Werken in DLP? Kijk even hier!

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2014, 15:36

PrinsesEnya schreefCOLON@MermaidLagoon, ik ben vorig jaar naar de audities geweest. Ik was er helaas na de eerste ronde uit, maar ik ben aan het overwegen om 18 mei toch nog een poging te wagen. Ik heb destijds ontzettend veel informatie kunnen vinden op het Europese DLP forum, magicforum.eu :)
Leuk! Misschien zie ik je daar dan. Thanks voor de tip!
Blog | Instagram

She had the soul of a gypsy, the heart of a hippie & the spirit of a fairy.
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164

Wie ga ik as zondag zien bij de auditie in Amsterdam? :)
Blog | Instagram

Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 21:54

Moi! ;D
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan, heb zo'n idee dat ik of heel hard ga falen of er erg in slaag :p
Ga het sowieso niet opgeven, xD
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164

PuppyLikesYou schreefCOLONMoi! ;D
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan, heb zo'n idee dat ik of heel hard ga falen of er erg in slaag :p
Ga het sowieso niet opgeven, xD
Aah leuk! Hoe laat ga jij erheen? Ik ga er maar gewoon blanco heen, dan zie ik het wel haha! Vind het stiekem toch wel heel spannend
Blog | Instagram

Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Veel succes alvast MermaidLagoon & PuppyLikesYou!!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164

Dragy schreefCOLONVeel succes alvast MermaidLagoon & PuppyLikesYou!!
Lief, dankjewel! :chesire:
Blog | Instagram

Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314

Dragy schreefCOLONVeel succes alvast MermaidLagoon & PuppyLikesYou!!
Dankje! <3

@MermaidLagoon: Ik ga er gewoon in comfy dans kleding heen, CV mee, en de rest komt daar wel ;-)
Ik wordt gebracht/gehaald met de auto dankzij mijn lieve vader.

Ik vindt het ook heel spannend! :thumbs: Heb er veel zin in!
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Dames, laat zeker eens weten hoe jullie de auditie mochten ervaren hé. Kan misschien praktisch zijn voor andere leden die met dezelfde plannen zitten! :)

Als je het gewoon ziet als een nieuwe uitdaging, en er zoveel plezier in beleefd als jullie, dan kan het gewoon niet stuk gaan!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164

Hoi allemaal!

Even een update over hoe de auditie gegaan is! Ik was er vanmorgen vrij vroeg (ongeveer drie kwartier van tevoren) en het viel me mee hoeveel mensen er buiten stonden te wachten, ik gok een stuk of 15. Toen we eenmaal binnen waren werd het wel een stuk drukker, maar toch niet zo druk als ik her en der op internet gelezen had. Tijdens de auditie was het vooral erg warm, de airco deed het slecht en de zon was erg fel (de dansstudio was omgeven door ramen). Ondanks de hitte was het verder vooral heel leuk en gezellig. Leuke mensen ontmoet en heerlijk om de Disney sfeer even te proeven!

Daarnaast heb ik goed nieuws: ik ben namelijk tot de laatste ronde gekomen en wacht nu op een contract als (fur) character only! Ik las op internet dat er ook mensen meteen een contract aangeboden kregen, dat was bij ons niet. Hij zei dat hij sowieso iedereen eerst in het systeem moest zetten om te kijken of hij een vacature passend bij jouw lengte, skills etc. kan vinden. Mocht je binnen zes maanden geen contract krijgen, dan moet je opnieuw auditie doen. Hij verzekerde ons ervan dat hij erg zijn best ging doen omdat hij ons heel graag wilde hebben, dus fingers crossed! Ik ben in ieder geval al heel erg blij (en verrast!) dat ik er doorheen gekomen ben.
Blog | Instagram

RoseRaven
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2014, 22:10

MermaidLagoon schreefCOLONHoi allemaal!

Even een update over hoe de auditie gegaan is! Ik was er vanmorgen vrij vroeg (ongeveer drie kwartier van tevoren) en het viel me mee hoeveel mensen er buiten stonden te wachten, ik gok een stuk of 15. Toen we eenmaal binnen waren werd het wel een stuk drukker, maar toch niet zo druk als ik her en der op internet gelezen had. Tijdens de auditie was het vooral erg warm, de airco deed het slecht en de zon was erg fel (de dansstudio was omgeven door ramen). Ondanks de hitte was het verder vooral heel leuk en gezellig. Leuke mensen ontmoet en heerlijk om de Disney sfeer even te proeven!

Daarnaast heb ik goed nieuws: ik ben namelijk tot de laatste ronde gekomen en wacht nu op een contract als (fur) character only! Ik las op internet dat er ook mensen meteen een contract aangeboden kregen, dat was bij ons niet. Hij zei dat hij sowieso iedereen eerst in het systeem moest zetten om te kijken of hij een vacature passend bij jouw lengte, skills etc. kan vinden. Mocht je binnen zes maanden geen contract krijgen, dan moet je opnieuw auditie doen. Hij verzekerde ons ervan dat hij erg zijn best ging doen omdat hij ons heel graag wilde hebben, dus fingers crossed! Ik ben in ieder geval al heel erg blij (en verrast!) dat ik er doorheen gekomen ben.
Wow wat fantastisch MermaidLagoon! Nu maar hopen dat je in deze 6 maanden bericht krijgt, ik duim voor je! Kun je misschien ook vertellen hoeveel mensen er ongeveer doorgingen van de aanwezigen? Zijn er ook face characters geselecteerd?

Ik was bij deze auditie helaas niet aanwezig (iets met ziek zijn en laatste loodjes voor afronding opleiding) De laatste keer dat ik auditie deed was in oktober vorig jaar, waar ik helaas al de 1ste ronde eruit lag. Ik wil best weer een poging wagen, ik heb alleen zo'n vermoeden dat de Nederlandse audities pas weer in oktober worden gehouden.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Hopelijk krijg je snel goed nieuws!!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164

RoseRaven schreefCOLON
MermaidLagoon schreefCOLONHoi allemaal!

Wow wat fantastisch MermaidLagoon! Nu maar hopen dat je in deze 6 maanden bericht krijgt, ik duim voor je! Kun je misschien ook vertellen hoeveel mensen er ongeveer doorgingen van de aanwezigen? Zijn er ook face characters geselecteerd?

Ik was bij deze auditie helaas niet aanwezig (iets met ziek zijn en laatste loodjes voor afronding opleiding) De laatste keer dat ik auditie deed was in oktober vorig jaar, waar ik helaas al de 1ste ronde eruit lag. Ik wil best weer een poging wagen, ik heb alleen zo'n vermoeden dat de Nederlandse audities pas weer in oktober worden gehouden.
Dankjewel! :) Er waren denk ik rond de 150- 170 mensen (wat mij dus heel erg meeviel). Uiteindelijk zijn er ongeveer 15 mensen geselecteerd voor danser/face character, waarvan er op het laatste moment nog drie zijn weggestuurd: eentje omdat ze een tattoo op haar been had en twee omdat ze bij de fitting toch niet helemaal pasten in het plaatje. Mijn groepje bestond uit 10 mensen geloof ik, waarvan twee jongens van (letterlijk) 2 meter (hoi Goofy!), drie relatief kleine meisjes (waaronder ik) en een paar meiden en een jongen die daar tussenin zaten.

Voor mensen (zoals ik) die bang zijn dat tattoos je in de weg zullen staan: dit hoeft NIET het geval te zijn! Het meisje dat uiteindelijk weggestuurd werd zou Sneeuwwitje worden (ze was ook echt de belichaming van Sneeuwwitje) en daarom wilden ze het risico niet nemen dat de tattoo zichtbaar was. Als je echter meer een animatie persoon bent word je een fur character en wordt er niet eens naar je tattoos gevraagd. Een jongen die bij character only zat had allebei zijn armen vol, dat was geen enkel probleem! Als je droom echter is om face character te worden en je hebt waar dan ook een tattoo, dan zul je niet aangenomen worden.
Blog | Instagram

Gebruikers-avatar
Dorien.x
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2013, 15:33

Wauw leuk! Zou je even kunnen vertellen hoe de dag zo in elkaar zat? Misschien waag ik dan ook ooit wel eens mijn kans ;)
RoseRaven
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2014, 22:10

Thanks MermaidLagoon voor het uitgebreide verslag! 150-170 mensen is inderdaad niet zoveel mensen als de audities die ik heb bijgewoond, die waren meestal bezocht boven de 200 man. Het verhaal van de tattoo's was me al bekend, ik heb er zelf geen enkele. Het is inderdaad jammer als je als face character geschikt bent en dan vervolgens een zichtbare tattoo op je lichaam hebt staan, hierdoor je droombaan aan je neus voorbij gaat.

Ik vindt het nog steeds erg knap van je dat je van de ongeveer 15 uit 170 mensen uitgekozen bent! Ik blijf altijd hoop houden dat ik ooit een keer geselecteerd wordt, maar ja dan moet je wel HEEL VEEL geluk heb. Veel mensen zeggen wel tegen mij ''Maar jij hebt echt een leuke / geschikte prinsessen kop ervoor! En je hebt entertainment ervaring!'' Tja, er komt veel meer bij zo'n auditie kijken...
Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314

Hoi hoi! Nou dan zal ik mijn mini verslagje ook vertellen! Het kan heel handig zijn voor de volgende keer ;-)

Het was mijn eerste auditie en ik was er ruim een uur van te voren, de drukte viel erg mee, idd zo 150/200 man MAX.
Het werd steeds drukker en uiteindelijk mochten we naar boven!
Het ging als volgt:
- Eerst werd je opgemeten, (ik was 162cm, 1cm kleiner dan op mijn IDkaart).
- Daarna kreeg je je nummer (ik had 555, lekker makkelijk! xD) een een klein formulier waarop je dingen moest invullen.
- Daarna vertelde ze wat je kan verwachten van de auditie, hoe het te werk zal gaan, en lieten ze een power point zien die echt perfect alles uitlegde over het werken bij disney! Wat je opties waren, je salaris, je uren, je kortingen, echt alles!

Toen begonnen we met de auditie,
Ronde 1 was "Imagination gebruiken" Dus groots en orgineel denken!
Je moest in stapjes van 8 steeds iets na doen,
Cowboy, Piraat, Dwerg, Villain, Princess en dan als laatje jezelf.
Paar keer oefenen, dan in groepjes van 10 de eleminatie ronde.
Als je nummer NIET genoemd werd was je door!

De eerste ronde had ik met succes geslaagd, zo blij! De helft viel al af bij de eerste ronde.

De tweede ronde was het dansen, ze zeiden dat, ookal was je geen danser, maar had je wel de looks, het geen probleem was en ze je wss wel kunnen gebruiken voor face. Dus, met andere woorden; maak je niet druk, heb fun, and keep smiling because it's Disney! :thumbs:

Het dansen werd zo'n 5 keer geoefend en toen weer in groepjes van 10 de eleminatie ronde.
Het dansje was de piraten dans uit de parade, hij was voor iemand die onervaren is met dansen, best lastig/snel.
Veel mensen ging het goed af, echter als je al snel een foutje maakte kon je het vergeten.. xD
Ik was daar een van, ik heb 0 dans ervaring en hoe hard ik mn best ook deed ik kreeg niet alles volledig onder de knie!

Heel erg jammer... toen maar naar beneden gegaan, ik moest nog 1,5uur wachten tot ik opgehaald werd, dus ik heb idd dat gesprek over de snowwhite helemaal meegekregen, en van de rest, wat best wel handig is voor de volgende keer ;-)

Ik baal ontzettend! Want ik kreeg wel de indruk dat ze af en toe mijn richting opkeken, want ik kreeg van veel mensen reacties dat ik erg op Elsa en Alice leek, dus wie weet! De volgende auditie ga ik echt weer bij wonen! ;-)

Voor nu blijf ik lekker oefenen, en ga ik kijken of ik op jazzballet kan, is goed voor t lichaam en het zal me zeker helpen om ook de 2de ronde te halen!
Zelf heb ik en hele kleine tattoo in mijn nek, en 2 vlinders op mijn buik, ik denk niet dat dat een probleem zal gaan worden, dat zie ik dan ;-)

Super gaaf dat jij wel door bent gekomen mermaidlagoon! Gefeliciteerd!! :thumbs: :thumbs:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar