Walt Disney World Wine and Dine Half Marathon Weekend

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Disney Wine & Dine Half Marathon, presented by MISFIT

Afbeelding

Wat dit race weekend onderscheidt van de andere weekenden is dat deze tegelijkertijd is met een festival, namelijk het International Food & Wine Festival in Epcot! Sinds 2010 wordt deze 5K & halve marathon gehouden, en vanaf 2016 is de afstand van 10 kilometer aan het weekend toegevoegd. De eerste jaren was de halve marathon ’s avonds in plaats van ’s nachts, en lopers konden na de loop door naar de speciale party in Epcot. Deze party is er nog steeds, alleen de race is wel verplaatst naar de vroege ochtend uurtjes. Ook uniek is dat de 5K niet bij Epcot is, maar bij Animal Kingdom! Ook de 10K vertrekt vanuit de Magic Kingdom parkeerplaats naar Ecpot, terwijl andere races alleen bij Epcot blijven. De halve marathon tijdens Wine & Dine is de enigste mogelijkheid om tijdens een halve maraton door Animal Kingdom en Hollywood Studios én Epcot te rennen.


Wanneer vindt het Wine & Dine Weekend plaats?
Het evenement vindt plaats in Walt Disney World en wordt altijd gehouden in november. Het eerst volgende Wine & Dine Half Marathon Weekend is 31 oktober tot en met 3 november. Ruim een jaar voor het event wordt bekend gemaakt op welke data het valt.


Welke races zijn er?
Afbeelding
RunDisney Kids races
Zaterdag 2 november 2019, diverse tijdstippen vanaf 10:30
Diaper Dash voor de allerkleinsten. Leeftijdlimiet is 12 maand of jonger. Vanaf 12:30
100m Dash voor kinderen van 1-4 jaar. Vanaf 10:30
200m Dash voor kinderen van 5-8 jaar. Vanaf 11:30
En de One Mile Run (1,6KM) voor kinderen vanaf 13 jaar of jonger. Vanaf 13:00
De Kids races worden gehouden in het complex van ESPN Wide World of Sports.

Disney Fall Feast 5K
Vrijdag 1 november 2018, 5:30uur.
Deze race vindt plaats bij Animal Kingdom! Het thema voor 2018 is Chef Tony uit ‘Lady en de Vagebond’. Kinderen mogen mee doen, maar moet op de dag van de race minstens 5 jaar oud zijn en moeten de race zelf kunnen lopen (of gebruik maken van een speciale roelstoel, buggy’s zijn niet toegestaan!). Het parcours gaat door Animal Kingdom.
Afbeelding

Disney Wine & Dine 10K
Zaterdag 2 november 2019, 5:30uur.
Het thema voor de race van 2018 is Chef Louis en Sebastiaan uit ‘De Kleine Zeemeermin.’ Het leeftijdslimiet is vanaf 10 jaar en ouder. Het parcours gaat van de Magic Kingdom parkeerplaats naar Epcot (je komt niet door Magic Kingdom).

Disney Wine & Dine Half Marathon
Zondag 3 november 2018, 5:30uur
Op zondag ochtend wordt de Halve Marathon georganiseerd en deze zal in 2018 het thema hebben Chef Mickey! Het leeftijdslimiet is 14 jaar en ouder. Het parcours gaat van de parkeerplaats van Magic Kingdom, naar Animal Kingdom, Hollywood Studios en naar Ecpot.
Afbeelding
Foto Bron: HeatherW


Welke challenges zijn er?
Mocht je om welke reden dan ook moeten stoppen met een afstand, dan krijg je wel de afstands medaille, maar niet de challenge medaille.

Disney Two Course Challenge
Wanneer je je inschrijft voor deze challenge, loop je op zaterdag de 10KM loopt en op zondag de halve marathon. Afzonderlijk registreren voor deze races zorgt niet dat je mee doet met de challenge, je moet je echt apart voor de challenge inschrijven. Je krijg een extra shirt en extra medaille bij deze challenge. Vanaf 18 jaar en ouder mag je mee doen. Deze challenge bestaat sinds 2016.
Afbeelding

Castle to Chateau
Wanneer je of de halve marathon tijdens Wine & Dine Half Marathon Weekend en je loopt ook de halve marathon in september in Parijs, dan kun je je opgeven voor de Castle to Chateau medaille. Dit geldt overigens ook wanneer je de halve of hele marathon tijdens het WDW Marathon Weekend loop, of de halve marathon tijdens Princess Weekend of Star Wars Rival Run Weekend .


De Expo en event guide
De Expo is een heel event op zichzelf! De openingstijden zijn in 2018 van donderdag 31 oktober tot en met zaterdag 2 november. Je moet hier naar toe om je startnummer, shirt en gEAR bag op te halen en er is zoveel meer te beleven! Je kunt hier de speciale runDisney merchandise vinden, en alles wat hardloop gerelateerd is, er zijn ook sprekers aanwezig! Het is Amerika, het is er groot! Er zijn verschillende gebouwen.
Kijk in de event guide (wordt 1 maand voor het event online gezet) voor de plattegrond! Voor de event guide van 2018 klik hier
Afbeelding
Het beste kun je wachten op de Event Guide voor de plattegrond van de Expo, er zijn verschillende gebouwen en elk gebouw heeft andere dingen. De plattegrond van marathon weekend 2018 was al anders dan de Princess plattegrond 2018, dus binnen het jaar veranderd het ook. Het kan zijn dat je in het ene gebouw je challenge shirt en bib op moet halen, in het andere runDisney merchandise kan kopen en in het andere gebouw weer wat anders op moet halen. De event guide wordt hier geplaatst zodra deze bekend is.

Post-Race Party
Deelnemers aan de halve marathon, of de Two Course Challenge krijgen toegang tot de post-race party na de halve marathon op zondag. De party is van 22:00-01:00 en je mag het park al in vanaf 17uur. Een aantal attracties zijn open, er zijn diverse characters aanwezig en de Food & Wine kraampjes zijn ook geopend. Voor diegene zonder toegang kunnen een ticket kopen voor $84.


Hoe kun je je registreren?
Dit kan op 3 verschillende manier:
1. Via een Travel Agent
Voorheen had runDisney een lijst met Travel Agents, nu zijn ze te vinden wanneer je zoekt naar ‘runDisney Travel Provider Program’. Bekijk goed wat de voorwaarden zijn van een travel agent, soms moet je minimaal 2 dagen in een Disney hotel verblijven en sommigen kunnen maar voor 7 dagen park tickets erbij doen.

2. Via een liefdadigheidsprogramma
Zoek naar “runDisney Charity Groups Program” en je zult meerdere goede doelen vinden dia gelinkt zijn aan het weekend. Zonder een naam te noemen is er een Nederlands goed doel, maar let hier ook op wat de voorwaarden zijn. Bij Kika loop je alleen de halve of een hele marathon, blijf je maar 5 dagen, keus hotel staat al vast en moet je minimaal €5000 ophalen voor het goede doel.

3. Je boekt alles zelf!
Kijk voor de beste WDW aanbieding in ons topic hier.
Je kunt zelf je hotel boeken, onsite of offsite. Voordeel van onsite (op het Disney terrein) is dat gebruik kunt maken van het gratis busvervoer van de Disney hotels naar de start, en van de finish terug naar je hotel. Ook rijden er bussen naar de Expo. Onsite is goedkoper, maar je moet wel zorgen voor eigen vervoer en je moet goed opletten welke wegen open zijn. Door het event worden bepaalde wegen al heel vroeg gesloten.
Sindskort gaat de registratie niet meer via active.com RunDisney heeft dit nu zelf in de handen. Als je al eens eerder gebruik hebt gemaakt van My Disney Experience (hiermee kun je je boeking zien, fastpassen en restaurants boeken), dan kun je naar http://www.rundisney.com gaan en rechts bovenin klikken op ‘Manage my Account’. Je kunt met je gegevens van MDE inloggen, heb je dit nog niet, moet je deze eerst aanmaken.

Bib only registratie is al een tijdje open! Voor 2018 zijn er alleen nog kids races beschikbaar momenteel. Misschien dat sommige Travel Agents nog wel andere bibs hebben.


Verkoopt het uit?
Voor 2018: ja! Voor 2019 (ik schrijf dit in april 2019) is de 5K en 10K uitverkocht, de halve marathon en de challenge is nu nog wel beschikbaar.


De medailles.
De medailles van 2018 zijn op 9 augustus bekend gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bronnen: rundisney.com, The Runner's Guide to Walt Disney World door Megan Biller, runDisney Blog, Disney Parks Blog
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik ben zo blij met dit topic! Dit wordt mijn USA race van 2018!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Leuk Koen! Dit lijkt me een hele leuk, juist omdat het parcours ook zo anders is dan alle andere races, plus je hebt de after party, en ik vind het Food & Wine festival ook erg gezellig! Jij gaat voor je 2e (correct me if I'm wrong) castle to chateau!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Medailles zijn bekend!

Blog artikel

De medailles van vorig jaar vond ik iets leuker! Ze zijn wel supermooi qua kleur gebruik.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Het het eerste bericht even geupdated met de medailles van 2018. Vind de kids races medaille en de 5K erg leuk. Ben zelf alleen niet zo'n fan van het kleur gebruik van de andere. Vind dit van Parijs mooier (a)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Helemaal mee eens. 5k het mooist. Ben over het algemeen niet zo van de kleurtjes.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

De medailes zijn misschien niet de allermooiste allertijden, maar best okay :) Ik zie leuke details in elk van de 3 waar ik voor ga racen.

Daarnaast heb ik besloten om geen dining reserveringen te maken behalve het ontbijt!

De menu's van het Wine en Dine festival zien er zo lekker uit dat ik elke dag wel meerdere keren even in Epcot langs ga om te smullen en te genieten van de sfeer daar.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Voor diegene die het leuk vinden: Facebook banners dat je in training bent voor de runDisney races! Op deze site zijn de andere race banners te vinden van andere US races en Parijs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Event Guide is online!
Klik hier

Dit is het eerste weekend wat de guide in een nieuw format heeft. Even wennen, maar wel fijner! De routes staan ook meteen online.

Ik heb er zin in :D

(Esta is aangevraagd en goedgekeurd :D)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

https://track.rtrt.me/e/WDW-WD-2018#/tracker
Hier kun je je bibnummer van wine en dine vinden, en kunnen thuisblijvers je volgen! Corral placements zijn nog niet bekend voor dit jaar.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Corrals zijn bekend!

Weet alleen niet hoe ik een foto hierin krijg
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

EleanorJM schreefCOLONCorrals zijn bekend!

Weet alleen niet hoe ik een foto hierin krijg
Hier is de corral placement:AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Corral A! :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Super gaaf dat je in A start Koen! Dik verdiend!

Ik start in D voor de HM, en als ik de geruchten moet geloven in de FB groepen in C voor de 10K.

(Ja, suprise, ik doe ook de Two Course Challenge, weet het zelf pas sinds een week of 3...)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Get a Taste of the 2018 Disney Wine & Dine Half Marathon Weekend Merchandise

Een kijkje in de keuken wat er allemaal onder andere te koop is in de Expo van het Wine & Dine weekend 2018!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Disney Park Blog
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar