De Disney Classics

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Tigerlily schreefCOLONIk woon wel in België en heb naar het 'nl' gemaild, maar zal het wel horen als dat een probleem zou zijn ..
Ook ik woon in België hoor, en naar mij hebben ze hem toch verzonden... Mag dus geen probleem zijn ;)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Tigerlily
Member
Member
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2014, 11:44

Dragy schreefCOLON
Tigerlily schreefCOLONIk woon wel in België en heb naar het 'nl' gemaild, maar zal het wel horen als dat een probleem zou zijn ..
Ook ik woon in België hoor, en naar mij hebben ze hem toch verzonden... Mag dus geen probleem zijn ;)
Aah super :) ik was zo slim geweest om er wel naar te vragen maar mijn adresgegevens niet bij te voegen :p dus moest ik die eerst even bezorgen haha :)
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Fijn dat jullie je stickertjes thuisgestuurd krijgen :D
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Jaaa, gelukt! :D Ze zijn vandaag op de post gegaan!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Maritinwonderland
Member
Member
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2015, 10:06

Wat betalen jullie ongeveer voor een classic dvd?
Gebruikers-avatar
sanderz
Member
Member
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 22:50

Maritinwonderland schreefCOLONWat betalen jullie ongeveer voor een classic dvd?
Verschillend. Toen ik alles nog moest, lette ik vooral op aanbiedingen in verschillende winkels. Moet zeggen dat er 5 jaar geleden meer acties waren in de vorm van 1+1 dan nu. Zat tussen de €10 en €16. Met een beetje geluk €8/€9,-
Gebruikers-avatar
DLRP Gids
Member
Member
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2015, 16:32

Ze zijn inderdaad duurder dan vroeger, pakweg 16/17 euro nu. Wil je de gaten in je collectie opvullen, dan kost dat vandaag meer dan enkele jaren geleden.
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Soms heeft de Kruidvat nog wel eens een Disney dvd aanbieding, dan kosten ze zo'n €5-8 per stuk.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Bij Blokker, Dreamland en Fun willen ze ook al wel eens 1+1 gratis acties hebben, zeker in het najaar als de sint + kerst eraan zit te komen dus wel de moeite om in het oog te houden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tigerlily
Member
Member
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2014, 11:44

Heb vandaag mijn stickervel in de bus gevonden!
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Gebruikers-avatar
Hardstyle_Unicorn
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2016, 20:05

Dinosaur (42) , Keizer Kuzco(43) , Atlantis (44) hebben zeker een nummer, de rest heb ik jammer genoeg nog niet in mijn colectie ;)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Happy Birthday Cinderella

Afbeelding

Vandaag vieren we alweer de 69ste verjaardag van Cinderella.
Cinderella was de 12de Disney klassieker en werd gebaseerd op "Cendrillon" van Charles Perrault.
Om de verjaardag van Cinderella te vieren, heeft Café Mickey enkele weetjes voor jullie klaargezet.


Eleanor Audley sprak niet alleen in Cinderella de stem van Lady Tremaine in, maar werd daarna ook bekend als de stem van Madame Leota ( Phantom Manor en Haunted Mansion ).

Cinderella is 19 jaar in de film en is hierbij één van de oudste Disney prinsessen.

Cinderella werd vooraleer de animatie begon eerst volledig opgenomen met echte acteurs en actrices. In zekere zin hadden we dus in 1950 al een live Action Cinderella van Disney.

Cinderella was de redding van Disney. Disney deed het niet goed vanwege de tweede wereldoorlog. Door de komst van Cinderella kon Disney weer uit het dal kruipen.

In de 2015 live action versie van Cinderella zien we Lily James als Cinderella, maar eigenlijk was deze rol voor Emma Watson.

Jimmy MacDonald was de stem voor Jaq, Gus en Bruno de hond. Hij deed ook voor 30 jaar de stem van Mickey Mouse.

De scene waarin Cinderella haar blauwe jurk krijgt, was de meest favoriete animatie scene van Walt Disney.

Ilene Woods kreeg de rol van Cinderella dankzij vrienden die haar een demo lieten zingen van enkele liedjes uit de film.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Lion King kijkende pup gaat viraal

Afbeelding

Dat de Lion King 25 jaar na zijn release nog steeds werkt op de emoties.
Bewijst de 4 maanden oude pup Luna.


In een filmpje dat momenteel viraal gaat jankt de hond volop bij de dood van Mufasa. De video werd ondertussen al 4,4 miljoen keer gekeken. En het baasje van Luna zei dat dit het schattigste was dat ie ooit zag bij een hond.



bron : Boston25news
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

‪‘The Little Mermaid’ Star Jodi Benson Recreates Ariel’s Lines 30 Years Later

Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Dombo

Afbeelding

Dombo is de vierde lange tekenfilm van Disney en ging in première op 23 oktober 1941. Het verhaal van de film is gebaseerd op Dumbo, the Flying Elephant, een kinderboek uit 1939 van Helen Aberson en Harold Pearl. Dombo werd vooral gemaakt als poging om de teleurstellende opbrengst van de vorige film, Fantasia (1940), te compenseren. De film werd gemaakt met een klein budget en is relatief kort voor een Disney-animatiefilm. Desondanks wordt Dombo gezien als een van Disneys hoogtepunten.

Afbeelding

Het verhaal
We beginnen het avontuur met een groep ooievaars, die jonge dieren naar hun ouders brengen in het circus. Als laatste arriveert een babyolifantje, die Jumbo Junior wordt genoemd, maar als blijkt dat hij gigantische oren blijkt te hebben, krijgt hij al snel de bijnaam Dombo. Ook bij het circuspubliek blijft Dombo het mikpunt van spot en als mevrouw Jumbo haar kind probeert te beschermen tegen een groep baldadige jongens, wordt ze opgesloten door de circusdirecteur. Verlaten door zijn moeder en verstoten door de andere olifanten blijft Dombo alleen achter. Tot hij onverwacht gezelschap krijgt van Timmie, een muis, die zijn vriend en mentor wordt. Als Dombo, na een mislukte poging van Timmie om hem zijn status in het circus te verbeteren, in een clownsact belandt, begint zijn avontuur pas echt. Op mysterieuze wijze belanden de twee in een boom en met de hulp van Timmie slaagt Dombo er uiteindelijk in om nogmaals te vliegen om zo de topattractie te worden van het circus.

Achtergrond
Dombo is een poging van Walt Disney om zijn studio van de faillissement te behoeden na de financiële flops van Pinokkio en Fantasia. Dit kwam mede door gebrek aan steun door de Europese en Aziatische markten. Dick Huemer en Joe Grant kregen de taak om het scenario te schrijven op basis van het boek, Dumbo the Flying Elephant by Helen Aberson and Harold Pearl. Het boek telde slechts 36 pagina’s waarvan er acht volledig door plaatjes werden ingenomen. Ben Sharpsteen kreeg de taak om de productie simpel en zo goedkoop mogelijk te houden. Als gevolg hiervan zijn de tekeningen in Dombo duidelijk minder gedetailleerd dan in voorgaande Disneyfilms. Voor het inkleuren van de achtergronden werd waterverf gebruikt.

Afbeelding

Leuke weetjes over de film:
- Ondanks het gebrek aan budget vonden de gebroeders Disney het wel nodig twee olifanten naar de studio laten komen om het gedrag en de gelaatstrekken van de dieren beter te kunnen bestuderen zodat ze realistischer konden worden getekend.
- Op 29 mei 1941 gingen veel tekenaars van Disney in staking. Enkele van deze stakende tekenaars werden in de film bespot door ze als model te gebruiken voor de clowns, die bovendien eveneens dreigen met een staking als ze geen opslag van de baas krijgen.
- De film werd met slechts 64 minuten de kortste Disneyfilm ooit.

Het tij gekeerd
Dombo kon, net als Pinokkio en Fantasia, niet uitgebracht worden in Europa en Azië vanwege de Tweede Wereldoorlog, maar werd wel een van de succesvolste films van Disney gedurende de jaren 40. Het was ook een van de eerste Disneyfilms die, in aangepaste vorm, op tv te zien was. Financieel was de film een opsteker voor Disney. De productie heeft slechts 813.000 dollar gekost, de helft van het budget van Sneeuwwitje en de zeven dwergen, maar de opbrengst liep op tot 1,6 miljoen dollar.

Heb jij Dombo de vliegende olifant al gezien? Bij bol.com bestel je vandaag nog je eigen exemplaar.
Volg onze avonturen op instagram
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar