Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
rosa
Member
Member
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2012, 11:31

D-Tekenaar schreefCOLON
rosa schreefCOLON
Iejoortje schreefCOLONBij Donald's Desk kaartje halen voor begeleider. Op vertoon van EAC krijg je die direct. Wel elke dag nieuw kaartje halen, want je krijgt telkens een kaartje voor 1 dag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je kan aantonen dat je enkele dagen in een hotel zit krijg je wel een kaart voor meerdere dagen! Daar kwam ik dus op mijn laatste trip achter. Hij zag mijn kaartje van het hotel keek naar de datum en kreeg een hopper ticket voor 3 dagen.

Ik veronderstel dat dit enkel telt als je in een Disney hotel verblijft .
Of zat je in een partner of omliggend hotel ?
In disney hotel.
rosa
Member
Member
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2012, 11:31

Iejoortje schreefCOLONDan zijn of de regels verandert of je hebt mazzel gehad. Laatste keer verbleven we 5 dagen in Santa Fe, maar zelfs met hotelkaartje kon ik elke dag een nieuw kaartje halen.
Zou wel een goeie verandering zijn en hoop tijd schelen. :) Als je toch aan kan tonen dat je meerdere dagen verblijft, is dat veel makkelijker voor allen.

Denk dat het ook weer verschil maakt wie erachter zit. Ik wist het ook niet tot degene mijn kaartje van het hotel zag en vroeg hoe lang we bleven. Ik zei toen ook dat ik al jaren kwam en dit ook niet wist maar hij zei dat dit al lang zo was. De volgende keren zo weer gedaan en geen problemen gehad
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Als jullie het kaartje voor je begeleider halen wat tonen jullie dan? Heb een eac, groene kaart van Disney. Maar niet elke keer als I, ga een doktersverklaring. Die word dan suf om elke 3 maanden nieuwe te moeten schrijven. Heb wel medisch paspoort met beperkingen er in. Doktersverklaring haal ik alleen als jaarkaart ga verlengen.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ik toon mijn EAC en Passeport Annuel .
Ik weet niet of dit bij jullie zo is .
Maar op mij Passeport staat het logo van een rolstoel .
disneyjoyce
Member
Member
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2013, 13:01

Als het rolstoel logo op je paspoort anuel staat. Dan mag je automatisch iemand gratis mee binnen brengen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Gaat niet om rolstoel maar psychisch.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Het was Autisme hé ?
Dit mag toch geen probleem zijn voor hun om dit te aanvaarden.
Autisme is toch een vrij bekende aandoening .
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Bij autisme krijg je ook een rolstoel icoontje op je paspoort annuel. ;) Dat rolstoel icoontje is simpelweg een symbooltje dat je een beperking heb.
En helaas is autisme helemaal niet zo bekend..... Veel mensen denken wel te weten wat het inhoudt, want zoals ik al veel heb gehoord (ik citeer) "Ik weet wat autisme is, want ik heb Rain Man gezien".
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Ja en dat is idd een heel ander soort persoon met Autisme !
Er zijn helaas zoveel soorten graden in Autisme.
Zo had een vriendin van me Autisme en hier kon je helemaal niets van zien .
Alleen had ze een focus op alles rond Harry Potter en dat focussen op één ding was dan weer typisch aan Autisme volgens haar .
En zelfs ik heb een tikkeltje Autisme in me ...... Maar zo zijn er wel meerdere mensen hé
Maar ik heb ook al jongens gezien die heel anders reageerde . Door bijvoorbeeld niet te spreken of met een geniale kennis van de bustijden .
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315

Uiteindelijk heeft ieder mens wel een tikje autisme in zich. Hebben wij hier allemaal niet een focus op Disney?? ;)
Mijn oudste heeft een "streepje" op auto's. Als baby al. Speelgoed was altijd autootjes en zijn eerste woordje was Renault. Mijn jongste heeft een fascinatie voor boeken en Feyenoord en mijn man is helemaal gek van blu-rays kijken en Jules Verne.
Maar elke autist is weer anders, reageert anders. Helaas hebben veel mensen toch een soort stereotype in gedachte.
Voor wie wat meer wil weten over autisme is trouwens de film BenX wel een aanrader!! Vlaamse film waarvoor ik speciaal naar Antwerpen ben geweest.

Maar goed, we gaan off-topic. ;)
Gebruikers-avatar
Wendy&Estee
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2014, 10:21

Hey, wie kan mij helpen met praktische info ivm rolstoelgebruiker. Mijn mama heft haar enkel gebroken en kan dus enkel mee naar Disney in een rolstoel. Zijn er op de parking speciale parkeerplaatsen voorzien, ook al is het rolstoelgebruiker maar tijdelijk? We hebben een attest van de dokter, maar moeten we nog andere zaken in orde brengen? Hoe verloopt het als je een attractie wil bezoeken, zoals Ratatouille bijvoorbeeld. Mag iedereen die je vergezeld dan mee in de attractie? We zijn met 3 mijn mama in rolstoel, dochtertje van4 en ik of moeten wij dan via de gewone wachtrij? Alvast bedankt Groetjes Wendy
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315

Je moet een brief hebben van de arts in Engels en/of Frans. Als je een jaarkaart heb ga je naar bureau Passport Annuel, anders ga je naar City Hall. Daar leg je alles uit, geeft de brief en vraag om een Easy Access Card. Met die kaart kan je via een speciale ingang of via de uitgang de attracties in. De Cast Members bij de attractie wijzen je wel de weg. Soms krijg je bij een attractie een kaartje met een tijd waarop je terug moet zijn.
Hoeveel mensen er mee mogen de attractie in verschilt per attractie. Soms mag er maar 1 begeleider mee (speciale vak parades bv), soms zelfs 8 (It's A Small World). Ik vermoed wel dat jullie wel elke keer met z'n 3-en de attractie in mogen omdat je dochtertje nog maar 4 is. Je dochtertje kan je moeder niet begeleiden en ze kan ook niet alleen de wachtrij in namelijk.
De speciale parkeerplaatsen mag je niet staan. Die zijn voorbehouden aan mensen met een invalide parkeerkaart.

Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315

Ow ja, en misschien ten overvloede: om gebruik te maken van de Easy Access Card moet je moeder wel mee in de attractie. Je kan dus niet "even snel" Ratatouille in met je dochtertje terwijl je moeder buiten wacht.

Gebruikers-avatar
Nicole1988
Member
Member
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2014, 07:55

En hou er rekening mee dat je niet alle attracties kan doen. Omdat ze ivm veiligheid misschien er niet in mag

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Het is wel een tijdelijke beperking, dus het zou zomaar kunnen dat je een oranje kaart krijgt en dus maar 1 persoon mee mag op je kaart.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar