Disney voor mindervaliden

Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

Mich€l schreefCOLONIn de Disney-hotels kun je normaal gesproken ook een priority card krijgen. Gewoon even vragen als je in gaat checken.
Is dat nieuw? Vorig jaar september gaven ze bij incheck Davy Crockett nog aan dat het echt in town hall moest . Zou wel helemaal super zijn!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Yep, is nog niet zo lang.
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

Mich€l schreefCOLONYep, is nog niet zo lang.
Oh dat gaat me zo veel schelen! Helemaal blij nu!
Bedankt voor het opvrolijken van mijn dag met dit nieuws!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Twinsangel schreefCOLON
Mich€l schreefCOLONYep, is nog niet zo lang.
Oh dat gaat me zo veel schelen! Helemaal blij nu!
Bedankt voor het opvrolijken van mijn dag met dit nieuws!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Had dat inderdaad ook in de wandel gangen gehoord. Ook dat je daar begeleiderskaartjes kan krijgen en tegelijk voor alle dagen. Maar dan alleen als je in disney resort verblijft. Geldt niet voor de partnerhotels helaas.
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

calimero schreefCOLON
Twinsangel schreefCOLON
Mich€l schreefCOLONYep, is nog niet zo lang.
Oh dat gaat me zo veel schelen! Helemaal blij nu!
Bedankt voor het opvrolijken van mijn dag met dit nieuws!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Had dat inderdaad ook in de wandel gangen gehoord. Ook dat je daar begeleiderskaartjes kan krijgen en tegelijk voor alle dagen. Maar dan alleen als je in disney resort verblijft. Geldt niet voor de partnerhotels helaas.
Voor de zeker zeker zekerheid vanmiddag gebeld, het klopt inderdaad!
Vanwege de enorme drukte in City Hall (joh echt?) Kun je voortaan bij de receptie van Disney hotels je easy of priority card verkrijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
steef
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2019, 10:14

calimero schreefCOLON
Twinsangel schreefCOLON
Mich€l schreefCOLONYep, is nog niet zo lang.
Oh dat gaat me zo veel schelen! Helemaal blij nu!
Bedankt voor het opvrolijken van mijn dag met dit nieuws!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Had dat inderdaad ook in de wandel gangen gehoord. Ook dat je daar begeleiderskaartjes kan krijgen en tegelijk voor alle dagen. Maar dan alleen als je in disney resort verblijft. Geldt niet voor de partnerhotels helaas.
Mijn ervaring is dat niet iedere cm op dezelfde manier om gaat met de regels. Op onze eerste dag werd mij heel duidelijk verteld dat we iedere dag in de rij moesten staan, ondanks dat we (niet via Disney) een verblijf hadden geboekt bij center parcs. Enkele dagen later haalden we een dagpas bij het studio park, en daar werd doorgevraagd of we een verblijf hadden in de buurt. Ik gaf aan dat het niet via Disney geboekt was en dat was volgens de medewerker niet erg, mits ik een soort e-mail bevestiging kon overleggen om te bewijzen dat ik daatwerkelijk bij centerparcs verbleef. Ik kreeg vervolgens een 3-dagen ticket dat binnen 10 dagen opgemaakt moest worden. Hij gaf wel aan dat ik geen duplicaat zou krijgen bij verlies.

Verder viel ook op dat er twijfels waren bij de vraag of de castmember de groene priority pas wel voor mij aan mocht maken, omdat dit volgens zijn collega eigenlijk bij het "bureau de passeports" gedaan zou moeten worden tijdens het omruilen van de tijdelijke pas (wat ook niets uit zou hebben gemaakt omdat dat toch het eerste was wat we deden toen we het park voor het eerst betraden).

Uiteindelijk is het best een omslachtige procedure zo de eerste dag:
- eerst melden bij guest relations naar een jaarkaart met 10% korting
- vervolgens bij donald desk een dagpas voor de begeleider regelen (en dat dagelijks)
- tenslotte in het park tijdens de openingstijden de tijdelijke jaarkaart omzetten in een jaarpas

Dit zou in mijn ogen in één keer moeten kunnen en met een begeleiderskaart die meerdere dagen geldig is. Het is gek dat je op dag één 3 keer in de rij moet voor de juiste toegangspapieren.
Afbeelding
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

Ik ben net bij de huisarts geweest voor mijn dochter voor een verklaring voor mijn dochter die adhd heeft voor de priority card.
Nu zegt mijn huisarts en ze heeft mij ook een officieel schrijven meegegeven dat huisartsen en behandeld artsen geen verklaringen meer afgeven.
Alleen een stukje uit het medisch dossier kunnen zij meegeven waarin staat dat mijn dochter is gediagnostiseerd, hoe ga ik dit nu aanpakken, is dit voldoende?
Gebruikers-avatar
koetje
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 15:33

Hallo allemaal, ik ga op 8 augustus voor het eerst met de thalys naar disney. Nu heb ik een scootmobiel, klein model die in 4 stukken uit elkaar kan. In overleg met de NS krijg ik reisassistentie, dat hout in dat ze een plankje neerleggen zodat ik erin kan rijden. Alleen willen ze hier in Frankrijk njet aan meewerken dus daar moet ik de maar gewoon kijken hoe ik er weer uit kom. Ik heb geen rolstoel plek want die heb ik niet nodig. Heeft iemand al eens zoiets gedaan en zijn er tips en trics waar ik op kan letten. Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

koetje schreefCOLONHallo allemaal, ik ga op 8 augustus voor het eerst met de thalys naar disney. Nu heb ik een scootmobiel, klein model die in 4 stukken uit elkaar kan. In overleg met de NS krijg ik reisassistentie, dat hout in dat ze een plankje neerleggen zodat ik erin kan rijden. Alleen willen ze hier in Frankrijk njet aan meewerken dus daar moet ik de maar gewoon kijken hoe ik er weer uit kom. Ik heb geen rolstoel plek want die heb ik niet nodig. Heeft iemand al eens zoiets gedaan en zijn er tips en trics waar ik op kan letten. Alvast bedankt

Oei... ben bang dat je medereiziger of het boordpersoneel zo ver moet krijgen om te helpen. De thalys heeft namelijk nog een “ouderwetse” diepe trap als instap. Het is met een koffer altijd al even goed opletten. Je kan er niet uitrijden met je scootmobiel. Die zou er uitgetild moeten worden als ze in frankrijk geen rijplaat hebben. Maar weet je zekers dat ze die niet hebben? Heb je bij thalys zelf al navraag gedaan?
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

koetje schreefCOLONHallo allemaal, ik ga op 8 augustus voor het eerst met de thalys naar disney. Nu heb ik een scootmobiel, klein model die in 4 stukken uit elkaar kan. In overleg met de NS krijg ik reisassistentie, dat hout in dat ze een plankje neerleggen zodat ik erin kan rijden. Alleen willen ze hier in Frankrijk njet aan meewerken dus daar moet ik de maar gewoon kijken hoe ik er weer uit kom. Ik heb geen rolstoel plek want die heb ik niet nodig. Heeft iemand al eens zoiets gedaan en zijn er tips en trics waar ik op kan letten. Alvast bedankt
Mijn moeder loopt met een rollator en ik sjouw dan de grote koffers mee. Maar op Gare du Nord was het steeds flink snel lopen als je eindelijk naar je wagon mocht lopen. Hierdoor heb ik via deze link service van Gare du Nord aangevraagd (in Mn beste Frans). Hierdoor konden we ons melden bij een kantoortje en heeft iemand ons begeleid naar onze plek vóór de rest van de passagiers aan. Heb geen idee of ze iemand met een scootmobiel eruit halen helpen. Maar je kan altijd even kijken of je op deze site meer kan vinden.
https://en.oui.sncf/en/help-en/services ... d-mobility
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
koetje
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 15:33

Ik heb dus hier in Nederland wel hulp met zo'n oprijplaat dus hier is het geregeld, alleen willen ze in Frankrijk niet meewerken omdat ik geen rolstoel plek heb. Ik vind het onzin om een plek in beslag te nemen die ik niet nodig heb. Gelukkig is het maar een klein dingetje dus hopelijk kunnen we m in Frankrijk gewoon eruit tillen. Bedankt voor het meedenken
Gebruikers-avatar
samy
Member
Member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2015, 20:14

Weet iemand hoe het zit met het kaartje voor de begeleider als ik EMT heb? Mag de begeleider dan ook mee? Wij slapen namelijk niet in een Disney, maar partner hotel.
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

De begeleider mag mee binnen tijdens EMT als je zelf een jaarpass hebt en recht hebt op EMT.
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Mijn ervaring is dat niet iedere cm op dezelfde manier om gaat met de regels. Op onze eerste dag werd mij heel duidelijk verteld dat we iedere dag in de rij moesten staan, ondanks dat we (niet via Disney) een verblijf hadden geboekt bij center parcs. Enkele dagen later haalden we een dagpas bij het studio park, en daar werd doorgevraagd of we een verblijf hadden in de buurt. Ik gaf aan dat het niet via Disney geboekt was en dat was volgens de medewerker niet erg, mits ik een soort e-mail bevestiging kon overleggen om te bewijzen dat ik daatwerkelijk bij centerparcs verbleef. Ik kreeg vervolgens een 3-dagen ticket dat binnen 10 dagen opgemaakt moest worden. Hij gaf wel aan dat ik geen duplicaat zou krijgen bij verlies.

Verder viel ook op dat er twijfels waren bij de vraag of de castmember de groene priority pas wel voor mij aan mocht maken, omdat dit volgens zijn collega eigenlijk bij het "bureau de passeports" gedaan zou moeten worden tijdens het omruilen van de tijdelijke pas (wat ook niets uit zou hebben gemaakt omdat dat toch het eerste was wat we deden toen we het park voor het eerst betraden).

Uiteindelijk is het best een omslachtige procedure zo de eerste dag:
- eerst melden bij guest relations naar een jaarkaart met 10% korting
- vervolgens bij donald desk een dagpas voor de begeleider regelen (en dat dagelijks)
- tenslotte in het park tijdens de openingstijden de tijdelijke jaarkaart omzetten in een jaarpas

Dit zou in mijn ogen in één keer moeten kunnen en met een begeleiderskaart die meerdere dagen geldig is. Het is gek dat je op dag één 3 keer in de rij moet voor de juiste toegangspapieren.
Dat had je zeker in 1 keer kunnen doen allemaal bij Donalds Desk en daarna had je dus wel elke dag aan moeten sluiten voor een begeleiderskaart maar op dag 1 had je alles kunnen regelen bij Donalds Desk!
Anders was er nog een optie bij kassa 12 aan de Walt Disney Studio's daar kun je ook meteen alles regelen.
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Angstigmuisje
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2019, 07:53

Hee,

Nu heb ik een vraagje. Zelf heb ik helaas last van een angststoornis en ptss. Nu vroeg ik mij af of ik hier voor een priority pass kan krijgen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar