Is Disneys Genie Plus Lightning Lane van deze tijd?

Alles over The Walt Disney Company.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2016, 16:20

Onlangs zag ik via Youtubers een aantal meldingen binnen komen over het nieuwe systeem wat Disney overal ter wereld wil invoeren, namelijk de Genie + (wat in het najaar in de app wordt verwerkt) met een aanvulling van Lightning Lane, wat ze al heel vlot willen invoeren in DLP.

Ze willen de drukte middels deze nieuwe toevoegingen onder controle houden door je per persoon, en per attractie, een bedrag tussen de 8-15 dollar te laten betalen zodat je de mogelijkheid hebt om voorrang te kunnen krijgen op drukke dagen. Als je met een gemiddeld gezin (laten we zeggen 4 personen) het park zou bezoeken zou je met gemak belachelijke bedragen extra uit kunnen geven.

Bob Chapek die dit met een team op touw heeft gezet, waarbij de tijd van Fastpass kaartjes definitief voorbij is en een nieuwe era in ingegaan om geld te kunnen innen van Disney liefhebbers over de hele wereld.

Ik snap dat Disney met de tijd mee moet gaan, maar op deze manier? Is het voor Disney liefhebbers dan nog wel leuk om te gaan?
Dit is voor heel veel mensen dan niet meer te betalen, vooral niet omdat je niet alleen rekening dient te houden met de entree maar ook de prijs per persoon op drukke dagen...en dan hebben we het nog niet gehad over een snack of een maaltijd.

Hoewel de vernieuwde app wel verbeteringen met zich mee laat brengt, laat dit toch een bittere nasmaak achter bij me.
Is dit de visie die Walt ooit voor ogen had? Om de middelmoot verdieners niet meer echt het plezier te gunnen van een dagje uit?

Wat vinden jullie van deze nieuwe manier van cash grabbing?
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Heb natuurlijk liever de gratis fp, maar de genie + in Amerika valt nog mee vergeleken met parijs.
15 $ in WDW per dag waar 40 attracties onder vallen. De topattacties jammer genoeg niet.
Maar beter dan 8 tot 15 € per ride.
Wij kijken vgend jaar wel aan het einde van de WDW trip of we veel attracties al gedaan hebben en nog genie + nodig hebben.
En evt als we geen boarding pass kunnen krijgen voor Rise om daar een lightning line voor te betalen.
Feit is wel dat je steeds meer betaald en minder terug krijgt.
Ook de gratis magical express stopt.
Wat in zowel Parijs als Amerika fijn zou zijn is dat als je onsite verblijft nog wel fp krijgt.
Bijv 1 bij value, 2 bij .moderate en 3 bij luxe.
Veel mensen zullen off site hotel boeken als alle voordelen van on site wegvallen.
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2016, 16:20

Ook ik wil volgend jaar naar WDW toe, het is alweer een tijdje geleden voor me (2016). En aangezien ik in ‘96 voor het eerst in WDW was, leek het me erg leuk om tijdens de 50e ook aanwezig te zijn.

Dat zou zeker fijn zijn, als je on-site logeert dat je niet alleen de early acces krijgt tot het park maar ook 2 FP voor beschikbare attracties.
Ik kijk er vooral nog met gemengde gevoelens naar…maar misschien moet ik het eerst maar eens ervaren als ik volgend jaar ga.
Het voordeel is dat ik gedurende het off seizoen naar WDW toe kan gaan en de grootste drukte van schoolvakanties kan vermijden.
Gebruikers-avatar
Tacha676
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016, 20:07

Wij zouden ook graag terug gaan in 2023, maar ik vind persoonlijk ook dat je voor meer en meer moet betalen en minder en minder ervoor terugkrijgt. Ik ga alleen met de kinderen en aangezien ik ginder niet met de auto wil rijden is onsite toch wel de gemakkelijkste optie. Wat ik ook wel heel erg spijtig vind van het nieuwe systeem is dat je niet meer op voorhand kan plannen, dat is voor mij de halve pret :D . En dat je om 7am al op je smartphone moet zitten om een lighting lane te kunnen boeken, is ook allesbehalve leuk op vakantie. De eerste dagen ok, dan ben je vroeg wakker met het tijdsverschil maar daarna...
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ze persen je gewoon helemaal leeg nu.
Natuurlijk, alles wordt duurder. Maar het is al wel een tijdje "gekend" dat Disney vooral meer en meer voor de elite groepen aan het gaan is.

Het blijft natuurlijk een luxe product, het is geen noodzaak.
Maar een pretpark/themapark moet in mijn mening nog altijd betaalbaar blijven voor -iedereen-.
En dat lijkt meer en meer weg te vallen. De "gewone werkende mens" kan dit dadelijk ook niet meer betalen zonder er 2-3 jaar voor te sparen.
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Tacha676 schreefCOLONWij zouden ook graag terug gaan in 2023, maar ik vind persoonlijk ook dat je voor meer en meer moet betalen en minder en minder ervoor terugkrijgt. Ik ga alleen met de kinderen en aangezien ik ginder niet met de auto wil rijden is onsite toch wel de gemakkelijkste optie. Wat ik ook wel heel erg spijtig vind van het nieuwe systeem is dat je niet meer op voorhand kan plannen, dat is voor mij de halve pret :D . En dat je om 7am al op je smartphone moet zitten om een lighting lane te kunnen boeken, is ook allesbehalve leuk op vakantie. De eerste dagen ok, dan ben je vroeg wakker met het tijdsverschil maar daarna...

Aan de ene kant vind ik het wel handiger om niet al maanden van te voren je fp te moeten reserveren wel handig.
In Anaheim hadden we vorogvjaar de maxpass, daar kon je steeds met de app op het moment dat je in de rij stond van je gereserveerde fp een nieuwe reservering maken.
Op het moment zelf werkt dit makkelijker want je moet niet alles om je ver vooraf gereserveerde fp's laten draaien.
Alleen hoeft het voor mij niet betalend te zijn
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2016, 16:20

Dit YouTube filmpje geeft het duidelijk(er) aan mbt genieplus en lightning lane en Universal Park
https://youtu.be/OdgEWudqR1U
https://youtu.be/0nh6utNuXCs

Vooralsnog heeft Universal nog steeds een express pas ($90) die je kunt afnemen waarbij je 1 vast bedrag uitgeeft per persoon zodat je voorrang kunt krijgen op allerlei attracties. Dit bedrag kan goed aantikken als je met een grote groep aanwezig bent in het park, zie ik hier toch meer voordeel in. Geen planwerk 30-60 dagen vooruit is er al 1 van. Je gaat er denk ik net iets spontaner naartoe.
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Maar bij universal is de expresspas wel inbegrepen bij de duurdere hotels. Dat zou fijn zijn als WDW ook die keuze had.
We kregen die bij royal pacific en dat hotel was toen in verhouding met WDW coronadoresort , waar we daarna naar toe gingen , goedkoper en mooie kamers.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar