Disneyland Californië FAQ

Alle algemene informatie over het DL Resort
Gebruikers-avatar
Disneykim
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009, 20:51

Hallo,

Ik heb even een vraagje misschien dat jullie kunnen helpen. Wij willen volgende voorjaar ergens naar West Amerika (fox reizen). Nu kun je deze reis van te voren verlengen, we zouden dan verblijven in Long Beach (LA), Queens Mary Hotel (dat is een boot).

Google Maps (https://maps.google.nl/maps?psj=1&bav=o ... MEBEPwSMAs) geeft aan dat dit 27.1 mijl is van Disneyland Anaheim (zou je ongeveer 31 min over doen). Maar is dit ook echt zo omdat het naar mijn idee vaak druk is rond die steden.

Weet iemand wat de beste optie is om er heen te komen? Is openbaar vervoer te doen? Of toch auto huren en hoe werkt dat dan weer allemaal (omdat dit maar voor 1 dagje is).

Deze vragen omdat we nog nooit in Amerika zijn geweest en niet zo goed weten wat de opties zijn.

We gaan dan gewoon 1 dagje. Neem aan dat het wel druk is maar dat is dan maar zo :). Weet iemand of je soms nog ergens anders, dan gewoon aan de kassa, tickets kunt kopen tegen een betere prijs?

Alvast bedankt voor de info!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disneykim schreefCOLONHallo,

Ik heb even een vraagje misschien dat jullie kunnen helpen. Wij willen volgende voorjaar ergens naar West Amerika (fox reizen). Nu kun je deze reis van te voren verlengen, we zouden dan verblijven in Long Beach (LA), Queens Mary Hotel (dat is een boot).

Google Maps (https://maps.google.nl/maps?psj=1&bav=o ... MEBEPwSMAs) geeft aan dat dit 27.1 mijl is van Disneyland Anaheim (zou je ongeveer 31 min over doen). Maar is dit ook echt zo omdat het naar mijn idee vaak druk is rond die steden.

Weet iemand wat de beste optie is om er heen te komen? Is openbaar vervoer te doen? Of toch auto huren en hoe werkt dat dan weer allemaal (omdat dit maar voor 1 dagje is).

Deze vragen omdat we nog nooit in Amerika zijn geweest en niet zo goed weten wat de opties zijn.

We gaan dan gewoon 1 dagje. Neem aan dat het wel druk is maar dat is dan maar zo :). Weet iemand of je soms nog ergens anders, dan gewoon aan de kassa, tickets kunt kopen tegen een betere prijs?

Alvast bedankt voor de info!
even googelen leert mij dat met openbaar vervoer bij ondoenbaar is, wil je een auto huren kan je dit doen bij Alamo, wel best via UK site daar is de prijs all in :)

http://www.alamo.co.uk/

Wij zouden ook naar Disneyland Anaheim willen volgend jaar, vind 1 dag voor de 2 parken wel heel weinig!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Disneykim
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009, 20:51

Ja, heb idd al gekeken naar het openbaar vervoer. Beetje ingewikkeld allemaal. Heb nu ook gezien dat het twee parken zijn. Dacht eerlijk gezegd gewoon 1. Maar even kijken wat we doen. Anders zouden we ook nog twee dagen eerder moeten gaan en twee dagen gedoe met vervoer hebben. We gaan een hele rondreis maken en dit zou eigenlijk gewoon een extratje zijn :).

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Openbaar vervoer vanaf long beach is niet te doen. Dus je moet al een auto huren. Er zijn ook bedrijven die vervoer aanbieden zoals karmel maar dat is vaan van hotel naar luchthaven of haven en andersom niet echt om naar Disney te komen. Wij hebben toen gebruik van ze gemaakt om van hotel bij Disney naar de cruise boot te gaan die uit zelfde haven vertrok als waar jullie hotel is. Terug deden we er iets meer dan half uur over. Heen ruim 3 kwartier /uur omdat het druk was. Voordeel van LA is dat ze op meerdere stukken van de snelweg een Carpoollane hebben. Dit is een rijstrook waar je alleen op mag rijden als je met meer dan 2 personen in een auto of busje zit. Dat scheelt wel op de drukste stukken. Maar ga er vanuit dat je erg vroeg weg moet wil je voor opening van park er wil zijn. De spits in LA is gewoon een ramp. En de spits begint VROEG vanaf uur of 6 begint het al vol te lopen.

Disney Anaheim bestaat inderdaad uit twee parken en vind 1 dag voor 1 park al ondoenlijk. Er zijn in beide parken zo veel leuke dingen om te doen veel charmanter meetings, Fantasmic in DL World of color show in DCA beide 's avonds Fantasmic is niet elke avond. Parade, ride's enz enz enz. Wij zijn in feb 2012 in totaal 6 dagen in de parken geweest. Eerst 3 voor en 3 na de cruise. Na de eerste 3 dagen hadden we al idee van oké hebben veel gezien maar absoluut nog niet alles goed en rustig. Als je er van houdt om te rennen en veel met fast pass te doen dan kan je met 1 dag toe.

Wij hebben toen de kaarten rechtstreeks via de Disney website gekocht was toen het goedkoopst en kregen dag gratis geloof ik. Dat weet ik niet meer. In Californië heb je niet zoals bij WDW veel bedrijven die goedkoper kaartjes aanbieden. Eigenlijk geen. Ik heb ze toen niet gevonden die goedkoper waren. Maar had ook voor meerdere dagen kaartjes nodig.

Personenlift zou ik proberen om als je dan toch extra dagen gaat bijboeken, om in een hotel rondom Disney terecht te komen en meerdere dagen te gaan. De parken verdienen dat.
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Ik zou er veel meer vooruittrekken rondom LA/Anaheim.
Wij zijn de allereerste keer ook met de auto naar Universal Studio's geweest, en waren meer tijd kwijt dan aangegeven, en dan bedoel ik ongeveer 1 uur tot 1,5 uur. (onze ervaring)
De spits begint erg vroeg!!!!
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Disneykim
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009, 20:51

Bedankt voor jullie info!
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

Hey iedereen,

Ik vraag me af wat nu jullie trips and tricks zijn ivm disneyland in Anaheim.
vb hoeveel dagen heb je nodig om de twee parken te zien?
wat zijn de must do's?
welk hotel is aan te raden?
is er vervoer voor zien van het park naar de hotels?
via welke website boek je best? of moet je naar het reisbureau?
hoe lang is het vliegen? kan je rechtstreeks?
etc......

alvast bedankt :thumbs:
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Hey Miss Ariel,

Wij (Dragy en ikzelf) hebben in 2011 een Californië-reis gemaakt, met natuurlijk ook 3 dagen Disneyland Californië (je vindt het TR'tje hier terug!) en een bezoekje aan het graf van Walt Disney himself.

Wij hadden een volledige rondreis uitgestippeld, en zaten dus gebonden aan onze andere to-do's op ons lijstje. We hadden op dat moment 3 dagen voorzien voor de beide Disneyparken, wat wij achteraf gezien toch te weinig vonden. We hebben op zich wel veel gezien en gedaan, maar we zouden het de volgende keer toch nog lekker rustiger aan doen :).

Wij sliepen in een hotel langs de boulevard, en konden met hun shuttle tot aan de ingang van de parken rijden. Als je es surft, merk je dat er een heleboel hotels dichtbij de parken zijn, die allen een shuttleservice aanbieden.

De eerste ochtend hebben wij genoten van een characterontbijt in het Paradise Pier Hotel. De volgende ochtend genoten van een heerlijk characterontbijtje in het Park zelf, en uiteindelijk hebben we nog es een characterdining gedaan in Goofy's Kitchen. Die periode was er de opening van Ariel's Grotto, konden we genieten van de geüpdate Star Wars-attractie en zagen we de spiksplinternieuwe Soundsational Parade.

Ik zou een boek kunnen schrijven over tips, weetjes, reisroutes, to-do's... maar als je vragen hebt, stel je ze gerust! :)



Edit: Ik merkte net op dat de foto's van ons TR'tje niet meer zichtbaar zijn, we zullen zo snel mogelijk de foto's proberen zichtbaar te maken :)
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Zijn in feb 2012 dus in Anaheim geweest. Eerste drie dagen hebben we in het Howards Johnson in geslapen. Via de website Mousesavers.com krijg je nl flink korting op een kamer bij dit hotel. Is direct naast park gelegen, aan de andere kant van de boulevard is Disneyland. Het enig is dat je even naar de ingang moet lopen dat is minder dan 7 min lopen. Disney is in een soort lange rechthoek gelegen er daarom heen liggen heel veel niet Disney hotels die mooie prijzen hebben voor kamers. En hadden mega grote kamer, zwembad gratis internet enz enz.

Andere 3 dagen hebben we in het Disneyland Hotel geslapen. Dit via expeditie geboekt was daar het goedkoopst. Wij zonden het een erg mooi hotel. De buitenkant is lelijk, drie flats van verdieping of 9 hoog maar van binnen was hele hotel net gerenoveerd en oooeeeiii de kamer was zo mooi!! Alle kleine details, je bleef bidden Mickey dingen vinden en dan niet alleen de klassieke drie rondjes maar handen voeten enz enz. Genoten van onze kamer en hebben al heel veel hotelkamers bezocht deze staat toch zeker in top 3. Ook zwembad van hotel is super en omdat je in disneyhotel slaapwagon je bv. Disney California Adventures via Hotelingang in. Ook vanaf dit hotel is normale ingang van park Max 10 min lopen vanaf je kamer sta je binnen 15 min zeker binnen. Je loopt hier door Disney Downtown dus duurt het iets langer omdat er onderweg te veel leuks te zien is. Ook kan je heel makkelijk vlak bij hotel de Monorail nemen om rechtstreeks IN park weer uit te stappen, sta je meteen midden in Disneyland. Je moet wel geldig kaartje hebben om mee te mogen wat ook logisch is. Maar wel gave ervaring.

Wij hebben dus in totaal 6 dagen de tijd gehad om van Disney te genieten. De laatste dag ben ik eerst alleen gegaan manlief heb ik later pas opgepikt omdat ik even alleen ging pintrading in Disneyland. Hadden hopperkaarten via de officiële website met mooie aanbieding gekocht. Omwisselen van je e ticket is absoluut geen probleem gewoon melden bij de toegangspoorten en je krijgt originele kaartjes waar je mee naar binnen komt. Twee parken liggen op struikel afstand van elkaar, de ingangen Zwijndrecht tegen over elkaar en ong 70 meter van elkaar iets meer misschien. Voor je gaat rennen moet je al remmen zo dicht bij elkaar.

Beide parken hebben hele gave ride's, shows, characters enz enz.

Zeker aanrader is World of Color in DCA. Mega mooie show. Hebben hem 2 x gezien vanuit VIPvak dat mooi pal vooraan ligt. Net zo'n geval als Dreams. Alleen bij deze show moet je 's ochtends fastpass halen voor 1 van de drie vakken. Voor show begint verzamel je in de rij bij de juiste kleur van jou vak staat op fastpass. Dan mag je op gegeven moment naar juiste vak. Veel mensen gaan in deze rij ook al ver van te voren staan wachten om goede plaatst te verkrijgen. Fastpass op? Dan pech je kan de show dan nog van enkele andere punten bekijken maar die zijn vaak of overvol of vanaf de achterkant waardoor je veel mist.

Wij hadden diner in wine country trattoria, zalig drie gangen met zalig toetje en dus VIP plaatsen voor de show. Hoef je Max 20 min. Oor aanvang richting het vak te gaan dan sta je daar super.alleen kans op antwoorden als je in voorste gedeelte gaat staan hihihi. Na 1x meteen gereserveerd voor 1,5 week later als we de laatste drie dagen hadden.

Cars land schijnt ook helemaal super gaaf te zijn. Was toen nog net gesloten. Ging 2 maanden later open helaas. Goede reden om terug te gaan.

Als je in Disney hotel slaapt kan je ook deelnemen aan een adventure tour naar de officiële Disney studio's in Burbank LA. Rondleiding daar en lunch in medewerkers restaurant bezoek Hollywood Boulevard en El Capitan, bioscoop van Disney. KwMen wij te laat achter, pas op de kamer dus niet gedaan maar voor toekomst hoog op lijstje van ooit willen doen.

Disneyland heeft ook Fantasmic en Vuurwerk bij sluiting park, een hele gave parade de Disney Soundsational Parade dis zo leuk is en stilstaan bijna onmogelijk. Pixar play parade in DCA. Shows als Aladin Musical en Mickey and The. Magical map, deze laatste hebben wij nooit gezien is net nieuw maar Aladin is echt gaaf gedaan. En Genie is om te bescheuren echt plaste af en toe bijna in mijn broek van lachen net als rest van de zaal. En tuurlijk Anaheim is het park waar alle parken uitmonsteren zijn het is zalig ongewoon rond te lopen en overal goed je ogen en oren de kost te geven. Er is zo veel te zien en ergens is het ook heel knus park. En personeel vind het erg leuk als ze ontdekken dat je uit Europa bent want zo veel Europeanen komen er nou ook niet in Anahem, die gaan vaak naar WDW. In het weekend zijn de parken erg druk maar door de week buiten schoolvakanties is er een gezellige bedrijvigheid.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Kaartjes hebben we dus via officiële site gekocht hotel 1 via Mousesavers en speciale hotelwebsite. Hotel 2 via expedia. Voordeel van expedia is vaak dat je niet vooraf hoeft te betalen en als hotel goedkoper aangeboden word je vaak kosteloos kan annuleren en hotel opnieuw voor goedkoper kan reserveren. Hotel in LA. Waar we week. Leven scheelde uiteindelijk meer dan 300 euro met 1x reserveren en uiteindelijk verblijf.

Van en naar Disneyland kan je of auto huren bij vliegveld en bij Disney weer inleveren. Voor Disney niet nodig nl alles loopafstand. Of je moet nog meer willen gaan zien maar verkeer in LA is heel druk eigenlijk heel de dag spits ja tussen 12 en 3 iets rustiger op de weg en alles is best ver. Disney en Burbank waar filmstudio's zoals Warner bros en universal en Disney zijn is al ruim uur zonder spits rijden met gewoon niet aan beginnen te ver.

Ook kan je vanaf vliegveld LAX met Disney bus naar de hotels. Niet allen de Disney hotels ook partner hotels zoals Howards Johnson Inn. LET op je betaald voor deze Disney shuttle WEL. Niet zoals in WDW waar ie gratis is. Maar het is wel goedkoopste manier om van ernaar vliegveld te komen. Je moet wel van te voren reserveren en zelf in de gaten houden welk tijdstip reken op uur met de bus naar LAX want onze bus was ook later dan gepland. Twijfelde al bijna of we hem gemist hadden want onmogelijk was aangezien we al 20 min voor tijd zaten te wachten bij de halte. Gelukkig of meer wachtende.

Meer weet ik zo effe niet te melde. O ja is goed boek wel Engels genaamd Unofficial Guide to Disneyland gewoon via bol te koop, heb je ook van WDW en Parijs en cruise. Erg leuke boeken om te lezen met goede tips.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Expedia heeft leuke aanbiedingen inc vluchten naar WDW en Disneyland Resort!

Gewoon je vertrek luchthaven ingeven en je Disneypark (Disneyworld, Disneyland Anaheim) van bestemming!

klik hier

In Anaheim zou ik rekenen op 2 dagen per park als rustig de tijd wilt hebben!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Wij hebben het beide keren (2004 en 2006-2007 hotel geboekt via Expedia.
Vlucht apart, en auto ook.

De eerste keer waren we puur en alleen voor Disneyland, en hadden we vijf dagen,
Inclusief 1 dag Universal.

Tweede keer 2 weken, zelfde hotel als de eerste keer.
En wederom vijf dagen Disneyland.
Maar meer in de omgeving. Ik zou zo terug gaan…

Hotel hadden we op de boulevard. Nog geen 5 minuten lopen. Zou het zo weer doen!
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Inmiddels hebben we dus weer geboekt. Dit keer een ander hotel (3 minuutjes verder lopen).
Vlucht, auto en hotel via een reisorganisatie geboekt, dat kwam dit keer stukken goedkoper uit.

We gaan weer voor 5 dagen Disneyland, deze tickets komen vooralsnog het goedkoopste uit via attractiontickets.de.
Tickets Knotts en Six Flags kopen we via eigen sites.

Wat ik afgelopen week heb gezien in eht filmpje ter info is zeker California Adventure flink veranderd, dat zal dus wat zoeken worden en vooral genieten worden van al het nieuws.

Weer een hotel op de boulevard, geen Disneyhotel, scheelde een hoop geld.
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Zelf ook nog wat zitten prijzen berekenen en blijkt dat Expedia.nl goedkoper is dan Expedia.be! Dus als iemand pakket wilt boeken doe het via Expedia.nl: klik hier
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
xDREAMERx
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2016, 14:12

Hoi allemaal!
Dit jaar ga ik alleen op vakantie. Naar Amerika. Ik begin in Los Angeles dus kan een bezoekje aan Disneyland zeker niet ontbreken.
Ook al ben ik alleen, heb ik er wel heel veel zin in! Zijn er mensen met ervaring over alleen naar Disneyland gaan? Of zijn er mensen met tips? Ik hoor het graag!! Ik ben er 14,15,16&17 september!' =D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar