[2020] The Lion King & Jungle Festival - Disneyland Paris

Gebruikers-avatar
evelientjeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2020, 22:36

Iedereen heeft een eigen mening toch ?
Ik respecteer die van jou. En jij die van mij.
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

evelientjeDisney schreefCOLONIedereen heeft een eigen mening toch ?
Ik respecteer die van jou. En jij die van mij.
Ja maar dat neemt niet weg dat ik je even corrigeer. ;)
Er draait een show in Frontierland Theater tijdens dit seizoen: Rhythms of the Pride Lands.
Er is en komt geen Tarzan, er komt niets nieuws dit jaar ten opzichte van vorig jaar en er is geen show die het hele jaar door draait.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
evelientjeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2020, 22:36

Corrigeren vind ik niet erg.
Het is jammer dat er niets bijkomt.
Maar het is wel een mooi seizoen.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

We verwachten hier steeds snel nieuwe shows en parades. Terwijl we niet te klagen hebben ivm andere parken. Ook in WDW draaien shows en parades heel lang, meestal langer dan bij ons.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
evelientjeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2020, 22:36

Vaste shows hebben altijd iets bijzonder vind ik.
Monteurs Action is persoonlijk niets voor mij.
Maar het is wel fijn voor de fans dat ze al jaren mogen genieten.
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

evelientjeDisney schreefCOLONVaste shows hebben altijd iets bijzonder vind ik.
Monteurs Action is persoonlijk niets voor mij.
Maar het is wel fijn voor de fans dat ze al jaren mogen genieten.
Moteurs Action is iets wat je iedere dag van het jaar kunt gaan bekijken.
Dit topic gaat over een seizoen wat in de zomer draait en dit jaar pas zijn tweede editie gaat beleven.
Dat kun je niet met elkaar vergelijken, en het is voor een tweede editie ook nog niet nodig om direct nieuwe dingen toe te voegen.
Vooral niet aangezien vorig jaar liet zien hoe immens populair het huidige aanbod met dit seizoen is.

Het gaat hier om een SEIZOEN. Iets dat 2,5 maand in de zomer loopt.
Niet over vaste shows. Wil je het over vaste shows hebben, moet je misschien naar een ander topic op dit forum gaan.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
evelientjeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2020, 22:36

Mijn excuses
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Moet je reserveren voor de show van Rhythms of the Pride Lands, hoe gaat dat precies in zijn werk?
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Dave schreefCOLONMoet je reserveren voor de show van Rhythms of the Pride Lands, hoe gaat dat precies in zijn werk?
Nee, gewoon op tijd in de rij gaan staan.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
FrozenOlaf
Member
Member
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2014, 18:35

Is er al geweten wanneer the lion king festival gaat doorgaan deze zomer ?
If you can dream it,you can do it !

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

shows Jungle Book Jive en The Lion King: Rhythms of the Pride Lands worden later deze zomer verwacht tijdens The Lion King & Jungle Festival in Disneyland Paris

Afbeelding

Vanwege het Coronavirus kunnen shows en parades niet doorgaan in hun eerdere vorm. Eerder werd aangekondigd dat de groep Indische muzikanten ook niet zouden terugkeren voor het seizoen van The Lion King & Jungle Festival.
Disneyland Paris is echter wel op zoek naar andere drummers die zich deze zomer en herfst willen aan sluiten bij de Jungle Book Jive.

Afbeelding

The Lion King: Rhythms of the Pride Lands keert op veler verzoek terug later deze zomer. Dansers, acrobaten en percussionisten brengen de geliefde avonturen van Simba, Nala, Rafiki, Timon en Pumbaa tot leven in deze exclusieve show van wereldniveau. Gasten kunnen genieten van de speciaal voor deze show opnieuw georkestreerde liedjes.

Afbeelding

De geprezen show Jungle Book Jive maakt ook zijn terugkeer deze zomer op een nieuwe locatie. Dit bijzondere muzikale spektakel is een uitnodiging voor een kleurrijke reis door de Indiase jungle. Baloo, King Louie en hun vrienden worden vergezeld door een verscheidenheid aan artiesten die iedereen doen dansen het ritme van de jungle met liedjes als "The Bare Necessities" en "I Wanna Be Like You". Mickey en zijn vrienden zullen uiteraard ook met plezier mee gaan op dit geweldige avontuur.

Momenteel zijn er nog geen data beschikbaar wanneer het seizoen hervat wordt.



We houden u op de hoogte zodra nieuwe informatie beschikbaar is.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

The Lion King & Jungle Festival komt terug vanaf 15 en 22 augustus

AfbeeldingAfbeelding

Na groot succes bij het publiek afgelopen zomer, zullen deze twee muziekshows terugkeren naar Disneyland Parijs, respectievelijk vanaf 15 en 22 augustus. Wat een exotische sfeer van vakantie geven aan de opdoemende terug naar school!

De Leeuwenkoning: Rythms of the Pride Lands, terugkomend vanaf 15 augustus...



Afbeelding

Leid uw trots naar Frontierland Theater voor deze veelgeprezen show van wereldklasse, exclusief voor Disneyland Parijs. Als duizenden ontzagwekkende gasten voor u, 'wees bereid' om mee te brullen op de kloppende trommels en hypnotische ritmes als een stam van dansers, acrobaten en zangers verkleed als Rafiki, Simba, Timon, Pumbaa, Nala, Mufasa en Scar briljant tot leven te brengen voor uw ogen. Dit alles op een magische manier die alleen Disney kan doen.



Het Jungle Boek Jive*, terugkomend vanaf 22 augustus.
Afbeelding
Gooi je handen in de lucht en 'oobee doo' tijdens deze geliefde en verbluffend vernieuwde muzikale reis door de Indiase jungle, midden in het Walt Disney Studios Park. Denk je dat je The Jungle Book kent? Denk eens na, want de fantastische praalwagens, waaronder een roze en gele olifant gemaakt van trommels, geven een spectaculaire kleurrijke draai aan dit klassieke Disney-verhaal. Natuurlijk zijn Baloo, King Louie en hun vrienden terug en zingen en dansen mee op enkele van de grootste Disney-liedjes, terwijl ontdekkingsreiziger Mickey en zijn bemanning een mysterieus land herontdekken.

*Je moet je registreren op de LineBerty app. Let op, deze show kan zonder voorafgaande kennisgeving worden geannuleerd vanwege het weer.
 

 
Sinds 15 juli is er een gefaseerde heropening van Disneyland Parijs met gecontroleerde capaciteit, verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocollen en een nieuw online reserveringssysteem voor geavanceerde ticketing. Binnen- en buitentheaters zullen een nieuwe zitplaatsconfiguratie aannemen om de fysieke afstand te bevorderen.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Kijk nog eens naar

- The Lion King and the Rhythms of the Pride Lands (2019)


Afbeelding

- The Jungle Book Jive (2019)


Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prince Philip
Member
Member
BerichtenCOLON 432
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2011, 21:46

The Jungle book Jive show zal dit jaar plaats vinden in de stunt show in de studios.
Er word momenteel een tent gebouwd voor de parade floats.

Afbeelding

BRON: ED92
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Return to the pride lands met Show Director Christophe Leclercq

Ter gelegenheid van de grote terugkeer van The Lion King: Rhythms of the Pride Lands in Frontierland Theater (met reservering via LineBerty) op 15de augustus praat Show Director Christophe Leclercq over de nieuwigheden van dit seizoen.

Afbeelding

Wat is uw beoordeling van The Lion King: Rhythms of the Pride Lands vorige zomer?

Het was een groot genoegen om deze show te creëren, nog meer op een geheel nieuwe plaats: Frontierland Theater. Maar tegelijkertijd was het een grote opdracht. Kunstenaars en technici hebben er hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat alles op tijd klaar was en dat de show de hele zomer door soepel kon verlopen. Dankzij het talent en de inzet van iedereen was het eerste seizoen een groot succes en we zijn blij. Tijdens de lockdown werden veel van onze producties, waaronder The Lion King: Rhythms of the Pride Lands, online gezet als onderdeel van de Disneyland Paris Watch Parties. Ik las veel van de commentaren, en ik kon de enorme impact van onze show op het publiek zien. Voortbouwend op dit succes, zei ik tegen mezelf dat we voor de tweede run nog verder moesten gaan, het nog ontroerender en meeslepender moesten maken.

Hoe heb je dat gedaan?

Ik heb de hele productie stap voor stap doorgenomen, waarbij ik mezelf telkens weer heb uitgedaagd: "Wat als we de manier waarop deze zanger op het podium komt veranderen? Wat als de dansers in dit schilderij later aankomen? Wat als we de acrobatiek veranderen?" Ik nam de tijd om erover na te denken, en toen besprak ik het met iedereen in het team.

Welke veranderingen heb je aan de show aangebracht?

Ik wilde dat het nog intenser zou zijn dan vorig jaar, met meer aandacht voor de zangers, zowel wat betreft de richting als de verlichting. In het nummer "Circle of Life" bijvoorbeeld, op het moment van Rafiki's roep, waren er vanaf het begin dansers aanwezig op de set. Nu gaat het veel geleidelijker, een beetje zoals in de film. We beginnen met Rafiki, en we voegen steeds meer personages om hem heen toe, dansers, koorleden, muzikanten en acrobaten, om vaart te maken. We hebben veel lichtmateriaal aan de set toegevoegd, en we hebben de hele show herwerkt met Tim Lutkin (lichtontwerper voor Mickey and the Magician, Marvel Super Heroes United en Frozen: A Musical Invitation) om alles een nog meer theatrale dimensie te geven.

Welke andere verrassingen heb je nog in petto voor ons?

Voor "Be Prepared" hebben we de aankomst van de hyena's heroverwogen, die op magische wijze in het midden van de set zullen verschijnen. En voor "Shadowland" is de opkomst van de personages veel dramatischer om hun emoties te onderstrepen wanneer ze de savanne ontdekken die verwoest is door Scar en de hyena's. Deze hernieuwde intensiteit komt ook tot uiting in de choreografieën, die we samen met Cathy Ematchoua, die voor deze tweede run weer bij ons is, hebben herwerkt. Ze hielp ons ook de positionering op het podium te herzien om de fysieke afstanden te respecteren en zo elk contact tussen de dansers te vermijden.

Je zei dat de show ook meeslepender is.

We hebben heel wat werk uitgevoerd aan de muziek, we hebben alle nummers in de studio geremixed met een audio designer en vervolgens een nieuwe mix gemaakt in het theater zelf. Tijdens de eerste repetitie met de zangers waren ze overdonderd. De hele soundtrack is opgekuist en je kunt nu instrumenten horen die je in de eerste versie niet hoorde. Van daaruit hebben we nog meer dramatische geluiden ontwikkeld. Hoe meer we verder gaan in de show, hoe meeslepender het geluid wordt. Op sommige geluidseffecten en sommige backing vocals, met name in "Shadowland", wordt het publiek echt omhuld, en dit versterkt tot de laatste cover van "Circle of Life". Ik kan je verzekeren dat je hier kippenvel van krijgt! Er staan onze kijkers nog andere, even meeslepende verrassingen te wachten, maar ik laat je ze zelf ontdekken!

Een van de sterke punten van de show is de uitzonderlijke cast. Hoe heb je deze voor dit seizoen samengesteld?

We hadden het geluk dat we onze casting ruim van tevoren, in oktober-november vorig jaar, konden doen voor zangers, dansers en acrobaten. Bijna de helft van de oorspronkelijke cast keert dit jaar terug omdat ze het avontuur met ons wilden voortzetten. En voor de rest hadden we het genoegen om nieuwe en spannende talenten te ontdekken in Frankrijk en Londen. Uiteindelijk staan we op alle vlakken op hetzelfde of zelfs een hoger niveau dan vorig jaar.

Hebben het talent en de persoonlijkheid van deze artiesten je geïnspireerd om bepaalde veranderingen door te voeren?

Absoluut. In de acrobatiek bijvoorbeeld, hebben we het schema van "I Just Can't Wait to Be King" aangepast. We hebben besloten om een nieuw stuk materiaal toe te voegen: de kantelende mast. Aan elke kant van het podium, achter de masten, zullen we ook een solist hebben die verschillende stunts zal uitvoeren en tot zes meter hoog zal klimmen.

Hoe is de sfeer tijdens de repetities?

De sfeer is uitstekend. Natuurlijk zijn we allemaal erg waakzaam op het gebied van gezondheid en veiligheid, maar de artiesten zijn erg blij dat ze er zijn en zich kunnen uiten. Ze zijn opgewonden om weer aan het werk te gaan en deel uit te maken van The Lion King familie. Want zo werken we echt, met een familiegeest.

Afbeelding

Wat is jouw favoriete moment tijdens de show?

De overgang van "Busa" naar de cover van "Circle of Life". Het is een moment waarop elke keer tranen in mijn ogen komen. Er is gewoon iets met dat moment. Ik voelde het vorig jaar op de dag van de première, versterkt door het feit dat iedereen in de kamer opsprong en een staande ovatie gaf. Het was overweldigend. Is het omdat het The Lion King is, de Circle of Life, of omdat iedereen in dit universele verhaal zit? Ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar zelfs vandaag, tijdens de repetitie of bij het mixen van de muziek in het theater, komt de magie elke keer weer terug!

We kunnen opnieuw genieten van The Lion King: Rythms of the Pride Lands in Disneyland Park vanaf 15 augustus 2020.

Bron (Disneyland Paris, vertaling Sofie)

Bekijk de volledige show van vorig jaar:


Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar