Finding Nemo & Finding Dory

Alles over de Pixar films.
BUTTON_POST_REPLY
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Andrew Stanton regisseert Finding Nemo 2

Na zijn serieuze flop "John Carter", zou Andrew Stanton nu terugkeren naar zijn animatie roots, en een vervolg breien aan Finding Nemo. Die hij in 2003 samen met Lee Unkrich heeft geregisseerd .

Afbeelding

Victoria Strouse schrijft het script, en Lindsey Collins is gekozen als producer. De film wordt verwacht voor 2016.

Pixar die ooit bekend stond voor de ene originele film na de andere, slaat blijkbaar terug de veilige weg in. De Toy Story vervolgen zouden enkel maar uitzonderingen zijn, maar ondertussen is er al Cars 2 (die een pure commerciële zet was, zelfs de animators vonden het geen leuke film om aan te werken), en nu hebben we ook het vervolg op Monsters & Co die bijna verschijnt.

Nemo wordt als één van Pixars juweeltjes beschouwd, hij won zelfs de Oscar voor beste Animatiefilm, en zorgde voor een echte boost voor het bedrijf en het animatiegenre in zijn geheel.

De echte reden zullen we misschien niet te horen krijgen, maar hopelijk krijgen ze het niet in hun hoofd om voor een vervolg van Wall-E en Up te zorgen.

Bron: The Hollywood Reporter
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Heb er zo mijn twijfels over: aan de ene kant vind ik het leuk om te horen, want Finding Nemo was zoooooo'n toffe film, maar aan de andere kant denk ik niet dat het zal kunnen tippen aan de eerste film. Ben benieuwd!!
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Andrew Stanton: 'Didn't you all learn from Chicken Little? Everyone calm down. Don't believe everything you read. Nothing to see here now. #skyisnotfalling'.
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596

Het gerucht blijft de kop op steken, want nu zou, volgens de Hollywood Reporter, Ellen DeGeneres in overleg zijn met Disney om haar rol als Dory te vertolken in het geplande Finding Nemo vervolg.

Door de jaren heen, heeft DeGeneres nooit gezwegen over haar verlangen om mee te kunnen werken aan een Nemo vervolg, zelfs in haar populaire talkshow heeft ze het een paar keer vernoemd.

Afbeelding
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Laat maar komen!!!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gaston
Member
Member
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 21:44

Disney gaat een vervolg maken op de animatiefilm Finding Nemo. Ellen DeGeneres zal de stem inspreken van Dory, de hoofdrolspeler in het nieuwe deel. Dat hebben Disney en Pixar Animation dinsdag bekend gemaakt.

Het nieuwe deel, Finding Dory, vertelt het verhaal van de verstrooide vis Dory, die in het eerste deel hielp bij de zoektocht naar Nemo. De film speelt zich ongeveer een jaar af na het vorige deel, en laat het verhaal van Dory zien die verder gaat met haar eigen zoektocht.

"Ik heb zo lang gewacht op dit moment, het script is geweldig. De nieuwe film heeft alles waar iedereen dol op was in deel één, maar dit keer veel meer Dory", aldus DeGeneres.

In de nieuwe film spelen Nemo en zijn vader ook weer een rol, hoe groot hun verhaal in de film is is nog niet bekend.

Het eerste deel van de populaire Pixar film kwam uit in 2003 en bracht wereldwijd meer dan 700 miljoen euro op. Finding Nemo werd genomineerd voor twaalf Oscars, waarvan er zeven werden gewonnen
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Whahaha, supergrappig... 'Finding Dory'
Ze weet zelf niet eens waar ze is... :yes: :lol: 8-)

Ik heb ooit zo'n Dory-vis gevolgd in een aquarium... ze zijn zooooooo goed bekeken....
Die visjes zijn echt de weg kwijt...

Ben heeeeeel benieuwd.... :thumbs:
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596

Edit Dragy: Heb de twee topics samengevoegd.

Ik dacht eerst aan een late 1 april-grap, maar volgens verschillende bronnen is dit echt officieel! De film zou overigens gepland zijn voor 25 november 2015.
Gebruikers-avatar
lady
Member
Member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2009, 20:41

Super leuk, ik was al een fan van Dory in de eerste film :thumbs:
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

dit lijkt me superleuk!!
vond Dory een erg leuk personage :thumbs:
dus ben benieuwd

is er al meer bekend ondertussen?
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Gebruikers-avatar
Killron
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2013, 10:00

Ben bang dat die nooit kan tippen aan het origineel. Finding Nemo is mijn favoriete Pixar film.

Ik vind het wel jammer dat Pixar nu steeds vaker teruggrijpt naar oude kassuccessen. Cars 3 en The Incredibles 2 zijn ook al aangekondigd.
Gebruikers-avatar
lodyvink
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2012, 12:17

Maar in het eerste deel van the Incredibles zat zn gigantisch open einde.. het verbaasd me dat het nog zo lang heeft geduurd! ! En stiekem wacht ik er al een tijdje op haha vond deel 1 geweldig:D

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Andrew Stanton kreeg de opdracht om de sequel van Finding Nemo in goede banen te leiden. Sinds kort krijgt hij de hulp van de veteraan Pixeriaan Angus MacLane (die Toy Story of Terror in elkaar flanste), die als co-director werd aangesteld.

Bron: Slashfilm
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
Eftelier
Member
Member
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 17:15

Ik hoor vaak van mensen dat ze deel 2 niet goed gaan vinden terwijl ze de film nog niet eens bekijken hebben.
ik vind vervolgdelen altijd leuk, omdat ik dan mijn helden in een nieuw verhaal zie, oke ja soms veranderen ze wat van personaliteit maar vaak is dit omdat ze jonger/ouder zijn...

Dus ik zeg YES PLEASE!
~1000ste lid van caféMickey~
"Do you find me enchanting or do I posess real beauty?": the evil queen
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596

Idris Elba (die ook al Shere Khan vertolkt in de opkomende Jungle Book Live action film) en Dominic West zijn aan de cast van Finding Dory toegevoegd. Zij vervoegen Ellen DeGeneres, Albert Brooks, Vicki Lewis, en William Dafoe, die hun rol van Dory, Marlin, Deb en Gill terug opnemen.

Afbeelding

Eerder werden al de rol van Eugene Levy en Diane Keaton bekendgemaakt, die Dory's ouders zullen vertolken. Alsook die van Ty Burell en Kaitlin Olson die respectievelijk Bailey (een Beluga walvis) en een orka (die toevallig Dory's geadopteerde zus is) zullen spelen.

Het is echter nog niet geweten als Nemo ook in de film zal verschijnen. Dat is nog afwachten tot 17 juni 2016, de dag dat Finding Nemo in de cinema te zien zal zijn!

Bron: Rotoscopers
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar