Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Annet schreefCOLONHet is wel een tijdelijke beperking, dus het zou zomaar kunnen dat je een oranje kaart krijgt en dus maar 1 persoon mee mag op je kaart.
Ja dit zat ik ook al te denken !
Ik ken niet zoveel van de oranje kaart .
Maar is het niet zo dat de regels ivm attracties minder zwaar zijn ?
Maar wel niet mag gaan zitten in de speciale zones tijdens shows en parades ?

Ik kan fout zijn hé !
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Met een oranje kaart mag je maar 1 persoon meenemen. Onlangs met een vriendin en haar (8-jarige) zoontje geweest. Vaak was het geen enkel probleem om met z'n drieën te gaan. Soms zeiden ze er bij dat het eigenlijk niet mocht, maar deze keer wel en soms mochten we gewoon echt niet met z'n drieën. Als we aangaven dat de jongen haar niet kon bijstaan en dat we hem niet alleen wilden laten, werd ons verteld dat je van Disney van 7 jaar alleen in de rij mag staan, dus dat dat geen enkel probleem is (uhm, ja, voor ons dus wel, want dat het van Disney mag, maakt het nog niet verantwoord), maar met een 4-jarige kunnen ze dit argument niet gebruiken. Dus ik ga er van uit dat het dan altijd wel moet lukken.
Gebruikers-avatar
Nicole1988
Member
Member
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2014, 07:55

Het is denk ik net wie je treft achter de balie. Mijn moeder is chronische ziek en was de 1e en laatste keer dat ze qua gezondheid mee kon (copd in ver stadium) hadden 4 verschillende dokters brief laten opstellen. En na hele discussie mochten we dan toch met ze allen mee (mijn man ,zoon en ik) op de kaart. Maar ze wouden eigenlijk maar voor 1 begeleider geven.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Het is inderdaad net wie je treft, ook bij de attracties. Ik heb ooit met mijn oranje kaart bij It's A Small World gestaan en een zwangere vrouw met een oranje kaart en 2 kinderen moest haar oudste kind ook maar alleen in de rij zetten. Ik was alleen, dus toen heb ik haar andere kind meegenomen op mijn kaart en zijn we samen gegaan.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Wij hebben ondertussen de autipas voor ons zoontje ontvangen, is dat voldoende voor eac of toch nog doktersverklaring
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

2 jaar geleden was enkel Autipas voldoende. Evengoed had ik toch altijd nog een Engelstalige brief van de arts mee. Beter mee verlegen dan om verlegen. :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

En in die brief, gewoon de diagnose of nog meer uitleg, want psychiaters zijn niet zo gebrand om veel te schrijven, is anders dan gewone dokters he!
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Mijn neuroloog schreef de diagnose erin, welke medicatie hij gebruikt en dat een speciale kaart erg zou helpen, omdat het anders onmogelijk is voor hem/met hem om een pretpark te bezoeken. Maar vorige keer had ik 'm helemaal niet nodig.

Ik weet niet of er verder nog medicatie meegaat, maar kijk even na of je een Schengen-verklaring nodig heb. ;) (Ritalin, Concerta bv. moet je een Schengen-verklaring mee hebben)
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Het zal hier ergens staan, maar ik vind het niet gelijk terug ...

Vriendin van me wil misschien eens meegaan, zit in een rolstoel.
Ze is al eens geweest, maar lang geleden alweer en ze weet niet meer wat ze met de inkom gedaan heeft.
Is hier een verminderd tarief (want ik hoor hier de laatste tijd ontzettend veel over, maar heb het nooit verder gevolgd)?
Ik heb zelf een Dream, dus kan sowieso wel korting op de inkom geven.
Ben al overal met haar geweest, behalve Disney, dus ben er helemaal niet van op de hoogte.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

De mindervaliden betaald de volledige inkom .
Maar zijn of haar begeleider kan wel een gratis inkom krijgen .
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564

Ah, op die manier. Dan kan ik ze best korting geven met mijn Dream.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Aangezien je maar met je twee gaat en jezelf een Dream hebt is dit de beste oplossing .
lieve-1973
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2014, 19:57

Iejoortje schreefCOLONEigenaar EAC moet mee!! Werd bij ons altijd streng op gecontroleerd.
Ik haat echt van die mensen met een grote bek die denken dat ze de wereld bezitten omdat ze een beperking hebben!! Mijn zoon heeft 1 keer staan wapperen met z'n kaart terwijl hij riep "wij hoeven lekker niet te wachten!!" Ik heb 'm vierkant opgetild (hij was toen nog maar 6) en we zijn de wachtrij uitgegaan. Daarna uitgelegd dat wat hij deed niet leuk was voor de andere mensen. Daarna is er nooit meer gepronkt met de EAC.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hey,
nu zit ik met een vraag, je mensen die een EAC kaart hebben dat ze iets hebben,oke
maar wat doe je met mensen die blijven in een rolstoel zitten die kaart ook hebben, doe in heel weingen in kunnen.
neen nu ik ga qamen met mijn mama die blijven in haar rolstoel zit naar de piratenboot gaan, ik kan er in maar zij niet.
moet ik haar dan achter laten en in de gewone rij gaan aanschijven.
mag ik naar de uitgang gaan samen met haar en zij blijf achter, ik in de boot.
vind ik ook wel zeer raar
groetje lieve
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Nee de kaart is zodat je moeder niet in de rij hoeft, niet zodat ze niet lang op haar gezelschap hoeft te wachten. Dus als je moeder niet in de attractie gaat, moet jij de gewone rij gebruiken.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564

Lieve, gelijk als ge met mij waard eh ;-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar