Reddertjes Ach, wie redt mij toch.

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ThaBeautyBelle
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2014, 14:00

Toen mijn vriend mij uitnodigde De Reddertjes te kijken van de week kwam hij tot de verbazing dat “Ach, Wie redt mij toch” niet door Tineke Schouten meer was gezongen op de dvd. Ik heb de videoband gevonden bij mijn moeder op zolder uit 1990 en daar staat dus inderdaad een andere versie op dan op de dvd kan iemand mij vertellen waarom dat deze versie opnieuw is ingezongen door een andere zangeres en wie is de zangeres?
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ik weet niet wie de nieuwere versie heeft ingezongen, maar Disney NL (en ook andere landen) hebben dit wel erg vaak gedaan bij een her-release, dat ze iemand nieuw namen voor een bepaald character.

Bij de Aristokatten bijvoorbeeld, is Louis Neefs, in de nieuwe editie vervangen door zijn zoon Gunther Neefs.
Ken je ze niet, zou je het ook niet gelijk merken, want beide klinken 99 % identiek.
Waarom dan ook een nieuwe stem eraan geven terwijl hij zo goed als volledig op de originele lijkt ...

*vernieuwing* ofzo ... nieuwere/bekendere namen uit "deze tijd" etc ...
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Jaaaaa, dat hebben wij ook al gemerkt bij sommige films. 101 dalmatiers is een andere verteller. Pinokkio ken ik nog steeds met Jiminy krekel ipv Japie en Malafide blijft voor mij echt Mefistola. Vind het zo stom dat ze dat allemaal veranderen :(
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Laatste series heruitgaves zijn bijna allemaal overnieuw ingesproken en gezongen. Om geluidskwaliteit beter te maken. Ze moeten toch iets doen om dvd’s weer overnieuw uit te geven, denk alleen dat dat nu niet meer om de paar jaar gaat gebeuren met disney:+ op komst.
Gebruikers-avatar
ThaBeautyBelle
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2014, 14:00

Ja maar Aristokatten en 101 Dalmatiers hebben een complete nieuwe versie.

101 dalmatiërs is na 10 jaar in 1996 opnieuw ingesproken en perongeluk bij de 2008 dvd is de oude versie erop gezet, Aristokatten is in 2008 opnieuw ingesproken voor de DVD omdat heel veel van de cast al overleden waren.

Kwa doornroosje ben ik opgegroeid met de versie uit de jaren 90 maar heb die andere ook wel op band gewoon omdat die ook leuk is maar dat is voor mij niet zo erg verder.

Ik ben nog altijd benieuwd wie deze erop heeft gezet en of die band van 1998 ook dit liedje opnieuw ingezongen heeft omdat de band van 1990 echt wel bijna kapot is de rest is namelijk wel nog steeds de versie van Tineke Schouten enkel en alleen het allereerste nummer is door een onbekende zangeres ingezongen.
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Vaak staat in de aftiteling wel vermeldt wie de zangeres is. Heb je daar al eens gekeken of je in ieder geval de naam kunt achterhalen?
Gebruikers-avatar
ThaBeautyBelle
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2014, 14:00

Ja heb ik gedaan maar er staat gwn een snapshot van de nederlandse versie van de film waar dus op staat Tineke Schouten voor alle liederen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar