"250 miljoen" en nu!?

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Monster-E
Member
Member

Zoals hier te lezen is, krijgt Disney "250 miljoen" per direct te besteden. (even afgezien van alle haken en ogen)

Wat mij betreft zouden ze het op de volgende manier besteden:

5. Het Theater weer openen, 2 a 3 maal daags een leuke vermakelijke show neerzetten. (Dit ontlast ook attracties qua drukte)

4. Meer Characters in/door het park. Ze zijn nu zo zeldzaam dat ze letter besprongen worden als er 1tje rondloopt. Als er meer zijn word de aandacht van de gast verdeeld over de diverse characters. Het word dan minder dringen om op de foto te gaan met je favo character, wat dus meer aandacht zal krijgen.

3. Restaurants ook in rustige periodes op fatsoenlijke tijden sluiten, en niet al om 16:00 smiddags... Mensen betalen graag voor eten. Food is per definitie al over-priced in het park, dus elk tafeltje wat bezet is met eters levert geld op!!

2. Maak studio's aantrekkelijker! Toy Story playland en Ratatouille zien er prachtig uit! Maar dan die dode hoek mij Motors-action / Rock&Rollercoaster... Dit nodigt totaal niet uit! Mooi thema er in en het oogt een stuk beter!

1. grote opknapbeurt! Ik ben net zo blij met een grote opknapbeurt als een nieuwe attractie.
Gewoon van voor naar achter alles opnieuw schilderen, repareren, wegwerken etc.
Daarnaast alles weer werken maken, zoals bijv. het opspattende water bij de BTM. Als alles weer oogt zoals het zou moeten heb je al veel "Magie" terug.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Moet je op sommige punten gelijk geven! En er zouden zelfs al plannen zijn om groot onderhoud te doen bij vele grote attracties vanaf volgend jaar!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

Ja ik sta ook volledig achter die punten!
En ik zou ook veel meer reclame maken met mooie reclames op tv en in weekbladen en ook specials voor tv vanuit het park!
Voor Ratatouille is er enkel tv reclame gemaakt op de Disney zenders NIET iedereen kijkt continu naar Disney channel of Disney XD. De Vlaamse kijkers van één,VTM en vier konden nergens zien dat er een nieuwe attractie was
calimero
Member
Member

In Nederland was en is ratatouille wel op tv geweest wat reclame betreft en het word nog steeds regelmatig in programma's of tijdschriften genoemd. Laats nog in telegraaf Vrouw was knokwedstrijd van moeders en dochters van ratatouille recepten. Vriendin al weer twee weken achter elkaar Disney in beeld met bel en win actie en jaarlijkse kerstreis voor gezinnen. Betekend dus in december weer stuk in vriendin met vaak bel en win actie of prijs vraag. En dit is wat ik lees.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Hoorde van meer reclame in Nederland, in België eigenlijk bijna niks van reclame gezien of gehoord.

Afbeelding
Afbeelding
Dave
Member
Member

1. grote opknapbeurt! Ik ben net zo blij met een grote opknapbeurt als een nieuwe attractie.
Gewoon van voor naar achter alles opnieuw schilderen, repareren, wegwerken etc.
Daarnaast alles weer werken maken, zoals bijv. het opspattende water bij de BTM. Als alles weer oogt zoals het zou moeten heb je al veel "Magie" terug.

Als Disneyfan ga ik hier meteen mee akkoord. Maar met in het achterhoofd dat je met een opknapbeurt niet zozeer meer bezoekers aantrekt, is een grote nieuwigheid toch ook wel fijn. Wat mij betreft mogen ze bij thematisering/onderhoud de nadruk leggen op Frontierland. Dat geweldige deel van DLP telt op dit moment nog maar 3 attracties; Phantom Manor die erg vaak uit ligt op een dag, BTM die hetzelfde probleem heeft, maar een zeer lange opstarttijd heeft dus als ie uitligt meteen voor minstens 45min. En dan de radarboten, maar ieder heeft ook gezien hoe slecht het staat met één van de twee. Wat mij betreft is dat het meest schrijnend gedeelte binnen Disneyland Parijs.

WDS hebben pas een degelijke upgrade gehad met Ratatouille, de focus mag nu weer even naar DLP. Misschien een jaar of anderhalf Frontierland volledig afsluiten en zorgen voor wat deftig entertainment bij Videopolis en de nieuwe film in Star Tours. Da's een attractie die op volle capaciteit heel wat bezoekers kan verwerken. Het achterste stuk van Frontierland met Chaparral Theater en het station kan evtl. ook nog open met wat extra entertainment. Hoewel ik ook daar voorstander ben van een her-thematisering. Zou bijvoorbeeld in de winter kunnen dienen als alternatief voor het Belle's kerstdorp met de bijhorende schaatsbaan (die altijd voor Hotel New York heeft gelegen). Wat ze daar nu de laatste drie jaar hebben laten zien is op zich niet slecht. Maar in concurrentie met verschillende kerstmarkten in Europa toch niet echt wat je van Disney kwaliteit verwacht?!

Btw al die negatieve media-aandacht doet het park volgens mij minder goed dan goed.
digikl
Member
Member

Ik denk niet dat je zover geraakt met 250 miljoen.

Het grote probleem, mijns inziens is dat Disney té giga gaat met het ontwikkelen van attracties. Als je ziet dat de Efteling met 20 miljoen iets als de Vliegende Hollander kan neerzetten, iets wat qua oppervlakte zeker te vergelijken is met Ratatouille... dan vraag ik mij af waar de 200 miljoen naartoe is bij Ratatouille. Of pak iets als Droomvlucht. Zeker te vergelijken qua grootte met een Buzz, maar dan véél goedkoper. En toch draaien die attracties in de Efteling er zéker zoveel mensen door en kun je slecht zeggen dat ze niet gethematiseerd zijn.

Ik zeg niet dat je het goede attracties moet vinden. Je mag een hekel van hier tot ginder hebben aan de Efteling, maar ze kunnen precies méér met 20 miljoen dan Disney. En ik zie bij Disney niet meteen de meerwaarde die pakweg 150 miljoen extra verantwoord. Uiteraard heeft elk park z'n eigen aanpak, maar je kunt toch algemene lijnen trekken vind ik.

M.
Monster-E
Member
Member

Ik snap je punt, maar bedenk wel dat de vliegende Hollander "slechts" een achtbaan is met een thema.

Ratatouille is een nieuw concept, vanaf de grond opgebouwd, bedacht, ontworpen. Nieuwe technieken zijn uitgevonden om alles mogelijk te maken. Daarnaast, (wat ik dus eigenlijk heel gek vind) betaald DLP copyright aan WDC (gebruik mogen maken van de merknaam, figuren etc uit de film)

Wat niet wegneemt, dat een 20 miljoen kostende achtbaan ook prima past in Disneyland!
Dave
Member
Member

Nochtans zou een Vliegende Hollander -attractie in Disneystijl ook niet slecht staan in Parijs. Als dat nog steeds kan voor pakweg 20 - 30 miljoen mag die er voor mij best komen. Ze hebben er zelfs accommodatie voor aan de achterkant van Frontierland waar nu dat River Rogue Keelboat instapstation is en Pocahontas' speeltuin.

Ik vermoed dat er bij Disney toch wat drastisch is misgelopen met investeringen. Zoals digikleuter onuitgesproken zegt denk ook ik dat dit binnen een budget van 50 miljoen ook had moeten lukken.
Het is te hopen dat ze met hun nieuwe budget iets omzichtiger omgaan.
digikl
Member
Member

Monster-E schreef:Ratatouille is een nieuw concept, vanaf de grond opgebouwd, bedacht, ontworpen. Nieuwe technieken zijn uitgevonden om alles mogelijk te maken. Daarnaast, (wat ik dus eigenlijk heel gek vind) betaald DLP copyright aan WDC (gebruik mogen maken van de merknaam, figuren etc uit de film)

Wat niet wegneemt, dat een 20 miljoen kostende achtbaan ook prima past in Disneyland!
Vreemd genoeg is Ratatouille helemaal geen 'nieuw' concept. De attractie bestaat al enkele jaren in Amerika als bv. Spiderman in Iles of Adventure. Het is anders verpakt, maar het bestaat al langer. En, om eerlijk te zijn, de effecten van Spiderman zijn beter. Je moet echt eens de filmpjes opzoeken. Ik heb hem in het echt gedaan. Misschien dat daarom Ratatouille bij mij nooit een 'waw' attractie was. Maar op zich, zeker niet slecht. Van het principe van Buzz van je immers ook niet achterover, maar is het wel gewoon leuk om te doen.

Uiteraard is de buitenkant uiteindelijk een gewone achtbaan van de vliegende hollander... al was het darkride => achtbaan => bootje principe toch ook best nieuw te noemen. Iets als Crush is uiteindelijk ook maar een spinning mouse? Wat kostte dat? Ik heb geen idee hoor, maar het zal toch weer genoeg geweest zijn.
digikl
Member
Member

Monster-E schreef:Daarnaast, (wat ik dus eigenlijk heel gek vind) betaald DLP copyright aan WDC (gebruik mogen maken van de merknaam, figuren etc uit de film)
Het is raar en het is niet raar. Raar want het is allemaal uiteindelijk een pot nat. Aan de andere kant weet ik toevallig dat in de meeste pretparken bijvoorbeeld elk deel z'n budget krijgt en als de timmerman iets moet komen maken krijgen ze daar gewoon een interne rekening voor zodat uiteindelijk ook de timmerlui kunnen laten zien dat ze op het eind van het jaar hun steentje hebben bijgedragen en winstgevend zijn.

Waarschijnlijk de constructie dat Walt Disney Amerika er in het begin maar inzat via EuroDisney, er ook veel te maken mee heeft. Bovendien zal z'n giga concern als Disney wel opgedeeld zijn in verschillende bedrijfjes die afzonderlijk geld moeten verdienen. Anders kan de hele mikmak overkop gaan, terwijl nu slechts 'een tak' in de rode cijfers zit.

M.
stitchie
Member
Member

IK denk ook dat ik geen tweede vliegende hollander wil zien in een pretpark vanwege alle mistanden rond die attractie en over ratatouille kan ik nog niet oordelen.

Maar ik denk vooral dat het in het merk heeft gezeten, ontwikkeling en opbouw van het thema gebied van ratatouille...

Zo ook bij tower of terror, een attractie van 100 miljoen, wat is het eigenlijk? Een veredelde freefall met projecties (hij is echt awesome), ik denk dat ik liever zie dat ze al het geld steken in opknappen van oude attracties of een piranha want die mis ik nog in Disney.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Groot onderhoud komt er zeker aan nu, er is naast het extra budget van 250 miljoen (eenmalig) ook nog elk jaar extra geld vrijgemaakt. Dit door de aanpassingen van de lening van DLP!

Afbeelding
Afbeelding
dennisz1986
Member
Member

Wat er ook besloten gaat worden, makkelijk zal het niet zijn. Immers kun je nooit aan ieders wens voldoen, de een wil renovaties, de ander nieuwe attracties en weer een ander meer show en amusement. Natuurlijk heb ik ook mijn voorkeur maar 250 miljoen (heel veel geld in onze oren) is niks voor een dergelijk groot bedrijf. Hiermee bedoel ik dat je geen mega masterplan uit kan voeren zoals in andere Disney parken is gebeurd.
Naar mijn idee moet er goed gekeken worden naar de wensen van de bezoekers (ook potentiele bezoekers), wat onderscheid Disney van andere Europese parken en waar schieten zij nog tekort. Als het lukt om die magie terug te brengen zet Disney een heel goede stap in de juiste richting. :)
digikl
Member
Member

Prins Adam schreef:Groot onderhoud komt er zeker aan nu, er is naast het extra budget van 250 miljoen (eenmalig) ook nog elk jaar extra geld vrijgemaakt. Dit door de aanpassingen van de lening van DLP!
Maar ik heb nog nooit zoveel onderhoud gezien in DLRP? Er staat overal wel iets in de stijgers. Ok, het was zéker nodig, maar ze waren er al aan bezig vóór ze de fondsen hadden van Amerika.
Eigenlijk, onderhoud is iets wat je niet kunt uitstellen. Als je dat doet, krijg je het later dubbel en dik (in euro's) terug op je dak. Dus daar zal sowieso geld naartoe moeten voor wat er nog overschiet.

M.
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”