The Cinemaa Classics!

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Mijn review komt in de loop van volgende week!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Review wordt uitgesteld tot aan de grote vakantie, omwille van tijdsgebrek door school , k'hoop dat niemand mij het kwalijk neemt..
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

billy1995 schreefCOLONReview wordt uitgesteld tot aan de grote vakantie, omwille van tijdsgebrek door school , k'hoop dat niemand mij het kwalijk neemt..
Tuurlijk niet ;)

Ik probeer deze vakantie nog die van Hercules te plaatsen ;S
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Afbeelding

Zo, omwille van het verlengde weekend heb ik toch tijd weten vinden voor een reviewtje.. Vanavond of straks zal ik hem posten
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Brave

Spoiler
De jonge prinses Merida wordt streng opgeleid door haar perfectionistische en bazige moeder, tot een volwaardige prinses en dus weldra uitgehuwelijkt wordt , tot haar grote ergernis, want zij wilt haar levenslot zelf bepalen. Wanneer ze ongewild chaos in het koninkrijk , en daarmee ook de woede van haar moeder veroorzaakt, is het aan haar om alles weer recht te zetten, en de verbroken band met haar moeder weer herstellen..

Originaliteit /verhaal
Disney in samenwerking met Pixar heeft voor een totaal andere opzet gekozen qua sprookje. Geen prins op het witte paard, die te hulp schiet, geen perfecte prinses, geen al te musicalachtige liedjes….. Nee, ze hebben dit keer voor een feministisch personage gekozen,genaamd Merida, die zelf de redster in nood is , nadat zij onbedoeld het koninkrijk in rep en roer heeft gezet, en daarmee de woede van de clans en haar moeder op de hals heeft. Dit keer draait het ook niet om “ware liefde”, maar om de band tussen Merida en haar moeder te herstellen, die door hun beide principes en koppig gedrag verbroken is. Ook zit er in deze film niet echt een villain in. Toegegeven, er is weliswaar Mordu, maar die is lang geleden in een beer veranderd door dezelfde fouten die Merida maakten. Als je goed erover nadenkt, hebben ze veel gemeen. Beiden willen hun levenslot veranderen, beiden zijn egoïstisch, en impulsief, waardoor ze niet nadenken over de consequenties die er aan hangen voor hun koninkrijk. Maar in tegenstelling tot Mordu, veranderde Merida naarmate de film vorderde , langzaam van een impulsieve en koppige jongedame, naar een dappere en volwassen jonge vrouw, die verantwoordelijkheid opneemt voor haar daden. Maar soit, om af te ronden : super verhaallijn, alleen werd het een beetje Brother Bear achtig nadat de moeder in een beer veranderde, Disney heeft het weer eens voor elkaar gekregen om met een originele en spannende film af te komen, die naar mijn mening zeker niet moet onderdoen voor films, zoals Rapunzel en Frozen, heel mooie landschappen en cultuur ook en hoop dat Disney/Pixar in de toekomst weer met zo een film gaat produceren…
Een dikke 9/10 voor mij.
.
Sfeer
Ook hier niets dan lof. Van spanning tot emotioneel , met als hoogtepunt, als Merida in tranen uitbarst en berouwt toont aan haar moeder, op het einde, zo aangrijpend blijft het voor mij echt iedere keer, maar ook wanneer kleine Merida door een donderslag bij haar moeder kruipt, het heeft altijd iets dat mij toch ontroerd. Verder leuke achtergrondmuziek/liedjes , die niet misstaan bij een gezellig kampeertrip voor het kampvuur, alleen gezellig samen zijn. Ik heb me dan ook geen moment verveeld , en de film krijgt hier een dikke 10/10

Personages totaal 7/10

Merida : Het doet mij deugd dat men eindelijk afgestapt is van de perfecte prinses-type, en die op het einde in de armen van haar droomprins weggaat naar hun kasteel en daar lang en gelukkig leven. Nu is men voor een feministisch en normaal personage die ook haar fouten heeft. Zij is koppig, impulsief, geeft een ander de schuld van haar fouten , maar ook egoïstisch, daar zij geen rekening houdt met de gevoelens van haar moeder, of wanneer ze langzaam aan begon te transformeren in een beer, toen ze maar bleef doordramen of ze van gedachten veranderd was. Maar zoals eerder gezegd, langzaam , en zeker nadat haar moeder een beer werd (en dus verplicht werd om met haar moeder leren to communiceren) , veranderde ze naar een dappere, verantwoordelijke meid, die nu berouw en spijt toont van haar daden. Geslaagd personage , en krijgt van mij een 9/10

Koningin Elinor : Zij is zoals een moeder in het echt ook kan zijn. Koppig, tot vervelens tot zagen, bazig, perfectionistisch en diplomatiek in tegenstelling tot haar man. Zij wilt van jongs af aan dat Merida een perfecte prinses wordt, en laat dat aan haar duidelijk merken, en dat zorgt voor spanningen gezien Merida juist vrij en zonder zorgen wil leven. En dat allemaal, samen met een gebrek aan communicatie tussen hun beiden, is de band er alleen maar op achteruit gegaan, aangezien geen van beiden bereid is naar de ander te luisteren. Maar, toch is ze de slechtste niet. Ze bedoelt het goed, en wilt Merida alleen een kwalitatieve levenstijl garanderen, aangezien zij vroeger zelf weinig had. Alleen duurde het pas tot nadat zij een beer werd, voordat ze de jagersinstinct en zelfstandigheid van Merida inzag, en zeker nadat Merida bij de Lords haar fouten toegaf, besefte ze dat haar dochter veel had geleerd de voorbije dagen.. Realistisch personage, heel goed geslaag, en daarom ook een 9/10

Koning Fergus : Zo vader, zo dochter. Allebei impulsief, ietwat kort lontje, maar allebei een goed hart..Daarom dat Merida het veel beter kan vinden met haar vader, die er eigenlijk niet op zit te wachten om zijn dochter uit te huwelijken. Voor mij is hij in ieder geval, een van de meeste geslaagde Disney-ouders.. Met de man is het altijd hilariteit, die het koningschap in tegenstelling tot zijn vrouw , niet echt serieus neemt, en altijd wel te vinden is voor een vechtpartijtje. Of als hij Merida zit te imiteren bij een gesprek met Elinor, zijn blik op het einde , vind ik goud waard. Van mij een dikke 10/10

De lords : Goh, hier valt niet veel aan te merken, aangezien ze toch wel hetzelfde karakter, de ene feller als de ander..Ze zijn wild, stoer ,opvliegend , hebben een kort lontje (om het minst dat hun niet aanstaat is het ineens oorlog), en scheppen ook heel graag over hun verhalen die zij beleefd hebben op bij anderen, maar ook ouderwets aangezien ze per se hun zonen willen pushen om met de prinses de trouwen,en noch met hun , noch met haar, rekening te houden hun gevoelens en verlangens. Ik vind ze persoonlijk nogal overdreven en aanstellerig, vooral vanwege hun opvliegende karakter, dat op den duur vervelend wordt. Van mij maar een 6/10

Heks : Ik hoor veel mensen zeggen dat zij de slechterik van deze film is, maar dat is absoluut niet zo, integendeel, het is gewoon een oud vrouwtje, die hooguit wat excentriek is, en er met haar gedachten niet bij is. Een typische heks met de bezem en de kraai, naar mijn mening, die er overigens niet echt goed in is haar “geheim” te bewaren, daar zij ze het zelf bijna verklapt heeft, en de bezem gewoon in zijn eentje liet borstelen, komaan, dat moet toch opvallen. Een belangrijke personage, want zij bepaalt eigenlijk door de betoveringen hoe het verdere levenslot van de prins en Merida gaat zijn, of het nu goed of kwaad is. Sympathiek mensje, en krijgt van mij een 8/10

Maudie : Het is de taak van deze ietwat bazige en vlug angstige dienstmeid om de drieling onder controle te houden met hun kwajongensstreken , al verloopt dat helemaal niet van een leien dakje. Ik betwijfel of ze haar werk wel goed doet, aangezien om het minste schrik lijkt te hebben , en dan het hele kasteel gaat lopen gieren. Voor mij was deze personage dan ook niet echt nodig geweest, en daarom maar een 4/10
De huwelijkskandidaten : Eigenlijk zo vader, zo zoon, vlug opgejaagd, met uitzondering van de zoon van McGuffin , die er de hele tijd rustig zit te blijven. Van mij waren ze overbodig, maar ja, dan was er ook geen verhaallijn, dus ik hou het hierbij. 3/10

De drieling : Precies de drieling uit de Donald Duck avonturen, geniepig, slim, vol met streken… Kleine deugnieten zijn het, die er telkens goed hun bedachte plan met succes uitvoeren, zoals de mannen naar de top van het kasteel te lokken om Merida te helpen. Maar ze hebben ook een goed hartje, ze geven om hun grote zus , maar ook om hun moeder, zoals te zien is aan het einde, als zij maar niet terug in een mens veranderd. Hilarisch, maar ook schattige drieling, die zich zelden in de problemen wist te werken, hoewel , op het einde als zij stiekem meevaren met een van de andere lords, tot grote woede van hun vader, staat hun een serieuze straf te wachten.. Van mij een dikke 10/10

Oordeel/Conclusie :
Wie van een spannende film met culturele elementen houdt, zal zich niet vervelen. Volg de mysterieuze dwaallichtjes en zie hoe Merida’s lot verandert…
26/30
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Volgende review staat gepland voor eind mei, rond het Hemelvaartweekend.. En dit keer zal het naast een film, maar ook een boek review zijn! :D Komende dagen hier meerover..
Laatst gewijzigd door 1 op billy1995, in totaal 3 keer gewijzigd.
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Heey iedereen,

Door wat moeilijkheden (en een writers block) zal het helaas niet lukken om snel een Hercules review te plaatsen.

Maar niet getreurd ;)
Ik ben van plan (door deze moeilijkheden) mijn review extra uitgebreid te doen.
Door........
Tja, dat ga ik niet zeggen, anders is de verrassing eraf ;D
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Tamtamtam :

Mijn review zal nu zijn met "the one that started it all" !! Een beroemde klassieker, en de boek review heeft daar ook iets mee te maken :D
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Hallo iedereen!

Sorry voor het lange niet reageren of zelfs het plaatsen van Reviews.

Dit komt onder andere door het feit dat mijn laptop is gestolen op vakantie, ik mijn mondeling CKV (mijn examen) deze week heb, een dikke onvoldoende voor Duits terug heb (die taal is als Chinees voor mij) en ik ben de laatste tijd onder andere erg druk met studiekeuzes en ook welk beroep ik later zou kunnen doen.

Natuurlijk kun je zeggen, maar Maria, dat is nog geen goede reden waarom je geen review hebt geplaatst!
Nou, sorry als je er zo over denkt, ik heb geen magische krachten zoals de goede feeën uit Sleeping Beauty of elk magisch wezen uit welke film dan ook.

Qua studiekeuze sta ik nu trouwens op een level dat ik werkelijk geen flauw benul heb wat ik in godsnaam moet doen.

Voor de rest, mijn Hercules staat in mijn agenda (letterlijk) en ik ga proberen om binnen 2 weken het erop te krijgen. Sorry voor het lange wachten, moet gewoon erg hard werken op het moment om mijn punten lekker hoog te houden ;)
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Ach, wat vervelend voor je :( Neem gerust je tijd maar, ik zet binnenkort ook mijn review van Sneeuwwitje hierop.
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Heey iedereen!

Deze blog heet nog steeds "The Cinemaa Classics!" En Cinemaa betekende in het begin dat ik een review zou geven van een Disney film en ook een linkje zou geven om de Disney film waar ik een review over heb gedaan met de mensen te delen die die niet thuis hebben en even het geld niet kwijt kunnen om het uit te geven aan de DVD of niet illegaal te downloaden. Of Netflix of allemaal die dingen.
Door de regels op Cafe Mickey, moest ik uiteindelijk stoppen met de linkjes die niet te maken hebben met Youtube omdat het illegaal zou zijn. Streamen mag niet op het forum dus ik doe het niet. Ook voor jullie internetveiligheid van virussen en kans op Hackers.

Maar ik had het gevoel dat ik toch nog filmpjes wilde delen met jullie. Het is en blijft een bioscoop dus deel ik het maar. (Kalm maar geen megashare, putlocker of videoweed)

En ook al is het laatste woord "Classics" wilde ik toch deze post doen om toch nog iets te doen met mijn Disney-liefhebbende kant.

Dit wordt geen review, nee ik ga vandaag onder andere een beetje rustig aan doen en jullie onder anderen een beetje informatie geven van onder anderen de Pixar Theory.

Wat is de Pixar Theory?

Dit is dat elke Pixar film gemaakt in een Chronologische tijdlijn loopt. Brave is de eerste en laatste film in deze tijdlijn. Waarom? Dat zie je in het filmpje.
Het is een erg goede theorie en ik vond dat jullie het ook eens zouden moeten horen.

Ik geef de link naar het filmpje waar het wordt uitgelegd en ook de pagina waar het tot in de detail wordt uitgelegd waarom de bedenker van de theorie, Jon Negroni, dit denkt.



http://jonnegroni.com/2013/07/11/the-pixar-theory/

Natuurlijk iedereen kent het, Disney parodies.
Je hebt mega grappige en je hebt gewoon de mislukte versies van je favoriete disney karakter.

Dus ik heb er een paar gepakt van Todrick Hall, een kandidaat die niet won bij X-factor en sindsdien een eigen Youtube-kanaal heeft en daarop onder andere Disney parodies maakt.
Ze zijn erg professioneel en ik kijk er soms wel 10 per dag. x)

"Cinderdella"
Cinderella heeft een dikke draai gekregen. Niet alleen is ons hoofdkarakter veranderd, maar de liedjes. Meid! Ik bedoel, jongen wat een lekkere draai. :)



"Disney Dudez"
Wat gebeurd er met de Disney prinsen als hun prinsessen het uitmaken? Nou het resultaat: Een Boyband!
Voor elke tienermeid, A dream comes truee x)



Swoozie:

Wat gebeurd er als je werkt bij Disneyland? Swoozie heeft een tijdje gewerkt bij Disneyland en heeft heel wat erover te vertellen.

"Confessions of a Disney Employee"
Natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar hoe zit dat nou werken bij Disneyland? Nou Swoozie heeft daar een heel avontuur meegemaakt en is aardig genoeg geweest het met ons te delen.


"Diary of a Disney Employee"
Natuurlijk ken je iemand die je verveelt zonder dat diegene het zo bedoelt. Alleen dit keer, Disney style.
Lipssss Lipssss, who wants do draw Quasimodo's lipsssss?! XD (kijk eerst dan weet je wat ik bedoel)



Natuurlijk zijn dit niet alle filmpjes die ze ooit hebben gemaakt, maar ik vind het goed genoeg voor 1 post.

Wil je vaker van dit soort filmpjes of zullen we het gewoon houden op een tussenstop om weer terug te gaan naar de reviews?

Grtz.

Maria

Edit Dragy: filmpjes zichtbaar gemaakt
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Afbeelding

En eindelijk na lang wachten weer een review,
Omdat ik vandaag ziek thuis was door erge duizeligheid had ik eens voor mezelf besloten om mijn beloofde Review te schrijven en te posten.

Hercules gaat over de Griekse Mythologie, de mythe van Hercules. En natuurlijk zoals elk sprookje of verhaal dat Disney heeft gedaan zijn ook hier adaptaties gedaan.

Griekse Mythologie is bij pubers en tieners ineens weer erg in door het grote succes van de "Percy Jackson" boeken. Maar persoonlijk houd ik meer van de werkelijke mythes zoals die van Odysseus en de Cycloop of het verhaal van Medusa en de Minotaurus.

Volgens velen was dit het begin van het einde voor Disney. De film had niet geweldige animaties, het had helemaal geen logica en de muziek paste niet in het algemene verhaal om eens mee te beginnen.
Maar waarom zijn er dan nog mensen die deze film goed vinden? Waarom zijn er dan nog mensen die even alle puzzelstukjes bij elkaar leggen en zien dat er toch nog enig logica te vinden is na een tijd denken.

De animatie is inderdaad niet geweldig, maar ik hou van deze film. Dus ik geef niet zomaar op, dus wat blijkt. Deze tekenstijl is niet zomaar een, no no. Het is gebasseerd op Gerald Scarfe, iets wat eigenlijk niet echt past in de Disney stijl als je het met alle andere Disney films vergelijkt.

Afbeelding

En dat die kinnen van Hercules en van Hades zo zijn zie je onder andere terug in de stijl.
Dus boem! Done!

Logica, was er logica? Nou ten eerste, sinds wanneer is er werkelijk logica in een Griekse Mythe? Is er logica dat er cyclopen rondlopen in Odysseus? Of dat er werkelijk goden wonen op een berg? Of dat er een vrouw is met slangen als haar? Nee natuurlijk niet, maar als er al geen logica in de mythe is, waarom dan zo boos zijn om het feit dat het is in een Disney film?

Over de muziek, Gospel past bij het thema van de film: Goden!
Ik heb bij Muziek gehad dat dit soort muziek werd gezongen in kerken en nog steeds, goddelijkheid is een van de grotere thema's in de Gospel muziek. Natuurlijk de eerste 2 keer dat je Hercules ziet verwacht je over het algemeen niet dat je ineens Gospel muziek hoort. Maar als je erover nadenkt is het over het algemeen wel goed doordacht ;)

Ik denk een van de problemen die er is met de film is het feit dat je meer van de slechterik geniet dan van de held. Waardoor komt dat?
De slechterik Hades is leuker om naar de kijken, hij heeft meer grappen in huis, hij houdt zich zelfs beter aan afspraken dan Hercules!
De film gaat over wat een held nou eigenlijk is en doet, maar doet hij net zoals Hercules een afspraak breken?
Natuurlijk kan het zijn dat ik iets teveel in ga op het feit dat Hades gewoon veel leuker is dan Hercules.

Hercules is een film die ik heb ontdekt via Youtube. (not kidding) Toen ik ongv. 9 was zocht ik op Youtube naar leuke muziek en op gegeven moment kwam ik bij de Nederlandse versie van "Zero To Hero" en luisterde ik het en ik was helemaal blown away. Ik vond het ge-wel-dig.

Is mijn mening over Hercules veranderd door de jaren heen?
Ja, met het ouder worden zijn de meeste meningen over bijna elke film die ik heb gezien veranderd. Hercules is daar een van.

Hercules is een erg leuke film om te kijken, als kind en als volwassene.
Ja, inderdaad, soms is het over de top met Hercules drankjes en slippers en weet ik veel hoe veel meer dingen met zijn merk naam.
Maar het blijft voor kinderen leuk om te kijken. Je kunt lachen maar je voelt je ook stom als Hercules wordt ontvoerd door de helpers van Hades en als hij zoveel pech heeft.

Als volwassene kun je zelf lekker allemaal Griekse kunststukken terug vinden, of scenes uit oude films. Not kidding.
En de Griekse kunst in de animatie zelf.

Hercules is een vrij goede film met zijn eigen fouten.

Geniet van de film :)

(Vergeet niet, dit is mijn mening, iedereen kan een eigen mening over deze film hebben!)
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Afbeelding
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Oh leuk , ga je Up als volgende doen :D Mijn review is ook bijna klaar , alleen de personages nog individueel beoordelen.. Dit zal waarschijnlijk wel mijn (voorlopig ) laatste review voor de vakantie zijn, want de maand juni is heel druk voor mij, ik denk niet dat ik tijd kan steken in een nieuwe review dan.
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

billy1995 schreefCOLONOh leuk , ga je Up als volgende doen :D Mijn review is ook bijna klaar , alleen de personages nog individueel beoordelen.. Dit zal waarschijnlijk wel mijn (voorlopig ) laatste review voor de vakantie zijn, want de maand juni is heel druk voor mij, ik denk niet dat ik tijd kan steken in een nieuwe review dan.


Auwch, het is goed Billy ;) school komt eerst dan de reviews
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar