Disneyland Paris Run Weekend 2020

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Disneyland Paris Run weekend 2020

Afbeelding
Data bekend voor 2020!

In 2020 wordt de vijfde editie van het hardloopweekend runDisney in Disneyland Parijs gehouden! Het heeft al verschillende namen gehad, zoals Magic Run Weekend, Semi Marathon weekend, in 2019 en 2020 gaat het onder de naam: Disneyland Paris Run Weekend. De eerste editie was in 2016, er zijn verschillende afstanden. Van een kidsrun van 100m tot de halve marathon!

Wanneer vindt het Disneyland Paris Run Weekend plaats?
Momenteel is er in Parijs één hardloop weekend, deze wordt altijd gehouden in september, rond hetzelfde weekend. In 2020 vindt het plaats op donderdag 24 tot zondag 27 september. Op de Expo of vlak voor de tijd wordt bekend gemaakt wanneer de volgende editie plaats vind.

Welke races zijn er?
Afbeelding
RunDisney Kids races
Zaterdag 19 september 2020, 11:00 uur of 15.00 uur
Er zijn diverse kids races voor kinderen vanaf 1 jaar. Kinderen tot 5 jaar mogen vergezeld worden door 1 ouder.
100m voor kinderen van 1 tot 3 jaar
200m voor kinderen van 4 tot 7 jaar
1K voor kinders van 8 tot 12 jaar
Kinderen ontvangen hun eigen bib (ouders die meelopen hoeven geen bib voor henzelf aan te schaffen), runDisney Kids Races T-shirt, drankjes na de loop en natuurlijk een medaille!
De races worden gehouden rondom Lake Disney.

Disneyland Paris 5K
Vrijdag 18 september 2020, 20.00 uur.
Deze race wordt als enigste ’s avonds gelopen. Deze afstand wordt gepromoot als ‘Family Fun Run”, kinderen mogen ook meedoen! Zij moeten op de dag van de race minstens 5 jaar oud zijn en moeten de race zelf kunnen lopen (gebruik maken van een buggy’s zijn niet toegestaan!). Kinderen onder de 12 jaar moeten vergezeld worden door 1 volwassene, en deze volwassene moet ook geregistreerd staan voor de 5km. Een volwassene mag 3 kinderen onder zijn hoede nemen tijdens de loop. Kinderen vanaf 12 jaar mogen alleen lopen.
De 5K is onderdeel van de 36K challenge, dit is de eerste race van de drie voor deze challenge.

Disneyland Paris 10K
Zaterdag 19 september 2020, 7.00 uur.
Het leeftijdslimiet is vanaf 14 jaar en ouder, maar kinderen mogen wel alleen lopen. De 10K is onderdeel van de 31K én de 36K challenge. Voor de 36K is dit de tweede race van totaal drie en voor de 31K is het de eerste race van de twee voor de 31K challenge. Ook de 10K gaat door beide parken.

Disneyland Paris Half Marathon
Zondag 20 september 2020, 7.00 uur
Op zondag ochtend wordt de Halve Marathon georganiseerd, waarbij het leeftijdslimiet 18 jaar en ouder is.
Let op, om mee te kunnen doen aan de halve marathon moet je een medisch certificaat laten ondertekenen door je dokter. Dit is de Franse wet. Zonder het certificaat mag je niet mee doen. Het certificaat kun je uploaden in je Runner’s profile, de link hier naar toe krijg je een paar maanden voor het event toegestuurd via email. Het certificaat moet in Frans en Engels, maar Disney heeft het makkelijk gemaakt, door al een certificaat op te stellen. Deze vind je hier. Mocht je arts het niet willen ondertekenen, kun je het laten invullen door deze website. Hier hebben meerdere lopers gebruik van gemaakt, het is wel een betaalde service, maar het wordt geaccepteerd door Disney en jij kan dan wel de halve marathon lopen!
De Halve marathon is het slotstuk van beide challenges! Meer informatie over de challenges volgt hieronder.
Het parcour gaat door beide parken, en door het nabij gelegen Franse dorpje.


Welke challenges zijn er?
Mocht je om welke reden dan ook moeten stoppen met een afstand, dan krijg je wel de afstands medaille, maar niet de challenge medaille. Let op: Je moet je echt inschrijven voor de challenge om de extra shirts, extra medailles en speciale bib te ontvangen. Registreren voor elke race afzonderlijk houdt niet in dat je mee doet aan een challenge! Omdat alle challenges de halve marathon bevatten, moet je minimaal 18 jaar oud zijn op de race dag om voor deze challenges te kunnen registreren.

Afbeelding
31K Challenge
Deze Challenge bestaat sinds 2017, toen heette het de Bibbidi-Bobbidi-Boo Challenge. Wanneer je je inschrijft voor deze challenge, loop je op zaterdag de 10KM loopt en op zondag de halve marathon. Wanneer je de 10K en HM loopt en beide finished, dan krijg je naast de afstands medailles ook de 31K Challenge medaille.
36K Challenge
Deze Challenge bestaat sinds 2018. Schrijf je je in voor deze challenge, dan loop je op vrijdag de 5KM, zaterdag de 10KM en op zondag de halve marathon. Loop je alle afstanden uit, dan krijg je 5 medailles! 5K+10K+HM+31KChallenge+36KChallenge!

Castle to Chateau
Wanneer je de halve marathon in Amerika loopt, en je doet de HM in Parijs, dan kun je je inschrijven voor de Castle to Chateau Challenge. Loop je de HM of Marathon tijdens Marathon weekend in januari in WDW, of de HM tijdens Princess Weekend in februari of de HM tijdens de Star Wars Rival Run in april, dan krijg je in Parijs je C2C medaille! Loop je de HM in Parijs en de HM tijdens Wine and Dine in WDW in november, dan krijg je in november in WDW je C2C medaille.
Hoe schrijf je je in? Wanneer je de C2C in Parijs krijgt, dan vink je het vakje aan in de Runner’s Profile aan(deze link hier naar toe krijg je een paar maand voor het event via email toegestuurd). Je moet dan je marathon of halve marathon certificaat uploaden, en dan doe je mee met de C2C.
Loop je eerst in Parijs en daarna in Amerika tijdens Wine and Dine? Dan hoef je niets te doen. Mickey weet alles! Tip: neem voor de zekerheid wel een bewijs mee (je uitslag of foto’s) dat je de HM in Parijs hebt gelopen.
Voor beide moet je op de Expo naar de speciale Castle to Chateau stand gaan, en daar krijg je je armbandje met C2C erop. Deze laat je het hele weekend om, en na de HM kan je dan je C2C medaille ontvangen.

Afbeelding

RunDisney Health & Welness Expo

Openingstijden en locatie zijn voor 2020 nog niet bekend.

Alle lopers moeten naar de Expo toe om hun startnummer en shirts op te halen. Lukt het je zelf niet om voor de sluitingstijd je startnummer op te halen? Dan kun je het op laten halen door iemand anders. Je moet dan een brief meegegeven met jouw volledige naam en geboortedatum, plus de naam en geboortedatum van diegene die het ophaalt, kopie van jouw ID/paspoort en diegene moet de voucher van jou hebben die je nodig hebt om je bib op te halen.
Lopers van de 5K en 36K challenge moeten hun startnummer hebben opgehaald voor vrijdag 18uur.
Naast (run)Disney merchandise zijn er ook een paar andere aanbieders op de Expo.


Hoe kun je je registreren?
Dit kan op 3 verschillende manier:
1. Via een Travel Agent
Zoals loopreizen.nl Bekijk goed wat de voorwaarden zijn van een travel agent, soms moet je minimaal 2 dagen in een Disney hotel verblijven en/of moet je minimaal 2 dagen entree tickets erbij boeken.

2. Je boekt zelf een Disney hotel
Via Disneyland Parijs zelf kun je je kamer boeken en daarbij de startnummers toevoegen. Het is ongeveer vanaf november mogelijk om met jaarpas korting je kamer te boeken en je krijgt ook korting op je startnummers: 15% met Infinity en 10% met Magic Plus.

3. Je boekt een hotel off-site en wacht op de bib only verkoop
Een goedkopere optie kan zijn om zelf een hotel buiten Disney te boeken en te wachten tot de bib only verkoop van start gaat. De exacte datum voor de bib only is nog niet bekend, op de website staat nu “spring 2020”, in 2019 was dit ongeveer in juni.

Verkoopt het uit?
In 2019 is het evenement voor het eerst uitverkocht! Gezien dit de 5e editie is, verwacht ik wel dat deze nog sneller uit gaat verkopen. Tijdens de bib only sale verkochten een aantal afstanden wel uit, maar laten kwamen er weer nieuwe startnummers voor die afstanden vrij. Is het je droomwens om een bepaalde race te lopen, ga dan gelijk klaar zitten wanneer de registratie opent!

De medailles.
De medailles van 2020 zijn nog niet bekend, hieronder zie je de medailles van 2019.
Afbeelding


Photopassen
Er zijn drie soorten fotopas. Bij de Run&Parks krijg je ook je parkfoto's erbij. De race foto's staan niet op de jaarpas die men bij de jaarpassen kan kopen/krijgt.
PhotoPass+ Just Run (maximum 1 bib) – €29 per pass
PhotoPass+ Multi Run (maximum 3 bibs) – €45 per pass
PhotoPass+ Run & Parks (maximum 3 bibs plus photos in the Disney Parks) – €79 per pass
Afbeelding

De kosten
Nog onbekend
Kids races: €
5K: €
10: €
Halve Marathon: €

31K Challenge: €
36K Challenge: €


Meer info vind je op de officiële Disneyland Parijs run Weekend site: http://run.disneylandparis.com/
Laatst gewijzigd door 1 op Laura, in totaal 19 keer gewijzigd.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Tangled
Member
Member
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 18:00

Mijn broer en ik hebben de 1e editie meegedaan en toen met elkaar afgesproken dat we de 5e ook weer zouden doen.
We hebben het idee om er een weekendje Village Nature Paris van te maken, maar we hebben wel wat zorgen over het vervoer naar de parken toe.
Heeft iemand informatie of er vanuit Village Nature Paris iets geregeld zal zijn? Of weet iemand of dat dit jaar zo was? Met de auto is natuurlijk ook een optie, maar we stappen liever in een (shuttle)bus.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tangled schreefCOLONMijn broer en ik hebben de 1e editie meegedaan en toen met elkaar afgesproken dat we de 5e ook weer zouden doen.
We hebben het idee om er een weekendje Village Nature Paris van te maken, maar we hebben wel wat zorgen over het vervoer naar de parken toe.
Heeft iemand informatie of er vanuit Village Nature Paris iets geregeld zal zijn? Of weet iemand of dat dit jaar zo was? Met de auto is natuurlijk ook een optie, maar we stappen liever in een (shuttle)bus.
Voor de run is het makkelijkste echt een Disney hotel. Village Nature heeft zelfs op normale dagen geen shuttle bus....
Er is wel een lijnbus maar de wandelafstand tot de busstopplaats is niet handig als je er verblijft.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Eerder genoemde datum door een Nederlandse Travel agent is niet correct. De juiste data is 24-27 september 2020!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Op je plaatsen ... Start! voor nog meer magie met de 5th Anniversary-editie?

Afbeelding

Trek je sneakers aan en ga naar de 5e verjaardag-editie van Disneyland® Paris Run Weekend. Maak je klaar voor een legendarisch evenement: 24-27 september 2020, de sport voegt zich bij de magie voor een spectaculair feestweekend! Klaar voor iconische races en adembenemende uitdagingen?
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Tangled
Member
Member
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 18:00

Prins Adam schreefCOLON
Tangled schreefCOLONMijn broer en ik hebben de 1e editie meegedaan en toen met elkaar afgesproken dat we de 5e ook weer zouden doen.
We hebben het idee om er een weekendje Village Nature Paris van te maken, maar we hebben wel wat zorgen over het vervoer naar de parken toe.
Heeft iemand informatie of er vanuit Village Nature Paris iets geregeld zal zijn? Of weet iemand of dat dit jaar zo was? Met de auto is natuurlijk ook een optie, maar we stappen liever in een (shuttle)bus.
Voor de run is het makkelijkste echt een Disney hotel. Village Nature heeft zelfs op normale dagen geen shuttle bus....
Er is wel een lijnbus maar de wandelafstand tot de busstopplaats is niet handig als je er verblijft.
Bedankt voor je reactie! We wilden deze keer liever niet 'op en neer' gaan voor de Run, maar willen ons ook niet wagen aan de drukte in de parken. Vandaar het Village Nature idee, om daar dan wat van t zwembad te kunnen genieten bijv.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het parkeren in het Run-weekend? We zouden ons in t ergste geval ook af kunnen laten zetten, want we nemen allebei onze partner mee en die gaan zelf niet meedoen aan de Run (maar t zou wel leuk zijn als ze kunnen komen kijken natuurlijk)
Tangled
Member
Member
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 18:00

Nog een vraagje dan maar: als je een boeking doet bij Disney zelf, boek je dan de kamer en de race, of zitten daar dan ook automatisch tickets voor t park bij?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Als je bij Disney boekt is het altijd een arangement (of je moet een jaarkaart hebben, dan kan je room only boeken), dus incl tickets voor het park
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tangled schreefCOLONNog een vraagje dan maar: als je een boeking doet bij Disney zelf, boek je dan de kamer en de race, of zitten daar dan ook automatisch tickets voor t park bij?
Je kan wel enkel kamer boeken via de bekende bookingssites, maar via deze weg kan je geen tickets om te lopen meeboeken. Dat kan enkel bij Disney zelf.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Disneydavid
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2009, 16:37

Kost het heel veel geld om mee te rennen
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Disneydavid schreefCOLONKost het heel veel geld om mee te rennen
Dat ligt eraan wat je wilt! De 5K is onder de 50 euro, maar je moet ntl ook ergens slapen en als je een Disneyhotel neemt, is het boeken makkelijker
Gebruikers-avatar
Disneydavid
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2009, 16:37

Je bent dus echt verplicht om een hotel te boeken om mee te kunnen doen? Het lijkt me wel leuk, maar ik moet even kijken hoe dat loopt
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disneydavid schreefCOLONJe bent dus echt verplicht om een hotel te boeken om mee te kunnen doen? Het lijkt me wel leuk, maar ik moet even kijken hoe dat loopt
Het moet niet met Disneyhotel maar is handiger en je kan nu al boeken.
Gewoon hotel boeken via de Disneyland site voor de gepaste periode en je kan de run tickets toevoegen.
Wel zijn alle aanbiedingen voor arrangementen er nog niet.
Er komen ook losse tickets zonder hotel, maar deze zijn beperkt en meestal snel op.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Disneydavid
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2009, 16:37

Ok. Ja ik dacht, als ik eens een dagje wil gaan, en dan wil rennen (en dezelfde dag weer terug.) Ik ga kijken wat ik zal doen. Ik ben ook benieuwd naar de prijzen van de tickets. Als ik gewoon vervoer heb en dezelfde dag terug wil gaan zou ik dat wel prettig vinden.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Disneydavid schreefCOLONOk. Ja ik dacht, als ik eens een dagje wil gaan, en dan wil rennen (en dezelfde dag weer terug.) Ik ga kijken wat ik zal doen. Ik ben ook benieuwd naar de prijzen van de tickets. Als ik gewoon vervoer heb en dezelfde dag terug wil gaan zou ik dat wel prettig vinden.
De 5K begint om 8 uur 's avonds, maar hou er rekening mee dat je niet voor 10 a 11 uur klaar bent (niet iedereen start tegelijk en je kan niet zo snel rennen als je zou willen altijd en als je een character doet...).
De 10 en 21 beginnen om 7 uur 's ochtends.

Lijkt me allemaal niet heel haalbaar om in een dag heen en weer te doen, maar het is natuurlijk gewoon toegestaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar