Disney Vacation Club uitgelegd

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Gebruikers-avatar
JetsenVDE
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2015, 21:38

Wat is Disney Vacation Club?


De naam klinkt al fijn: Disney Vacation Club, is dit dan een club waarbij je een soort ‘airmiles’ kan sparen voor toekomstige reizen? Of is dit een zomerkamp waar je de kinderen naartoe kan sturen? 
Disney Vacation Club is een timeshare. Maar wees gerust, het is Disney’s versie van een timeshare. Wat wil zeggen dat er zeer zorgvuldig is over nagedacht om zowel voor Disney als voor de koper de beste waarde uit je geld te halen.

Nu, wat is dat dan, zo een Disney timeshare?
In tegenstelling van een normale timeshare waarbij je een hotelkamer of appartement koopt die je meestal dan ook op enkel bepaalde data mag gebruiken koop je bij Disney punten (DVC Points). Oké ja om correct te zijn koop je een stuk grond van Disney want anders zou het legaal gezien geen timeshare zijn. Maar dat is puur op papier. In de werkelijkheid koop je dus punten. Die punten kan je dan gebruiken om hotels te boeken.

Ja, goed. Maar hoeveel kost dat dan en wat is de waarde van zo een punt?
Momenteel verkoopt DVC (Disney Vacation Club) Disney’s Copper Creek Resort in Walt Disney World in Orlando als home resort. Een punt kopen kost momenteel 182.00$ per punt, dit eenmalig in aankoop. Zo kan je bijvoorbeeld 100 punten kopen en dan betaal je éénmalig in aankoop 18,200.00 $. Hiervoor krijg je voor de komende ± 50 jaar elk jaar 100 punten op je DVC account, die kan je dan weer gebruiken om bijna alle hotels die binnen DVC horen samen met verschillende Disney hotels over heel de wereld en zelf nog honderden partner hotels over heel de wereld. Maar daar straks meer over. 

Om het financiële aspect af te ronden is het ook nog belangrijk om te weten dat dit niet je enige kost is. Er word ook nog een ± 400.00$ aangerekend voor administratie en notaris kosten. Want jou contract moet ook voorgelegd worden bij de griffie en bij de notaris. Daar hoef jij zelf niets voor te doen, dat word allemaal geregeld door Disney. 

Als laatste zijn er ook nog de jaarlijkse dues. Dit zijn de effectieve bewezen kosten die je moet betalen voor onderhuid en belastingen. Disney is verplicht om dit door een extern bureau te laten berekenen en ze mogen hier volgens de wet géén winst op maken. Dit kost bij Copper Creek bijvoorbeeld (voor 2019) 7.4256$ per punt in bezit. Als je dus 100 punten gekocht hebt betaal je in 2019 742.56$ aan dues. Deze kosten kunnen elk jaar een beetje schelen, en zullen meestal elk jaar een klein beetje omhoog gaan. 
Als je voor de eerste keer rechtstreeks bij DVC punten koopt ga je punten kopen voor het resort dat ze op dat moment verkopen. Momenteel is dit dus Copper Creek Resort. Het verschil daarin is dat je jaarlijkse dues berekend zijn voor die eigendom. En dat word dan jou home resort.
Je zou zo ook bijvoorbeeld punten kunnen kopen voor Het DVC Alauni hotel in Hawaii. Dan kost het je evenveel per punt maar aan jaarlijkse dues betaal je dan 7.54$/punt./

Waarom is het dan belangrijk dat dit mijn home resort is?
Dat gaat hem dan weer over de boekperiode. Je kan reserveringen in jou home resort maken vanaf 11 maanden voor aankomst terwijl dit voor de andere resorts zeven maanden op voorhand is. Meer is daar niet aan. 
Ben je fan van een ander hotel (Animal kingdom lodge bijvoorbeeld) dan komt er straks nog meer info over aankopen doen bij DVC hotels die Disney niet meer ‘als nieuw’ verkoopt.

Goed, nu het financiële plaatje gemaakt is zal je wel denken, man dat kost veel geld! Maar laat ons even de volledige werking bekijken en wat je krijgt voor je geld in vergelijking met een vakantie boeken op de website van Disneyworld.
We hebben onze 100 punten en gaan in september op reis. En ook al heb ik punten voor Copper Creek, ik wil nog eens naar Disney’s Animal Kingdom Lodge Kidani House.  Laat me even het puntenschema erbij halen:

Afbeelding

Zo ziet een puntenschema eruit. Net zoals bij andere hotels er in euro de prijs zou op staan zien we het hier per nacht in punten staan.

Mijn vrouw en ik gan in september naar Disney World, we zouden graag twee weken willen gaan naar daar en omdat we maar met twee zijn hebben we genoeg met een Deluxe studio. Dan betalen wij 120 punten voor een standaard zicht kamer. Maar ja we hebben natuurlijk maar 100 punten maar dat betekend niet dat we onze reis nu moeten inkorten. DVC werkt met een ‘banking’ & ‘borrowing’ systeem. Dit betekend dat je de punten van je huidig verbruiksaar kan banken naar het volgende jaar om ze dan te gebruiken, of je kan punten van het komende jaar gebruiken om aan te vullen aan de reis die je wilt plannen in het huidig verbruiksjaar. 
Banking an borrowing gaat maar over het vorige en het komende jaar. Het is niet mogelijk om te blijven banken om dan na 40 jaar op pensioen te gaan in Disney World. (Jammer)
We hebben nu voor ons verblijf 120 punten betaald. Hiervoor hebben we enkel hotel overnachting, geen inkom tickets, geen dining plan, geen transport. DVC is bij essentie een timeshare dus gaat het enkel over overnachting (de kortingen en extras komen nog hoor).

Voor het zelfde hotel, dezelfde kamer, enkel overnachting betaal je ± 3750.00$ voor deze reis. Als je een berekening zou maken van jou DVC punten, de 50 jaar die ze geldig zijn en de dues die je voor deze 120 punten betaald dan zou jij hetzelfde verblijf 1,341.6$. En geef toe, dat is toch een groot prijsverschil.

Je zal ook nooit meer moeten betalen voor je verblijf want het aantal punten dat een hotel waard is mag DVC nooit meer aanpassen. Ze mogen wel het laagseizoen duurder maken maar dan moet er ergens anders in het hoogseizoen punten afgetrokken worden. Het gaat hier over de puntenwaarde van een hotelkamer per nacht.

Wat is het voordeel aan DVC?
Je haalt je voordeel uit hotel overnachtingen in Disney World.
Het bedrag dat jij betaald voor jou punten is een feit. Als door bijvoorbeeld inflatie de kamerprijzen omhoog gaat heb jij daar geen last van. Jij hebt inmiddels jou overnachtingen voor de komende 50 jaar al betaald en hoeft enkel nog jou jaarlijkse dues te betalen.
Verder krijg je nog een aantal extra perks, je krijgt korting op jaarpassen, het dining plan, winkels eten, drinken,… Om de zoveel tijd krijg je wel eens een goodie onder de vorm van een magneet of zonnebril in jou brievenbus. Als je bij Disney verblijft bestaat er ook de kans dat je een van deze goodies krijgt tot en met rugzakken, petten,… 

In welke hotels kan ik terecht?
DVC heeft zijn eigen 14 hotels, deze komen overeen met de deluxe resorts van Walt Disney World. Dit zijn hotels waar jij recht op hebt zonder vragen. In jou home resort kan je 11 maanden op voorhand boeken, in de andere vanaf 7 maanden op voorhand.
Daarnaast zijn er nog de andere Disney hotels, waaronder bijvoorbeeld ook de hotels van in Parijs. Deze zijn niet gebouwd of overgekocht door DVC. Dat betekend dat het aantal punten per nacht aanzienlijk duurder ligt dan de DVC hotels. Zo betaal je bijvoorbeeld in het laagseizoen bij Animal Kingdom Lodge in Disney World 9 punten / nacht. Voor New Port Bay in Parijs betaal je minstens 27 punten per nacht.
Dan heb je nog de RCI hotels, dit zijn een 3800 hotels over heel de wereld waar je terecht kan. Als je dus eens een week naar St maarten wil gaan kan je in zo een hotel slapen voor 120 punten voor de hele week.
Naast de hotels heb je ook nog de Disney Cruise Line & Adventures by Disney. Je kan je punten hier ook voor inruilen al is dat wel af te raden. De kostprijs is zo hoog dat het goedkoper zou zijn om je punten te verhuren en dan met dat geld deze reis te betalen.
O ja, ik heb nog steeds niet verteld over Aulani. Het Aulani Resort is een DVC / Disney hotel dat aan het strand ligt in Hawaii. Dit is een zeer betaalbaar hotel met DVC punten. Het enige wat mij nog tegen houdt is 20 uur vliegen naar Hawaii, al zou ik dan even een stop over doen bij DisneyWorld of Disneyland. Het hotel is cash echt onbetaalbaar, dus reden te meer om even mijn DVC punten er aan te besteden.
Is DVC iets voor mij?
Ga je, of ben je van plan om minstens 1 week om de 2/3 jaar naar Disney World te gaan dan is dit zeker een goede optie. Want zo ben je zeker dat je niet te veel gaat betalen voor je hotelkamer binnen  een aantal jaar. Want de prijzen voor hotel gaan omhoog, voor jou blijft dat hetzelfde.

Heb ik er voordeel aan in Disneyland Parijs?
Momenteel niet! De kortingen, allerhande voordelen en prijzen voor hotels zijn niet voordelig. Dit komt omdat DVC een amerikans bedrijf is van Disney. Disneyland Parijs is maar juist overgekocht door de amerikanen ‘The Walt Disney Company’ en momenteel is er nog geen enkel hotel in Parijs eigendom van DVC. Ik heb eens gepolst voor geruchten maar bij Disney willen ze echt niets lossen. DVC is momenteel enkel voordelig als je het gebruikt in Disney World.

Kan ik de punten ook verkopen / Verhuren?
Je kan je DVC punten verkopen als je ze echt niet meer wil hebben. Er zijn externe bedrijven die deze voor jou verkopen en al het papierwerk in orde maken. Als dat gebeurd moet er natuurlijk ook een koper gevonden worden, op zich valt dat wel mee. Als er dan een koper gevonden is heeft Disney nog steeds het recht op eerste aankoop. Dat betekend als Disney jou prijs ziet en ze vinden het goed kunnen ze het nog uit de handen nemen van de persoon die ze wil overkopen.
Verhuren kan ook, er zijn websites die voor jou punten verhuren tegen een juiste prijs. Zo kunnen andere mensen die al dan niet zelf DVC punten hebben overnachten in Disney World. Op deze mannier heb jij nog iets aan je punten als deze dreigen te vervallen.

Kan ik ook punten bij huren?
Dat kan, DVC heeft zelf een goede deal waardoor je per jaar maximum 24 punten per jaar aan 19$ per punt kan huren. Deze eenmalige gebruiken punten kan je gebruiken als je dus net tekort komt en niet aan jou punten wil zitten van volgend jaar of als ze echt op zijn. 


Nota:
DVC kan Rechtstreeks bij Disney enkel in de Verenigde Staten gekocht worden. Je kan dit niet over post / telefoon / e-mail doen. Als je member wilt worden maak je best een afspraak bij een van de kiosken in een van de disneyworld parken.

Resale kopen / niet rechtstreeks bij Disney kopen
Dat kan, ik had al eerder verteld dat je DVC punten kan verkopen op een tweedehands (DVC Resale) markt. Dus dat betekend dat je die ook moet kunnen kopen. 
Hier kan je dikwijls goede deals vinden voor de oudere DVC hotels zoals The Plenesyan, Animal Kingdom Lodge, Grand Floridian en meer. Tegen degelijke prijzen. Let wel op dat de duurtijd minder lang zal zijn. Want de punten zijn al eerder gekocht geweest en er staat een einddatum op.
Het voordeel hieraan is niet enkel andere hotels aankopen dan diegene die Disney momenteel te bieden heeft, maar je kan dit vanuit Europa doen. De naaste bedrijven bieden een online service aan waardoor je jou contract digitaal kan ondertekenen. Hierdoor mag je wel vanuit europa tekenen.
Het nadeel is dat Disney hier eerst ‘First right of aproval’ heeft. Ze mogen dus de punten vanonder jou neus kopen omdat bij elke doorverkoop ze recht hebben hiervoor. Een ander nadeel is dat je de perks niet krijgt (alle kortingen op eten, jaarpassen, boetieks,…).
Wat ik persoonlijk gedaan heb is eerst 100 punten gekocht bij Disney (zo heb ik de perks) en dan nog 120 bij gekocht in mijn favoriete hotel Animal kingdom lodge.

Heb je meer vragen, ben je geïnteresseerd om te kopen en wil je tips, stuur me gerust een bericht!
Laatst gewijzigd door 1 op JetsenVDE, in totaal 25 keer gewijzigd.
Vriendelijke Groeten,

Jetsen Van den Eede

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Wij overwegen het ook, maar ik kom er niet uit hoe de (Nederlandse) belastingdienst het ziet. Is het vastgoed? Is het vermogen? Is het niets? Dat (en dat we net verhuisd zijn ;)) houd ons nog een beetje tegen. Anders zouden we Aulani (tweede hands) kopen
Gebruikers-avatar
JetsenVDE
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2015, 21:38

Voor zover ik weet is het niets. Het vastgoed dat technisch gezien van jou is komt neer op ongeveer 0.343% van een bepaald stuk van een gebouw van het hotel waarbij je koopt. Het is te klein om beschouwd te worden als vastgoed. Dit geld zowel voor de staat van Florida als voor België in mijn geval. Je wordt dus ook niet beschouwd als inwoner van Florida.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vriendelijke Groeten,

Jetsen Van den Eede

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

JetsenVDE schreefCOLONVoor zover ik weet is het niets. Het vastgoed dat technisch gezien van jou is komt neer op ongeveer 0.343% van een bepaald stuk van een gebouw van het hotel waarbij je koopt. Het is te klein om beschouwd te worden als vastgoed. Dit geld zowel voor de staat van Florida als voor België in mijn geval. Je wordt dus ook niet beschouwd als inwoner van Florida.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou, als inwoner van Hawaii geregistreerd staan zou ik wel zien zitten ;)
We dubben nog even verder, de “lage” waarde hebben ze ook van DVC vermeld, onder de 4 miljoen zou de belastingdienst er niet om geven. Weet vrij zeker dat dat in Nederland niet op gaat ;)
We gaan wel weer even kletsen tijdens onze cruise binnenkort
Gebruikers-avatar
JetsenVDE
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2015, 21:38

olafLover schreefCOLON
JetsenVDE schreefCOLONVoor zover ik weet is het niets. Het vastgoed dat technisch gezien van jou is komt neer op ongeveer 0.343% van een bepaald stuk van een gebouw van het hotel waarbij je koopt. Het is te klein om beschouwd te worden als vastgoed. Dit geld zowel voor de staat van Florida als voor België in mijn geval. Je wordt dus ook niet beschouwd als inwoner van Florida.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou, als inwoner van Hawaii geregistreerd staan zou ik wel zien zitten ;)
We dubben nog even verder, de “lage” waarde hebben ze ook van DVC vermeld, onder de 4 miljoen zou de belastingdienst er niet om geven. Weet vrij zeker dat dat in Nederland niet op gaat ;)
We gaan wel weer even kletsen tijdens onze cruise binnenkort
Absoluut tijdens je cruise gaan praten, hebben we ook gedaan. Het is alleen al fijn dat je on board credit krijgt voor gewoon te gaan praten. Ze doen dikwijls ook speciale deals voor aankopen aan boord. Mijn vrouw en ik hebben ook aan boord gekocht en hebben gewacht tot de laatste dag om te tekenen. Want je hebt nog 10 dagen bedenktijd. Zo konden we de impulsaankoop toch nog eens bespreken en bekijken. Uiteraard hebben we ze gehouden maar toch is het handig om er thuis zonder de verkoopsdruk die je hebt als je met een verkoper praat erover na te denken.
En nog iets dat je waarschijnlijk al door had: de lening die ze aanbieden is niet normaal van rente, meer dan 10% rente gaat er een beetje los over.
Vriendelijke Groeten,

Jetsen Van den Eede

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

JetsenVDE schreefCOLON En nog iets dat je waarschijnlijk al door had: de lening die ze aanbieden is niet normaal van rente, meer dan 10% rente gaat er een beetje los over.
Ja, dat had ik door ;) daarom willen we ook 2e hands beginnen, zodat het zonder lening kan. Maar die laatste dag is wel een goede tip voor als we toch een klein contract nemen aan boord. (Vraag me vooral nog af, als we eerst 2e hands nemen en dan bij Disney bij kopen, of we dan de perks hebben, maar zo niet, vraag ik me nog af of nieuw de moeite is)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
JetsenVDE
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2015, 21:38

olafLover schreefCOLON
JetsenVDE schreefCOLON En nog iets dat je waarschijnlijk al door had: de lening die ze aanbieden is niet normaal van rente, meer dan 10% rente gaat er een beetje los over.
Ja, dat had ik door ;) daarom willen we ook 2e hands beginnen, zodat het zonder lening kan. Maar die laatste dag is wel een goede tip voor als we toch een klein contract nemen aan boord. (Vraag me vooral nog af, als we eerst 2e hands nemen en dan bij Disney bij kopen, of we dan de perks hebben, maar zo niet, vraag ik me nog af of nieuw de moeite is)

Je kan vanaf 75 punten kopen nieuw rechtstreeks bij Disney, daar moeten ze wel manueel een paar aanpassingen voor doen aangezien hun computer vanaf 100 maar begint te tellen. Je kan deze aankopen uiteraard rechtstreeks zonder lening.
De Perks heb je van het moment je bij Disney aankoopt, dus als je eerst tweedehands koopt en dan bij Disney dan kan je gebruik maken van de perks van het moment dat het echte Disney contract in orde is.

Het is wel zo dat Disney deze maand een aanpassing heeft gedaan in de aankoop van resale punten. Als je een DVC resale contract koopt van één van de 14 originele DVC hotels is het enkel nog mogelijk om in deze hotels te slapen. Dus niet in het nieuwe Riviera resort en alle toekomstige.
Vriendelijke Groeten,

Jetsen Van den Eede

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
JetsenVDE
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2015, 21:38

olafLover schreefCOLON
JetsenVDE schreefCOLON En nog iets dat je waarschijnlijk al door had: de lening die ze aanbieden is niet normaal van rente, meer dan 10% rente gaat er een beetje los over.
Ja, dat had ik door ;) daarom willen we ook 2e hands beginnen, zodat het zonder lening kan. Maar die laatste dag is wel een goede tip voor als we toch een klein contract nemen aan boord. (Vraag me vooral nog af, als we eerst 2e hands nemen en dan bij Disney bij kopen, of we dan de perks hebben, maar zo niet, vraag ik me nog af of nieuw de moeite is)
Je kan vanaf 75 punten kopen nieuw rechtstreeks bij Disney, daar moeten ze wel manueel een paar aanpassingen voor doen aangezien hun computer vanaf 100 maar begint te tellen. Je kan deze aankopen uiteraard rechtstreeks zonder lening.
De Perks heb je van het moment je bij Disney aankoopt, dus als je eerst tweedehands koopt en dan bij Disney dan kan je gebruik maken van de perks van het moment dat het echte Disney contract in orde is.

Het is wel zo dat Disney deze maand een aanpassing heeft gedaan in de aankoop van resale punten. Als je een DVC resale contract koopt van één van de 14 originele DVC hotels is het enkel nog mogelijk om in deze hotels te slapen. Dus niet in het nieuwe Riviera resort en alle toekomstige.
Vriendelijke Groeten,

Jetsen Van den Eede

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

olafLover schreefCOLONWij overwegen het ook, maar ik kom er niet uit hoe de (Nederlandse) belastingdienst het ziet. Is het vastgoed? Is het vermogen? Is het niets? Dat (en dat we net verhuisd zijn ;)) houd ons nog een beetje tegen. Anders zouden we Aulani (tweede hands) kopen
Ik vrees dat het toch onder box 3 terecht komt, ook buitenlandse bezittingen moet opgegeven worden en... er wordt alleen gekeken naar de waarde in het economisch verkeer. Maar betaal je in het buitenland belasting hier over, dan gelden er wel vrijstellingsregelingen. Als ik tijd heb, ga ik het wel even uitpluizen.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Mama van prinsesjes schreefCOLON
olafLover schreefCOLONWij overwegen het ook, maar ik kom er niet uit hoe de (Nederlandse) belastingdienst het ziet. Is het vastgoed? Is het vermogen? Is het niets? Dat (en dat we net verhuisd zijn ;)) houd ons nog een beetje tegen. Anders zouden we Aulani (tweede hands) kopen
Ik vrees dat het toch onder box 3 terecht komt, ook buitenlandse bezittingen moet opgegeven worden en... er wordt alleen gekeken naar de waarde in het economisch verkeer. Maar betaal je in het buitenland belasting hier over, dan gelden er wel vrijstellingsregelingen. Als ik tijd heb, ga ik het wel even uitpluizen.
Ja, daar ging ik al van uit, maar welk bedrag dan? De oorspronkelijke waarde?
Zou super zijn als je het uit wil zoeken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

olafLover schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLON
olafLover schreefCOLONWij overwegen het ook, maar ik kom er niet uit hoe de (Nederlandse) belastingdienst het ziet. Is het vastgoed? Is het vermogen? Is het niets? Dat (en dat we net verhuisd zijn ;)) houd ons nog een beetje tegen. Anders zouden we Aulani (tweede hands) kopen
Ik vrees dat het toch onder box 3 terecht komt, ook buitenlandse bezittingen moet opgegeven worden en... er wordt alleen gekeken naar de waarde in het economisch verkeer. Maar betaal je in het buitenland belasting hier over, dan gelden er wel vrijstellingsregelingen. Als ik tijd heb, ga ik het wel even uitpluizen.
Ja, daar ging ik al van uit, maar welk bedrag dan? De oorspronkelijke waarde?
Zou super zijn als je het uit wil zoeken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uit mijn hoofd: de Woz waarde van vastgoed of een vergelijkbare waarde. Indien er geen wozwaarde van een object bestaat, dan de waarde in het economische verkeer. Deze zal elk jaar bepaald moeten worden aan de hand van de marktwerking.... enz enz enz... Ook als je een deel bezit dien je je eigen deel op te geven. Is de waarde van al je bezittingen (dus ook bank en spaargeld tellen mee, binnenlands vastgoed in NL (waar je niet woont) en zelfs contant geld) -/- schulden echter lager dan 50.000 (in jullie geval), dan geef je niks op

Ik kom er op terug. Volgende maand heb ik wat meer tijd om dit uit te pluizen.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Mama van prinsesjes schreefCOLON
olafLover schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLON Ik vrees dat het toch onder box 3 terecht komt, ook buitenlandse bezittingen moet opgegeven worden en... er wordt alleen gekeken naar de waarde in het economisch verkeer. Maar betaal je in het buitenland belasting hier over, dan gelden er wel vrijstellingsregelingen. Als ik tijd heb, ga ik het wel even uitpluizen.
Ja, daar ging ik al van uit, maar welk bedrag dan? De oorspronkelijke waarde?
Zou super zijn als je het uit wil zoeken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uit mijn hoofd: de Woz waarde van vastgoed of een vergelijkbare waarde. Indien er geen wozwaarde van een object bestaat, dan de waarde in het economische verkeer. Deze zal elk jaar bepaald moeten worden aan de hand van de marktwerking.... enz enz enz... Ook als je een deel bezit dien je je eigen deel op te geven. Is de waarde van al je bezittingen (dus ook bank en spaargeld tellen mee, binnenlands vastgoed in NL (waar je niet woont) en zelfs contant geld) -/- schulden echter lager dan 50.000 (in jullie geval), dan geef je niks op

Ik kom er op terug. Volgende maand heb ik wat meer tijd om dit uit te pluizen.
Op zo’n korte termijn zijn we het niet van plan :P maar de WOZ waarde klinkt logisch!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
magicmama
Member
Member
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2014, 19:00

Ik lees even mee. Ben wel nieuwsgierig. Ook benieuwd of er mensen op het forum hun punten verhuren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Celebrate the Travels of Walt Disney and Disney’s Riviera Resort

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disney deelt info over zijn zwembad en paden van het Riviera Resort

Afbeelding

Momenteel is de bouw van het Riviera Resort in volle gang.
En dus besloot de Disney Parks blog meer info te geven over het nieuwe Disney Vacation Club hotel van Walt Disney World


De zwembad gasten van het hotel worden tijdens hun zwempartijtje getransporteerd naar de Europese riviera. Zo wordt het zwembad omringd door kleurijke parasols. En wie wil kan tussen het zwemmen ook genieten van een heerlijk drankje.

Afbeelding

Kinderen kunnen ook volop plezier beleven op een glijbaan. Of in de interactieve water speelzone in het teken van Fanatsia. Wie wil kan ook gaan genieten van een Disney film in de Movie Lawn.

Heb je genoeg van het zwemmen ? Dan kan je ook nog altijd genieten van een rustgevende wandeling. Tussen een op Europa geïnspireerd landschap.

Via de speciale paden kom je ook terecht bij de Disney Skyliner.
Deze brengt alle gasten moeiteloos naar de Epcot’s International Gateway. En enkele andere locaties binnen Walt Disney World.

Afbeelding

Bron : Disney Parks blog
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar