Walt Disney World Marathon Weekend

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Confirmation email binnen! Alles is rond volgens mij dus ik ben definitief binnen voor de volle marathon.

Blij met alle andere Nederlandse dopey's die meedoen. :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Wij zijn er ook bij! Kostte 52min (hadden na 10min alles in het mandje, maar toen bevroor de pagina en werden we eruit geschopt.... en opnieuw in de wachtrij), maar alles in gelukt! Dopey voor mij, "36K" voor mijn vriend! (Dan man, haha)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
MisterMagic
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2018, 08:33

Ongelooflijk maar waar, maar ik heb mezelf ook geregistreerd voor de Half Marathon in Walt Disney World.

Na vorig jaar de 31K in Parijs te doen (en dit jaar de 36K), leek het me een leuke uitdaging. Het was zelf al een uitdaging om me te proberen te registreren. En als het niet zou lukken, dan zou het niet lukken. En dan zou er het volgende jaar wel een nieuwe kans zijn om deel te nemen.

Maar de registratie is dus wel gelukt... Ik ben ingeschreven. En het werd me meteen duidelijk dat naar Walt Disney World toch niet hetzelfde is als naar Disneyland Paris gaan. Daarom zou ik ook graag wat hulp en tips&tricks vragen voor mensen die al deelgenomen hebben of meer weten.

Nu ik toch afreis naar Florida, zou ik er ook een kleine rondreis doen. Waarschijnlijk vlieg ik dus niet naar Orlando luchthaven (ik moet de beste vluchten nog opzoeken). Maar uiteraard zou ik ook wel graag Walt Disney World bezoeken. Nu zou ik graag drie nachten in een hotel slapen (het liefst in een Walt Disney World-hotel) en drie dagen de parken bezoeken. De dag van de halfmarathon doe ik het liever kalm aan dus dan bezoek ik liever geen park. Nu zou ik ook niet voor elke dag een Hopper-ticket willen, omdat het me wel leuk lijkt in het Magic Kingdom een hele dag te spenderen (en een standaard ticket lijkt goedkoper dan een Hopperticket).

Maar dit boeken, blijkt dus niet simpel omdat ze via de standaardsite enkel het volgende aanraden en dat dus het enige is dat te boeken is;

- 3 overnachtingen in hotel
- 4 dagen parktickets (standaard, Hopper of Hopper Plus)

Ik kan dus niet kiezen hoeveel dagen ik de parken wil bezoeken. En ik kon ook geen combinatie maken van standaard en Hopper-tickets. Ik weet dus niet goed hoe ik hier aan moet beginnen, en of ik mezelf wel voordeel doe hiermee.

Het lijkt me ook niet dat er voordelige RunDisney-packages zijn of RunDisney-parktickets?

Het is een hele brok dat ik geschreven heb, maar ik zit dan ook met heel veel vragen nu. Al enorm bedankt voor iedereen die me al iets verder kan helpen!

En alvast heel veel succes aan de andere deelnemers :D
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

@MisterMagic
Wat leuk dat je de HM gaat doen! Ik ben momenteel bezig met het maken van een startersgids voor WDW voor Cafe Mickey, die zal vandaag online komen. Ik zal het linkje hier plaatsen. Misschien dat je daar ook wat aan hebt. Maar ik zal nu je vragen beantwoorden, niet super uitgebreid, omdat het anders een beetje teveel off topic gaat (a)

Is dit je eerste keer WDW? Dan zou ik niet kiezen voor een hopperpass (meerderen parken in 1 dag pas). Het is zo gigantisch groot dat je prima 1 hele dag kan vermaken in 1 park. Je kijkt al naar een Disney hotel, voordeel is dat je dan 's nachts met de bus naar de start kan gaan, en je wordt weer teruggebracht. Heb je voor die reis al een huur auto? Dan zou je ook eens naar een off site hotel kunnen kijken, goedkoper en als je op tijd vertrekt is het te doen om zelf te rijden. Mensen die dat doen blijven vaak nog even in de auto zitten om te rusten, of wat voorgaande jaren het geval was: warm te blijven.

Je wilt dus 4 dagen de parken in, maar zaterdag niet? Er van uit gaande dat je do t/m zondag blijft? Ik maak gebruik van deze site om te bepalen welke dag je het beste welk park kunt doen.
Do: Expo bib en shirt ophalen, Magic Kingdom
Vr: Epcot
Za: geen park
Zo: Animal Kingdom
Of woensdag of maandag dan Hollywood Studios. (beter maandag)

Voor het boeken van WDW reizen kun je klik hier kijken.
Voor het boeken van WDW tickets kun je hier kijken.

Vluchten en kamers: hier

Het Walt Disney World Startersgids kun je nu hier vinden.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Update: 5K binnen 1 dag uitverkocht, 10K in twee dagen uitverkocht.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
MisterMagic
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2018, 08:33

Bedankt voor alle informatie, Laura!

Nu kan ik al een heel stuk verder :thumbs:
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Vlucht en hotel geregeld. Weer all stars sport & deze keer via IJsland vliegen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Voor diegene die het leuk vinden: Facebook banners dat je in training bent voor de runDisney races! Op deze site zijn de andere race banners te vinden van andere US races en Parijs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Medailles voor 2019 WDW Marathon weekend:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://disneyparks.disney.go.com/blog/ ... n-weekend/
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Kijk, dat is leuk thuiskomen! (Net thuis van het RunDisney France weekend.)
Was er al een beetje bang voor: vond de medailles van 2018 zo geweldig, dat ik al verwachte teleurgesteld te worden met die van 2019. Oswald zeker super gaaf! Marathon weer een spinner! Maar denk dat de Dopey challenge medaille net is als de 36K in Parijs: vond hem eerst niet zo, en nu ik hem verdiend heb en in het echt heb gezien vind ik hem helemaal geweldig!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik ben hoe dan ook blij met de marathon medaille, alhoewel ik nog geen fan ben van de foto. maar net wat je zegt Laura, de 36K challenge vond ik de minste op de foto maar is nu mijn favoriet.

De dopey van 2019 vind ik dan weer superleuk :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

De medailles up close! Ik kreeg ze toegestuurd door mijn vriendin Andrea, zij loopt de Chicago Marathon en RunDisney staat op de Expo met een aantal medailles!AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Oke, ik vind de marathon medaille mooier! Nog steeds niet overtuigd. Mickey is zo boos.

De rest vind ik zelfs lelijker zo. Absoluut niet mijn favoriete, alhoewel ik vooraf al wist dat het tegenvalt na als 26e editie: je komt moeilijk over de medailles van vorig jaar heen. Goofy spint op een bijzondere manier ...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik ga er juist steeds meer van houden! Alleen Minnie mag wat minder boos. En inderdaad, Goofy draait in het rondje, wat dan wel weer cool is, maar het blijft mijn minst favorite medaille van de reeks.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Na de marathon ontvangen deelnemers niet alleen een medaille, maar ook Mickey ears!

Bron: RunDisney Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar