Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Hallo,

Deze week gaan we jaarkaarten verlengen en dus ook groene kaart.
Zijn er hier mensen die met Europese gehandicaptenkaart alleen groene kaart verkregen hebben? Gezien daar geen diagnose op staat?
Ik heb sowieso geen doktersattest meer dat minder dan 3 maand uitgeschreven is.
Huidige groene kaart is wel nog geldig tot 1 september.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
samy
Member
Member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2015, 20:14

Goedemorgen!

Zijn er hier ook mensen met een PC die wel eens alleen naar Disney zijn gegaan? Vriendin waarmee ik zou gaan krijgt helaas geen vrij. Ik ben mobiel genoeg om alleen te kunnen gaan, maar hoe moeilijk doen ze bij attracrie’s?
Toen ik in 2012 was, mocht ik alleen, want moeders durfde nergens in.
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Het zal afhankelijk zijn of je wel of niet verplicht bent een begeleider te hebben (oftewel of het vakje, aangekruist op de kaart, er eentje is waar een begeleider wel/niet verplicht is).
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Bij groene kaart mag je zo goed als niets alleen.

Ik kreeg een keertje een groene ipv een oranje, en snapte niet waarom ik opeens niet meer in Sneeuwwitje alleen mocht. Bleek er een * bij zo goed als alles te staan op de groene kaart, waarbij staat dat je enkel mag met begeleider. Bij de oranje kaart is dit niet.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Op groene kaart mag alleen persoon die slecht kan staan/lopen maar niet in rolstoel zit alleen ergens in. Alle andere handicapts mogen niet alleen ergens in. Moeten altijd begeleiding hebben. Psychische ziektes mogen ook niet alleen en mogen zelfs de toy soldiers parachutes helemaal niet in.
Laatst gewijzigd door 1 op calimero, in totaal 21 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

calimero schreefCOLONOp groene kaart mag alleen persoon die slecht kam staan/lopen maar niet in rolstoel zit alleen ergens in. Alle andere handicapts mogen niet alleen ergens in. Moeten altijd begeleiding hebben. Psychische ziektes mogen ook niet aleen en mogen zelfs de toy soldiers parachutes helemaal niet in.
Ik vind wel niet terug dat het volwassen persoon moet zijn dat begeleider is op de attractie?

Mijn kids wilden op de Cars attractie het voorbije weekend, ik vind dit nu niet bepaald spectaculaire attractie en dacht dat kids alleen mochten. Mijn dochter dus begeleider van mijn zoon... maar neen, ik moest ermee op.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Begeleider moet officieel 15 jaar. Was tot verkort zelfs 18 jaar maar ze hebben het naar beneden gedaan.

http://www.disneylandparis.nl/gastenser ... -handicap/
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

calimero schreefCOLONBegeleider moet officieel 15 jaar. Was tot verkort zelfs 18 jaar maar ze hebben het naar beneden gedaan.

http://www.disneylandparis.nl/gastenser ... -handicap/
Dat wel, maar voor het gratis begeleiderskaartje moet je nog steeds 18 zijn volgens de personen die ze uitgeven
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Dat kan nu aan mij liggen, maar ik vind 15 jaar een héél jonge leeftijd om "begeleider" te zijn van een persoon met een beperking hoor. Sorry, maar een snotneus van die leeftijd weet daar toch echt geen blijf mee als zo'n attractie in panne valt of er wat gebeurd, dat ga je mij niet wijsmaken. Zeker niet als die persoon met een beperking dan misschien nog in paniek geraakt, want dat kan afh. van de beperking voor heel hevige reacties zorgen. Zo'n verantwoordelijkheid leg je toch niet bij een kind/puber...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ona1991 schreefCOLONDat kan nu aan mij liggen, maar ik vind 15 jaar een héél jonge leeftijd om "begeleider" te zijn van een persoon met een beperking hoor. Sorry, maar een snotneus van die leeftijd weet daar toch echt geen blijf mee als zo'n attractie in panne valt of er wat gebeurd, dat ga je mij niet wijsmaken. Zeker niet als die persoon met een beperking dan misschien nog in paniek geraakt, want dat kan afh. van de beperking voor heel hevige reacties zorgen. Zo'n verantwoordelijkheid leg je toch niet bij een kind/puber...
Ja, dat ligt dan dus aan de verantwoordelijkheid van iemand anders om te bepalen of het in dat geval kan of niet. Een vriendin van mij in een rolstoel, ze kan wel kleine stukjes lopen en heeft in de praktijk echt niet veel begeleiding nodig, maar een hele wachtrij doorlopen is te veel. Zij kan niet met haar zoon (nu 12) naar Disney, want hij mag haar niet begeleiden en zonder begeleider mag ze niet, terwijl hij het stukje ondersteuning wat ze nodig zou hebben in het geval van een evacuatie prima kan bieden en daar ook aan gewend is.
Ik heb nu maar aangeboden om een keer met hun mee te gaan, maar het is toch jammer dat ze niet als gezin kunnen.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

De regels zijn er dus niet om je te plagen. Maar ergens heeft er dus iemand een grens getrokken en in dit geval is het op de leeftijd van 15 jaar dus. In de ideale situatie zouden ze per persoon moeten kijken wat hij/zij zelf kan en hoeveel begeleiding er nodig is. Maar in de praktijk zou dit denk ik niet uit te voeren zijn. Bovendien zal het voor veel onduidelijkheid zou zorgen. Aan jezelf dus of een kind van 15 voldoende is als begeleiding.
Volg onze avonturen op instagram
BiancavanBerlo
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2017, 07:40

Hoi allemaal.

Ik heb een zoon van bijna 13 met ADHD. Snel overprikkeld enz. Nu hoorde ik dat er een speciale pas is waardoor je in een speciale rij daarvoor kan staan.

Tot zover prima.

Nu heb ik daar wat vragen over.

* ik heb ook een zoon met TOS en dyslexie. Kan hij ook een speciale pas krijgen waarmee je in een speciale rij mag staan?

TOS is een spraak taal stoornis. In de hersenen wordt het taalgebied niet goed aangestuurd waardoor er achterstand is, moeilijk op woorden komen, waardoor frustratie boosheid en huilbuien. Het leven van je kind staat op zijn kop omdat hij zich niet goed duidelijk kan maken en uiten. Tot zover de uitleg omdat dot nog niet heel bekend is.

* wij zijn met 5 personen in totaal. Waarvan 3 kinderen, 1 van 8, 1 van 10 en 1 van bijna 13. Kan iedereen op die pas? Anders moet je apart van elkaar en minder leuk omdat het een gezinsuitje is.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Hoi, je vind hier alle info over gebruik van de gehandicaptenkaarten.

https://www.cafemickey.com/forum/viewto ... =171&t=127
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

olafLover schreefCOLON
Ona1991 schreefCOLONDat kan nu aan mij liggen, maar ik vind 15 jaar een héél jonge leeftijd om "begeleider" te zijn van een persoon met een beperking hoor. Sorry, maar een snotneus van die leeftijd weet daar toch echt geen blijf mee als zo'n attractie in panne valt of er wat gebeurd, dat ga je mij niet wijsmaken. Zeker niet als die persoon met een beperking dan misschien nog in paniek geraakt, want dat kan afh. van de beperking voor heel hevige reacties zorgen. Zo'n verantwoordelijkheid leg je toch niet bij een kind/puber...
Ja, dat ligt dan dus aan de verantwoordelijkheid van iemand anders om te bepalen of het in dat geval kan of niet. Een vriendin van mij in een rolstoel, ze kan wel kleine stukjes lopen en heeft in de praktijk echt niet veel begeleiding nodig, maar een hele wachtrij doorlopen is te veel. Zij kan niet met haar zoon (nu 12) naar Disney, want hij mag haar niet begeleiden en zonder begeleider mag ze niet, terwijl hij het stukje ondersteuning wat ze nodig zou hebben in het geval van een evacuatie prima kan bieden en daar ook aan gewend is.
Ik heb nu maar aangeboden om een keer met hun mee te gaan, maar het is toch jammer dat ze niet als gezin kunnen.
En het toeval wil dat die vriendin nu bezig is met een pelgrimstocht https://www.ad.nl/alphen/rollend-naar-s ... ~abd372ec/
Oeps, haar zoon is dus al 14 ;)
Als het lukt om het te regelen neemt ze vanuit Reims de trein naar Disneyland en rijdt ze vanaf daar met ons mee naar Nederland, komt qua planning precies uit! Maar... ik weet het bijna zeker, maar toch voor de zekerheid, heeft het station van Disneyland een lift?
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Een zeer trage lift, maar ja er is zeker een lift
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar