Werken in DLP? Kijk even hier!

BUTTON_POST_REPLY
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Proficiat!! Maak er een geweldige periode van.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Jaivy
Member
Member
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2009, 16:03

12 December 2012:

Vanmiddag heb ik, nadat ik eerst 12/12/12 in Disneyland gevierd heb, het Fantasia-gebouw nog eens bezocht, want ik had nogal wat vragen over mijn aankomst van volgende week vrijdag, 21 december. Van tevoren had ik al een lijstje in het Frans opgesteld met de zaken die ik allemaal wilde vragen. Voor de zekerheid had ik ook even mijn ID-nummer en naam opgeschreven.

Vol goede moed ging ik naar het gebouw toe en deze keer vroeg de Cast Member bij de ontvangstbalie naar mijn ID. Ik had hem uitgelegd dat ik dit nog niet had en dat ik pas op 22 december begin. Hij vroeg me naar mijn contract, maar dat had ik niet bij me en eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dit te moeten tonen... Goed, na het afgeven van mijn aantekeningen met mijn ID-nummer, kwam er een Cast Member van de afdeling Logement, want ik wilde eerst de vragen stellen over de huisvesting. Even later mocht ik even mee naar die afdeling. Heb bijna het hele Fantasia-gebouw gezien!

Heb gelukkig al veel informatie kunnen krijgen. Volgende week vrijdag kom ik dus aan in Disneyland Paris / Serris en de Cast Member vertelde me dat ik niet naar Val d'Europe moest komen, dus naar het Fantasia-gebouw, maar naar het Convention Center van Disney's Newport Bay Club! Deze Kerstvakantie komen er namelijk toch flink wat nieuwe Cast Members naar Disneyland om te werken, vandaar dat ze voor die locatie gekozen hebben! Ik ben er nu al helemaal blij mee!! Voor de rest kreeg ik nog informatie over de huisvesting, het definitieve, nieuwe adres krijg ik pas op 21 december, maar ik denk dat ik in Les Pléiades terecht kom...

Moe(s)t eigenlijk een mail krijgen met deze informatie, maar even later bleek, toen ik met de Cast Member naar de Casting-afdeling liep om het e-mailadres te controleren, dat mijn e-mailadres verkeerd in het systeem stond. Dat was snel rechtgezet, toen ik het nog even goed en duidelijk had opgeschreven en ook mijn mobiele telefoonnummer heb ik nog eens moeten opgeven, want alleen mijn Nederlandse thuistelefonnummer stond in het systeem... Na een paar minuten waren mijn gegevens weer helemaal up to date!

Op de Casting-afdeling had ik ook nog enkele vragen te stellen. Vanaf volgende week zaterdag, 22 december, mag ik me ook inschrijven aan het Cast Member Land-programma en mijn beschikbaarheid voor 2013 kan ik na 6 januari 2013 opgeven. Eerst moet de Kerst nog komen!

Ja, jullie lezen het goed! Ik heb het al met mijn ouders besproken en zij vinden het ook goed: in 2013 kom ik zeker terug bij Disneyland Paris!

In de meivakantie wil ik sowieso terugkomen, net als in de zomervakantie. De Carnavalsvakantie/voorjaarsvakantie sla ik even over, want mijn moeder is net in die week jarig en dan zijn net de lessen op school in Nederland een week weer begonnen (en nee, Carnaval vier ik NIET!). Goed voelt het niet echt om zo vroeg alweer terug te gaan en Pasen valt ook niet gunstig volgend jaar. Vandaar dat ik besloten heb om pas weer in de meivakantie terug te willen keren... In januari maar eens goed kijken wat allemaal mogelijk is, maar voor de meivakantie valt er niet veel te kiezen, wat data betreft!

Ondertussen tikt de klok door: nog 9 dagen tot de Verhuizing en 10 dagen tot mijn eerste Dag! Heb er ontzettend veel zin in!
Cast Member van Disneyland Paris:
Employé de Service (Disney's Newport Bay Club): 22-12-2012 - 06-01-2013.
Employé de Service (Disney's Newport Bay Club): 02-07-2013 - 15-09-2013.
Vendeur Boutique (Disney Fashion, Disney Village): 21-12-2013 - 04-01-2014.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

DLP zoekt Belgisch personeel wegens talenkennis

Afbeelding

Disneyland Parijs gaat binnenkort een rekruteringsessie organiseren in ons land, zo staat op de website van het Franse bedrijf. Het pretpark is vooral op zoek naar meertalige medewerkers die aan de slag willen in de restaurants of aan het onthaal in Marne-la-Vallée, bij Parijs.

Drie jaar geleden organiseerde het bedrijf al eens een sollicitatie-evenement in Brussel. Toen was men op zoek naar een honderdtal Belgen. Ook in andere landen van Europa gaat Disneyland Parijs steeds op zoek naar personeel.

Op 17 januari volgt dus een nieuwe rekruteringsessie, waarbij het bedrijf vooral mensen zoekt die naast een goede kennis van het Frans en Engels, ook een derde Europese taal spreken. Zij zullen in de eerste plaats aan het onthaal en in de restaurants van het pretpark tewerkgesteld worden. Maar ook een job in de animatie behoort tot te mogelijkheden. Ervaring is niet vereist.

Bij Disneyland Parijs werken meer den 14.500 mensen, van wie 9.500 in vast dienstverband. Het personeelsbestand telt meer dan 100 nationaliteiten die 20 talen spreken.

(Bron HLN.BE)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Kom op Belgen, schrijf jullie in!! ;)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

De recrutementsessies van Disneyland Paris kunnen steeds origineel genoemd worden! Een tweetal weken geleden, trokken de Castinggroepen naar Boedapest (in Hongarije) en stelden ze aan de kandidaten een mini schattenjacht voor, in de straten van de hoofdstad. Bij elke checkpoint werd er de kandidaten een tip gegeven, zodat ze op de uiteindelijk selectieplaats terecht konden.

[youtube]OlGUjHdLRCo&feature=share[/youtube]

Bron: Ambassadeurs Disneyland Paris (facebook)
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Binnenkort trekken ze terug rond in Europa om personeel te zoeken!

Afbeelding

Meer info: http://disneylandparis-casting.com/en

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 21:54

Hoi allemaal!

Mijn excuses alvast als ik dit niet goed gepost heb, wijs mij daar dan even op! :p

Ten eerste mijn vraag:
Ik zou graag stage willen lopen in DLRP. Maar dan op de kostuum afdeling wel te verstaan.
Zelf ben ik een fashion & design student die volgend jaar een half jaar stage moet gaan lopen.
Dit mag dus ook in het buitenland, alles moet wel in overleg, maar ik wil dus weten wat mijn kansen zijn :-)

Ik heb alleen dit e-mail adres kunnen vinden: nicole.korssen@disney.com
Iemand enig idee of ik daar iets mee kan? ;-)

Op de vacature website heb ik heel veel gezien, maar niks in deze richting, iemand tips?

In de toekomst, als ik klaar ben met mijn studie zou ik sowieso graag nog een keer auditie willen doen voor cast member/lool-a-like etc. Maar nu eerst hier eens op focussen :-)

Als iemand me tips, ervaring of gegevens zou kunnen geven, echt onwijs bedankt! Ik bljf nog veder zoeken, en er zal veel bij komen kijken als het lukt, maar ik zou dit dolgraag willen.
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

Nicole is DE persoon die gaat over stages! Mail haar dus!!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Hoeveel kan je verdienen in Disneyland Parijs?

Het is december en dat betekent ook dat Disneyland Parijs momenteel ondergedompeld is een sprookjesachtige kerstsfeer. Goed nieuws dus voor wie houdt van fonkelende lichtjes en feestelijk uitgedoste tekenfilmfiguren. Bezoekers van het attractiepark kunnen nog tot 6 januari hun oog verlustigen aan een kerstboom van 24 meter hoog, verschillende speciale parades en de avondshow ‘Disney Dreams of Christmas’, vol met vuurwerk, fonteinen, projecties en speciale effecten.

Maar achter die façade rommelt het in het pretpark. Een tijdje geleden probeerde ene Jérôme, een van de 150 tuinmannen van Disneyland Parijs, zelfmoord te plegen door zichzelf in brand te steken. De man kon gered worden, maar met zijn daad had hij wel de aandacht gevestigd op de slechte arbeidsomstandigheden in het park.

Het verhaal van tuinman Jérôme was trouwens geen alleenstaand geval. In 2010 beroofden drie parkmedewerkers zich van het leven en in 2011 dreigde een werknemer van een 10 meter hoge brug te springen als hij niemand van de directie te spreken kreeg.
Laag loon en slechte werkomstandigheden

Vakbond Unsa neemt het op voor Jérôme en zijn collega’s. De bond klaagt onder meer het strenge strafbeleid in het park aan. Medewerkers die een fout begaan krijgen daarvoor van de directie namelijk strenge straffen opgelegd. Daardoor is er een waar angstklimaat ontstaan en zijn heel wat medewerkers depressief geworden.

Naast het strafbeleid klaagt de vakbond ook de lage verloning voor de 15.000 werknemers van het park aan. Wie de attracties bedient of tijdens de parades in kostuums van Mickey, Goofy of Buzz Lightyear kruipt, krijgt daarvoor een schamel brutoloon van 1.450 euro per maand.

Dat is nauwelijks meer dan het wettelijk vastgelegde minimumloon van 1.425,67 euro bruto. Bovendien moeten werknemers die in het park zelf verblijven daarvoor maandelijks ook nog eens 290 euro uit eigen zak betalen.
Terugvallende bezoekersaantallen

De sociale onvrede vormt een smet op het blazoen van het attractiepark, maar ook zakelijk is Disneyland Parijs bepaald geen uitblinker. Het is het enige themapark van The Walt Disney Company waar de opbrengsten en de bezoekersaantallen dalen. Dit jaar verwelkomde het park nog 14,9 miljoen gasten (tegenover 16 miljoen in 2012), goed voor 1,3 miljard euro inkomsten. Sinds 1992 heeft het pretpark al veertien keer verlies geleden.

Genoeg kopzorgen dus voor parkdirecteur Philippe Gas. Gelukkig wordt hij wel degelijk vergoed voor zijn taak. Zijn jaarsalaris bedraagt 688.746 euro. Daar bovenop incasseerde hij vorig jaar nog 699.596 euro via aandelen en opties.

http://www.vacature.com/blog/hoeveel-ka ... tent=top2#

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Wou het artikel wel ff delen, sta er niet helemaal achter! Ze mogen ook eens positief nieuws brengen over DLP vind ik!

Afbeelding
Afbeelding
idylles
Member
Member
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2013, 10:32

Weet niet goed wat ik er van moet denken. Als je je werk dan toch niet graag doet, neem dan ontslag. Ik ken ook iemand die in DLP werkt en ze zei dat iedereen vooraf al weet wat ze verdienen, dus achteraf moeten ze niet komen klagen, vind ik. En 290/maand om in een park te verblijven vind ik zelf wel normaal, of ben ik nu gek?

Ik denk dat de meesten die solliciteren meteen een sprookje verwachten en denken dat ze maar heel de dag in het park mogen ronddartelen en dromen.
Gebruikers-avatar
JohanD
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2013, 13:00

Denk dat er veel mensen gaan werken voor 1500 euro per maand! Zeker bij grote bedrijven, idd ben je er niet mee akoord kan je toch iets anders beter zoeken. Vind je niks beter is het maar een bewijs dat het normaal is dat loon.

En er werken zoveeel mensen , dus dat er soms mensen zijn die het niet meer zien zitten is ook beetje normaal. Dat is dan enkele op 15000.... In een bedrijf van 50 man is sfeer helemaal anders maar dat is niet alleen bij Disney zo hoor! En ja er wordt toch ook wat gedaan voor de werknemers!

En bazen verdienen in grote bedrijven veeel geld is ook zo in andere bedrijven.
Gebruikers-avatar
xotinkerbellxo
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2014, 01:41

Hi allemaal!

Een paar jaar terug kreeg ik ook de kriebels om daar te gaan werken en nu weer, mijn vraag is waar is het beste om te beginnen? solliciteren via hun website of kan je daar ook persoonlijk langsgaan en je CV afgeven? en wanneer zal er weer een rekruteringsdag in België zal zijn? heb die van December gemist zie ik :( En met wat voor een vragen kan ik terecht bij Nicole.korssen@disney.com ?

Groetjes
P-C

Gewoon mailen is t makkelijkste lijkt me!
Gebruikers-avatar
xotinkerbellxo
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2014, 01:41

P-C schreefCOLONGewoon mailen is t makkelijkste lijkt me!
Ok, Nicole kan dus je vragen beantwoorden ivm casting, audities en in het algemeen werken bij DLP? Bedankt voor je reactie.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar