Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Sjonge jonge, ik heb het ook weer meegemaakt afgelopen woensdag.
Pakt de jonge dame mijn brieven mee naar achteren, komt ze terug, krijg ik een groene kaart?
Ben ik in m'n uppie 2 dagen, krijg ik een groene kaart met 4 begeleiders -_- (en ook maar voor 2 dagen).
Naja, heel veel gedoe, want ik mocht daarmee niet alleen in attracties.
Veel geregel en na veel uitleg zou ik een oranje krijgen voor de duur van m'n Dream.
CM van een attractie had iemand aan de lijn, zegt heel duidelijk tegen mij "je moet er nu meteen naartoe, dan gaan ze het regelen, krijg je een nieuwe oranje kaart, EN voor de duur van je pas".
Als alles puntje bij paaltje kwam en ik bij die persoon was die de CM aan de lijn had "sorry, volgende x moet je terug een kaart aanvragen".
En dan allemaal weer verschieten als ik zeg "zal ik m'n vorige 15 kaarten van de laatste 3 jaar meebrengen?"
Het gaat me er niet om dat ik elke keer weer die kaart moet gaan aanvragen, het gaat erom dat er niet correct mee wordt om gegaan, en dan weer mekaar tegen spreken, dan mag ik em voor lange periode, dan weer niet, volgende keer krijg ik geen kaart meer hoor, oh volgende keer krijg je een groene, etc etc ...
Gebruikers-avatar
FrozenOlaf
Member
Member
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2014, 18:35

D-Tekenaar schreefCOLONHey FrozenOlaf ,

Ik denk dat ik je hier wel mee kan helpen.
Je hebt geen gehandicapten kaart nodig voor een begeleiders kaartje .
Al is het hebben ervan wel gemakkelijker voor alles op zijn puntjes te krijgen .
Je moet wel een begeleidende brief hebben van de dokter waarin staat dat je hulp nodig hebt in bepaalde situaties.
Toen mijn mama haar kaart nog niet had moesten we ook gebruik maken von zo een brief.
En hier is geen enkel probleem uit gemaakt .
Bedankt voor de snelle reactie D-Tekenaar. Ik ben blij dat ik het weet en het is goed dat ik weet wat er juist in de brief moet staan. Mag de begeleider dan mee binnen met de extra magical hours ? Niet dat dat erg zou zijn.Zou al blij zijn als er een begeleider mee mag. Is gewoon handig om te weten wanneer we dan best kunnen aankomen in het park.
If you can dream it,you can do it !

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ben je hotel gast of Passport Annuel ?
Gebruikers-avatar
FrozenOlaf
Member
Member
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2014, 18:35

D-Tekenaar schreefCOLONBen je hotel gast of Passport Annuel ?
ik heb een dreampas
If you can dream it,you can do it !

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Normaal gezien mag de persoon met het begeleiders ticket gewoon mee binnen tijdens de Magische Uren.
Hier heb ik toch zelf alleszins nog geen problemen mee gehad .
Dus ik zou er gewoon op rekenen dat je begeleider mee naar binnen mag .
Gebruikers-avatar
FrozenOlaf
Member
Member
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2014, 18:35

D-Tekenaar schreefCOLONNormaal gezien mag de persoon met het begeleiders ticket gewoon mee binnen tijdens de Magische Uren.
Hier heb ik toch zelf alleszins nog geen problemen mee gehad .
Dus ik zou er gewoon op rekenen dat je begeleider mee naar binnen mag .
oh dat is tof. bedankt voor de reactie.
If you can dream it,you can do it !

Afbeelding
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Bij Donald's Desk kaartje halen voor begeleider. Op vertoon van EAC krijg je die direct. Wel elke dag nieuw kaartje halen, want je krijgt telkens een kaartje voor 1 dag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Iejoortje schreefCOLONBij Donald's Desk kaartje halen voor begeleider. Op vertoon van EAC krijg je die direct. Wel elke dag nieuw kaartje halen, want je krijgt telkens een kaartje voor 1 dag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En wanneer de speciale mindervalide desk naast Donald's Desk nog gesloten is kan je je ticket gaan halen bij Guest relations .
Deze vind je schuin tegenover de mindervalide desk .
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Mijn ervaring is wel dat ze bij Guest Relations vaak geen flauw idee hebben.... Ik ben daar al eens weggestuurd met de woorden dat de gratis begeleider verhaal niet klopte. Op dat moment ging de mindervalide Desk net open en daar kreeg ik direct een kaartje.
Ook al een keer daar gehad dat me werd verteld dat autisme geen handicap is. Ik ben toen zo uit mijn stekker gegaan!! Kwam direct een andere bij (leidinggevende gok ik), die direct de bewuste CM een standje gaf dat het niet aan hem is om te beoordelen wat een beperking is of niet en we kregen als goedmakertje gratis ijsjes.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Even off topic :P

Het strafste wat ik rond mindervaliden ooit meemaakte was toch wel in Walibi World.
Ik ging richting een rollercoaster daar en zoals gewoonlijk gingen we naar de uitgang.
Na een paar minuten kwam een medewerkster naar met toe en zij dat ik de gewone rij moest volgen .
Deze rij was namelijk voor gehandicapten . Een beetje verbaasd keek ik naar mijn rolstoel en zij uh ja maar dat ben ik toch .
Waarop ze zij dat ik niet gehandicapt was . Ik had namelijk mijn beide handen nog :shock:
Ik heb haar vervolgens met HANDEN en voeten uitgelegd dat je met een Handicap niet iets aan je handen moet hebben.
Maar ze begreep het echt niet :P
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Sommige mensen gun je 1 dagje een beperking. 1 dagje maar, dat ze even weten wat het is om te moeten leven met een beperking......
Alsof je voor je lol in een rolstoel zit!!
Mijn oudste gebruikt een rolstoel voor de drukte. Als hij en moet opletten wat er om hem heen gebeurt en lopen, dan zijn het teveel prikkels. In een rolstoel kan hij gewoon genieten en houdt hij het wel de hele dag vol. Maar ja, soms staat hij even op en loopt een stukje, bv in een winkel als het smal is of bij de toiletten. Al zo vaak hatelijke opmerkingen gehad!! Ik ben gestopt met uitleggen.... Het zijn toch mensen die we nooit meer zullen zien. :P


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
rosa
Member
Member
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2012, 11:31

Iejoortje schreefCOLONBij Donald's Desk kaartje halen voor begeleider. Op vertoon van EAC krijg je die direct. Wel elke dag nieuw kaartje halen, want je krijgt telkens een kaartje voor 1 dag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je kan aantonen dat je enkele dagen in een hotel zit krijg je wel een kaart voor meerdere dagen! Daar kwam ik dus op mijn laatste trip achter. Hij zag mijn kaartje van het hotel keek naar de datum en kreeg een hopper ticket voor 3 dagen.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

rosa schreefCOLON
Iejoortje schreefCOLONBij Donald's Desk kaartje halen voor begeleider. Op vertoon van EAC krijg je die direct. Wel elke dag nieuw kaartje halen, want je krijgt telkens een kaartje voor 1 dag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je kan aantonen dat je enkele dagen in een hotel zit krijg je wel een kaart voor meerdere dagen! Daar kwam ik dus op mijn laatste trip achter. Hij zag mijn kaartje van het hotel keek naar de datum en kreeg een hopper ticket voor 3 dagen.

Ik veronderstel dat dit enkel telt als je in een Disney hotel verblijft .
Of zat je in een partner of omliggend hotel ?
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Dan zijn of de regels verandert of je hebt mazzel gehad. Laatste keer verbleven we 5 dagen in Santa Fe, maar zelfs met hotelkaartje kon ik elke dag een nieuw kaartje halen.
Zou wel een goeie verandering zijn en hoop tijd schelen. :) Als je toch aan kan tonen dat je meerdere dagen verblijft, is dat veel makkelijker voor allen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik heb er ook altijd een voor meerdere dagen gekregen wanneer ik in een Disney hotel verbleef. Maar dat is alweer 2 jaar geleden en langer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar