[2019] Shows Halloween - Are You Brave Enough?

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Lyrics van 'Are you brave Enough'

Afbeelding

'Are You Brave Enough'is de nieuwe themesong van deze editie van Disney's Halloween Festival. Elke dag te horen bij the Castle stage. Ontdek hieronder de lyrics en de nieuwe Halloween Anthem.




Afbeelding

Do you dare, to go out at night?
Are you scared, when there is no light?
The scoundrels and the villains are enough to cause a fright!
Something’s calling, that you can’t resist.
The fear is something, that still persists.
The dark is a curse, but it only gets worse when they step into the light!



Are you brave enough, to face the shadows of the deep?
Are you brave enough, to close your eyes and go to sleep?
In your dreams you’ll have a vision, that your voice will be imprisoned,
And it’s scarier than we’ve ever seen!
So tell me now, are you brave enough for Halloween?



What’s your greatest fear?
You’re sure to find it here!
It’s enough to make you stay home in your bed.
What will you do, will you let it conquer you?
Or will you fight off the dread and go forging ahead instead?



Oooooooooh!



Are you brave enough, to face the villains one and all?
Are you brave enough, when spirit guises come to call?
Are they real or just imagined, maybe nothing ever happened?
Maybe it’s somewhere in between!



So tell me now, are you brave enough?
Are you real sure that you’ve got the stuff, to face what can’t be seen?



Ha, ha!



Are you brave enough, to face the shadows of the deep?
Are you brave enough, to close your eyes and go to sleep?
In your dreams you’ll have a vision, that your voice will be imprisoned,
And it’s scarier than we’ve ever seen!



So tell me now, are you brave enough?
Are you really sure that you’ve got the stuff, to face what can’t be seen?



Tell me now, are you brave enough for
HAL-LO-WEEN



(Are you brave enough? Have you got the stuff?
Are you brave enough? Have you got the stuff?)



Heeeeeeeeeeey,
For Halloween!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Enig idee of er foto momenten /mogelijkheden zijn met Ursula?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Are You Brave Enough?
Elke dag tijdens het Halloweenseizoen in Disneyland Paris op Castle Stage.



Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

Annabelle schreefCOLONEnig idee of er foto momenten /mogelijkheden zijn met Ursula?
Ursula doet geen meets. Is fysiek ook onmogelijk.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Interview met Scott Erickson, songwriter van "Are You Brave Enough? "

Afbeelding

Tussen het lachen en de spanning, is het Halloween-festival een uitnodiging om Disneyland Parijs opnieuw te ontdekken vanuit het oogpunt van de Disney Villains. En voor dit seizoen 2019 heeft singer-songwriter Scott Erickson, aan wie we veel titels te danken hebben van het Park, een gloednieuw nummer bedacht, "Are You Brave Enough? ", Die in verschillende versies is opgenomen voor de verschillende shows en evenementen van het festival.

We hebben hem graag gevraagd naar de geheimen van zijn creatie!

Hoe werd 'Are You Brave Enough' geboren? "?

Aanvankelijk was het een idee van John Berrick, Vice President Experience Integration, die verantwoordelijk is voor de Disneyland Paris Show-divisie. We hadden een bijeenkomst aan het begin van het jaar om het Halloween-festival voor te bereiden, waarin we het hadden over de nieuwigheden van het seizoen, waaronder The Twilight Zone Tower of Terror - A New Dimension of Sensations! in Walt Disney Studios Park. Naarmate het gesprek vorderde, legde hij uit dat hij een lied wilde dat bezoekers uitnodigt om deel te nemen aan dit avontuur door hen te vertellen: "Wil je de moed hebben om deze attractie te doen? "Ben je dapper genoeg om op deze rit te gaan?" Ik vond het een geweldig idee en een uitstekende titel voor een nummer. Vanaf daar begon ik dit concept te ontwikkelen. Op een feest als Halloween gaat moed niet alleen over het aantrekken van gevoelens, maar meer in het algemeen om de angsten onder ogen te zien die we allemaal diep van binnen hebben. Het is bijvoorbeeld in deze geest dat ik de teksten herschreef voor het muzikale moment op Central Plaza tijdens "Mickey's Halloween Celebration" in vergelijking met vorig jaar: " Are you brave enough to face fears inside you? Zult u de moed hebben om de angsten onder ogen te zien die in u zijn begraven? ".


Je bent inderdaad een componist en tekstschrijver. Hoe was het schrijven van dit lied?

Ik begin altijd met de teksten. Dit is het concept waarop ik vertrouw om de juiste muzikale sfeer te vinden. Dus ik schrijf een eerste versie van waaruit ik mijn muziek bouw. Vervolgens pas ik de verschillende elementen aan naarmate de dingen vorderen. Voor een titel als "Are You Brave Enough? was het noodzakelijk om de juiste balans te vinden tussen een vorm van lichtheid en een donkere kant. Omdat we op Halloween plezier hebben, maar we maken onszelf ook graag bang!

Afbeelding

Hoe heb je dat vertaald in muziek?

Het koor combineert al geweldige lyrische vluchten met dalende patronen die typerend zijn voor de muziek van deze periode. Maar Halloween is ook een feest vol verrassingen en ik wilde dat het harmonisch zou voelen. Dit is de reden waarom ik hier en daar sequenties van akkoorden heb toegevoegd die we niet noodzakelijk verwachten, juist om de luisteraars te verrassen. Ten slotte schreef ik voor ritme een baslijn, zowel energiek als donker, die in verschillende vormen kan worden afgewezen, maar toch herkenbaar blijft.

 "Are you Brave Enough''? "Is inderdaad de muzikale draad van dit Halloween-festival, dat je hebt aangepast aan de verschillende evenementen van het seizoen.

Het was een echte uitdaging om verschillende manieren voor te stellen om dit nummer te presenteren, afhankelijk van de plaatsen en situaties. In "Attention… Méchants ! ", De show van het Castle Theatre, aan het einde, voor de grote finale van Ursula heb ik, Omdat het een live-uitvoering is, het op een zeer theatrale manier behandeld. Net als voor een musical, is het nummer zo geschreven dat de zeeheks het zich kan veroorloven zeer uitbundig te zijn in haar interpretatie.

Afbeelding

Hoe hebt u de indeling van deze versie benaderd?

Ik begon met een pop / rock-geluid en voegde een orkestrale dimensie toe, zodat deze het beste past in de muzikale kleur van de show. Het was de Italiaanse componist Marco Marinangeli, die regelmatig bijdroeg aan Disneyland Parijs, die alle andere arrangementen schreef en ik had tijdens het schrijfproces toegang tot zijn demo's om mij te begeleiden. Van zijn kant, met de medeplichtigheid van Robert Fienga, Senior Manager Muziek, sloeg hij een knipoog naar mijn thema bij de opening, om het publiek een voorproefje van de finale te geven. Marco en ik werkten parallel, toen bracht de orkestrator Mike Watts (Rapunzel, Toy Story 3, The Princess and the Frog) een Final touch om alles perfect te laten klinken.

De versie die wordt gepresenteerd voor de Tower of Terror in Walt Disney Studios Park neemt ons mee naar een hele nieuwe wereld.

Dit is een typisch arrangement van 'big Bands' van de jaren 30, als een echo van de gouden eeuw van het Hollywood Tower Hotel. Het was een ander soort uitdaging. Als je alleen een dirigent bent, is de muziek niet van jou, en het is gemakkelijk om variaties voor te stellen. Maar als je zelf de componist bent, en je een heel precies idee hebt van je nummer, is het moeilijker om te veranderen. Want bij "Are You Brave Enough?" was ik begonnen met de versie van de show met Ursula. Ze was vooral in mijn gedachten geworteld. Het kostte me echt moeite om er vanaf te komen en om me dat van de Tower of Terror voor te stellen. Dus stortte ik me in deze "swing" -sfeer, met veel koperblazers, en ik gleed een citaat uit het thema van de vierde dimensie in de mate dat de clip een verhaal vertelt dat zich precies in de attractie afspeelt.


De versie van de Disney Illuminations-show biedt een prachtige afsluiting van deze muzikale reis.


Ik heb de meeste van de vorige versies gebruikt en ze meer schaal op orkestraal niveau gegeven. In deze versie wordt het baspatroon met name gespeeld door de basklarinet en de fagot, een beetje in de geest van The Sorcerer's Apprentice Paul Dukas! We gebruikten ook een groot koor van veertig zangers om het nog spectaculairder te maken.

Er is ook een remix van dit nummer, dat ik voor beide Halloween-nachten heb geschreven. Dit is een snellere versie, met bas en synthesizer, meer in de geest van "dance party".

De productie van Disney Park-muziek is vaak internationaal. "Are You Brave Enough? Is geen uitzondering.

De pop / rock-elementen werden opgenomen in Los Angeles, het koor en orkest van meer dan vijftig muzikanten werden opgenomen in Boedapest, en alles werd gemengd in Orlando. Een echte wereldtournee in muziek!

Je hebt zoveel liedjes gecomponeerd voor Disney Parken, vooral voor Halloween, of het nu in Disneyland Parijs of Tokyo Disneyland is. Hoe kun je zo creatief blijven als altijd?

Het is een voortdurende uitdaging, maar het is de enige manier voor mij om te werken! Wat mij betreft ben ik geïnteresseerd in de diepere betekenis van het evenement of de show waarin mijn nummer tussenkomt. Ik vind het vooral leuk om met de Disneyland Paris-teams te werken omdat ze hun verhalen graag delen en ernaar streven om muziek echt onderdeel te maken van het vertellen van verhalen. Dat is precies hoe we werkten voor "Are You Brave Enough?"

Bedankt Scott!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Celebrating the Disney Villains voor Disney Illuminations - Halloween - Disneyland Paris


Afbeelding

Mickey's Halloween Celebration - Disneyland Paris


Afbeelding

Are you Brave Enough? Castle Stage - Disneyland Paris - Halloween


Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar