runDisney Parijs trainingen

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
MissMetal
Member
Member
BerichtenCOLON 253
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2017, 19:26

Wij hebben de looproutes in het bos ontdekt, en zijn ze allemaal aan het uittesten :)
Vandaag serieus gelachen, om elkaar te motiveren waren we 'kijk daar! Rapunzel !' aan het roepen, om er dan snel heen te lopen (de volgende grote boom) Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

MarjoleinART schreefCOLONGisteren 18km hardgelopen! Gaat dus wel goedkomen!!

Even een vraag aan eerdere halve marathon lopers, als ik de route bekijk, lijkt het stuk tussen de 7 en 17km echt heeel zwaar, of valt dat wel mee? Je loopt dat buiten het park best een lang recht stuk. Hoe hebben jullie dit stuk ervaren!?
Ik vind dit een van de fijnste stukken om te lopen, wat ik de eerste keer niet verwacht had.

Het is heerlijk even goed verharde rechte wegen te hebben na al het geslinger door de parken. Daarnaast zijn het afgesloten wegen en is het prachtig om in de ochtend door het franse landschap te rennen. Je rent met heel veel anderen dus behalve de rust heb je ook echt die sfeer van een wedstrijd.

Daarnaast staat er muziek op de rotondes, soms een leuke auto of iets aan de zijkant, en zijn er drankposten.

Rond het dorpje en meer staat weer publiek, waardoor voor mij altijd de kilometers voorbij vliegen.
Ook zijn er momenten waarop je de weg van beide kanten loopt en daardoor de snellere en langzamere mensen ziet en bijvoorbeeld kostuums kan kijken, bekenden en kennisen kan zien (Paula Radcliff in actie!) of gewoon simpel genieten van al die mensen die meedoen.


Ik hou van dit stuk, mijn verstand gaat lekker op nul en het vormt de brug tussen een simpele korte loop door te parken tot een volledige halve marathon. Want na dit stuk, rond 16 KM, ren je het hotel terrein op begint voor mij het aftellen naar de finish.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Het enigste stuk wat ik niet zo leuk vind, is vanaf kilometer 10 tot en met 11,2 ongeveer. Je ziet dan de andere lopers tegemoet lopen. Ik weet nog het eerste jaar. Na kilometer 10,2 ongeveer, ik keek achterom en zei tegen mijn vriend dat daar km 15 stond. "Nee, dat kan niet!" Hij geloofde niet dat we een ronde van 5km moesten maken, omdat we al zoveel mensen tegemoet zagen lopen. Dat werkte voor mij wat demotiverend. Ik merkte dat ik ook startnummers ging kijken "heeft startvlak C ons al ingehaald?", ook niet echt de goeie mindset... Wat ook meespeelde vorig jaar was dat ze op zaterdag tijdens de kidsraces de HM medailles uitgaven. Bij de 5K hadden ze te weinig en bij de kids races ook. Ik wilde gewoon die medaille, dus in mijn gedachten moesten er heel veel mensen achter me blijven.

Eenmaal op de terugweg van die ronde door Magney-le-Hongre, ongeveer vanaf kilometer 14 gaat het weer prima, omdat we dan om de 'terugweg' zijn.
Wat Koen ook zegt, vanaf km 16 tel je echt af naar de finish, en voelt het niet als 'pfff nog 5km'! Maar meer, we kunnen nog 5km genieten van Disney terrein! Ik maak daar ook weer meer foto's.

De lus van buiten Disney is ongeveer van km 7,5 tot 16. Het lijkt een heel stuk, maar ik vind alleen het stuk van 10-11 en 13-15 niet zo leuk, dus eigenlijk maar 3km van de 21.1km! Om een beetje afleiding te zoeken kijken we costuums. Maar er staat ook hier en daar entertainment langs de route: dansers, DJ, oude auto's, muzikanten en wat ik een heel leuk stuk vind zijn de cheerleaders vlakbij het meer van Magney-le-Hongre.

Qua weg is het zeker niet zwaar, er is maar 1 stukje wat iets omhoog gaat en dat is de brug. Verder is het goed vlak allemaal. Het is meer qua mindset wat het zwaar maakt, er is wel minder afleiding dan in Disney. Wat ik ook fijn vind buiten Disney terrein is dat je weer ruimte hebt om hard te lopen! Binnen het park is het soms meer slalommen om wandelaars heen, en buiten Disney is het de brede weg waar je op loopt, veel meer ruimte! Is ook erg fijn.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

8 km in 39:14.
Gestopt omdat ik last van van knieën, onderkant rechter quadriceps en mijn conditie.

Vervolgens een kwartier gewandeld en daarna vlekkeloos zonder klachten uitgelopen.

2 km in 09:43. Net iets snellers zelfs.

Vreemd. 10 km in 38:57 eigenlijk.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarjoleinART
Member
Member
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2016, 16:06

Afbeelding
Opwarmertje voor de run!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Heel netjes gelopen zeg! top !
Afbeelding
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Hey Marjolein,

Wat leuk dat je de ttm hebt gelopen. Ik was er ook, helaas veel last van mijn knie (voet, knie, lies heup) dus nu rustig aan tot Parijs.

Ik vroeg me nog af of ik hier een oproepje zou plaatsen of er mensen naar Tilburg gingen, maar heb dat niet gedaan.

Super nette tijd. Dat gaat helemaal goed komen!
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Net als vorig jaar de dubbel:

16.1 KM indivudeel (1:22:07, met name last van de hitte!)

5 KM business run (27:30 ofzo) finishen was het enige doel. Fysiek niet fijn om te doen, maar mentaal zo leuk. 4 teams van leerlingen en collega's aangemoedigd.

Even genieten van mijn twee medailles. Binnenkort is een daarvan weer op school ipv. thuis bij mijn collectie.

Afbeelding
Afbeelding
Esther10
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 16:25

Ik heb gisteren ook de 10EM van de Bridge to Bridge in Arnhem gelopen. Zeer tevreden over mijn eindtijd 1:52:00. Weer wat van mijn PR af.

Volgend jaar wil ik de 36K challenge lopen in Disneyland. Dit jaar alvast een voorproefje door de 5 en 10 te lopen in Disneyland en de dag erna de 10EM van de Dam tot Damloop.
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Goed bezig allemaal!
Marjolein, dat is zeker een goed opwarmertje voor de run! Toppertje!
Eleanor, gaat het inmiddels alweer beter met je klachten?
Koen, dat heeft pas wilskracht nodig! Na 10EM nog "even" een 5KM lopen! Goed gedaan!
Esther, Super dat je een PR hebt gehaald! Netjes hoor! 36K volgend jaar kan jij zeker weten!



I did it!!! Laatste back to back training voor 36K challenge in Disneyland Parijs! Best een beetje trots op mezelf: van 0 naar 22,5km in 5,5 maand na een hoop ellende met mijn knie. Knie voelt goed! Voel mijn bovenbenen en heupen wel nu.. :roll:
Gisteren tijdens de 8 KM Singelloop waarschijnlijk een PR gelopen, ook dat nog! (In de 53min ergens) maar mijn starttijd is niet gemeten, dus heb nog geen netto tijd... Hopelijk kan de organisatie die nog achterhalen. Baalde daar flink van gisteren, maar goed, wat doe je er aan.
Afbeelding
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Esther10 schreefCOLONIk heb gisteren ook de 10EM van de Bridge to Bridge in Arnhem gelopen. Zeer tevreden over mijn eindtijd 1:52:00. Weer wat van mijn PR af.

Volgend jaar wil ik de 36K challenge lopen in Disneyland. Dit jaar alvast een voorproefje door de 5 en 10 te lopen in Disneyland en de dag erna de 10EM van de Dam tot Damloop.
de 10 EM was pittig he! Benauwd en veel stukken in de zon!
Afbeelding
Esther10
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 16:25

RunningKoen schreefCOLON
Esther10 schreefCOLONIk heb gisteren ook de 10EM van de Bridge to Bridge in Arnhem gelopen. Zeer tevreden over mijn eindtijd 1:52:00. Weer wat van mijn PR af.

Volgend jaar wil ik de 36K challenge lopen in Disneyland. Dit jaar alvast een voorproefje door de 5 en 10 te lopen in Disneyland en de dag erna de 10EM van de Dam tot Damloop.
de 10 EM was pittig he! Benauwd en veel stukken in de zon!
De warmte leverde mij inderdaad de meeste "problemen" op. Tijdens de zomer heb ik mijn trainingen altijd in de vroege uren gedaan, zodat ik niet in de warmte hoefde te lopen en dat ging altijd probleemloos.
Bij de Tilburg Ten Miles en de Bridge to Bridge kreeg ik de laatste km's wat last van mijn rechterhamstring. Na afloop heb ik zondag gebruik gemaakt van de massage en daar kreeg ik als tip om de dag voor de inspanning al extra zout tot me te nemen. Dus dat ga ik voor de Dam tot Damloop maar eens uitproberen. Alhoewel ik dan wel even moet uitvogelen hoe ik dat ga doen. Zaterdagmorgen loop ik nog de 10 km in Disneyland en dan rond het middaguur met de trein terug naar Nederland.
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Zojuist mijn laatste trainingsrondje gedaan! Ik hou van allerlei getallen bij van mijn trainingen, dit is hoe de training er bij mij uit zag in cijfers:

- 22 mei 2018 begonnen met mijn schema
- 18 weken bevatte het trainingsschema
- 52 trainingen gedaan
(- heb er maar 2 niet gedaan, met een goed excuus!)
- inclusief 6 races
- 4 Mini Challenges (walk 3,2 tot 8 K op zaterdag en ren 15,2 tot 22,5K op zondag)
- totaal 373,33 kilometer gelopen in deze 18 weken!

Ik ben er klaar voor!


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Tijdens de 8 KM wedstrijd van de Amsterdam Marathon zag ik een vrouw lopen in haar 36K shirtje,supergrappig!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Voor de mensen die het challenge trainingsschema van Jeff Galloway volgen: de training voor de 31K & 36K challenge en voor de halve marathon begint volgende week (20 mei 2019)!

Via deze link van runDisney zijn er diverse trainingsschema's te vinden. Alle schema's bevatten een extra week die nog 1 weekje doorgaan na de race.

Bijvoorbeeld:
- 13 weken trainingsschema voor de 5KM
- 18 weken trainingsschema voor de 10KM
- 19 weken trainingsschema voor de Halve Marathon
*Even helemaal naar beneden scrollen*
- 19 weken trainingsschema voor de 10K+Halve Marathon Challenge

Jeff Galloway heeft geen specifiek 36K trainingsschema, ik volg zijn schema's al sinds 2015 en heb al mijn Disney challenges met zijn schema gelopen. Wanneer je voor de 36K Challenge traint en je volgt het 31K plan, mis je die extra 5km niet op vrijdag tijdens je trainingen.

Jeff's schema's zijn in het Engels, en alles is in mijlen. Even omrekenen eventueel naar kilometers dus! En je hoeft niet perse de runwalkrun methode te doen om zijn schema's te volgen. Doe ik namelijk ook niet altijd.

Een voorbeeld uit zijn 10K+Half Marathon Challenge zie je hier:
Afbeelding

Er zijn wel meerdere schema's te vinden online, zoals die van RunArnoRun.

Wie volgt er nog meer Jeff Galloway's trainingsschema? Hoe staan jullie er nu voor? Happy running!

Afbeelding
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar