FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JetsenVDE
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2015, 21:38

Imagineering Paris schreefCOLONNa afgelopen zomer een westkust reis gemaakt te hebben en oa Disneyland bezocht te hebben, is het idee om volgende zomer een oostkust reis te maken. De eerste 5 dagen zullen we New York doen om vervolgens 2 weken van de staat Florida te genieten. Natuurlijk willen wij dan ook het Walt Disney World Resort aandoen. Nou was mijn vraag of jullie tips hadden hoe dit aan te pakken, we hebben er voor gekozen een villa te nemen en van daaruit de pretparken te bezoeken. Het plan is om 2 Disney parken en 2 universal parken te bezoeken. Ook eventueel een waterpark wanneer er tijd voor is. Welke Disney parken raden jullie voor ons aan? Wij zijn ik zelf, mijn vrouw en onze 3 kinderen van tussen 12 en 19. Allen grote Harry potter fans vandaar Universal. En wat valt er nog meer te beleven in the greater Orlando area? En misschien nog tips voor Florida in het algemeen?
Oké, het ziet er naar uit dat je een fijne vakantie tegemoet gaat, laat me al proberen een antwoord te geven op je eerste vraag: hoe pak je dit aan?
- Een villa huren is een goed idée, zeker als je ook universal gaat doen, je hebt toch al een huurauto dus dat geeft je de vrijheid om overal naartoe te gaan waar je wil. Als je tickets wilt kopen kan je dit rechtstreeks op de websites van Disney en Universal doen, maar eventueel ook via http://www.undercovertourist.com. Op mijn laatste Disneyworld reis heb ik daar mijn tickets gekocht voor Universal en het fijne is dat je direct je ticket thuis gestuurd krijgt. Als je het via Universal / Disney direct doet moet je nog aan een kiosk of kassa passeren om je geprinte voucher in te wisselen naar een ticket. En dat kost tijd.

Welke parken moet je doen?
- Dat is enorm persoonlijk. Ik zou zeggen, probeer sowieso het Magic Kingdom aan te gaan, want het is het Magic Kingdom... En dan word het moeilijk. Je zou naar Epcot kunnen gaan wat een fantastisch park is met attracties zoals Soarin, test track,... Maar je zou even goed naar Animal Kingdom kunnen gaan waar dan weer Avatar te vinden is en Expedition Everest. Of het studio's park met het nieuwe Tot-Story land (en afhankelijk wanneer je gaat Star Wars Land). Je hoort me al, dit is moeilijk, het beste is om met je gezin eens alle parken online te bekijken, wat opzoekwerk te verrichten en er een uit te kiezen dat jullie allemaal fijn vinden.
Tip: Op http://www.undercovertourist.com staat ook een crowd calendar. Dit kan je ook als leidraad gebruiken om een pretpark te kiezen.

Wat is er nog in Orlando te doen?
- Ik kan me asvond's wel amuseren in Disney Springs. https://www.disneysprings.com Om lekker iets te gaan eten of wat te wandelen / winkelen.
Verder nog een fijne plek om naartoe te gaan is Old Town https://myoldtownusa.com Hier kan je fijne fifties / retro winkeltjes vinden en wat oudere kermis attracties. Verder doen ze regelmatig old-timer meetings waar je de echte originele Amerikaanse Muscle cars kan zien passeren.
Maar mijn grootste gok is dat je na een dag rondlopen in de parken meestal niet verder raakt dan disney springs of universal City walk (de universal variant).
Als je nog wat entertainment zoekt is the blue man group https://www.blueman.com een zeer fijne show. Voor jong en oud, zelfs als je Engels niet goed is.

Buiten Orlando kan je eens naar Cape Canaveral gaan. https://www.kennedyspacecenter.com Het bezoekerscentrum van NASA is een beetje een uit de hand gelopen ruimte museum. Je kan er replica's van ruimtetuigen zien en zelfs een echt gebruikte space shuttle, en je kan er ook een hele rondleiding doen met een bus, ze rijden je tot aan de lanceerplatformen, echt de moeite.

Als je meer in autoracen bent is Daytona Beach met het Daytona 500 circuit de moeite. http://www.daytonainternationalspeedway ... Tours.aspx Je kan er een fijne rondleiding doen en de kans is zeer groot dat er effectief oefenritten van NASCAR bezig zijn. Als je daar toch bent kan je even stoppen op het strand van Daytona waar je met je auto op mag rijden.

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en ik stuur je terug.
Vriendelijke Groeten,

Jetsen Van den Eede

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
tink35
Member
Member
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2019, 16:18

olafLover schreefCOLONIk weet niet waar je vandaan komt en of het voor België anders is (dacht het niet), maar als je de Nederlandse nationaliteit hebt, heb je alleen een ESTA nodig, geen visum. De ESTA is een soort pre-scan, dan hebben ze je gegevens vast en gaat het bij de douane sneller (maar het is verplicht!). Je vraagt dit aan op de officiële website van de Amerikaanse regering, gebruik geen tussen bureau, die vragen alleen maar extra geld en het is echt niet moeilijk
Hebben jullie misschien een link voor de Esta? Als ik het namelijk op google intyp krijg ik zoveel websites. Geen idee welke nu de echte is. Wil niet onnodig teveel betalen.
Gebruikers-avatar
JetsenVDE
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2015, 21:38

Dag Tink 35,

De correcte website is:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

De kostprijs is €15 per persoon, je bent verplicht dit te doen, en noteer zeker de code die ze je opgeven. Deze heb je nodig om je toelating te kunnen bekijken en printen.
Vriendelijke Groeten,

Jetsen Van den Eede

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
tink35
Member
Member
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2019, 16:18

Super! Dank je wel.
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Hebben jullie een vliegtuigmaatschapij of website die jullie kunnen aanraden voor goedkoop te vliegen?
Voor hoelang boeken jullie gewoonlijk en wat zijn zoal de prijzen die jullie betalen voor heen en terug?
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Annabelle schreefCOLONHebben jullie een vliegtuigmaatschapij of website die jullie kunnen aanraden voor goedkoop te vliegen?
Voor hoelang boeken jullie gewoonlijk en wat zijn zoal de prijzen die jullie betalen voor heen en terug?

Kijk eens op tix.nl
Je kan je ook inschrijven op skyscanner, dan krijg je iedere x berichtbals de prijzen stijgen of dalen van verschillende maatschappijen en kan je voor jezelf beslissen of de prijs goed is. En bekijk het verschil tussen vluchten vanuit nederland en belgie.ksn veel verschil in zitten.ik weet niet waar je vandaan komt, maar je kan ook zelfs duitsland of frankrijk bekijken voor vluchten.
Gebruikers-avatar
Goofy_82
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2019, 09:43

Na weer een geweldig weekend in DLP te hebben doorgebracht, beginnen de volgende vakantie ideeen/plannen alweer te kriebelen. Nu staat disney world op de planning. Dit zou dan mijn eerste keer worden naar disney world.
Zoektocht begint natuurlijk om te kijken wat er allemaal te doen is en welke accomodaties er zijn.
Nu het volgende probleem dus: Keuze stress. Zoveel leuke mooie accomodaties te vinden.

Hierbij kom ik op het volgende idee: Resort Hopping (zo heet dat volgens mij)
Ik zou dan 2 dagen in het ene hotel willen overnachten, dan 2 dagen in een ander hotel (totaal 4 of 5 hotels).

Heeft iemand hier ervaring mee, en dan verder, hoe pak je zoiets aan met plannen/ boeken?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tacha676
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016, 20:07

Hou er wel rekening mee dat je dan niet kunt genieten van de akties die ze doen, zoals bv free dining of gratis nachten, want die krijg je enkel als je pakket boekt dus verblijf en tickets.
Ik denk dat je de hotels allemaal apart moet boeken en dan kan je disney wel contacteren voor de reservaties aan elkaar te linken. Dit is nodig om je fastpasses op 60 dagen te kunnen boeken.
Elke 2 dagen van hotel wisselen vind ik persoonlijk wel wat veel, disneyworld is heel groot dus de resorts liggen ook wel best wel wat uit mekaar en dan moet elke keer ook je baggage achterlaten bij bellservices en later als de kamer klaar is weer oppikken en ben je weer tijd kwijt die je in de parken kunt doorbrengen :D , maar dat is mijn mening natuurlijk ;)
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Ik zou het zonde van mijn tijd vinden op te hoppen.
Als je hotel wilt zien kan je er altijd gaan eten
En rond lopen.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

1 hotel kiezen daar verblijven en de andere hotels die je ect wil zien kan je gewoon ten alle tijden bezoeken. Zal niet gaan hoppen kost veel te veel van je kostbare tijd. Je bent zo halve dag of meer kwijt. Je kan ook bij alle hotels in de foodcourt gewoon gaan eten als je dat wil. Of in 1 van de vele restaurants in de hotels waar bv charather dining is. Hoef je niet voor in hotel te verblijven. Je doet letterlijk niet meer dan slapen en douchen en soms zwemmen in je wdw hotel. O ja en ontbijten vaak. Mits je nergens ander ontbijtplannen hebt.

Je bent nu net week te laat om gebruik te maken van de super aanbieding van disney uk/ierland waarbij europeanen free dining en flinke korting op toegangskaarten krijgen. Mocht je uik van willen maken zal je je reis moeten uitstellen tot 2021, de actie is nl alleen te boeken voor daarop volgende jaar.
Gebruikers-avatar
Goofy_82
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2019, 09:43

Bedankt voor de tips allemaal.
Als ik zo jullie hoor, is het slimmer om 1 hotel te kiezen (dan wordt het animal kingdom), en de overige hotels te bezoeken/ eten.

Ontbijt zal in dan in het hotel waar we overnachten zijn, maar overige diner plannen was ik wel van plan te wisselen. Hier heb ik nog geen keuzes in gemaakt, maar zoals ik al aangegeven hebben, ben ik mezelf nu aan het oriënteren. Verwacht dat er in de komende maanden nog wel meer vragen gaan komen ;)

Mijn volgende vraag:
In DLP heb ik goede ervaringen met Club level kamers.
Zijn er hier mensen die in WDW ook Club level geboekt hebben. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
is dat vergelijkbaar met DLP?

In DLP kun je gemakkelijk 'even' terug naar het hotel. Maar ik heb gezien dat sommige hotels met transport soms een half uur van een park af kunnen liggen. Daardoor lijkt mij dat je dan niet meer 'even' naar het hotel gaat tussendoor.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

In wdw ga je nooit even terug naar je hotelkamer. je bent al gauw uur kwijt met het reizen en vanuit het park naar busstation of ander vervoersmiddel te komen. Er zijn mensen die vroege vogels zijn en s morgens vroeg naar de parken gaan. Die gaan vaak s middag scoor paar uur terug om even bij te komen. En vaak s avonds dan terug naar een park of disney springs. Als je een vroege vogel bent en s middag langere tijd terug gaat kan het leuk zijn om op club lever te zitten. Maar anders niet doen. Er is in het park genoeg aan eten te krijgen en ook genoeg plekjes om even rustig te zitten en bij te komen. Zekers als je gebruik kan maken van het free dining arrangement. Zelf zorg ik dat een boek op mn ereader app heb staan en kan dan s middags effe lekker rustig zitten en afsluiten van alle indrukken en even bij komen zonder de lange trip terug naar hotel te ondernemen. Maar ben ook avond mens dus ga meestal s avonds langer door. 8 uur voor de ingang staan komt alleen in mn plannen voor voor ontbijt bij be our guest in kasteel van Belle en Beast of 1 x voor rondleiding van 6 uur lang in magic kingdom hihi.
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Wij gaan in de zomer naar WDW voor een weekje.
Ik ben begonnen met het plannen.
Zouden we met één dag Animal Kingdom voldoende hebben?
Er zijn een 7*tal attracties en de rest wandelroutes met dieren.
Ik ben ook van plan om een disability kaart aan te vragen voor mijn zoon (ass). Ik had dus gedacht voor we een een fastpass attractie te doen, achter een uur te gaan bij een attractie waarvoor we geen fastpass hebben.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
sofie1977
Member
Member
BerichtenCOLON 609
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2009, 08:57

Minnie1979 schreefCOLONWij gaan in de zomer naar WDW voor een weekje.
Ik ben begonnen met het plannen.
Zouden we met één dag Animal Kingdom voldoende hebben?
Er zijn een 7*tal attracties en de rest wandelroutes met dieren.
Ik ben ook van plan om een disability kaart aan te vragen voor mijn zoon (ass). Ik had dus gedacht voor we een een fastpass attractie te doen, achter een uur te gaan bij een attractie waarvoor we geen fastpass hebben.
Je kan elk park natuurlijk op 1 dag doen, maar dan moet je wel keuzes maken. Onze eerste keer hadden wij 2 dagen per park voorzien en nog twee dagen extra om te hoppen en de leukste dingen opnieuw te doen. Animal Kingdom is qua oppervlakte ook het grootste park van WDW en je stapt ettelijke kilometers zonder het te beseffen, het is er zo mooi... Er zijn ook enkele shows die de moeite waard zijn en daarmee alleen ben je al enkele uren kwijt. Misschien hebben jullie ook een character maaltijd voorzien, dat duurt ook wel even. Wij hebben in elk geval aan 1 dag niet genoeg. Maar zoals gezegd, dat zijn keuzes die je voor jezelf moet afwegen.
Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

Hoe lang moeten we ongeveer rekenen om op de vertrekdag van hotel (Caribbean beach) naar het vliegveld (Orlando) te komen en hoeveel tijd moet je van tevoren aanwezig zijn? Onze terugvlucht is 2 uur vervroegd en ik wil even kijken of ik onze planning nog om moet/wil gooien.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar