Star Tours: The Adventures Continue

Alles over het Disneyland Park.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

D-Tekenaar schreefCOLON
Leo1988 schreefCOLONWord de X-Wing Starfighter vernieuwd?
Je weet nooit wat ze van plan zijn hé ....
Maar het lijkt me wel dat er een nieuw laagje verf over komt .
Het gerucht gaat dat hij op het dak van star traders geplaatst zal worden of in de tram tours zal zitten ,geruchten :)
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ja dat heb je met geruchten hé !

De waarheid is eigenlijk dat ik hem gekregen heb voor mijn 30ste verjaardag :P
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Volgens DisneylandBerry zou Star Tours weer opengaan op 18 Maart 2017 :)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ik hoop zo op een Disneyland Paris versie van dit filmpje :P lol !!! Kan er niet genoeg van krijgen .

Gebruikers-avatar
Asmara1974
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2014, 15:56

Afgelopen woensdag ben ik voor het eerst in deze attractie geweest :D (Had hem nog nooit eerder gedaan, ben geen fan van simulatoren) Maar woensdag kon ik niet achterblijven op de laatste dag dat het nog mogelijk was.

It was my 'first flight to Endor' on the 'last day of the flights to Endor' :thumbs:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Op woensdag 16 maart 2016 vonden de laatste vluchten naar Endor plaats met de StarSpeeder 3000 in de heel populaire attractie Star Tours. De sluiting van deze attractie betekent niet dat hij weggaat, in tegendeel zelfs. De klassieke versie, waarvan de laatste in Disneyland Paris te beleven was, krijgt een update zoals in de andere parken. Er komen speciale effecten, HD beeld en uiteraard alles in 3D!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het programma en de badge om de laatste avond bij te wonen.
Op de achterkant van het programma had je een loterij. Enkele gelukkigen konden daarmee de allerlaatste vlucht naar Endor maken. Helaas, daar waren wij niet bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We mochten ook R2-D2 en Darth Vader ontmoeten op deze avond.

Afbeelding

Afbeelding

Er was ook een speciale presentatie over Star Tours in Videopolis....

Afbeelding

De video en samenvatting van wat er verteld is:



In Videopolis verwelkomt Laurent Cayuela, lid van het Walt Disney Imagineering team, het publiek op het speciaal event ter gelegenheid van de laatste vlucht van Star Tours naar Endor. Het wordt een bijzondere avond en er staan ook twee verrassingsgasten op het programma. Laurent Cayuela vertelt eerst over het ontstaan van de originele Star Tours attractie en de samenwerking tussen Walt Disney en George Lucas en krijgt daarbij de hulp van R2D2.
Hij roept er Patrice Girod bij, een expert op het vlak van Star Wars. Patrice vertelt voluit over de dingen die hij in het verleden allemaal gedaan heeft in verband met Star Wars en waarom hij nu dus wordt beschouwd als een expert.
De samenwerking met George Lucas resulteerde eerst in de 3D-film Captain EO en later kwam daar dus ook Star Tours bij. George Lucas wilde absoluut humor in de attractie steken en dus creëerde hij de stuntelende piloot Rex. Aanvankelijk wilde George Lucas de aanval op de Death Star niet integreren in de attractie, maar omdat dat net was wat het publiek wilde beleven, veranderde hij van gedachten.
De imagineers stelden 1 ding voorop: de mensen die de films al kenden, moesten ook een goed gevoel overhouden aan de attractie. Dus werd er ook heel veel aandacht besteed aan de zogenaamde pre-show, de wachtrij van de attractie, want dat is een belangrijk onderdeel van de totaalervaring van een attractie. De wachtrij is onderverdeeld in drie zones. In de eerste zone gebeurt er niet veel omdat je ogen eerst de kans moeten krijgen om te wennen aan de duisternis binnen. In de tweede zone ontmoeten de bezoekers enkele personages uit de films. R2D2 en C3PO zijn natuurlijk de bekendste. Eens de bezoeker zich heeft aangepast aan de duisternis en de personages uit de films kent, komen de nieuwe elementen erbij. Zo laten ze de bezoeker kennismaken met de rondleidingen die hier georganiseerd worden door Star Tours aan boord van de Star Speeder. In de derde zone komen we terecht in de befaamde "sector 2", de werkplaats waar de droïds worden hersteld. Het is natuurlijk niet echt geruststellend om daar te zien hoe twee droïds de piloot van de Star Speeder aan het oplappen zijn, net voordat je zelf aan boord moet gaan. Dus hoe veilig kan deze rit zijn? C3PO is er in elk geval al niet te gerust in. Maar alles zal wel loslopen...
Na de pre-show bent u dus helemaal klaar om aan boord te gaan van de Star Speeder. Er werd heel veel aandacht besteed aan de details en er zitten dan ook heel veel verwijzingen en kleine knipoogjes in naar de films, die enkel échte fans zullen herkennen. Zelfs de FastPass-machines aan de ingang werden geïnspireerd op elementen uit de films.
Dan is het de hoogste tijd voor een spelletje. Laurent doet enkele personages na uit de films en het publiek moet proberen te raden wie. Hij eindigt met Rex en natuurlijk is de enige, echte stemacteur van Rex ook vanavond aanwezig. Luq Hamett leende zijn stem voorheen al aan andere Disney-personages, onder andere aan de Franse versie van Roger Rabbit. Maar vanavond gaat het dus over Rex.
Hoe gaat het inspreken van een stem nu echt in zijn werk? Luq kreeg enkel een fotootje te zien van Rex en mocht de Engelse versie beluisteren en daarna zeiden ze simpelweg "nu is het aan jou om hetzelfde te doen in het Frans". In 1991 zat hij hiervoor enkele uren in een kleine cabine en het geweldige eindresultaat van al dat werk hoor en zie je in de attractie.
Om de avond af te sluiten, geeft Laurent nog enkele bijzondere cijfers mee. Zo was het voor Rex maar liefst 3.250.000 keer zijn eerste vlucht en meldt het onderhoudsteam dat de Star Speeder sinds 1992 al 9.750 miljard kilometer heeft afgelegd in lichtsnelheid.
De Cast Members van de attractie hebben samen nog een filmpje in elkaar gestoken en dat wordt nu vertoond.
En dan is het de hoogste tijd om afscheid te nemen van Laurent, Patrice en Luq en om in te schepen voor de laatste vlucht van Star Tours naar Endor: Merci et Bon Voyage!


Hierna werd de attractie afgesloten met een licht- en vuurwerkshow.



We kijken allemaal vol ongeduld uit naar de vernieuwde versie die maart-april 2017 zal openen voor de 25ste verjaardag van Disneyland Paris!

Afbeelding

May the Force be with you
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Making of - Goodbye Star tours

Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

Ik zal waarschijnlijk in de minderheid zijn maar ik vind de xwing daar niet passen :( https://m.facebook.com/DisneylandBerry/ ... &source=48

https://twitter.com/DisneylandBerry/sta ... 3546553345

Afbeelding

Afbeelding



ik weet niet als je de afbeeldingen kan zien, soms zie ik ze en soms staat er geen afbeelding maar volg gewoon de link ;)
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disneyland Paris onthult nieuw uiterlijk van simulator Star Tours

Afbeelding

Star Tours in Disneyland Paris krijgt een nieuw uiterlijk. Dat blijkt uit bouwplannen die Disney heeft ingediend. Zo komt bij de entree van de Star Wars-simulator een puntvormig futuristisch bouwwerk te staan.

Daarnaast wordt een nabijgelegen souvenirwinkel omgebouwd tot een meet and greet-locatie met figuren uit de sciencefictionreeks. Bovenop het dak verschijnt het gigantische X-Wing-vliegtuig dat tot voor kort bij de ingang van de attractie stond. Bij de uitgang wordt een nieuwe winkel ingericht.

Star Tours is sinds halverwege maart gesloten voor een grote verbouwing. Vanaf het voorjaar van 2017 gaat de vliegsimulator door het leven als Star Tours - The Adventures Continue, met wisselende, interactieve 3D-scènes.

bron : http://www.looopings.nl/weblog/5390/Dis ... Tours.html
Gebruikers-avatar
Scar666
Member
Member
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2015, 08:54

Vond de vorige plek voor de x-wing ook wel beter . Ben alleszins tevreden dat deze behouden blijft . Een imposante AT-AT bij de ingang had ook niet mis geweest natuurlijk .
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

Ondertussen wordt dat stukje park onherkenbaar

Ed92

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
paterdave2
Member
Member
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009, 12:26

Had de X-wing ook liever weer terug gehad op zijn oude locatie. Of anders een ander voertuig bij de ingang.
AYFM Een nieuw online station met disney muziek. AYFM Radio All your favorite music
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

En het is gebeurd star traders is zijn antenne kwijt Afbeelding fot insidedlp
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Tijdens werken is het dak van de oude Star Traders shop verwijdert

Afbeelding

bron : InsideDLParis
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Het demonteren van Star Tours gaat onvermoeid verder

Afbeelding

Afbeelding

bron : InsideDLParis
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar