Disney's Beauty and The Beast Musical

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

De kans is heel erg klein dat dit gaat gebeuren .
Zelfs zo klein dat je er niet op mag hopen eigenlijk .
De shows van Disney komen eigenlijk nooit op dvd .
Dit heeft vooral met rechten enzo te maken denk ik .
Zelf hoop ik er ook enorm op ...
Maar denk niet dat het komt .
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Leuk om Josje eens van een andere kant te zien. Maar... wat hebben ze met haar haar gedaan?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
RyanDuck
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017, 13:34

Ik ben de show gaan kijken in Gent, en ik moet hierover negatief vertellen dat ik zwaar teleurgesteld ben, niet om het feit van het verhaal (we weten toch hoe die gaat ;) ), maar vooral om het feit van het showspel on stage.

De personage's passen echt, zoals Peter Van de Velde als Lumière, echt een dikke duim voor hem! Ook Tickens is geweldig, maar sorry, Josje als Belle, neen, dit deed pijn aan mijn ogen. Er ging ook heel wat mis op het podium, technische foutjes (kunnen zij uiteraard niks aan doen), maar ook een danser die niet synchroon danst, lange stilte's, ik vond het persoonlijk niet al te goed in elkaar gestoken.

Het decor is op zich wel mooi, maar de indeling van de zaal, amai. Er is maar 1 manier om heel het podium te kunnen zien, en dat is door in het midden te zitten. Na 45 minuten heb ik de zaal verlaten. Sorry Marmalade, kon stukken beter. :cry: :cry:
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Freek Bartels wint de Musicalaward voor zijn rol van Gaston !!!

Afbeelding

Musicalacteur Freek Bartels uit Tilburg heeft donderdagavond de Musical Award voor beste mannelijke bijrol grote musical in de wacht gesleept. Bartels speelt Gaston in Beauty and the Beast.

De 30-jarige Tilburger nam het in zijn categorie op tegen Dick van den Toorn (De Gelaarsde Poes) en Steve Beirnaert (Disney’s The Lion King). ,,Ik wil allereerst de jury bedanken. Ik ben hier ontzettend blij mee", zei hij bij de uitreiking in het Beatrix Theater in Utrecht. Nadat hij grapte ,,ik wilde vroeger als jongetje liever Belle zijn", bedankte hij onder meer de cast.


Lees meer op : http://www.bd.nl/regio/freek-bartels-ui ... -1.6827391

Foto is van http://maxacabaret.nl/wp-content/upload ... eijen5.jpg
Elien
Member
Member
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2011, 04:21

RyanDuck schreefCOLONIk ben de show gaan kijken in Gent, en ik moet hierover negatief vertellen dat ik zwaar teleurgesteld ben, niet om het feit van het verhaal (we weten toch hoe die gaat ;) ), maar vooral om het feit van het showspel on stage.

De personage's passen echt, zoals Peter Van de Velde als Lumière, echt een dikke duim voor hem! Ook Tickens is geweldig, maar sorry, Josje als Belle, neen, dit deed pijn aan mijn ogen. Er ging ook heel wat mis op het podium, technische foutjes (kunnen zij uiteraard niks aan doen), maar ook een danser die niet synchroon danst, lange stilte's, ik vond het persoonlijk niet al te goed in elkaar gestoken.

Het decor is op zich wel mooi, maar de indeling van de zaal, amai. Er is maar 1 manier om heel het podium te kunnen zien, en dat is door in het midden te zitten. Na 45 minuten heb ik de zaal verlaten. Sorry Marmalade, kon stukken beter. :cry: :cry:
Wanneer ben jij gegaan? Wij waren bij de allereerste voorstelling en hadden eigenlijk dezelfde ervaring.
Ontzettend veel technische problemen (te veel) en de show heeft toen ook veel langer geduurd dan de bedoeling was.
De mensen die voor ons zaten zijn toen tijdens de pauze ook vertrokken.

Ik hoopte dat het met de tijd zou beteren, maar precies toch niet dan...

Josje als Belle vonden wij zeker ook geen goede keuze, ze kon de originele Disneynummers gewoon niet aan.
Alle andere nummers - geschreven voor de musical - zong ze dan wel weer perfect.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

inleiding :

Belle is ongetwijfeld mijn favoriete prinses .
Ik bekeek de verschillende films rond de moedige prinses en haar beestige geliefde al ontelbare keren . En ook in het theater genoot ik van dit wonderlijke verhaal .
Een tijdje geleden besloot ik na het bekijken van de film . Om contact te zoeken met alle actrices die Belle speelde in Belgie en Nederland . En hun vervolgens allemaal dezelfde vragen te stellen .


En vandaag kreeg ik mijn eerste reactie binnen . En met heel veel trots kan ik zeggen dat dit een reactie was van Joke de Kruijf . Zij verleende haar stem aan de Nederlandstalige versie van de originele animatie film . En ze is ook de Belle waar ik mee opgroeide .
En de stem die ik nog steeds het vaakst hoor .

En dan nu … Vijf vragen aan Belle met Joke de Kruijf !!!

Afbeelding

Vraag 1: Wat vond je het leukst aan je rol van Belle?

Dat ze zo pittig is. Ze komt voor zichzelf op en durft ook echt tegen Gaston en het Beest in te gaan. Ze is moedig! Wat ik ook erg mooi vond aan Belle is dat ze zichzelf blijft en zich niet laat beïnvloeden door anderen. Ook al vind het hele dorp haar gek toch blijft ze steeds trouw aan haar eigen gevoel. Belle is een hele stoere intelligente Disney Prinses, ze gaat niet zitten wachten op een prins ze volgt haar eigen pad.

Vraag 2: Wat was het minst leuke aan je rol van Belle?

Het was een ontzettend leuk karakter, ik vond eigenlijk alles leuk aan Belle.

Vraag 3: Belle is een enorme liefhebster van boeken. Wat is jouw favoriete boek?

Ik heb niet echt een favoriet boek, ik vind heel veel boeken mooi. Wat ik bijvoorbeeld een goed boek vind is 'De kracht van het NU van Eckhart Tolle'.

Vraag 4: Wat is je favoriete Disney film?

Mijn favoriete Animatie film van Disney is Frozen maar Moana vond ik ook heel gaaf.

Vraag 5: Welke Disney rol zou je graag nog willen spelen?

Maleficent, dat zou ik wel heel gaaf vinden! Zowel in de animatie film als in de live action film.


Ik wil bij deze ook Joke de Kruijf en haar management hartelijk bedanken voor hun lieve en fijne samenwerking .
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Wow wat een leuk inititiatief :D ben alvast benieuwd naar Ann van den Broeck en Chantal Janzen??? (Dat vind ik zelf wel een zeer knappe Belle :P )
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Dankje :)

Ik ben ook benieuwd of we nog reactie krijgen van de actrices .
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Anouk Maas of Nandi van Beurden :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Mrs Potts Tries....

In De reeks filmpjes van 'Mrs Potts Tries...' .
Zie je de actrice 'Shannon Warne' dag dagelijkse dingen doen in haar kostuum van mrs Potts .
En het fijt dat dit niet altijd gemakkelijk is . Maakt het hilarisch om te zien !!!











Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Wist je dat Jorge Verkroost (acteur van Le Fou ) de rol van Tickens speelde tijdens 20 jaar musical ?

Afbeelding

bron : Musical Vibes
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

HOE KUNNEN MUSICALACTEURS ZO SNEL VAN KLEDING WISSELEN? BIJ BEAUTY AND THE BEAST

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Interview met Marcel Visscher

Afbeelding

Momenteel is de geweldige Marcel Visscher te zien in De Efteling sprookjesmusical De Gelaarsde Kat. Hij kreeg de hoofdrol in de Eftelingmusical vlak na zijn avontuur in Beauty and the Beast. Wij kregen de kans om hem te spreken na de voorstelling in Hasselt en hem een paar vragen te stellen over Beauty and the Beast, Disney en musicals.


In 2005 en 2015 speelde je mee in Beauty and the Beast. Was er voor jou een groot verschil tussen de twee voorstellingreeksen? En heb je eventueel een voorkeur tussen de twee?

In 2005 was alles natuurlijk nieuw voor ons en het was leuk dat ik bij deze voorstelling samen met Stanley kon spelen. Ook de afwisseling van ensemble naar Gaston was leuk in 2005. Ik speelde toen vijf keer per week in het ensemble en had dan twee keer per week een grotere rol. Natuurlijk vond ik de herneming in 2015 fantastisch. Het is een geweldige voorstelling om te mogen doen en het was natuurlijk heel fijn dat ik na het vertrek van Freek de rol van Gaston meer mocht doen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik aan beide reeksen heel mooie herinneringen heb.

Spraken jij en Stanley tijdens de eerste voorstellingenreeks van Beauty and The Beast vaak over de voorstelling?

Ja, je zit natuurlijk samen in die voorstelling en je rijdt er samen heen met de bus. Dus het is echt wel een groot onderdeel van je leven. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik het leuker vind als we niet samen spelen en we elk een eigen project hebben. Als je samen speelt maak je natuurlijk vaak dezelfde dingen mee. Maar als je beiden ergens anders werkt, heb je natuurlijk veel meer te vertellen aan elkaar.

Je speelde tweemaal de rol van Gaston in de musical van Beauty and the Beast. Zijn er nog andere rollen binnen die musical die je nog graag had willen spelen?

Het Beest was natuurlijk wel een fantastische rol om te kunnen spelen, maar het is echt enorm heftig om rond te lopen met al die make up en het zware pak. Ik heb zelf ook een gevoelige huid, dus echt ideaal zou de rol niet voor me zijn. Ik kan zeggen dat ik heel blij was met de rol van Gaston.

Afbeelding
bron : BackStage

Je bent naast een acteur ook een regisseur. Zou je zelf ook eens graag een Disneymusical willen regisseren? En welke zou dit dan zijn ?

Regiseren is iets erg tof waar ik een paar jaar geleden mee ben begonnen. Ik vind het fantastisch om te doen en zo met veel mensen te kunnen werken. Het is geweldig om mensen op een bepaald niveau te krijgen en er een bepaalde energie uit te krijgen. Het maakt me niet zoveel uit welke show dit zou zijn. Al gaat mijn voorkeur uit naar iets kleinschaligs.

Wat betekent Disney eigenlijk voor je?

Ik ben eigenlijk wel een grote Disneyfan. Zoals veel mensen ben ik opgegroeid met de Disney klassiekers. De films zoals de The Hunchback of Notre-Dame en Aladdin vond ik geweldige films. Deze films komen ook uit mijn tijd. Ik ben ook al een aantal keren naar Disneyland Paris geweest en Walt Disney World staat ook op mijn verlanglijstje.

Wat sprak je toen het meeste aan in Disneyland Paris?

Voor mij was echt de sfeer het belangrijkste, iedereen werkt er samen om een magische wereld te creëren. Het was enorm gaaf te zien hoe iedereen gewoon genoot.

Zou je zelf wel eens een stem willen doen in een Disneyfilm?

Ik heb zelfs al een paar keer auditie gedaan voor animatieprojecten. De reacties waren eigenlijk altijd wel zeer positief. Helaas kwam een echte rol er nooit van.
Ik hoop dat het er ooit eens van komt, maar het is natuurlijk een wereld met allemaal vaste stemacteurs waar je moeilijk tussenkomt . Dus ja, ik weet niet of het er ooit van komt. Het lijkt mij een uitdaging om bijvoorbeeld de stem van Gaston te doen.

Als musicalster heb je natuurlijk een unieke blik op muziek. Heb je een favoriet Disneynummer?

Ik vind de muziek uit de Little Mermaid echt geweldig en ik ben een enorme fan van ‘poor unfortunate souls’. Verder ik vond ook de muziek van Aladdin echt goed. Eigenlijk kan ik wel stellen dat ik houd van Alan Menken, hij heeft geniale muziek.

Als laatste een niet Disneyvraag. Wat is eigenlijk je ultieme musical- of filmdroom?

Ik heb niet een rol waar ik echt van droom, maar ik vind het fantastisch dat ik, nu ik ouder word, meer andere rollen mag gaan spelen. Ik vind het geweldig om te mogen evolueren als acteur, het is eigenlijk gewoon fantastisch om op het podium te mogen staan. Het maakt niet uit of dit nu als een hoofdrol is of als ensemble, het maakt me niet veel uit. Er komen binnenkort nog leuke projecten voor me aan, Maar als ik dan toch een rol moet gaan kiezen, ga ik voor een rol in Cats. Hier zou ik graag de rol van Koos de theaterkat spelen.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Hugh Jackman kroop tijdens zijn concertreeks nog één keer in de huid van Gaston

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar