Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

De regels voor Accessibility Card houders in Disneyland Parijs zijn veranderd: slechts 2 begeleiders zijn toegestaan voor alle shows (en parades).

Afbeelding

U kunt zich nog steeds laten vergezellen door maximaal 4 personen voor sommige attracties om met de bezoeker samen aan deel te nemen.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

Japperboy schreefCOLONDe regels voor Accessibility Card houders in Disneyland Parijs zijn veranderd: slechts 2 begeleiders zijn toegestaan voor alle shows (en parades).

Afbeelding

U kunt zich nog steeds laten vergezellen door maximaal 4 personen voor sommige attracties om met de bezoeker samen aan deel te nemen.
Ik vraag me af hoe dat zit met gezinnen.
Als ik als AC houder met mijn man en 2 kleine kinderen (5 en 2 jaar) een show wil zien, zijn mijn kinderen dan begeleider en tellen ze mee voor de 2? Of wordt enkel mijn man als begeleider gezien?
Ik heb mijn man nodig, zeker als de kinderen mee zijn, maar zou ook graag een show willen kunnen zien (met zn allen).


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Je man is altijd je begeleider, doe moet nl ouder dan 15 jaar. Dit geld wel alleen als je een rood sterretje achter je aandoening hebt staan oo de groene kaart. Als je hebt aangekruisd staan dat je niet lang kan staan mogen ze zeggen je twee kids en manlief niet. Komt omdat je met die aandoening niet verplicht een begeleider moet hebben. De rest met sterretje moet je ten alle tijden ook bij shows een begeleider mee hebben. Plus 1 kind als ze heel heel strikt zijn. Maar over algemeen laten ze het tweede kind ook mee naar binnen.
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

calimero schreefCOLONJe man is altijd je begeleider, doe moet nl ouder dan 15 jaar. Dit geld wel alleen als je een rood sterretje achter je aandoening hebt staan oo de groene kaart. Als je hebt aangekruisd staan dat je niet lang kan staan mogen ze zeggen je twee kids en manlief niet. Komt omdat je met die aandoening niet verplicht een begeleider moet hebben. De rest met sterretje moet je ten alle tijden ook bij shows een begeleider mee hebben. Plus 1 kind als ze heel heel strikt zijn. Maar over algemeen laten ze het tweede kind ook mee naar binnen.
Dank voor je reactie.
Wéér CM afhankelijk gevalletje dus.
Wordt er af en toe wel een beetje zat van dat je nooit ergens van uit kunt gaan omdat het per CM verschilt (Heb dan inderdaad liever zekerheid van niet, dan hoop op misschien).

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Ik ben bezig om voor dit jaar te boeken :)
Vorig jaar voor het eerst van de regeling gebruikt gemaakt, van het gratis entree kaartje voor de begeleider.
Ik ga nu 4 dagen ipv 2. Krijg ik dan het entree kaartje van de begeleider alle dagen vergoedt?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
koetje
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 15:33

Hallo allemaal, ik heb geprobeerd te zoeken op dit forum maar kom er nog niet helemaal uit. Ik heb een priority card en wil de volgende keer graag een gratis begeleider kaartje halen, kan ik dat dan gewoon bij de gehandicapten kassa halen? En wat heb ik daar voor nodig? En hoe heet zo'n kaartje in het Engels? Sorry voor de vele vragen....
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

koetje schreefCOLONHallo allemaal, ik heb geprobeerd te zoeken op dit forum maar kom er nog niet helemaal uit. Ik heb een priority card en wil de volgende keer graag een gratis begeleider kaartje halen, kan ik dat dan gewoon bij de gehandicapten kassa halen? En wat heb ik daar voor nodig? En hoe heet zo'n kaartje in het Engels? Sorry voor de vele vragen....
Je groene kaart en Europese mindervaliden kaart of parkeerkaart mindervaliden.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Care taker ticket.
Gebruikers-avatar
koetje
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 15:33

Super, dank jullie wel
steef
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2019, 10:14

Door de her-opening is de beleving van een dagje Disneyland net even anders dan we gewend zijn.

Ongedateeerde kaarten of jaarpassen moet je vooraf reserveren! Voor de begeleider van iemand met een groene kaart geldt dat niet, deze kan zoals vanouds de begeleiders dagkaart afhalen bij Donald's Desk, mits de kaarthouder zelf wel heeft gereserveerd en beschikt over een geldig toegangsbewijs!

De speciale wachtrijen blijven zijn ook na de her-opening te gebruiken voor houders van oranje of groene kaarten.

De jaarpassen van de jaarkaarthouders zijn verlengd. Dit is net als op de groene kaart niet te zien, maar ook alle daar bij horende groene kaarten en photopasses zijn verlengd met ruim 5 maanden!

Ofwel... zorg dat je op tijd je toegang reserveert en geniet er weer van!
Afbeelding
steef
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2019, 10:14

yolayo schreefCOLON
Mijn ervaring is dat niet iedere cm op dezelfde manier om gaat met de regels. Op onze eerste dag werd mij heel duidelijk verteld dat we iedere dag in de rij moesten staan, ondanks dat we (niet via Disney) een verblijf hadden geboekt bij center parcs. Enkele dagen later haalden we een dagpas bij het studio park, en daar werd doorgevraagd of we een verblijf hadden in de buurt. Ik gaf aan dat het niet via Disney geboekt was en dat was volgens de medewerker niet erg, mits ik een soort e-mail bevestiging kon overleggen om te bewijzen dat ik daatwerkelijk bij centerparcs verbleef. Ik kreeg vervolgens een 3-dagen ticket dat binnen 10 dagen opgemaakt moest worden. Hij gaf wel aan dat ik geen duplicaat zou krijgen bij verlies.

Verder viel ook op dat er twijfels waren bij de vraag of de castmember de groene priority pas wel voor mij aan mocht maken, omdat dit volgens zijn collega eigenlijk bij het "bureau de passeports" gedaan zou moeten worden tijdens het omruilen van de tijdelijke pas (wat ook niets uit zou hebben gemaakt omdat dat toch het eerste was wat we deden toen we het park voor het eerst betraden).

Uiteindelijk is het best een omslachtige procedure zo de eerste dag:
- eerst melden bij guest relations naar een jaarkaart met 10% korting
- vervolgens bij donald desk een dagpas voor de begeleider regelen (en dat dagelijks)
- tenslotte in het park tijdens de openingstijden de tijdelijke jaarkaart omzetten in een jaarpas

Dit zou in mijn ogen in één keer moeten kunnen en met een begeleiderskaart die meerdere dagen geldig is. Het is gek dat je op dag één 3 keer in de rij moet voor de juiste toegangspapieren.
Dat had je zeker in 1 keer kunnen doen allemaal bij Donalds Desk en daarna had je dus wel elke dag aan moeten sluiten voor een begeleiderskaart maar op dag 1 had je alles kunnen regelen bij Donalds Desk!
Anders was er nog een optie bij kassa 12 aan de Walt Disney Studio's daar kun je ook meteen alles regelen.
Zo... ik log nu even in na ruim een jaar :) Dank voor je reactie!
Ik had de tijdeliijke jaarkaart bij guest relations gekocht, en de medewerker liep met mij mee naar de donald desk voor de dagkaart en verwees mij naar het bureau de passeports om de tijdelijke pas om te wisselen. Ook het verstrekken van de groene kaart mocht hij eigenljk niet doen had ik begrepen... het loopt nogal per castmember uiteen hoe ze de regels toepassen :)
Afbeelding
marnixk
Member
Member
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2016, 12:45

wij hopen in november nog naar disney te kunne. Nu heb ik de volgende vraag. Mijn vrouw is sinds 1,5 jaar in behandeling voor borstkanker. Hierdoor is ze erg snel moe en kan niet lang staan. Als we nu in Nederland ergens heen gaan dan nemen we de rolstoel mee. Nu is mijn vraag welke papieren moeten we bij het ziekenhuis regelen om in disney voor een easy access card (of hoe het nu heet)
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Blijkbaar is het hele systeem wat veranderd las ik elders.
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

moorhunhe schreefCOLONBlijkbaar is het hele systeem wat veranderd las ik elders.
Dat is pas per 3 december
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

marnixk schreefCOLONwij hopen in november nog naar disney te kunne. Nu heb ik de volgende vraag. Mijn vrouw is sinds 1,5 jaar in behandeling voor borstkanker. Hierdoor is ze erg snel moe en kan niet lang staan. Als we nu in Nederland ergens heen gaan dan nemen we de rolstoel mee. Nu is mijn vraag welke papieren moeten we bij het ziekenhuis regelen om in disney voor een easy access card (of hoe het nu heet)
Ik denk dat je de diagnose en eventueel een verklaring van een arts waar in staat dat je niet lang kan staan. Er is een grote kans dat je een oranje kaart krijgt en dan kan je bij attracties een tijd om terug te komen krijgen. Misschien om een beter antwoord te krijgen kan je het op Facebook vragen. Daar wordt momenteel meestal door iets meer mensen gelezen en sneller geantwoord.
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar