Disney Media Nieuws

Alles over Disney games, Disney Musicals, Disney On Ice, ...
BUTTON_POST_REPLY
MIR

Disney Channel presentatoren Sita en Dean hebben samen een kerstsingle en videoclip opgenomen. Vanaf morgen is de remake van ‘WinterWonderland’ te zien op Disney Channel. Niet alleen Dean & Sita, maar ook Mickey, Donald en vele andere Disney-karakters komen in de video terug. De winterse clip is opgenomen in Disneyland Paris.

Ook My Camp Rock-winnaressen Mayleen en Cheyenne hebben een kerstsingle opgenomen. Zij hebben een nieuwe versie gemaakt van de kersthit ‘Santa Claus is coming to Town’. Beiden nummers staan op dezelfde single die exclusief bij Free Record Shop verkrijgbaar is.

De videoclips van de singles gaan morgen op Disney Channel in premiere. Daarnaast staan er op zaterdag 11 december diverse optredens gepland. Zo zijn Dean en Sita onder andere te vinden in de Free Record Shop in Naaldwijk en in Bataviastad.

Disney Channel is onderdeel van The Walt Disney Company en is uitgegroeid tot één van de grootste kindertelevisiezenders van de wereld. In 169 landen en in 34 talen bereikt de populaire zender ruim 230 miljoen kinderen met een mix van animatieseries, komedies en films. In Nederland is Disney Channel sinds 3 oktober 2009 gratis te ontvangen voor alle UPC-abonnees. Sinds 22 juni is de zender in heel Vlaanderen te ontvangen via Telenet en Belgacom.

Gebruikers-avatar
Twiggy
Member
Member
BerichtenCOLON 664
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:18

Leuk filmpje :thumbs:
Prince Charming

Hier nog een!

Gebruikers-avatar
sebassah
Member
Member
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 12:52

Moet zeggen dat hun stemmen goed klinken samen. Echter behalve de 'Camp Rock' plaat vindt ik het niet echt spectaculair.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
lady
Member
Member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2009, 20:41

Leuke filmpjes, had ik nog niet eerder gezien. Het is ook een leuk stel samen niet alleen wat betreft de stemmen :wink: .
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Videonetwerk gestart door Pewdiepie en Disney

Afbeelding

De Youtuber Pewdiepie, die in het dagelijks leven Felix Kjellberg heet, heeft samen met Disney een eigen videonetwerk opgericht. Het netwerk heet Revelmode.

Het netwerk zal in samenwerking met andere Youtubers eigen video's gaan produceren, vertelt Disney in een persbericht. Het mediabedrijf gaat als eerst een animatieserie maken met internetsterren in de hoofdrol.

Youtubers Ken Morrison (Cinnamontoastken) en Marzia Bisognin (Cutiepiemarzia) sluiten zich aan bij het nieuwe videonetwerk. Daarnaast zal ook Nederlander Jelle van Vucht (Jelly) meedoen.

Kjellberg bleek eerder de best verdienende Youtuber van 2015 te zijn. De start van Revelmode geeft aan dat hij bij Disney-bedrijf Maker Studios actief blijft. In 2014 zei de Youtuber mogelijk deze Disney-tak te verlaten om voor zichzelf te starten.

Bron : http://www.insidegamer.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

El Bulli-chef Ferran Adrià kookt voor Disney

Afbeelding

Vanaf april wil Disney kinderen overhalen om gezonder te eten. Dat doen ze in een programma met Ferran Adrià, de Spaanse topchef die bekend werd als baas van restaurant El Bulli.

Op 12 april presenteert Pixar, de animatiedivisie van filmstudio Disney, de eerste aflevering van een televisieprogramma waarin de Spaanse topchef Ferran Adrià opdraaft. Dat verklapte de revolutionaire topkok, die tot in 2011 het beroemde moleculaire restaurant El Bulli in het Catalaanse Rosas uitbaatte, in een interview met de krant De Tijd.

bron : de morgen
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Demi Lovato liet voor Disney gebit aanpassen

Afbeelding

Demi Lovato werd als tiener bekend dankzij Disney Channel, maar daarvoor moest ze wel haar tanden recht laten zetten.

"Ik had een spleet tussen mijn voortanden. Ze vroegen of ik bereid was daar iets aan te doen", vertelt de actrice en zangeres in een interview met Allure.

Ze heeft spijt van de plastische ingreep: "Ik zou willen dat ik het niet gedaan had, want het stond me erg schattig."

Na de ingreep werd Lovato een ster dankzij de Disneyfilm Camp Rock en dat leverde jonge fans op. Dat gegeven kan wel eens tot ongemakkelijke situaties leiden: "Toen ik een keer mijn haar daar beneden met een laserbehandeling liet verwijderen begon de dame te praten over hoe haar kind een groot fan was. Er zijn grenzen."

Bron : nu.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Hoe Disney inspiratie vond in travestie

Afbeelding

De geschiedenis begint in Baltimore, met een verlegen Glenn Milstead die graag de jurken van zijn moeder droeg.
Dit is de ontstaansgeschiedenis van Ursula, de gemene zeeheks uit De kleine zeemeermin (1989).


Schrijvers Brian Ferree en Nicole Pasulka verkennen in een boeiende longread voor de literaire site Hazlitt hoe een wereldberoemde travestie-artiest de inspiratie werd voor de ultieme Disney-schurk.
De geschiedenis begint in Baltimore, met een verlegen Glenn Milstead die graag de jurken van zijn moeder droeg. Homoseksualiteit was nog illegaal. Op ‘drag’-feestjes waar Milstead wel zichzelf kon zijn, viel hij toch nog uit de toon door zijn omvang en grove humor. Alleen in bar Pepper Hill was hij - juist dankzij deze eigenschappen - geliefd.

In 1966 werd hij door zijn buurman John Waters gecast in de film Roman Candles. Het was het begin van het wereldwijde succes van zijn obscene, ijdele, onbevreesde persona Divine. Zij was volgens Ferree en Pasulka Milsteads manier om alle jaren van misbruik en pesterijen te verwerken.

Divine, zo blijkt, ging ver voor haar filmrollen. Berucht is de scene uit de film Pink Flamingos waarin haar personage Babs Johnson hondenpoep eet om te bewijzen dat ze de smerigste persoon op aarde is. Mensen gingen in de rij staan om de film te zien, maar moesten er ook van overgeven.

Bron : nrc.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Walt Disney: "Voor altijd Marvel-films en veel Star Wars"

Afbeelding

Met de aankoop van Marvel Entertainment in 2009 en LucasFilm in 2012 voor in totaal bijna $8,5 miljard breidde The Walt Disney Company de filmmogelijkheden fors uit. Disney voorzitter Bob Iger laat nu weten dat de komende decennia nog heel wat Marvel- en Star Wars-films gaan verschijnen.

Over de Star Wars-franchise zegt Iger tegenover Newsbeat: "Er zijn vijf Star Wars-films - nog vier na Episode VII: The Force Awakens - die in verschillende fases van ontwikkeling of productie zijn. Daarna komen er meer, ik weet niet hoeveel, ik weet niet met welke regelmaat."

Ruim een maand terug ging Star Wars: The Force Awakens in première en het lijkt erop dat de film ruimschoots voorbij een opbrengst van $2 miljard gaat. Nog dit jaar verschijnt Rogue One: A Star Wars Story, een jaar later Star Wars: Episode VIII, daarna de Anthology-film Han Solo (2018) en afsluitend Star Wars: Episode IX (2019). Ook wordt er gesproken over een film rond Boba Fett, voor in 2020.

Over de films van Marvel Studios is de Walt Disney topman nog uitgesprokener. Deze franchise zou zelfs het oneindige leven hebben. "Marvel, dan heb je te maken met duizenden en duizenden personages. Dat zal oneindig doorgaan."

Ondertussen bestaat het Marvel Cinematic Universe, veruit de financieel succesvolste filmfranchise ooit, uit twaalf delen. Binnenkort start Phase 3 met Captain America: Civil War en in 2019 moet Inhumans een punt zetten achter de derde reeks. Dan zijn er al 22 titels verschenen in het MCU en komen er maar liefst drie titels per jaar uit. Wereldwijde opbrengst tot op heden: $9,1 miljard.


bron : http://www.filmtotaal.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

'Disney-prinsessen uit jaren 90 praten weinig in films'

Afbeelding

In alle Disney-films uit de jaren negentig waarin prinsessen centraal staan, praten mannen meer dan vrouwen.
Linguïsten onderzochten de dialogen in Disney-films en ontdekten dat vrouwelijke personages in de jaren vijftig meer spraken dan in de jaren daarna.


In Doornroosje (1959), Sneeuwwitje (1937) en Assepoester (1950) werd meer dan 50 procent van de zinnen uitgesproken door vrouwen, zo ontdekten onderzoekers Carmen Fought en Karen Eisenhauer volgens The Washington Post.

Bij De Kleine Zeemeermin uit 1989, waarin hoofdpersonage Ariel haar stem verliest, was dat nog maar 32 procent. In Belle en het Beest (1991) werd ruim 71 procent van de tijd gesproken door mannelijke personages. Pocahontas en Mulan behaalden ongeveer dezelfde cijfers.

Aladdin

In Aladdin, waar één vrouwelijke hoofdrol in zit, werd 10 procent van de zinnen uitgesproken door een vrouwelijk personage.

Volgens de onderzoekers zijn de dialogen weer beter verdeeld vanaf 2009: in Tangled, over prinses Rapunzel, was ruim de helft van de zinnen voor vrouwen en in Brave bijna 75 procent. In Frozen, uit 2013, werd weer minder gesproken door vrouwen: zo'n 40 procent.

Het aantal vrouwen in Disney-films is, met uitzondering van Assepoester, altijd lager geweest en gebleven dan het aantal mannen.

bron : nu.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Selena Gomez had identiteitscrisis na Disney-series

Afbeelding

Selena Gomez had moeite om een eigen identiteit te creëren nadat ze haar werkgever Disney had losgelaten.
"Toen Disney voorbij was, had ik zoiets van: oh shit", vertelt de 23-jarige Gomez aan W Magazine. "Ik had geen flauw idee wat en wie ik wilde worden. Ik moest nog leren om mezelf te zijn."


Gomez brak als tiener door in verschillende rollen in Disney-series. De actrice en zangeres besloot in 2014 ook een ander management te kiezen, in plaats van haar moeder. "Ik zei tegen mijn moeder: ik moet het zelf uitzoeken."

bron : nu.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Deze Disney-ster speelt in nieuwe videoclip Boycode

Afbeelding

Boycode filmt de nieuwe videoclip voor hun liefje 'After Juliet' in Los Angeles.
In de videoclip van de Vlaamse boyband Boycode zal niemand minder dan Sierra McCormick, bekend van onder andere 'Jessie' en 'A.N.T Farm' de rol van Juliet spelen.
De jongens zijn heel enthousiast dat zo'n populaire actrice met hen wil samenwerken.
De videoclip wordt gefilmd in LA en wordt heel zomers en bruist van de energie. Ook zouden er meerdere meisjes in meespelen.

bron : hln.be
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Dit Disneyverhaaltje zag je niet aankomen



Wat als prins Eric uit 'De Kleine Zeemeermin' en prins Dimitri uit 'Anastasia' een koppel geweest zouden zijn? Hoewel het een verboden liefde zou zijn, aangezien Eric getekend werd door Disney en Dimitri door Fox, wordt in deze clip toch hun romance uit de doeken gedaan. Een Zweeds-Finse filmstudente die zichzelf 'The Nameless Doll' noemt, toont hoe de twee prinsen elkaar leerden kennen en hoe hun romance tragisch afliep. Ze werkte met fragmenten uit beide films, naar eigen zeggen om haar montagetechnieken te verbeteren.

bron : hbvl.be
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disney ster 'Orlando Brown' gearresteerd

Afbeelding

Orlando Brown die we kennen als Eddie uit de Disney Channel reeks 'That’s So Raven' .
Werd gisteren opgepakt door de politie nadat hij zijn vriendin had aangevallen op de parking van een politie kantoor .
Tijdens het arrest vonden ze ook drugs tussen de persoonlijke spullen van de acteur
.

Een ooggetuige zag de ruzie tussen het koppel en besloot om de politie te alarmeren .
Bronnen bevestigen dat de verwondingen van de vriendin niet ernstig waren .

De acteur word nu aangeklaagd van verschillende overtredingen zoals het in bezit zijn van drugs met de bedoeling van verkoop .
In 2014 kwam Brown ook al in aanraking met het gerecht . Toen kwam hij er vanaf met een schadevergoeding .

bron : http://www.laughingplace.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar