je uit groep 1 één FP+ kan reserveren, en uit groep 2 kun je er twee selecteren. Tier 1 zijn allemaal populaire attracties/shows.

Epcot Tier 1 (kies 1):
• Frozen Ever After
• IllumiNations: Reflections of Earth
• Soarin'
• Test Track

Epcot Tier 2 (kies 2):
• Character Spot
• Disney & Pixar Short Film Festival
• Journey Into Imagination
• Living with the Land
• Mission: SPACE
• Spaceship Earth
• The Seas with Nemo & Friends
• Turtle Talk with Crush


Disney's Hollywood Studios Tier 1 (kies 1):
• Toy Story Mania!
• Slinky Dog Dash
• Alien Swirling Saucers


Disney's Hollywood Studios Tier 2 (kies 2):
• Beauty and the Beast - Live on Stage
• Fantasmic!
• Rock 'n' Roller Coaster
• For the First Time in Forever: A Frozen Sing-Along Celebration
• Disney Junior - Live on Stage!
• Voyage of the Little Mermaid
• Indiana Jones Epic Stunt Spectacular!
• Star Tours
• Muppet*Vision 3D
• The Twilight Zone Tower of Terrror


Disney's Animal Kingdom Tier 1(kies 1):
• AVATAR Flight of Passage
• Na'vi River Journey


Disney's Animal Kingdom Tier 2(kies 2):
• DINOSAUR
• Expedition Everest
• Finding Nemo - The Musical
• Flights of Wonder
• It's Tough to be a Bug
• Kali River Rapids
• Kilimanjaro Safaris
• Meet Favorite Disney Pals at Adventurers Outpost
• Primeval Whirl
• Rivers of Light



10. Vervoer ter plekke/Magical Express
Verblijf je in een Disney hotel, dan kan je bij het vliegveld gebruik maken van de Magical Express. Je kunt deze online boeken via deze link. Deze bus rijdt alleen van en naar Orlando International Airport. Vaak gaat een bus langs 3-4 resorts, en je ritje kan tussen de 30-60min duren, afhankelijk van hoeveel hotels er op de route liggen en hoe druk het verkeer is. Deze service is bij het boeken van een Disney hotel gratis.
De Disney shuttles rijden op en aan vanuit de Disney parken, waterparken, ESPN Wide World of Sports en Disney Springs naar de Disney hotels. Het langste wat je moet wachten is 20min.


11. Characters en shows
De parken zitten natuurlijk bomvol characters en shows! Dit is teveel om op te noemen, wanneer je graag characters wil ontmoeten, kun je eens een kijken je nemen op de site van Kenny the Pirate: Character Locator. Hier staat heel veel informatie. Je kunt ook een jaarlang lid worden, dan krijg je nog meer informatie. Ikzelf ben nu 2 jaar lang lid en gebruik de site regelmatig. Als je interesse hebt in korting op de lidmaatschap, stuur mij een PB.


12. Andere pretparken (Universal, SeaWorld)
Ik plaats hier de topics die over andere parken gaan:
Universal vind je hier.
Kennedy Space Center vind je hier.
Aanbieidingen voor Amerikaanse parken vind je hier.

SeaWorld kun je prima in 1 dag doen. Universal heeft twee parken: Universal Studios Florida en Island of Adventure. Ze hebben ook een waterpark: Vulcano Bay. Het shopping gebied CityWalk is ook zeker de moeite waard om eens te bezoeken. Tip: wanneer je na 18uur arriveert parkeer je gratis! Je kunt prima 1 dag per park doen. Beide parken hebben een Harry Potter gedeelte, in Universal heb je Diagon Ally en in Island of Adventures Hogsmeade. Ook heb je de Hogwarts Express die van park naar park rijdt, deze kun je alleen doen wanneer je een hopperpass neemt.
Vervoer naar de andere parken. SeaWorld hebben wij met de bus gedaan, kaartje kost $2 per trip of $4,50 voor een hele dag. Je stapt op bij de bushalte van Disney Springs en de bus gaat rechtstreeks langs SeaWorld. Universal hebben we met de taxi gedaan, omdat dat met de bus te vaak overstappen was. De Citywalk bezoeken we vaak met een gehuurde auto. Uber hebben we nooit gebruikt, maar dat is ook een goedkope optie.


13. Last but not least: weer in Florida/ ESTA/boodschappen
Het weer in Florida is over het algemeen warm met een hoog vochtigheidsgehalte. Vooral in de zomermaanden is er dagelijks rond 15uur een grote regenbui. Deze kan vanuit het niets op komen, en is met 20-30min vaak ook weer weg. Het kan zijn dat je uit een attractie komt en opeens ziet dat het heeft geregend. Het kan in de wintermaanden wat frisser zijn, 20 graden overdag is nog steeds heerlijk, maar ’s ochtends minder dan 10 graden is het wel fijn als je nog een jasje of vest bij je hebt.
Sommigen nemen een internationaal rijbewijs mee, meer info zie ANWB. Zelf nooit gedaan en ook niet nodig gehad bij Alamo.
Wanneer je naar Amerika gaat heb je een ESTA formulier nodig, meer info vind je hier.

Wij huren vaak voor 2-3 dagen een auto om te shoppen, en om even een Disney pauze te houden. We slaan dan bij de Walmart wat boodschappen in, zoals water, frisdrank en fruit. Echte maaltijden hoef je niet te halen als je in een Disney hotel verblijft. Elk Disney hotel heeft een kleine koelkast. Let op: in Coronado Springs was deze zo koud, dat onze cola blikjes ’s nachts explodeerden! :P


14. Globale planning
In welke volgorde plan in mijn reis? Ik begin altijd met, wanneer wil ik gaan? Meestal weet ik dat al een jaar van te voren. Vervolgens hou ik de prijzen van vliegtickets in de gaten wanneer deze laag zijn, meer dan €500 betaal ik nooit voor een retourtje, met maximaal 1 overstap. Dan wacht ik tot de UK aanbieding weer verschijnt (deze komt in april online voor het jaar erop. Hoe vroeger je boekt, hoe meer voordelen!). Kijk eens hier. Dan verschijnt 9 maanden voor de tijd de crowd calenders op kennythepirate.com en dan kan ik een planning maken welke dag we welk park doen. 180 dagen van te voren kan ik de dining reservations maken. 80 dagen van te voren de Fastpass+ reserveringen boeken. En maandje voor de tijd regel ik vaak de ESTA. Dan is het enigste nog je koffer inpakken! :sorc:

Bronnen: WDWinfo, Kenny the Pirate

Vragen, opmerkingen? Plaats ze in dit topic! We hebben een FAQ topic hier, misschien staan je antwoorden op je vragen hier ook tussen.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
mickey71
Member
Member
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2013, 12:17

Bedankt voor het duidelijke overzicht, Laura. Wij hebben geboekt voor okt/nov 2019. Plan je de hele vakantie van te voren van dag tot dag, of just go with the flow? Wat is jullie ervaringen hiermee?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

mickey71 schreefCOLONBedankt voor het duidelijke overzicht, Laura. Wij hebben geboekt voor okt/nov 2019. Plan je de hele vakantie van te voren van dag tot dag, of just go with the flow? Wat is jullie ervaringen hiermee?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Voor wdw moet je eigenlijk restaurants en fp plannen, dus ook je parken. Kan natuurlijk ook anders als je dat wilt maar dan kan je fp en eten in populaire restaurants vergeten vrees ik....
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

We plannen redelijk dag tot dag, zoals de restaurants en FP die we graag willen. In oktober 2017 hebben we veel character restaurants gedaan, en die hadden we van te voren gereserveerd. Voor januari 2019 hebben we alleen 2x Be Our Guest (deze moet je echt reserveren!), 1x Biergarten en 1x Yak en Yeti gereserveerd. Ook FP+ reserveren we in de ochtend, zo dicht mogelijk bij elkaar. Je loopt een hele dag al genoeg kilometers, dus vandaar dat we het of in een logisch rondje plannen, zoals 1 in Pandora (Flight of Passage), 1 in Afrika (Kilimanjaro Safari) en 1 in Azië (Everest).
Nadat het geplande in de ochtend klaar is, en je hebt je 3e FP+ gebruikt, kijken we wat nog beschikbaar is qua FP. Soms besluiten we ook om te park hoppen. Het is een deel gepland, maar ook altijd wel 's middags 'we zien wel waar we terecht komen'. Wat je plant, zorg dat logisch op de route zit, zodat je niet van hot naar her loopt.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Hartelijk dank voor het plaatsen van het duidelijke overzicht. Handig ook de links die bij nummer 4 en 12 zijn geplaatst!
Maar over deze links heb ik ook een vraagje, ook n.a.v. alle informatie over de vernieuwde AVG wetgeving onlangs:
als we via de links op Cafemickey.com (wat ik geregeld doe https://is.gd/DChBCg omdat het forum er iets aan verdient) welke informatie wordt dan aan Cafemickey.com verstrekt door de websites waar werd geboekt? Ik heb eens gekeken bij het privacybeleid https://is.gd/m3dOy5 maar kon hier niets over vinden of kijk ik er over heen?
En is het voor het forum gunstiger dat er via Trivago of rechtstreeks bij bijvoorbeeld Expedia wordt geboekt? Dan zullen we daar rekening mee houden de komende keren.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Sprinkles
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2016, 11:01

Geweldig overzicht Laura! Stuur voortaan vrienden naar jouw post. Top! :thumbs:
Gebruikers-avatar
Berry
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2014, 15:58

Net terug van ons eerste 18 daagse Disney World avontuur in Port Orleans Riverside!

Hoe hebben wij het aangepakt?

Vliegtuig Schiphol/ TuiFly.nl ---> AMS - SFB

Bij aankomst SFB - Lyft naar Port Orleans Riverside - 80,2$ en tip uiteraard.

- dag 1 MK
- dag 2 AK
- dag 3 Ohana breakfast nadien Monorail tour en dan op naar Disney Springs shopping day
- dag 4 HS
- dag 5 Garden Gril breakfast - Epcot
- dag 6 Typhoon Lagoon
- dag 7 Be our guest breakfast - Mk
- dag 8 AK
- dag 9 Blizzard Beach
- dag 10 HS
- dag 11 Epcot
- dag 12 Disney springs / mini golf @ fantasia gardens
- dag 13 resort hopping - Fort WIlderness - Paardrijden & boot gehuurd
- dag 14 Mini golf @ Winterwonderland / zwemmen blizzard beach
- dag 15 HS
- dag 16 The Void / Disney Springs
- dag 17 MK - Dinner in Crystal Palace - Fireworks grand finale!
- dag 18 klaarmaken vertrek naar huis / chillax in de resort.

Per dag deden we onze 3 fastpasses en sightseeing, alle extras waren leuk meegenomen maar we beperkten ons tot 6 uur per dag in het park. Nadien gingen we altijd gaan zwemmen in ons resort, Port Orleans Riverside om af te koelen na de moordende hitte ginder. :)

Alle attracties hebben we 1x kunnen doen, met uitzondering van FOP deze hebben we 3x gedaan. ;)

Na 12 jaar trouwe abonnee houder te zijn in DLRP (eerst Dream nadien Infitiny) hebben we beslist om dit jaar NIET meer te verlengen maar gaan we nu 1x per jaar naar de USA... Voelen we ons schuldig? Na het bezoeken van Disney World totaal niet meer eigenlijk.
Wat een verschil was me dat zeg... :0 Die beleving. Photopass fotografen... Characters overal (43 hebben we er gedaan!)... De kids waren altijd enthousiast als we naar DLRP gingen maar nu vielen hun monden letterlijk open! Toen we thuiskwamen hebben we direct het vliegtuig geboekt voor volgend jaar en hebben we een nieuw verblijf geboekt voor 10 dagen in het Beach Resort, ditmaal aangevuld met een weekje Key West na al het Disney geweld. :sorc: ;)
Dream pas Infinity Pass since 2008

2018 is our most magical Disney year! 4x Disneyland Paris, 18 days Walt Disney World (Port Orleans Riverside) and 3 days Disneyland Resort Anaheim (Disneyland Hotel).
Gebruikers-avatar
collectcoins
Member
Member
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 10:08

Wij waren vorig jaar 14 volle dagen in Orlando, waarvan 2 dagen Universal, 1 dag Cape Canaveral en 1 dag naar het moeras.
Daarmee hadden we 10 dagen voor Disney: 1 dag ene waterpark, 1 dag andere waterpark (en een ochtend naar het oude gesloten waterpark geweest, bijzonder om te zijn!).
De andere dagen hebben we in principe voor ieder park 2 dagen gepland. Door slim gebruik te maken van de fastpasses hebben we op een relaxte manier ALLE attracties en ALLE character kunnen ontmoeten die in de parken aanwezig zijn (zo ook bijv. Mickey Mouse in meerdere kostuums).
Goed te doen zonder te haasten.
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

@Maria-Anna ik heb je vraag bij het beheer neergelegd, ik heb er zo geen antwoord op.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Maria-Anna schreefCOLONHartelijk dank voor het plaatsen van het duidelijke overzicht. Handig ook de links die bij nummer 4 en 12 zijn geplaatst!
Maar over deze links heb ik ook een vraagje, ook n.a.v. alle informatie over de vernieuwde AVG wetgeving onlangs:
als we via de links op Cafemickey.com (wat ik geregeld doe https://is.gd/DChBCg omdat het forum er iets aan verdient) welke informatie wordt dan aan Cafemickey.com verstrekt door de websites waar werd geboekt? Ik heb eens gekeken bij het privacybeleid https://is.gd/m3dOy5 maar kon hier niets over vinden of kijk ik er over heen?
En is het voor het forum gunstiger dat er via Trivago of rechtstreeks bij bijvoorbeeld Expedia.com wordt geboekt? Dan zullen we daar rekening mee houden de komende keren.
Het er hangt een beetje van af waar je boekt, maar meestal zien we wel dat er een boeking is gemaakt via onze link.
Informatie over wie deze boeking deed, krijgen wij niet. We zouden dit dus ook nooit ergens registreren of bij houden.

Via Trivago krijgen we een paar cent per klik zonder dat je echt hoeft te boeken, bij sites zoals expedia en booking.com krijgen we wel een percentage als je echt boekt.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Prins Adam schreefCOLON
Via Trivago krijgen we een paar cent per klik zonder dat je echt hoeft te boeken, bij sites zoals expedia en booking.com krijgen we wel een percentage als je echt boekt.
:thumbs: Dan ga ik vanaf nu met jullie link via Trivago boeken. 8-)
Pas nog voor een bijdrage aan het forum via jullie link bij Disneyholidays Ierland geboekt, nu het met diningplan te boeken is voor 2019.
Geruchten gaan dat het vanaf 2020 stopt. Ben benieuwd of daar al meer over bekend is.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

Zit in wdw het diningplan er altijd bij?
Je kan bv niet die ochtend gewoon beslissen waar je ergens gaan eten?Je moet dus verplicht alles boeken van te voren?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disneyfan1983 schreefCOLONZit in wdw het diningplan er altijd bij?
Je kan bv niet die ochtend gewoon beslissen waar je ergens gaan eten?Je moet dus verplicht alles boeken van te voren?
Nee het zit er nooit zomaar bij, enkel bij sommige aanbiedingen zit het erbij.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
magicmama
Member
Member
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2014, 19:00

Disneyfan1983 schreefCOLONZit in wdw het diningplan er altijd bij?
Je kan bv niet die ochtend gewoon beslissen waar je ergens gaan eten?Je moet dus verplicht alles boeken van te voren?
Het ligt eraan waar je wil eten. Restaurants zoals be our geast moet je reserveren.

Misschien is the onofficiële guide wat voor je. Heb die van mij bij bol besteld

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

magicmama schreefCOLON
Disneyfan1983 schreefCOLONZit in wdw het diningplan er altijd bij?
Je kan bv niet die ochtend gewoon beslissen waar je ergens gaan eten?Je moet dus verplicht alles boeken van te voren?
Het ligt eraan waar je wil eten. Restaurants zoals be our geast moet je reserveren.

Misschien is the onofficiële guide wat voor je. Heb die van mij bij bol besteld

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
heet die guide ook zo bij bol?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar