Laatste nieuws over The Walt Disney Company

Alles over The Walt Disney Company.
Prince Charming

Bob blijft nog even!
Get ready folks: you’ve got less than 4 years to work your way to top of the Disney corporate ladder. The Walt Disney Company just made the somewhat surprise announcement that Bob Iger will see his tenure as chairman and chief executive officer extended until 31st March 2015 when he will step down as CEO, giving him a neat 10 years in charge. This will leave the door open for a new leader, a rare moment indeed for Disney. Iger will continue to serve as executive chairman for 15 months as part of the succession plan, which you can read the full details of in the ABC News article here.
Unlike Michael Eisner, the previous CEO from 1984 to 2005 who was unceremoniously ousted from the position after a shareholder revolt led by the late Roy E. Disney, Disney has set Bob Iger’s departure date far in advance, while he still well admired by shareholders, Cast Members and fans. In the past six years, he has led Disney back toward quality entertainment after the deluge of so-called direct-to-video “cheapquels” of earlier in the past decade; overseeing massive expansions of Hong Kong Disneyland, Magic Kingdom and Animal Kingdom in Florida and of course the billion-dollar Disney California Adventure rebirth. Shanghai Disney Resort, which broke ground earlier this year, will open in 2016.
Beyond the parks and just a year into his leadership Iger led the $7.4 billion acquisition of Pixar, after Michael Eisner very nearly drove the visionary studio away from the company; bringing John Lasseter to the forefront of Disney’s creative vision and launching a rebirth of traditional animation at the studio. This would also make the now sadly passed Pixar co-founder Steve Jobs the largest individual Disney shareholder and member of the board, providing an important relationship with Apple at a pivotal moment as it revolutionised the entertainment and technology industries.
While Iger has so far been spotted during visits to Disneyland Paris several times, the resort has failed to see many revolutions during his time. The last expansion wave of new attractions between 2006 and 2008 was already signed and sealed a few months before he became CEO, and current projects such as the Ratatouille dark ride, Disney Village and hotel expansions continue to languish on the drawing board. A full-scale project to “fix” Walt Disney Studios Park with a huge DCA-style investment package has been rumoured for later this decade, but so far not forthcoming. The park is perhaps the final piece of Eisner’s later legacy that still requires fixing to bring it up to the Disney name. Could Iger help it along as a final hurrah before 2015? And who do you think will be his likely successor?
bron: http://www.dlrptoday.com/
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Lees dit berichtje nu nog maar. En kan dit enkel maar toejuichen. Onder Iger is Disney echt terug een fantastisch 'merk' geworden en alle departementen hebben er goed door gevaren. Hopelijk is dit ook goed nieuws voor DLP en wordt het park wat meer door WDC gesteund!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Na 47 jaar verlaat Tony Baxter Walt Disney Imagineering.

Tony Baxter, huidig Senior Vice President Creative Development bij WDI en Creative Executive voor Disneyland, stopt niet definitief als Imagineer, hij wordt enkel nog part time mentor. Veel zal hij niet meer rondhangen bij Disney, maar de toekomstige Imagineers zullen hem wel nog raad kunnen vragen, en zijn passie voor het vak blijft steeds even sterk.

Voor vele Disneyfans komt dit nieuws wel hard aan, want zoals Jim Hill zei: Tony Baxter at, sliep en ademde pretparken. Tony is waarschijnlijk de Imagineer die het dichts bij Walt's geest werkte, hij had dezelfde passie voor Disneyland zoals Walt die had.

Hij startte zijn carrière bij Disneyland aan zijn 17e. Toen schepte hij nog ijs op Main Street, U.S.A. Na jaren verschillende jobs uit te oefenen in het park, trok hij de aandacht door een portfolio van attractieconcepten en werd hij uiteindelijk aangenomen bij WED Enterprise (nu Walt Disney Imagineering).

Hij heeft onder meer samengewerkt aan Walt Disney World, Big Thunder Mountain, Star Tours, Epcot's Orginal Journey into Imagination, Splash Mountain, Indiana Jones Adventure en natuurlijk Disneyland Parijs. Zijn laatste ontwerpen zijn de vernieuwde Finding Nemo Submarine Voyage en de Sleeping Beauty Castle walk-through, die je beiden in Disneyland Californië vindt.

Onlangs was hij nog in Disneyland Parijs voor de viering van het 20 jarig bestaan. In Videopolis kon je een volledige uiteenzetting door hem volgen en antwoordde hij op enkele fanvragen.

Op 12 maart zal het Fantasy Faire openen in Disneyland, en dit zal het laatste project worden onder zijn toezicht als full time Imagineer.

Hier volgt zijn volledige ontslagbrief:
AN OPEN LETTER TO FELLOW IMAGINEERS

Decades ago, Imagineering had the bold notion to start the 21st century 18 years early by unveiling the "future" at Epcot in 1982. This positive look at tomorrow had a numbing effect on the bleak vistas depicted in George Orwell's dystopian novel, 1984. As a kid beginning my career at Disneyland in the mid 1960s, both of these "futures" were far off from a universe where Disneyland was the only Disney park, Mr. Lincoln was a state of the art attraction, and everything operated under Walt Disney's guidance.

Today, while there is a new set of "futures" to explore, the time has come for me to evolve my role at Walt Disney Imagineering. Beginning this February, I will be transitioning to a position as a part time advisor. While I will not be here on a regular basis, I will continue to be available to any and all of you as needs arise. Though my time will be limited, my passion for the magic WDI creates will be just as strong.

Since early last year, I have been thinking about what I would say to all of you when this time arrived. It has been a wondrous 47 years spanning the opening of Walt Disney World to Big Thunder and Star Tours … from Epcot's original Journey into Imagination to Disneyland Paris and Indiana Jones. The Imagineers I have known and shared these times with have provided invaluable experiences not to be found anywhere else on earth.

As one of the lucky second-generation Imagineers, I had the unique opportunity to experience firsthand the core philosophies of our company. I was fortunate enough to work with Claude Coats, Marc Davis, John Hench and the many others who built this industry alongside Walt Disney. I was able to soak up their wisdom and partner with them on creative projects. I have passed forward many of their key philosophies, and as our culture and scope have evolved, I have tried to balance my support of these foundations, with the business of charting "what's next." Now the 21st century brings a new reality … for the first time, the younger generation is master of the key technologies driving the future. While upcoming generations deal with tech tools that are evolving almost daily, many of Disney's keystone philosophies remain stable and relevant. These philosophies help define our creative edge to a world that is eager for aspirational content. With no particular order, here are five that continue to inspire me, and I think you may find useful in shaping "creative futures" for the years to come.

Creating Lasting Experiences - Legendary Imagineer Marc Davis once said, "We don't really have a story with a beginning, an end or a plot … It's more a series of experiences … building up to a climax." Guests still want to be astonished, and our best attractions deliver that wow factor with visions and emotions. I always start with the notion that it is the 20th repeat ride, not the first that is the most important. Park experiences are by nature less able to focus on linear stories and tangible feelings than motion pictures. Unlike a movie, what separates an OK attraction from a great one is that people find themselves "in" the great ones. They have been taken to a place they couldn't have imagined without Disney. How intriguingly we craft the level of guest engagement has direct bearing on desire for an umpteenth ride down the same track.

In Fantasyland, a simple line of dialogue heralds the beginning of one of the most aspirational ride experiences ever created; "Come on everybody … here we go!" After riding Peter Pan, futurist Ray Bradbury was moved to write; "Walt, I'll be eternally grateful that you made it possible for me to sail from a child's window, out over moonlit London in a galleon on its way to the stars!" Despite the fact that by today's standards Peter Pan's technology is dated, its mystique has remained unwavering. The WDI challenge is finding ways to ensure today's more sophisticated experiences have similar intangible qualities that provide groundwork for lasting appeal.

Sincerity - One of Walt Disney's ways of overcoming what sophisticates tended to see as corny or sentimental was his absolute belief in sincerity. Defending Disney's signature animation style in the movie Cinderella, Walt expressed what is to me a true hallmark of the Disney difference: "You have to believe in the honesty of Cinderella's world, or you will not believe in the magic as it unfolds around her either." The power of sincerity to win over an audience is "front and center" in the new Cars Land. Here, a truly believable environment fuses with the fantastic to give rise to new reality.

Valuable Mental Real Estate - Awhile back there was talk about the elusive "Disney Difference." What the "difference" is may be open to various interpretations, but I see it centered on cultivating "Valuable Mental Real Estate." Since the early days at the studio, Disney has excelled in focusing diverse talents on plussing core ideas. Enhanced value stems from something as simple as the emotional appeal of Epcot's Figment character in comparison to hundreds of other generic dragons. When the whole team undertakes a mission to make "our dragon" stand out in every way, mental real estate values go up.

At Imagineering, where we must deal with equal parts of controlled insanity and disciplined evaluation, this can be complicated. Years ago, who else could have come up with the crazy idea for Flying Saucers and then make the concept work! (Sort of). Piloting flying saucers is every kid's dream, and in spite of the ride's technical shortcomings, people will forever recall the Flying Saucers as an E ticket. This rides aspirational, "bucket list", once-in-a-lifetime intrigue, more than made up for any less than stellar performance.

Disney Hallmark Values - Current culture and the structure of our company are vastly different from the time when I began my career. Yet within that dynamic, hallmark values continue to add major appeal to today's more socially sensitive content. Disney's feature Beauty and the Beast shared many hallmarks with its ancestor Snow White, but it spoke to a vastly different audience with a finer tuned voice. Likewise, the more recent Tangled fuses traditional Disney values with relevancy aimed at a new generation.

Beyond the WDI walls, Pixar and Marvel achieve a consistency of success in their fast paced arenas. Each Pixar team is confident enough in their individual productions to freely reach out and tap into links that insure Pixar's hallmark differentiators are a part of every project. Marvel has taken a different route, tasking individual creative teams to bridge their storylines under an overarching and epic saga. Regardless of the diversity of deliverables, hallmark values are key to all Disney entities, and everyone needs to be alert to where they reside, and how and why to fuse them to the DNA of a project.

Mentoring - At both ends of a career one of the most important working relationships is achieved through mentoring. When you are in your 20s and 30s it critical to find a mentor you can admire and trust. What proved most valuable for me was a mentoring partnership that skipped a full generation. A wide age gap creates a cross-generational opportunity for two-way learning. A young mentee sees a mentor's still bright light as support for his or her own growing visibility, and the gap vanquishes the sense of competition. In a complementary way, a mentor's satisfaction is fueled by the growing knowledge and skills transferred to their younger partner. My mentor was Imagineering legend Claude Coats, nearly four decades my senior. For Pixar director Pete Docter, his mentors were animation giants Joe Grant and Ollie Johnson. Pete and I absorbed as much knowledge as we possibly could during a period of growth in our careers. I would like to think our esteemed mentors also drew inspiration from our curiosity and unexplored visions!

A mentorship is not a few hours of counseling every so often; it is pulling together on real projects, with business/creative goals and knowledge gains to be made by both sides. This is the partnership I had with Claude Coats, and we remained lifetime friends because of our shared working time together.

Going Forward - No company is perfect, and like any other corporation Disney has its own politics and challenges. We are artists, engineers, managers, filmmakers and musicians. But our company is unique; there is no place like it on earth. We are lucky. At the end of the day, it is my hope that this letter will add to the special culture that I have been privileged to grow in. I see the probability for that happening in my interactions with younger Imagineers like Michel, Josh, Zach, Dylan, Laura, Manuel, Vanessa and Brandon, which are beyond rewarding to me. At a time when "unlearning" is as critical as "learning," it's important to listen to the way these people think and enjoy the things they do. Creativity I have mined from their game-changing perspectives, now effectively influences my own design process. I hope that when their careers peak some decades from now, they will look back on our time together as I value the time I was able to spend with Claude Coats.

And now it comes down to the point at hand. I am not suggesting that I could be a mentor to you all, but that said, you should all have someone you can turn to in this manner. I do hope to be available to help support your ideas, give advice or even join a team whenever appropriate. My role will be one of supporting your visions in the best way I can, and encouraging you to maintain and build upon this already special place. I will have availability, and if you would like my assistance in any way, please e-mail Bruce Vaughn's office to request my time.

This is not a goodbye, but hopefully a letter of introduction to the many of you that I have not yet had the chance to meet personally …

Tony Baxter

Feb. 1, 2013
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Er werd net aangekondigd dat Bob Iger president en CEO blijft tot 30 juni 2016! Dit is dus nog wat langer dan oorspronkelijk voorzien, want normaal ging hij 31 maart 2015 zijn functies neerleggen bij de Walt Disney Company. Ze willen hem daar dus nog niet kwijt!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Gisteren stopte The Walt Disney Company met het uitgeven van papieren aandeelcertificaten.

16 oktober was de laatste dag dat je de kans kreeg om je eigen papieren Disney-aandeel aan te schaffen. Vanaf vandaag zijn ze dus definitief verhuist naar Never Never Land. De certificaten, met een afbeelding van Mickey Mouse, Dumbo en Tinker Bell zijn lang een collectors item geweest, en te zien in heel wat kinderkamers. Ze waren jarenlang ook erg populaire geschenkjes tussen ouders, grootouders, ooms en tantes en hun kinderen als start voor hun aandelenportefeuille.



Met het Walt Disney aandeel krijg je een stukje van ’s wereld leidende media conglomeraat, de thuis van de meest spannendste figuren en themaparken van de planeet. Recente ondernemingen zijn The Walt Disney Cruise Line en het vrouwen lifestyle blad “Jane”. Disney is tevens eigenaar van een groot stuk van ABC, Buena Vista Motion Pictures en Miramax films.

Vanaf 16 oktober gebruikt de Disney Company dus geen effecten aandeelcertificaten meer. Je kan natuurlijk wel blijven aandelen kopen, maar je krijgt er geen certificaat meer voor in de plaats. Het eigenaarschap verloopt nu volledig elektronisch.

Bron: brucewdw.blogspot
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disney’s pretparken zullen langzamer groeien

De afgelopen drie jaren haalde The Walt Disney Company zo’n 85% van zijn winsten uit slechts twee van zijn segmenten; de kabelnetwerken en de pretparkresorts. Opmerkelijk als je weet dat Disney nog heel wat andere bedrijfstakken heeft. De Amerikaanse Bank Morgan Stanley liet de mediagigant echter analyseren en stelde vast dat beide onderdelen de komende jaren nog slechts 60% van de winst zullen vertegenwoordigen.

Benjamin Swinburne, de analist die Disney onder de loep nam, aanschreef de Disneylanden van deze wereld nog steeds als het meest winstgevende onderdeel van het bedrijf. Hij merkte echter ook op dat enkele van de resorts in de komende jaren een kleine terugval zullen kennen. Daarnaast zal ook de groei in de cruisebusiness stagneren. Na een reeks investeringen zal Disney het namelijk een aantal jaren rustiger aan doen in die wereld.

Afbeelding

De analist ziet echter niet alles negatief tegemoet. Het nieuwe MyMagic+ project in het Walt Disney World Resort en het nieuwe Shanghai Disneyland zullen de andere ‘verliezen’ min of meer compenseren. “De impact van MyMagic+ blijft echter een groot vraagteken op gebied van inkomsten. Daarnaast blijft het ook moeilijk om het aandeel van het in opbouw zijnde park in Sjanghai in te schatten,” aldus Swinburne.

Disney lijkt zich echter totaal geen zorgen te maken en is er zeker van dat MyMagic+ een positieve invloed zal hebben op de cijfers. Daarnaast is iedereen bij het bedrijf laaiend enthousiast over het nieuwe pretpark in China en durft niemand er dan ook aan te twijfelen dat Shanghai Disneyland een regelrechte hit zal zijn. Feit is dat MyMagic+ gewoon niet mag mislukken, Disney investeerde namelijk meer dan 1 miljard Euro in dit nieuwe planning-systeem.

Met MyMagic+ zullen de gasten hun dag op voorhand kunnen plannen en aankopen makkelijk betalen met een polsbandje. “We hebben het onderste uit de kan gehaald met dit systeem. Het was inderdaad een grote investering, maar uiteindelijk zitten er heel wat ontwikkelingskosten in die niet meer aanwezig zullen zijn wanneer we het introduceren in de andere parken wereldwijd,” aldus Iger.

Afbeelding

Daarnaast heeft Iger zich al meermaals positief uitgelaten over het nieuwe project in China. “Shanghai Disneyland is het project waar ik het meest naar uitkijk. Wij zijn dan ook erg blij met de potentiële groei die we zullen kennen en hoe wij ons hierdoor kunnen verrijken als bedrijf,” vertelde de CEO.

Een verrijking voor het bedrijf, want Disney ziet meer dan een pretpark in Shanghai Disneyland; “Het nieuwe park zal een enorm duwtje in de rug zijn voor the Walt Disney Company. Niet alleen omwille van de groei die het park zelf zal creëren, maar ook doordat ons merk er alleen maar sterker door kan worden in die uithoek van de wereld,” zei Iger.

Of MyMagic+ Disney op korte termijn vooruit zal helpen blijft echter nog maar de vraag. De komende jaren staan er namelijk niet ontzettend veel uitbreidingen op til en concurrent Universal lijkt op dat vlak niet meer te stoppen. In hoeverre Morgan Stanley gelijk heeft zal de toekomst dus moeten uitwijzen. Ondertussen twijfelt niemand er echter aan dat Shanghai Disneyland inderdaad een succes zal zijn.
Bron: Parkspot
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

De Walt Disney Company stort 500.000 Dollar in een noodfonds voor de slachtoffers van de tyfoon in de Filipijnen.

Robert Iger, CEO van TWDc hoopt dat deze donatie families helpt om hun leven weer op te bouwen. TWDC zal samenwerken met humanitaire organisaties om families te helpen en woonkernen weer op te bouwen. Als sponsor van het Amerikaanse Rode Kruis en Save the Children's Emerency Fund, support Disney noodservices en helpt kinderen in noodsituaties en noodgebieden.

Artikel: http://m.prnewswire.com/news-releases/t ... 05201.html
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Leuk gebaar van ze! Het is heel erg wat er.gebeurde :-(
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Dit is volgens mij niet de eerste keer dat ze dit doen. Bij de tsunami van 2011 hadden ze ook al geld gestort. Blijft altijd een mooi gebaar om zo'n rampgebieden te steunen.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Twiggy
Member
Member
BerichtenCOLON 664
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:18

Vind dat heel netjes van hun, is verschrikkelijk wat daar is gebeurd.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disney U.K. en Harrods zijn van plan om een Bibbidi Bobbidi Boutique te introduceren in het Londense warenhuis tegen het einde van de maand. Deze boetiek kan ook gevonden worden in het Magic Kingdom-park in het Walt Disney World Resort, daarmee zal Harrods de eerste locatie in het Verenigd Koninkrijk zijn waar de gasten – of klanten – een gelijkaardige ervaring kunnen meemaken als in een Disney-park.

De nieuwe beleving maakt deel uit van het nieuwe partnerschap tussen Disney en Harrods, daarin kwamen beide partijen overeen deze boetiek te bouwen en de Disney Café een totale make-over te geven. Vanaf 25 november moet de boetiek helemaal klaar zijn en kunnen de klanten zich heel even laten onderdompelen in een echte Disney-sfeer. Het geheel werd namelijk ontwikkeld in samenwerking met Walt Disney Imagineering, zeg maar de ingenieurs van Disney.

Disney’s Bibbidi Bobbidi Boutique komt naar Harrods

De Bibbidi Bobbidi Boutique is een unieke belevenis voor kinderen van 3 tot 12 jaar waarin ze ondergedompeld worden in de wereld van Disney’s prinsessen en ridders. In het speciaal ontworpen kasteel ontmoeten ze hun Fee-Peetmeter die hun de kwaliteiten aanleert die nodig zijn voor een echte Disney prinses of ridder. Daarna volgt een totale make-over van de kinderen waarbij zelfs het haar en de nagels een behandeling krijgen.

“Ons partnerschap met Harrods brengt Disney naar een iconische Britse winkel, en dat op een unieke manier,” zei Anna Hill, ondervoorzitter van The Walt Disney Company U.K. “De boetiek geeft de kinderen de mogelijkheid om in de wereld van de Disney figuren te stappen om zo zelf een kleine held of heldin te worden. We hopen dat deze belevenis herinneringen zal creëren die families levenslang met zich mee zullen dragen,” aldus Hill.

Op 1 november opende al een nieuwe Disney Store in Harrods en binnen enkele maanden volgt ook het vernieuwde Disney Café. Behalve een totaal vernieuwd interieur zal het Café ook een nieuwe menukaart krijgen met gezonde maaltijden. Zo kunnen kinderen en hun familie op een gezonde manier lunchen terwijl ze genieten van Disney liedjes en films. Wanneer deze exact zal openen is vooralsnog niet bekend.

Afbeelding

(Bron parkspot.eu)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Hoofddorp, 9 januari 2014 – De Britse kunstenaar Damien Hirst heeft een uniek kunstwerk
gemaakt van Mickey Mouse.

Hierbij heeft hij zijn eigen interpretatie gegeven aan Disney's meest geliefde karakter. Damien Hirst treedt hiermee in de voetstappen van enkele wereldberoemde kunstenaars die ook door het icoon Mickey Mouse zijn geïnspireerd, waaronder Andy Warhol, Roy Lichtenstein en Claes Oldenburg.

Afbeelding

Damien Hirst is door Disney uitgenodigd om een uniek kunstwerk te maken dat het plezier en de
energie van Mickey Mouse met Hirst zijn eigen unieke stijl combineert.

De kunstenaar heeft zich laten inspireren door Mickey's ronde vormen en creëerde het kunstwerk "Mickey". "Mickey" zal worden geveild ten bate van het goede doel Kids Company in Engeland, dat praktische, emotionele en educatieve steun biedt aan kwetsbare kinderen en jongeren uit de binnenstad van Londen en Bristol.

De veiling vindt plaats op donderdag 13 februari 2014 op het hoofdkantoor van Christie’s in Londen. Het publiek kan “Mickey” bewonderen van 8 tot en met 13 februari 2014.

Damien Hirst: “Mickey Mouse vertegenwoordigt het geluk en de vreugde van een kind en ik heb zijn vorm teruggebracht tot slechts enkele simpele stippen. Ik hoop dat mensen het geweldig vinden, want het is nog steeds herkenbaar. Mickey is zo'n universeel en krachtig icoon. "

Bron Walt Disney Company Benelux
Foto credit

Photographed by Prudence Cuming Associates
© Damien Hirst and Science Ltd. All rights reserved, DACS 2013
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Het is uniek, dat is zeker. Maar niet zo'n mijn stijl om heel eerlijk te zijn.
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

Disney schrapt 700 banen bij zijn interactieve tak, die games en websites maakt. Dat is een kwart van het werknemersbestand in die divisie. Disney wil zich volgens een persbureau focussen op mobiele en 'sociale' games waarin belangrijke Disney-personages de hoofdrol vervullen.

Disney logoDisney heeft het ontslag van de 700 medewerkers bevestigd tegenover persbureau AP. Onder meer spellen als Sorority Life en Tap Tap Revenge zullen worden stopgezet, claimt het persbureau. In de toekomst wil Disney vooral games maken voor mobiele platforms en sociale media, en waarin belangrijke Disney-personages de hoofdrol vervullen.

Disney Interactive heeft sinds 2008 nauwelijks winst gemaakt; dat gebeurde slechts drie kwartalen, waaronder vorig kwartaal. Volgens Disney is de reorganisatie dan ook 'moeilijk maar nodig'. In november trad een van de twee leidinggevenden van de divisie al af.

Disney Interactive is verantwoordelijk voor games als Epic Mickey, Kingdom Hearts en Star Wars: Battlefront. De meeste games van de divisie zijn gebaseerd op films van Disney of andere filmbedrijven, maar de divisie produceerde ook originele titels.

bron: http://www.disneyinfo.nl/forum/viewtopi ... 34&t=10529 (http://variety.com/2014/digital/news/di ... 201126908/)
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

:o
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar