Staande gehouden buiten Emporium

Alles over het Disneyland Park.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Manuel
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2019, 12:47

Vandaag gezellig dagje disney.
Loop je de winkel uit na aankoop van wat pins wordt je staande gehouden door een undercover Disney Police.

Komt er een man (undercover) met een badge die hij vluchtig laat zien.
Vertrouwde er eerst geen bal van. Maar er liep een vrouw achter met disney kleding en portofoon.

Uiteindelijk bleek dat ze dachten dat ik wat gestolen had omdat ik m’n aankopen in m’n jaszak had gedaan.
Met het tonen van het bonnetje wou hij snel weglopen. Uiteindelijk toch een sorry gekregen.

Iemand ook al eens zo een ervaring gehad?
Eerlijk gezegd dat ik allemaal leuk en aardig die badge. Maar vertrouwde er niks van in het begin.
Gebruikers-avatar
Rojean
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2014, 00:59

Op zich zelf prima dat ze dit doen om diefstal tegen te gaan (want door diefstal worden voor iedereen de prijzen hoger), maar dan moeten ze wel beter opletten. En als ze dan een fout maken zoals bij jou (wat kan gebeuren), moeten ze inderdaad wel even netjes excuses aanbieden.
3x Walt Disney World Florida 2001-2004-2017.
3x Disney Cruise op Disney Magic 2011-2014-2018.
Sinds 1997 elk jaar minstens 1 keer naar Disneyland Paris geweest.
Volgende keer Disneyland Paris is 6-8 juni 2022 (Disney's Sequoia Lodge / Golden Forest Club).
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Pins worden helaas veel gejat omdat er geen beveiliging op zit. Maar ze hadden op hun minst een tegoed bon voor kop koffie kunnen geven. Ze werken het ook zelf in de hand door geen kleine tasjes meer weg te geven of te verkopen. Bij ons gaan de aankopen ook zo de tas of jaszak in. Wel met bonnentjes.
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Dat is inderdaad het enige advies wat men aan de mensen kan geven indien ze iets kleins aankopen.
Bewaar steeds goed het aankoop bonnetje , want zoiets als bv. een pin steekt wel haast iedereen in zijn jaszak
:thumbs: :thumbs: :sorc:
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Er loopt heel veel undercover security rond in de Disney-omgeving. Je staat in vakantie-modus en het is niet iets wat je standaard doet, maar als je er aandacht op geeft, zie je veel struisgebouwde types die de zaak in de gaten houden en zo nodig ingrijpen bij verdachte zaken. Wel vaker gaat het daarbij ook eens mis. Aan de andere kant geeft het mij in elk geval wel een gevoel van veiligheid.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Alle begrip voor dat het niet fijn is als je onterecht zo staande gehouden wordt, maar die persoon doet ook alleen maar z'n werk natuurlijk. Je had niks misdaan, dus simpel opgelost door het bonnetje te laten zien en klaar denk ik dan.
Ik ga hier misschien tegen de mening van velen in maar "sorry zeggen" vind ik hier zeer overbodig en misschien niet echt de juiste respons aangezien de persoon doet waarvoor hij aangenomen is: reageren wanneer hij vermoedt iets verdachts te zien. even afsluiten met bedankt voor de medewerking en een prettige dag nog, lijkt me daarentegen wel zeer op zijn plaats.
Het kan niet zo zijn dat zo'n security agent niets van klantvriendelijkheid of beleefdheid laat zien, maar zich excuseren omdat hij zijn werk doet, vind ik dan persoonlijk weer een brug te ver.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Manuel
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2019, 12:47

Ona1991 schreefCOLONreageren wanneer hij vermoedt iets verdachts te zien. even afsluiten met bedankt voor de medewerking en een prettige dag nog, lijkt me daarentegen wel zeer op zijn plaats.
Late reactie, maar dit was inderdaad ook helemaal prima geweest.
Echter spraken ze toen nagenoeg geen Engels. De manier waarop ze aangaven dat ze 'Disney police' waren was ook verdacht te noemen waardoor het een flinke tijd duurde voordat ik geloofde dat het ook echt security was.

Ik snap natuurlijk dat ze gewoon hun werk doen, en hoef echt geen sorry te hebben als je het gesprek normaal afsluit. Bedankt voor de medewerking is ook een soort 'excuses' als je onterecht bent staande gehouden. Maar dat kon er allemaal niet af toen in het begin.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar