2019 RunDisney Paris/DLP run Weekend

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Richard1977 schreefCOLONWat bijzonder dat jullie je al kunnen registreren. Wij hebben via Disney zelf geboekt en ik heb zaterdag gebeld om te vragen wanneer wij onze gegevens kregen. Dat was nog niet bekend, zou vermoedelijk eind augustus of zelfs ergens September worden! Iemand nog tips met wie we contact op kunnen nemen?
Dat zou wel heel bijzonder zijn, de deadline is 15 augstus, denk dat je iemand sprak die wat dingen door elkaar haalde.
Richard1977
Member
Member
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2017, 10:10

En ik krijg net de bevestigingsmail binnen om te kunnen registreren. Lees hierin dat je loopnummer pas 2 weken voor het event bekend gemaakt wordt. Missschien was daar de verwarring over? Anyway, ik ben happy dat we erbij zijn! Iedereen die mee doet, nog veel success en vooral plezier met de voorbereiding!
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Ik heb nog steeds niks binnen
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik ook niet, op Facebook zijn er nog heel wat mensen die niets hebben.
Heb je al een runDisney account? Het kan zijn dat je hier wel al je registratie kan afronden, voor je een mail hebt ontvangen. Je moet een account hebben met hetzelfde emailadres als waar mee geboekt is. Maar, ook dit werkt nog niet voor iedereen. Ik kan hier de bibs die ik bij mijn hotel erbij geboekt heb ook niet aanpassen
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

De processen gaan hetzelfde als eerdere jaren:

in de maanden voor de race moet je de registratie voltooien, door bijvoorbeeld je t shirt maat, de verwachte eindtijd en je medische verklaring in te leveren.

Als alles is afgerond krijg je vlak voor de races (die 2 weken) de bevestiging van je startnummers en een document waarmee je ze op kan halen tijdens de expo.

Enige wat opvalt is dat dit jaar het inlog proces wat stroef gaat; ook ik kreeg de email laat en kon al eerder inloggen via de bestel site. Als je daar nog een account hebt staat wel alles goed. Ik heb vandaag de hele zooi, 3 documenten voor mijzelf, kunnen uploaden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55



1,5e maand geleden kregen we dit filmpje te zien, waar we het proces van het maken van de medailles zagen. Ook zagen we een sneakpeak van de kleur van de shirts. 5K paarsachtig, 10K groen, 31K rood en 36K geel. Welke kleuren hoop jij te zien voor de halve marathon?

Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Nou, 10 dagen voor de deadline zit mijn medical certificate er eindelijk ook in :lol: Sportarts vond vorige maand tijdens de check een ruisje en stuurde me door naar de cardioloog. Gelukkig was er niks aan de hand, dus dat is in ieder geval geregeld!
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

MagieDeDisney schreefCOLONNou, 10 dagen voor de deadline zit mijn medical certificate er eindelijk ook in :lol: Sportarts vond vorige maand tijdens de check een ruisje en stuurde me door naar de cardioloog. Gelukkig was er niks aan de hand, dus dat is in ieder geval geregeld!
Fijn dat alles in orde is!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Richard1977
Member
Member
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2017, 10:10

We hebben halfpension tijdens het Disney run weekend maar hoe zit dat met het ontbijt? Ik loop de 10 en 21 km en start dus om 07.00 uur. Vooraf ontbijten zie ik niet zitten en tegen de tijd dat ik terug ben is de ontbijttijd al voorbij. Als ik bel met de Disney lijn krijg ik als antwoord om dat ter plaatse in het hotel te vragen en dat het wel goed komt. Ga ik ook van uit maar ben nieuwsgierig naar jullie ervaring.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Richard1977 schreefCOLONWe hebben halfpension tijdens het Disney run weekend maar hoe zit dat met het ontbijt? Ik loop de 10 en 21 km en start dus om 07.00 uur. Vooraf ontbijten zie ik niet zitten en tegen de tijd dat ik terug ben is de ontbijttijd al voorbij. Als ik bel met de Disney lijn krijg ik als antwoord om dat ter plaatse in het hotel te vragen en dat het wel goed komt. Ga ik ook van uit maar ben nieuwsgierig naar jullie ervaring.
Als je vooraf ontbijt hebt bijgeboekt mag je 2 keer gaan zelfs!
Er is dan een beperkt ontbijt voor de run heel vroeg al en na de run mag je het normale ontbijt doen...
Zo was het toch vorige keren.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Richard1977
Member
Member
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2017, 10:10

Prins Adam schreefCOLON
Richard1977 schreefCOLONWe hebben halfpension tijdens het Disney run weekend maar hoe zit dat met het ontbijt? Ik loop de 10 en 21 km en start dus om 07.00 uur. Vooraf ontbijten zie ik niet zitten en tegen de tijd dat ik terug ben is de ontbijttijd al voorbij. Als ik bel met de Disney lijn krijg ik als antwoord om dat ter plaatse in het hotel te vragen en dat het wel goed komt. Ga ik ook van uit maar ben nieuwsgierig naar jullie ervaring.
Als je vooraf ontbijt hebt bijgeboekt mag je 2 keer gaan zelfs!
Er is dan een beperkt ontbijt voor de run heel vroeg al en na de run mag je het normale ontbijt doen...
Zo was het toch vorige keren.
:thumbs:
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik dacht dat het ontbijt voor hardlopers al opent in de Disney hotels om 5uur sochtends, er is dan een kleine selectie wat aangeboden wordt. Hardlopers kunnen na de run nog tot 12uur terugkomen voor een (tweede) ontbijtje.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

De 36K medaille is deels doorzichtig! De medailles hangen op de D23 Expo in Anaheim.
Foto is van NoGuiltLifeSarah instagram story. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

De runners guide staat online!
Afbeelding


En deze is hier te vinden. Ik pak er een paar dingen uit die belangrijk zijn, of die zijn gewijzigd. Ik raad aan om de volledige gids te lezen wanneer je mee doet aan de races, hier staat alle informatie in die je nodig hebt.

Costuums
Een handig overzicht wat wel en niet is toegestaan. Meer hierover op pagina 31.
Afbeelding

De Expo
Kwaliteit is niet al te best, zo staat het in de gids helaas. Het grote gele stuk is waar de merchandise is. Waar de 36K challenge bibs staat, zal waarschijnlijk net als in 2018 vlak ernaast de shirt worden uitgegeven. Deze krijg je meteen als een bundel mee, zodat je niet voor elk shirt opnieuw in de rij hoeft te staan.
Afbeelding

Runners Kit
De voucher wat hier vermeld wordt krijg je in de mail gestuurd, en deze dien je uit te printen. Op de website zeggen ze nog steeds dat vanaf 2 weken voor de races je deze krijgt, maar vorig jaar kregen we deze pas 2 dagen voor de expo in de mail. Mocht je dan al op reis zijn, geen paniek. Je kunt deze in je hotel laten uit printen bij de receptie. Je kunt ze ook op de Expo printen, maar deze rij was gigantisch lang vorig jaar.
Afbeelding

De startvlakken/corrals
Je weet pas in welk startvlak je zit, wanneer je je bib ophaalt op de Expo. Helaas zat hier voorgaande jaren geen logica in, hoe je wordt ingedeeld. Ik heb zelf het idee dat ze deze foto verkeerd hebben geplaatst. A lijkt nu het grootste startvlak en D de kleinste. A begint altijd als eerste en is het kleinste vak.
Afbeelding

De 5KM op vrijdagavond 20.00 uur
De route is minimaal verandert. We gaan nu direct naar het Disneyland Park (ivm een klein stukje Studios mee te pakken). Er zijn wat lusjes verandert, maar de 5km gaat nog steeds door beide parken! Wees op tijd in je startvak! Corral A sluit om 19.40 en corral D om 20.55 uur.
Afbeelding

b]De 10KM op zaterdagochtend om 7.00 uur[/b]
De route is minimaal verandert. We gaan nu direct naar het Disneyland Park (ivm een klein stukje Studios mee te pakken). Er zijn wat lusjes verandert, maar de 10km gaat nog steeds door beide parken! Wees op tijd in je startvak! Corral A sluit om 6.40 en corral D om 7.45 uur.
Afbeelding

Kids Races 100m, 200m en 1km op zaterdag ochtend en middag
Wanneer je je kind hebt ingeschreven voor de kids races kon je uit twee tijdstippen kiezen, 's ochtends of s' middags. Kijk goed in de runners guide wanneer je kind aanwezig moet zijn. De kids races zijn rondom Lac Disney/Lake Disney.
Afbeelding

De Halve Marathon op zondag om 7.00 uur
De route is ook iets verandert, maar heel minimaal. Sommige lusjes zijn wat langer geworden, en sommige backstage gebieden worden overgeslagen. Het is nog steeds zo dat na ruim 7km je de parken uitgaat, en dat je door Magny-le-Hongre loopt. Let weer op hoe laat je startvlak sluit! A om 6.40 uur en D om 7.35 uur.
Afbeelding

Merchandise
Slechte foto helaas, deze is ook zo korrelig in de gids zelf. Er zal van allerlei spulletjes te koop zijn: pins, tassen, shirts, petjes. Voorgaande jaren waren er ook sleutelhangers, magneten, etc.
Afbeelding


Welke info kun je nog meer vinden in de runners guide?
- Ontbijt voor de races (pagina 11, 28 en 29)
- Hoe kom je bij het startgebied als je met de auto of trein komt (p.12-13)
- Openingstijden en Extra Magic Time tijdens het run weekend (p.18)
- Tot wanneer je je bib op kan halen. Let op: 5K en 36K moet voor vrijdag 18uur worden opgehaald! (p. 24-25)
- Informatie over de veschillende photopass
- De betekenis van de verschillende kleuren van de weer vlaggen (p.30)
- Snelheid 9.56min/km die je aan dient te houden (p.37)
- Hoe je je challenge medaille ontvangt (op de Expo na de HM) (p.50-51)
- Je moet een armbandje ophalen voor de Castle to Chateau medaille op de expo, de medaille krijg je na de HM in de Expo (p.51)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

De vouchers kunnen geprint worden! De voucher is je ophaalbewijs voor je startnummer/bib.
Log in bij je account op
https://book-run.disneylandparis.com/
En klik op het icoontje naast je gegevens 'print voucher'.
Heb je merchandise gekocht in de Eshop, deze voucher staat bij 'my orders' en daar is ook weer een knopje met 'print vouchers' te vinden.

Er zitten nu veel mensen op deze site, waardoor je de error Bad Gateway kan zien (Google Chrome). Probeer je in te loggen via een andere browser en dan lukt het vaak wel (Firefox).

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar