Disney Cruise Line FAQ

Alle algemene informatie over de DCL's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Joyce_Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010, 14:08

Heeft iemand ervaring met boeken via cruisereizen.nl? Ik kom tot een hele mooie prijs voor volgend jaar september via hun website.

Verder: weet iemand hoe het werkt als je alcoholische dranken wilt bijboeken voor de hele cruise?

Edit Dragy: verplaatst
[Fairy at dawn, princess by day, mermaid by night.]
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Joyce_Belle schreefCOLONHeeft iemand ervaring met boeken via cruisereizen.nl? Ik kom tot een hele mooie prijs voor volgend jaar september via hun website.

Verder: weet iemand hoe het werkt als je alcoholische dranken wilt bijboeken voor de hele cruise?
Hoi, een all in drankpakket voor alcoholische dranken hebben ze niet echt bij Disney...
Wel zijn er pakketten voor 3-5-7-1 flessen wijn naar keuze, ook zijn er bierpakketten waarbij je dan 5 +1 gratis hebt en elke dag een cocktail van de dag. Je kan de pakketten allemaal aan boor kopen je eerste dag, of online via de site van Disney Cruiseline bestellen...

De cruises voor volgend jaar sept zijn inderdaad de goedkoopste vanuit Barcelona, wij hebben ook zo eentje geboekt! (onze 3de al)
Je kan best ook nog eens de prijzen vergelijken via deze sites: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 212#p57212
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Joyce_Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010, 14:08

Prins Adam schreefCOLON
Joyce_Belle schreefCOLONHeeft iemand ervaring met boeken via cruisereizen.nl? Ik kom tot een hele mooie prijs voor volgend jaar september via hun website.

Verder: weet iemand hoe het werkt als je alcoholische dranken wilt bijboeken voor de hele cruise?
Hoi, een all in drankpakket voor alcoholische dranken hebben ze niet echt bij Disney...
Wel zijn er pakketten voor 3-5-7-1 flessen wijn naar keuze, ook zijn er bierpakketten waarbij je dan 5 +1 gratis hebt en elke dag een cocktail van de dag. Je kan de pakketten allemaal aan boor kopen je eerste dag, of online via de site van Disney Cruiseline bestellen...

De cruises voor volgend jaar sept zijn inderdaad de goedkoopste vanuit Barcelona, wij hebben ook zo eentje geboekt! (onze 3de al)
Je kan best ook nog eens de prijzen vergelijken via deze sites: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 212#p57212
Thanks voor je reactie! Dat maakt alweer wat dingen duidelijk. :)

Is het zo dat het zinvol is om de verschillende valuta op disneycruiseline.com te vergelijken? Kun je überhaupt in een andere valuta boeken als Nederlander? Ik zie bijvoorbeeld dat ik in euro's op ongeveer €2600 voor 2 personen kom, maar als ik de dollar neem en ik reken dat om kom ik op zo'n €2400..
[Fairy at dawn, princess by day, mermaid by night.]
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Je kan gewoon in beide valute boeken denk ik. Het is wel zo dat de koers van de euro nogal schommelt en deze wordt niet constant aangepast. Dus kan het ene voordeliger zijn dan het andere. Wel is het zo dat als je nu een voorschot betaald en de rest later en de koers wijzigd het dan duurder of goedkoper kan uitkomen... is beetje gokken
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

wij haden in dollars geboekt vorig jaar. de euro stond toen nog gunstig. hebben wel in jan toen de euro ging zakken wel meteen rest bedrag betaald wat we nog moesten voldoen ipv wachten tot en met eind maart. hebben rest van het jaar elke maand een deel betaald gewoon alles in dollars. je kan ook in euro's boeken of ponden.
Gebruikers-avatar
Joyce_Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010, 14:08

calimero schreefCOLONwij haden in dollars geboekt vorig jaar. de euro stond toen nog gunstig. hebben wel in jan toen de euro ging zakken wel meteen rest bedrag betaald wat we nog moesten voldoen ipv wachten tot en met eind maart. hebben rest van het jaar elke maand een deel betaald gewoon alles in dollars. je kan ook in euro's boeken of ponden.
Bedankt voor de uitleg! :)

Ik vraag me overigens nog af of er een Nederlandse maatschappij is om bij te boeken die onboard credit aanbiedt? Dit wordt vaak gedaan door Amerikaanse aanbieders..
[Fairy at dawn, princess by day, mermaid by night.]
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Denk niet dat de Nederlandse maatschappijen dit kunnen...
De Amerikaanse zijn eigenlijk officiële partner denk ik
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Joyce_Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010, 14:08

Prins Adam schreefCOLONDenk niet dat de Nederlandse maatschappijen dit kunnen...
De Amerikaanse zijn eigenlijk officiële partner denk ik
Thanks! :)
[Fairy at dawn, princess by day, mermaid by night.]
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Net terug van vakantie zijn we de volgende al weer aan het plannen. We willen volgend jaar de trans-Atlantische cruise naar New York gaan doen, maar het is onze eerste cruise, dus hebben we wat vragen.
1) is er internet aan boord? Moet je hier voor betalen?
2) hebben jullie tips voor het kiezen van de hut? Voor mijn vriend is een buitenhut een must, we denken nu aan een wat hoger deck, is dat de extra kosten waard? In de buurt van liften of juist niet, waar letten jullie op?
3) ik heb gelezen dat er verschillende photo pass pakketten zijn, maar meer dan dat kan ik niet vinden, wat kosten ze ongeveer en welke opties zijn er?
4) ik geloof dat al meerdere mensen hier vanuit Barcelona zijn vertrokken, is daar de haven te bereiken met het ov of goedkoop met een taxi?
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Leuk dat jullie aan die cruise denken om te gaan doen. Wij namelijk ook. Wat je vragen betreft.
1 ja er is internet aanboord maar hier betaal je redelijk dik voor. Er is wifi of je kan in de promonade lounge gebruik maken van de computers die daar staan. Beide betaald.

2 wat hut betreft. Wij hebben 2 maal binnenhut gehad en vorig jaar buitenhut met een raam op dek 2. Dit is ons ze goed bevallen vooral bij zo'n lange duur van de cruise was 11 nachten. We gaan in okt weer varen en hebben wederom een buitenhut met een raam. Dit maal op dek 8 helemaal vooraan. Een van de grootste hutten die je kan krijgen voor een van de lagere prijzen. De liften zitten nooit verlopen van je hut af. Er zijn drie lokaties voor midden en achter. Als je echt pal bij de liften en trappen zit heb je veel rumoer van gasten die er gebruik van maken en dat kan al heel vroeg zijn. Beter om er wat verder vanaf te zitten en nogmaals de dichtsbij zijnde lift is over algemeen 1 a 2 min lopen van je hut echt niet ver. Ook erg belangrijk is om hut uit de buurt van de wasserij te hebben. Daar wil je echt niet bij zitten. De machines worden door de gasten dag en nacht gebruikt en vaak staan er mensen te kletsen terwijl ze wachten tot een machine klaar is. En de machines zelf maken ook flink lawaai! Vermijden dus!

3 er zijn inderdaad fotopakketten te bestellen vooraf. Zijn er twee. al je foto's digitaal op een dvd/cd of al je foto's geprint
Of als derde combi van beide. Die laaste kost voor de transatlantic voor as sept $440.- alleen digitaal $340 of alleen print ook $340 heb je beetje idee. Voor volgend jaar zullen ze wel vaak iets duurder zijn maar je kan die pas enkele maanden van te voren bestellen. Is wel de moeite waard als je leuk vind om met de figuren op de foto te gaan en zelf veel foto's te laten maken voor al de verschillende achtergronden die er elke avond zijn. Bij onze laatse cruise naar ijsland hadden we zelfs tindens een excursie een fotograve mee die foto's van ons en andere gasten heeft gemaakt.

4 ik weet iet hoe duur een taxi is naar de haven maar het is ook met openbaar vervoer te bereiken zoals ik in andere tripreoprts heb gelezen.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Oh wat leuk dat jullie aan dezelfde denken! En heel erg bedankt voor de antwoorden, vooral de wasserettes is een goede tip!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

1 gb internet kost 80 dollar er zijn en 300mb 39 euro.

Wij boeken nooit nog een binnenhut is niet zo leuk een hele dag een donkere kamer. Normaal gaan wij dezelfde cruise ook doen en omdat deze 11 nachten is en de meerprijs voor kamer met terras meeviel hebben wij die geboekt.

Je kan perfect de taxi nemen van het vliegveld naar de haven. Neem wel een hele vroege vlucht of je kan ook nachtje ervoor in Barcelona slapen.

De fotopakketen zijn erg prijzig inderdaad rond de 400 dollar, ze nemen wel veel fantastische foto's. Maar ik kan er niet zoveel geld aan geven.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

We wilden eerst nog een paar daagjes Barcelona doen, dus qua vlucht komt het wel goed.
Internet is wel erg prijzig helaas. Foto's ook, maar als je dan gaat ook zonde om het niet te doen. Er is zeker geen mogelijkheid om het met meerdere kamers te delen?
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Veelgestelde vragen over de basis van de Disney Cruise Line

Schepen & Cruises
  • *Q: Wat valt er onder het Disney Cruise Line Contract?
    A: Het Disney Cruise Line-contract is de overeenkomst met de wettelijke rechten en verantwoordelijkheden van Disney Cruise Line en haar gasten.
    Bekijk en onderteken het contract bij het voltooien van Mijn online check-in. Vergeet niet het online check-in haven aankomstformulier af te drukken en mee te nemen naar de haventerminal op uw afvaartdatum.
    Als de My Online Check-In niet is voltooid, ontvang je een gedrukt exemplaar van het contract met het pakket met cruisetickets.

    *Q: Van welke restaurants, entertainment en activiteiten kan ik genieten aan boord van de Disney Cruise Line-schepen?
    A:Tijdens een Disney Cruise kun je ontzettend veel doen. De Disney Magic, Disney Wonder, Disney Dream en Disney Fantasy bieden allemaal een breed scala aan activiteiten voor het hele gezin. En elk schip heeft zijn eigen unieke ervaringen. Dit zijn een aantal dingen wat de Disney Cruise Line te bieden heeft: character ervaringen, dining, fitness en recreatie, zwembaden en films en liveshows.

    *Q: Waarin verschillen de Disney Cruise Line-schepen?
    A: De vloot van Disney Cruise Line bestaat uit de Disney Magic, Disney Wonder, Disney Dream en Disney Fantasy. Elk van de 4 schepen heeft verschillende ontwerpen en dekplannen, evenals onderscheidende restaurants, entertainment, activiteiten en zwembaden aan boord om van elke reis een unieke en onvergetelijke ervaring te maken.

    *Q: Wat is inbegrepen in de basisprijs van een Disney Cruise?
    A: De cruiseprijs is inclusief bijna elk onderdeel van de ervaring aan boord, zoals: De passagiershut samen met alle toepasselijke belastingen en havengelden, ontbijt lunch en diner, frisdranken geserveerd bij de maaltijden en bij elk scheepsdrankstation, snacks en ijs op het hele schip, Disney Character Meet & Greets,
    Entertainment inclusief live Broadway-stijl producties in het Walt Disney Theater, evenals Disney-filmklassiekers en huidige first-run films in het Buena Vista Theater.
    Er zijn bij een aantal optionele services en activiteiten wel extra kosten vereist, waaronder excursies in Port Adventures, spa- en salonservices, kinderopvang in de kinderkamer van het schip, fotografie aan boord, telefoongesprekken, videogames, alcoholische dranken, en de restaurants voor volwassenen, Palo (aan boord van alle schepen) en Remy (aan boord van de Disney Dream en Disney Fantasy).

    *Q: Zijn er dingen aan boord te doen als ik op het schip blijf terwijl we in de haven zijn?
    A: Ja. Er is genoeg te doen aan boord! Zwembaden zijn open, samen met enkele restaurants. Omdat veel gasten van het schip zijn wanneer het in de haven ligt, is het de perfecte gelegenheid om te genieten van 'stille tijd'.Gasten van 18 jaar en ouder die aan boord blijven, kunnen aan hun conditie werken in het fitnesscentrum en zich laten verwennen in de spa en salon van het schip. Tieners 14 tot 17 kunnen ook hun hart ophalen in de spa-chill voor tieners.
    Ook bieden veel aanloophavens mogelijkheden om activiteiten buiten het schip te genieten, zoals stranduitjes, winkelen of bezienswaardigheden bezoeken.

    *Q: Welke documenten zijn vereist wanneer ik incheck voor mijn cruise?
    A: Bij het inchecken moeten alle gasten geldige paspoorten of een ander acceptabel bewijs van burgerschap tonen. Naast een geldig paspoort hebben veel landen een inreisvisum nodig op basis van de nationaliteit. Het is de verantwoordelijkheid van elke gast om alle benodigde visa te identificeren en te verkrijgen voordat hij aan de cruise begint. Omdat de vereisten kunnen variëren, wordt gasten geadviseerd contact op te nemen met hun plaatselijke consulaat of ambassade voor meer informatie over de vereiste reisdocumentatie voor alle aanloophavens tijdens de cruise.
    De gast die de cruise heeft geboekt, moet bij het inchecken een kopie van het online aankomsthaven voor aankomst in de haven tonen. U kunt tijd besparen tijdens het instapproces door dit document van tevoren in te vullen via My Online Check-in.
    Wanneer een minderjarige (17 jaar en jonger) reist zonder een ouder of wettelijke voogd, moet een begeleidende volwassene een autorisatie voor minderjarige voorleggen om te reizen zonder een ouder- of wettelijk voogdformulier, ingevuld en ondertekend door de ouder of wettelijke voogd van dat kind.
    Richtlijnen voor paspoort- en reisdocumentatie

    Gasten zonder de juiste documentatie zullen worden geweigerd.
    Reisbeperkingen voor elk land van bestemming kunnen variëren afhankelijk van het burgerschap van een gast.
    Zorg ervoor dat paspoorten niet zijn verlopen of binnenkort verlopen. In veel landen is uw paspoort geldig tot 3 maanden na voltooiing van uw cruise. Raadpleeg het paspoortbeleid in de landen die u van plan bent van tevoren te bezoeken.

    *Q: Wat moet ik weten over het Betalingsautorisatieformulier?
    A: Met het Betalingsautorisatieformulier onder Mijn online check-in kunt u een handige "Key to the World" -account aanmaken. Het is een eenvoudige manier om te beheren hoe u en uw reisgezelschap incidentele kosten in rekening brengen in uw passagiershut-folio. Je hoeft alleen de creditcardgegevens op te geven en te vermelden welke gasten geautoriseerd zijn om items op het account te boeken. Dit formulier moet samen met het gasteninformatieformulier worden ingediend voordat je toegang krijgt tot het Disney Cruise Line Cruise Contract en, vervolgens, het online aankomstformulier voor aankomst in de haven.

    *Q: Wat moet ik weten over het gasteninformatieformulier?
    A: U vindt het gasteninformatieformulier onder Mijn online check-in. Met dit formulier kunt u Disney Cruise Line belangrijke adressen, informatie over het burgerschap, ontschepingsgegevens en noodcontacten verstrekken, zodat Disney je hele reisgezelschap de hoogste normen voor veiligheid en kwaliteit van de dienstverlening kunnen garanderen.
    Dit formulier en het Betalingsautorisatieformulier moeten worden ingediend voordat u toegang krijgt tot het Disney Cruise Line Cruise Contract en, vervolgens, het Online Check-In Port-aankomstformulier
Verboden voorwerpen
  • *Q: Welke items zijn verboden aan boord van het schip (en op Castaway Cay)?
    A: Vuurwapens:
    - Vuurwapenreplica's, inclusief niet-vuren, imitaties, speelgoed en hun componenten
    (Speelgoeduitzonderingen: In de winkel gekochte Light-sabels, plastic speelgoed 'piraten' zwaarden, in de winkel gekochte speelgoed "Mjolnir" hamers (Thor's hamer))
    - Lucht, BB, paintball pistolen, geweren en sling shot
    - Duikuitrusting luchttanks, speren, speergeweren, stroppen, duikmessen, koevoeten en scooters onder water
    - Noodpositie die radiobakens (EPIRB) aangeeft, communicatiescanners, breedbandontvangers
    - Onderdelen en accessoires voor explosieven, waaronder munitie, ontstekers, vuurwerk en vuurpijlen
    - Licht ontvlambare vloeistoffen en brandbare stoffen, inclusief vloeibare zuurstof
    - Messen ongeacht meslengte, scheermessen
    - Lasers
    - Bevestigingen en aanvalswapens, hand- en beenmanchetten, pepperspray en taser, stun guns
    - Schaar met bladen groter dan 4 inch "(schaar met stompe uiteinden en niet langer dan 4 inch zijn toegestaan)

    Gasten die in het bezit zijn van wapens of soortgelijke verboden voorwerpen op hun persoon of in hun bagage, kunnen worden geweigerd aan boord te gaan en worden onderworpen aan zware wettelijke sancties.

    Bovendien zijn de volgende items om veiligheidsredenen beperkt en mogen ze niet aan boord worden gebracht:

    Alcoholische dranken, agrarische artikelen, bloemen, aquatische artikelen, boogieborden, opblaasbare drijvers en zwembaden, rafts, surfplanken, wave boards, ballonnen en vliegers, kaarsen en wierook, koelers en / of ijskisten die groter zijn dan 12 "x 12" x 12 ". Koelers die aan de maatvereisten voldoen, moeten als handbagage worden vervoerd. (Beleid voor voedsel en ijskisten)

    Elektrische apparaten en componenten: blenders, flessensterilisatoren en -verwarmers (een beperkt aantal goedgekeurde flessenverwarmers en flessensterilisatoren zijn op verzoek verkrijgbaar via Guest Services), koffie makers, diffusers, elektrische dekens, elektrische strijkijzers en stoomboten (alle schepen bieden zelfbedieningswasfaciliteiten uitgerust met strijkijzers en strijkplanken)
    Verlengsnoeren, stekkerdozen en overspanningsbeveiligers, verwarming pads, microgolfovens, rijstkokers, seizoens- en / of feestelijke gloeilampensnaren
    Ham radio's, metaaldetectoren, streaming apparaten (Roku, Apple TV, Amazon Fire Stick, Google Chromecast, etc.)
    Waterpijp pijpen, illegale verdovende middelen / drugs, inclusief synthetische, designer drugs en medisch voorgeschreven marihuana, evenals alle drugsparafernalia, inclusief items die worden gebruikt voor marihuana, cannabis en hennep.
    Opblaasbare matrassen, metaaldetectoren, muziekinstrumenten, huisdieren
    Elektrisch gereedschap, handgereedschap en gereedschapskisten (behalve die worden gebruikt door leveranciers die diensten verlenen)
    Op afstand bediende apparaten: vliegtuigen, drones, helikopters, andere speelgoedvoertuigen (auto's, enz.)
    Sportuitrusting: boogschiet apparatuur, honkbal- en cricketknuppels, visspullen, hangmatten, hockey- en lacrosse-sticks, pool signalen, skistokken.
    Recreatief materieel en transportmiddelen op wielen: schoeisel met wielen (d.w.z. schoenen van het type Heely), fietsen, hoverboards, inline & rolschaatsen, scooters, segways, skateboards.
    Wagens (opvouwbare wagens zijn toegestaan).

    Uitzonderingen voor elektrische apparaten:
    Krultangen, strijkijzers, haardrogers (alle schepen bieden een handdroger in elke passagiershut), scheerapparaten.

    Uitzonderingen voor sportartikelen:
    golfclubs kunnen aan boord worden gebracht en worden opgeslagen in de passagiershut van een gast, honkballen, basketballen, voetballen, voetballen en volleyballen mogen aan boord worden gebracht, opgeslagen in passagiershutten en buiten het schip worden gebruikt in aanloophavens

    De volgende elektrische apparaten worden verzameld voor inspectie door de hoofdelektricien en worden na goedkeuring teruggestuurd voor gebruik aan boord van het schip:
    Babyfoons, luchtbevochtigers, draagbare fans, witte ruis- / slaapmachine.

    Gasten met een mobiliteitshandicap waarvoor het gebruik van een mobiliteitshulpmiddel vereist is, moeten voorafgaand aan het varen contact opnemen met Special Services. Apparaten met minder dan 3 wielen en apparaten die de stabiliteit en balans niet kunnen behouden wanneer ze worden gestopt, zonder motor of niet-bezet zijn, zijn niet toegestaan.

    *Q: Mogen gasten alcoholische dranken meenemen aan boord van het schip?
    A: gasten van 21 jaar en ouder mogen aan het begin van de reis en in elke haven van het schip maximaal 2 flessen ongeopende wijn of champagne (niet groter dan 750 ml) of 6 bieren (niet groter dan 12 gram) aan boord meenemen. Deze dranken moeten worden verpakt in handbagage (niet-ingecheckte) tassen of bagage.

    Gasten die wijn of champagne willen consumeren die ze aan boord hebben gebracht in een van de restaurants, betalen een prijs van $ 25,00 per fles.

    Houd er rekening mee dat:

    Alcohol die in ingecheckte bagage is verpakt, wordt tot het einde van de cruise verwijderd en opgeslagen.
    Alle aan boord gebrachte alcohol moet zich in een originele ongeopende verpakking bevinden. Gedeeltelijk gebruikte flessen en flessen waarin de verzegeling is verbroken, worden vernietigd en er wordt geen compensatie aangeboden.
    Wijn of champagne van meer dan 2 flessen of bier van meer dan 6 bieren worden bewaard tot het einde van de cruise.
    Het meenemen van sterke drank en alcohol (inclusief poedervormige alcohol) aan boord is verboden. Deze items worden opgeslagen tot het einde van de cruise.
    De gast MOET alle opgeslagen alcohol aan het einde van de cruise ophalen. Items die niet worden opgehaald, worden vernietigd en er wordt geen compensatie aangeboden.
    Aan boord gebrachte alcohol mag in geen enkele lounge of openbare ruimte worden geconsumeerd.

    *Q: Wat moet ik weten over het meenemen van mijn eigen eten en / of ijskist op het schip?
    A: Verboden mee te nemen aan boord:
    Zelfgemaakt, voorgekookt of bederfelijk voedsel of open voedselcontainers.
    IJskisten of koelers.
    Elektrische apparaten zoals rijstkokers, kookplaten, koffiezetapparaten, blenders, flessensterilisatoren en flessenwarmers
    Er zijn een beperkt aantal goedgekeurde flessenwarmers en flessterilisatoren op aanvraag beschikbaar via Guest Services. Bovendien is het mogelijk om via roomservice op elk gewenst moment warm water naar de passagiershut te laten brengen.

    Wat mag wel meegenomen worden aan boord:

    Niet-verwerkbare snacks in verzegelde, originele verpakking. Alle items moeten worden geconsumeerd voordat ze terugkeren naar de thuishaven of ongeopend blijven.
    Moedermelk, alleen in handbagage.
    Koelers niet groter dan 12 "x 12" x 12 "[30,5 cm x 30,5 cm x 30,5 cm], als handbagage alleen voor het bewaren van medicijnen, babyvoeding of items die alleen verband houden met dieetbeperkingen.

    *Q: Kan ik de deur van mijn passagiershut versieren of items over de deuren hangen?
    A: Magneten mogen op de passasiersdeur worden geplaatst. Houd er rekening mee dat de passagiershutten van de Disney Dream en de Disney Fantasy houten deuren hebben. Er mogen geen items op de stateroomdeuren aangebracht worden met tape of andere lijm, inclusief verwijderbare gelkleefstoffen, omdat dit de afwerking van de deuren kan beschadigen.
    Het gebruik van hangende organisatoren over de deur is ook verboden, omdat deze de deuren en de bekleding van de passagiershut kunnen bekrassen en / of misvormen.

    Gasten die deuren beschadigen in strijd met deze richtlijnen, krijgen een boete van $ 100 per incident om de reparatiekosten te dekken.

    *Q: Mag ik mijn veranda in de hut versieren of een bord aan de reling van het schip hangen?
    A: Gasten mogen geen vlaggen, spandoeken of borden van enig deel van het schip hangen, inclusief veranda's. Bovendien zijn seizoensgebonden en / of feestelijke gloeilampen of andere hangende items niet toegestaan.

    *Q: Wat zijn de beperkingen voor het aan boord brengen van vuurwapens of wapens?
    A: Voor de veiligheid van de gasten heeft Disney Cruise Line een Zero Weapons Policy.
    Vuurwapens, munitie, messen (inclusief duikmessen), zwaarden, dolken of andere soorten wapens zijn onder geen enkele omstandigheid aan boord toegestaan.

    *Q: Wat zijn de beperkingen voor commerciële fotografie of filmen?
    A: Fotografie, video-opnamen of opnames van welke aard dan ook voor commerciële doeleinden zijn verboden, tenzij vooraf schriftelijk goedgekeurd door Disney Cruise Line of The Walt Disney Company.

    *Q: Kan ik lithiummetaal- of lithium-ionbatterijen aan boord meenemen?
    A: Batterijen die niet zijn doorboord, gezwollen of beschadigd, kunnen aan boord worden gebracht. Batterijen in apparaten en reservebatterijen mogen nooit onbeheerd worden achtergelaten.
Gezondheid en veiligheid
  • *Q: Kan ik mijn mobiele telefoon gebruiken terwijl ik op zee ben?
    A: Niet je iegen databundel. Disney Cruiseschepen bieden Cellular at Sea, een geavanceerd netwerk aan boord waarmee gasten die de meeste draadloze providers gebruiken hun mobiele telefoons en tablets kunnen gebruiken terwijl ze op zee zijn. Prijzen variëren afhankelijk van de mobiele provider en omvatten meestal internationale roamingtarieven. Deze kosten worden rechtstreeks in rekening gebracht door uw draadloze netwerkaanbieder.

    Er zijn ook openbare telefoons van de Disney schepen te gebruiken voor bellen van wal naar wal (per gesprek in rekening gebracht) zonder een draadloos abonnement te gebruiken.

    *Q: Wat zijn de beperkingen voor het aan boord brengen van vuurwapens of wapens?
    A: Voor de veiligheid van de gasten heeft Disney Cruise Line een Zero Weapons Policy.

    *Q: Wat zijn mijn rechten als Disney Cruise Line-gast?
    A: Disney Cruise Line is toegewijd om alle gasten de meest aangename en probleemloze cruise-ervaring te bieden die mogelijk is, en ze volgen met trots de Cruise Industry Passenger Bill of Rights van de Cruise Lines International Association.

    De leden van de Cruise Lines International Association zijn toegewijd aan het comfort en de zorg van alle passagiers op oceango-cruises over de hele wereld. Dit zijn de passagiersrechten:
    • 1. Het recht om aan boord te gaan van een aangemeerd schip als essentiële voorzieningen zoals voedsel, water, toiletfaciliteiten en toegang tot medische zorg niet voldoende aan boord kunnen worden geboden, alleen onder voorbehoud van de bezorgdheid van de kapitein voor passagiersveiligheid en beveiliging en douane- en immigratievereisten van de haven.
      2. Het recht op volledige restitutie voor een reis die is geannuleerd vanwege mechanische storingen, of een gedeeltelijke restitutie voor reizen die vanwege die storingen voortijdig worden beëindigd.
      3. Het recht om aan boord van schepen die actief zijn buiten de rivieren of kustwateren, fulltime, professionele medische noodhulp te hebben, indien nodig totdat medische zorg aan wal beschikbaar komt.
      4. Het recht op tijdige informatie-updates over eventuele aanpassingen in de route van het schip in geval van een mechanische storing of noodsituatie, evenals tijdige updates van de status van inspanningen om mechanische storingen aan te pakken.
      5. Het recht op een scheepsbemanning die goed is getraind in nood- en evacuatieprocedures.
      6. Het recht op een noodstroombron in het geval van een storing in de hoofdgenerator.
      7. Het recht op vervoer naar de geplande ontschepingshaven van het schip of de stad van de passagier in het geval een cruise vroegtijdig wordt beëindigd vanwege mechanische storingen.
      8. Het recht op verblijf als ontscheping en een overnachting in een ongeplande haven zijn vereist wanneer een cruise voortijdig wordt beëindigd vanwege mechanische storingen.
      9. Het recht om op de website van elke cruiselijn een gratis telefoonlijn te hebben die kan worden gebruikt voor vragen of informatie over elk aspect van de activiteiten aan boord van schepen.
      10. Het recht om deze Cruise Line Passagier Bill of Rights op de website van elke lijn te publiceren.
    • *Q:Als iemand in mijn gezelschap ziek wordt, is er dan een arts of verpleegkundige aan boord?
      A: Het gezondheidscentrum, gelegen op dek 1, Forward, is tijdens de dagelijkse openingstijden van de kliniek geopend om tijdens de cruise niet-dringende medische zorg te bieden. In geval van een medisch noodgeval zijn een arts en verpleegkundige 24/7 beschikbaar. Houd er rekening mee dat medisch personeel in dienst is van een bedrijf dat onafhankelijk is van Disney Cruise Line en dat de standaard geldende tarieven in rekening worden gebracht voor alle services.

      Vergoedingen in het gezondheidscentrum worden in rekening gebracht op de passagiershutaccount. Omdat medische diensten aan boord worden beschouwd als 'zorg buiten de Verenigde Staten', ben je zelf verantwoordelijk voor het betalen van dergelijke kosten voorafgaand aan het ontschepen. Het gezondheidscentrum voorziet je van het papierwerk dat nodig is om elke claim via je zorgverzekeraar te verwerken.

      *Q: Wat is de verplichte assemblageoefening (compulsory assembly drill)?
      Alle gasten moeten deelnemen aan de assemblageoefening vóór vertrek om te voldoen aan de Amerikaanse kustwacht en internationale veiligheidsvoorschriften. Iedereen aan boord krijgt een melding wanneer de oefening moet beginnen en iedereen moet deelnemen.

      Er wordt gevraagd om de instructies op te volgen die via de luidsprekers van het schip worden gehoord. Zodra de oefening is voltooid, is het tijd om uit te varen!

      *Q: Mogen zwangere vrouwen varen?
      A: Vrouwen die hun 24e week van de zwangerschap zijn ingegaan vanaf hun inschepingsdatum of die hun 24e week van de zwangerschap tijdens de cruise zullen ingaan, zullen de toegang worden geweigerd vanwege veiligheidsrisico's.

      De medische verklaring van een arts noch een afstand van aansprakelijkheid wordt aanvaard. Bovendien kan Disney Cruise Line in geen enkel stadium verantwoordelijk of aansprakelijk worden gesteld voor eventuele complicaties met betrekking tot zwangerschap.

      De Centers for Disease Control and Prevention (CDC) hebben een reismelding afgegeven voor reizigers naar specifieke landen in Latijns-Amerika, het Caribisch gebied en de Bahama's, samen met specifieke gebieden in Florida vanwege het Zika-virus, een muggerelateerde ziekte. Hoewel de meest voorkomende symptomen meestal mild zijn en koorts, uitslag, gewrichtspijn en rode ogen omvatten, moeten zwangere vrouwen speciale aandacht besteden aan de reiswaarschuwing en de nodige voorzorgsmaatregelen nemen om muggenbeten te voorkomen. Aanvullende informatie is te vinden onder het gedeelte reizigersgezondheid van de CDC-website.

      *Q: Bieden Disney Cruise Line-schepen drijfvesten voor gebruik in de zwembaden?
      A: Uit beleefdheid zijn gratis drijfvesten beschikbaar op de pooldecks aan boord van alle Disney-schepen. Deze vesten kunnen alleen door kinderen in de zwembaden worden gedragen om te helpen bij het drijven en mogen niet aan wal worden gebracht in aanloophavens, waaronder Castaway Cay.
      Drijfvesten zijn beschikbaar voor kinderen en volwassenen op Castaway Cay.

      Houd er rekening mee dat drijfvesten geen vervanging zijn voor de reddingsvesten die zich in gastenhutten bevinden en evenmin als vervanging voor toezicht door volwassenen.

      *Q: Hoe moet ik naalden, spuiten, lancetten of andere scherpe voorwerpen op een Disney-schip weggooien?
      A: Een kleine naaldencontainer voor de verwijdering van naalden, spuiten en lancetten bevindt zich in elke badkamer van de passagiershut. Als je een naaldencontainer in uw passagiershut nodig heeft en er geen ziet, meld dit dan aan het bemanningslid dat naar de passagiershut gaat en er zal een container worden verstrekt. Naaldcontainers bevinden zich ook in openbare toiletten.

      Hier is meer informatie te vinden voor gasten met special needs.

      *Q: Kun je aan mijn dieetverzoeken en / of voedselallergieën voldoen?
      A: Disney Cruise Line biedt glutenvrij, vegetarisch, geen suiker, zuivelvrij en lichter banketaanbod op al de menu's met bediening aan tafel.

      Bovendien zijn koosjer maaltijden en andere levensstijl / culturele maaltijdopties mogelijk op voorafgaand verzoek en zonder extra kosten. Neem voor informatie over speciale maaltijdopties contact op met je reisagent of Disney Cruise Line door te bellen naar (800) 951-3532. Gasten jonger dan 18 jaar moeten toestemming van ouder of voogd hebben om te bellen. Helaas kunnen deze verzoeken niet worden ingewilligd op de locaties voor snelle maaltijden of via dineren op de kamer.

      Neem voor ernstige of levensbedreigende voedselallergieën zo snel mogelijk contact op met het Special Services-team op (407) 566-3602. Gasten jonger dan 18 jaar moeten toestemming van ouder of voogd hebben om te bellen.

      Houd er rekening mee dat voedselallergieën ook aan boord van het schip onder de aandacht van je Head Server moeten worden gebracht.

      Disney Cruise Line zal redelijke inspanningen leveren om te voorkomen dat zorgwekkende allergenen in voedsel worden geïntroduceerd, door aandachtig te letten tijdens onze inkoop-, bereidings- en behandelingsprocessen. Het is echter uiteindelijk aan de gast om discretie te gebruiken om weloverwogen keuzes te maken bij het bestellen van voedselproducten. Disney Cruise Line kan niet garanderen dat er geen allergenen zijn geïntroduceerd tijdens een andere fase van de voedselketen of - zelfs onbedoeld - tijdens de bereiding. We hebben geen aparte keukens om allergeenvrije producten te bereiden of aparte eetruimtes voor gasten met allergieën of intoleranties.
Gasten met een handicap
  • *Q: Kun je aan mijn dieetverzoeken en / of voedselallergieën voldoen?
    A: Disney Cruise Line biedt glutenvrij, vegetarisch, zonder suiker, zuivelvrij en lichter banketaanbod op al onze menu's met bediening aan tafel.

    Bovendien zijn koosjer maaltijden en andere levensstijl / culturele maaltijdopties mogelijk op voorafgaand verzoek en zonder extra kosten. Neem voor informatie over speciale maaltijdopties contact op met uw reisagent of Disney Cruise Line door te bellen naar (800) 951-3532. Helaas kunnen deze verzoeken niet worden ingewilligd op de locaties voor snelle maaltijden of via dineren op de kamer.
    Neem voor ernstige of levensbedreigende voedselallergieën zo snel mogelijk contact op met het Special Services-team op (407) 566-3602. Houd er rekening mee dat voedselallergieën ook aan boord van het schip onder de aandacht van uw Head Server moeten worden gebracht.

    Disney Cruise Line zal redelijke inspanningen leveren om te voorkomen dat zorgwekkende allergenen in voedsel worden geïntroduceerd, door aandachtig te letten tijdens onze inkoop-, bereidings- en behandelingsprocessen. Het is echter uiteindelijk aan de gast om discretie te gebruiken om weloverwogen keuzes te maken bij het bestellen van etenswaren. Disney Cruise Line kan niet garanderen dat er geen allergenen zijn geïntroduceerd tijdens een andere fase van de voedselketen of - zelfs onbedoeld - tijdens de bereiding. Er zijn op de schepen geen aparte keukens om allergeenvrije producten te bereiden of aparte eetruimtes voor gasten met allergieën of intoleranties.


    *Q: Zijn er speciale diensten die ik kan aanvragen om te helpen met mijn medische toestand?
    A: Ja. Disney Cruise Line biedt een verscheidenheid aan nuttige services voor gasten met een handicap.
    Apparatuur zoals verhoogde toiletbrillen en douchestoelen kunnen beschikbaar zijn voor gebruik in de passagiershut. Neem hiervoor contact op met Disney Cruise Line.
    Een kleine naaldencontainer voor de verwijdering van naalden, spuiten en lancetten bevindt zich in elke badkamer van de passagiershut. Als je een naaldencontainer in je passagiershut nodig hebt en er geen ziet, meld dit dan aan het bemanningslid dat naar je passagiershut gaat en er zal een container worden verstrekt. Naaldcontainers bevinden zich ook in openbare toiletten.

    Als je van plan bent medische apparatuur of benodigdheden aan boord te nemen, neem dan contact op met Disney Cruise Line Special Services voordat je aan boord gaat, omdat documentatie mogelijk vereist is.
    Je dient bij je arts na te gaan of je goed genoeg bent om op je geselecteerde reis te reizen.
    Draadloos internet is tegen betaling beschikbaar. De interne internetservice zal aanzienlijk langzamer zijn dan je gewend bent en kan soms worden onderbroken of niet beschikbaar zijn. Gasten die een medische aandoening draadloos controleren / onderhouden, moeten bereid zijn om alternatieve middelen te gebruiken om elke medische aandoening tijdens het zeilen te beheren.
    Disney Cruise Line raadt aan kopieën te maken van alle relevante medische en noodcontactinformatie.
    De gezondheidscentra aan boord zijn uitgerust om eerste hulp en elementaire spoedeisende zorg te bieden.
    Een arts en verpleegkundige zijn 24 uur per dag aan boord en beschikbaar voor noodgevallen.

    *Q: Kan ik een rolstoel huren om tijdens mijn cruise op het schip te gebruiken?
    A: Gasten moeten hun eigen rolstoelen of mobiliteitshulpmiddel meenemen of afspraken maken met een derde voor het huren, bezorgen en retourneren van het apparaat.

    Aan boord is er een beperkt aanbod van rolstoelen voor assistentie bij het inschepen en ontschepen en voor noodgevallen. Disney Cruise Line kan de gasten echter geen speciale rolstoel voor de hele cruise bieden. Merk ook op dat Disney Cruise Line-rolstoelen niet aan wal mogen worden gebracht.

    *Q: Wat moet ik weten over het gebruik van een rolstoel of mobiliteitshulpmiddel aan boord?
    A: De meeste gastenruimten opde schepen, inclusief de theaters, restaurants en winkels zijn rolstoeltoegankelijk. Er zijn ook toegankelijke openbare toiletten. Er zijn verschillende rolstoeltoegankelijke passagiershutten beschikbaar met 32-inch brede deuren en vele andere toegankelijkheidsfuncties.

    Disney Cruise Line raadt ten zeerste aan om met iemand mee te varen die je indien nodig, fysiek kan helpen. Voor bepaalde activiteiten, zoals het gebruik van een tenderboot om een ​​aanloophaven te bezoeken of toegang te krijgen tot een zwembad, moeten gasten uit hun rolstoelen stappen.
    Vanwege veiligheidsvoorschriften mogen rolstoelen, scooters, kinderwagens en andere persoonlijke bezittingen niet worden opgeslagen in openbare gangen en moeten ze worden opgeslagen in passagiershutten of een aangewezen openbare opslagruimte.

    *Q: Zijn er zwembaden in het schip met liften voor gasten met een handicap?
    A: Ja. Gastbediende zwembadliften zijn beschikbaar op bepaalde locaties voor gevraagde tijdsperioden binnen openingstijden. De maximale gewichtlimiet voor de zwembadlift is 300 pond (136 kilo).

    Gasten wordt geadviseerd om voorafgaand aan hun cruise contact op te nemen met Disney Cruise Line Special Services om afspraken te maken over het gebruik van zwembadliften.

    *Q: Zijn er rolstoeltoegankelijke passagiershutten?
    A: Absoluut. Gasten kunnen kiezen uit rolstoeltoegankelijke passagiershutten in verschillende categorieën.

    Toegankelijke passagiershutkenmerken omvatten:
    Minimaal 32 "deuropeningen, noodoproepknoppen, ppen bedframes, overloop badkamer drempels, handgrepen voor de badkamer en douche, Roll-in douches, opklapbare douchestoelen, handdouchekoppen en koelkasten.

    Kijk in dit topic per schip welke kamers rolstoeltoegankelijk zijn.

    *Q: Welke diensten zijn beschikbaar voor gasten met gehoorverlies?
    A: Disney Cruise Line heeft een aantal diensten om gasten met gehoorverlies te helpen, waaronder ondertitelde televisie en films, ondersteunende luistersystemen, kamercommunicatiekits, passagiershut TTY's en gedeelde American Sign Language (ASL) tolkdiensten voor in de VS gevestigde en geselecteerde Europese cruises. Raadpleeg de Services voor gasten met een handicap voor meer informatie over ASL-interpretatieaanvragen.

    Gasten met gehoorverlies worden verzocht zo snel mogelijk of ten minste 60 dagen voorafgaand aan in de VS gevestigde zeildata contact op te nemen met Disney Cruise Line Special Services, zodat ze je kunnen helpen met speciale arrangementen.


    *Q: Mag ik zuurstofapparatuur aan boord van het schip brengen?
    Ja, het is toegestaan ​​om zuurstofcilinders en apparatuur aan boord te brengen, maar houd rekening met de volgende richtlijnen:
    • - Gasten moeten onafhankelijke leveringsafspraken maken met een derde partij voor de verhuur, levering en teruggave van zuurstofcilinders en aanverwante medische apparatuur. Slechts twee (2) cilinders per passagiershut mogen persoonlijk met de hand aan boord worden gedragen door de gasten, alle andere hoeveelheden moeten worden geleverd. Stuwadoors bij de haventerminal kunnen de overdracht van zuurstofcilinders niet coördineren.
      - Vanwege veiligheidsredenen en opslagbeperkingen staat Disney Cruise Line geen vervoer of gebruik van vloeibare zuurstof of grote cilinders (groter dan 680 liter of E / M-24-formaat) toe. Bovendien kunnen de soorten en hoeveelheden zuurstofcilinders aan boord beperkt zijn.
      - Gasten zijn verantwoordelijk voor het melden van hun luchtvervoerder aan zuurstofvereisten. Gasten die hun vliegreis boeken via Disney Cruise Line en die tijdens hun vlucht zuurstof nodig hebben, moeten zo snel mogelijk een Informatieformulier Speciale Services invullen. Deze informatie is nodig om de levering van vliegtickets en contactgegevens van luchtvaartmaatschappijen te bespoedigen zodat de gast met zijn luchtvaartmaatschappij adequate regelingen kan treffen voor het gebruik van zuurstof tijdens de vlucht.
      - Houd er ook rekening mee dat je slechts één zuurstofcilinder mag meenemen aan boord van het grondtransport aangeboden door Disney Cruise Line.
    *Q: Welke services zijn beschikbaar voor gasten met verlies van het gezichtsvermogen?
    Disney Cruise Line kan een verscheidenheid aan diensten bieden voor gasten met gezichtsverlies, waaronder een groter printformaat bij geselecteerde communicatie, informatie in audioformaat, audio-beschreven films en brailleleesregels.

    Gasten met een verlies van het gezichtsvermogen worden verzocht zo snel mogelijk of ten minste 60 dagen vóór de cruise contact op te nemen met Disney Cruise Line Special Services, zodat ze je kunnen helpen met speciale arrangementen.

    *Q: Mag ik mijn hulpdier meenemen op de cruise?
    Ja. Opgeleide hulpdieren zijn welkom op de meeste locaties aan boord van Disney Cruise-schepen. Alle hulpdieren moeten te allen tijde aan de lijn en onder uw controle of die van iemand in uw reisgezelschap blijven. Verder ben je verantwoordelijk voor de verzorging en voeding van je dier.
    Hulpdieren zijn niet toegestaan ​​in de zwembaden of waterspeelplaatsen aan boord van onze schepen en mogen niet onbeheerd worden achtergelaten in een passagiershut. Disney Cruise Line Crew-leden mogen geen controle nemen over een hulpdier.

    Vanwege de aard van sommige excursies in Port Adventures, zijn hulpdieren mogelijk niet toegestaan.

    Belangrijke opmerking: je bent zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de invoervergunningen van alle landen die deze speciale documenten nodig hebben en moet deze originele documenten te allen tijde beschikbaar hebben. Houd er rekening mee dat het verkrijgen van die vergunningen weken of maanden kan duren en dat in sommige landen helemaal geen dieren worden toegelaten.

    Kopieën van voltooide vergunningen voor elke aanloophaven moeten vóór de afvaartdatum naar Disney Cruise Line Special Services worden gestuurd.

    We raden gasten die reizen met een hulpdier sterk aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met Disney Cruise Line Special Services om de vereiste documentatie, de inrichting van een opvanggebied en de beschikbaarheid van Port Adventures te bespreken.

    *Q: Welke services of opties zijn beschikbaar voor gasten met autisme?
    Disney Cruise Line biedt een aantal serviceopties voor gasten met autisme en andere handicaps die van invloed zijn op hun vermogen om in een rij te wachten of in een drukke omgeving te verblijven.

    Zie voor meer informatie Informatie voor gasten met autismespectrumstoornis en neem contact op met Disney Cruise Line Special Services om eventuele speciale behoeften of zorgen te bespreken.
Disney Cruise Line Special Services telefoonnummer: (407) 566-3602

Services aan boord
  • *Q: Kan ik mijn mobiele telefoon gebruiken terwijl ik op zee ben?
    A: Disney Cruiseschepen bieden Cellular at Sea, een geavanceerd netwerk aan boord waarmee gasten die de meeste draadloze providers gebruiken hun mobiele telefoons en tablets kunnen gebruiken terwijl ze op zee zijn. Prijzen variëren afhankelijk van je mobiele provider en omvatten meestal internationale roamingtarieven. Deze kosten worden rechtstreeks aan jou in rekening gebracht door je draadloze netwerkaanbieder. Disney Cruise Line aviseert om je provider te raadplegen voor informatie over hun cruise / vakantie tariefplannen.

    Je kan ook de openbare telefoons van de schepen gebruiken voor bellen van wal naar wal (per gesprek in rekening gebracht) zonder een draadloos abonnement te gebruiken.

    *Q: Kan ik een geschenk, zoals wijn of bloemen, bestellen en het laten afleveren in een passagiershut tijdens een aanstaande vaart?
    A: Ja dit kan. Bezoek "Onboard Gifts" aan boord om te kiezen uit een heerlijke reeks decoraties op de kamer, smakelijke snoepjes, kaas- en fruitschotels, gepersonaliseerde cakes, alcoholische en niet-alcoholische dranken, bloemen en nog veel meer. Je hebt een reserveringsnummer en de achternaam nodig die aan de reservering is gekoppeld om te beginnen met winkelen. Je kan ook contact met opnemen via (800) 601-8455 van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur Eastern Time of zaterdag en zondag van 09:00 tot 20:00 uur Eastern Time om een ​​bestelling te plaatsen.
    De meeste artikelen worden op een inschepingsdag in een passagiershut afgeleverd, hoewel sommige producten, zoals cakes en bepaalde dranken, op een afleveringsdatum en -tijd naar keuze kunnen worden afgeleverd in een passagiershut of een eetkamer.
    Houd er rekening mee dat alle cakebestellingen uiterlijk 7 dagen vóór de vertrekdatum moeten worden geplaatst. Voor alle geschenken die geen cakes zijn, moeten bestellingen uiterlijk 3 dagen vóór de vertrekdatum worden geplaatst.

    *Q: Welke soorten merchandise zijn te koop op het schip?
    A: Het maakt niet uit op welk Disney-schip je bent, je zult een breed scala aan merchandise vinden om uit te kiezen. Winkels aan boord hebben alles, van kleding en horloges tot hoeden en badpakken ― en exclusieve merchandise van het Disney Cruise Line-logo die nergens anders verkrijgbaar zijn.
    Je vindt ook exclusieve Disney-verzamelobjecten en beeldende kunst. En als je tandpasta, zonnebrandcrème of andere diversen opraken, kun je dit ook aan boord kopen.

    *Q: Kan ik een speciale gelegenheid tijdens onze cruise vieren?
    A: Ja. Er wordt aangeraden minstens 3 weken voorafgaand aan de cruise Disney op de hoogte te stellen van je speciale gelegenheid, zoals een jubileum, verjaardag of huwelijksreis, zodat ze je feest in een van de eetzalen kunnen regelen.

    Er is ook een verscheidenheid aan bloemen, chocolaatjes en champagne die naar je passagiershut kunnen worden gebracht, evenals speciale themapakketten, zoals de 'Family Reunion'. Houd er rekening mee dat bestellingen uiterlijk 48 uur voor vertrek moeten worden ontvangen.

    *Q: Kan Disney Fairy Tale Weddings een ceremonie regelen tijdens onze cruise?
    A: Ja. Disney Fairy Tale Weddings helpt je bij het regelen van je droomhuwelijk te midden van de statige elegantie van een van de Disney schepen of op het tropische eiland Castaway Cay. Verken het scala aan locaties en services of bel een professionele Disney-bruiloftcoördinator op (321) 939-4610.

    *Q: Zijn er vergaderfaciliteiten die ik kan reserveren op het schip?
    A: Ja. Elk schip in de Disney Cruise Line-vloot biedt vergaderfaciliteiten die vooraf gereserveerd kunnen worden. Bel (321) 939-7129 voor hulp bij het plannen van een vergadering tijdens uw cruise.

    *Q: Is er een Guest Services-locatie aan boord waar ik hulp kan krijgen tijdens mijn cruise?
    A: De bemanningsleden bij de Guest Services Desk op Deck 3, Midship, staan 24 uur per dag voor je klaar. Kom gerust langs of bel de Guest Services Desk vanuit je passagiershut.

    Voor hulp bij het plannen en boeken van excursies, bezoek of bel de Port Adventures Desk:
    Disney Magic en Disney Wonder ― Deck 3
    Disney Dream en Disney Fantasy ― Deck 5

    *Q: Moet ik een elektrische omvormer/converter meenemen?
    A: Gasten uit de VS en Canada hoeven geen elektrische converters mee te nemen, omdat alle hutuitgangen 110V / 60Hz Noord-Amerikaanse standaard zijn. Europese gasten wordt aanbevolen wel een omvormer mee te nemen. Aan boord van de schepen zijn een beperkt aantal omvormers aanwezig. Deze zijn te verkrijgen bij de Guest Services Desk.

    *Q: Mijn bagage is kwijt. Wat moet ik doen?
    A: Neem contact met Disney Cruise Line op zodra je merkt dat je bagage of persoonlijke items ontbreken.

    Voor de cruise:
    Als je in een Walt Disney World Resort-hotel verblijft voordat je cruise begint, ga je naar de Bell Services-balie in de hoofdlobby of bel ze via de telefoon van je hotelkamer. Als je in een niet-Disney Resort hotel verblijft, neem dan contact op met de receptie van het hotel.

    Op het schip:
    Ga naar de Guest Services Desk of vraag een Disney Cruise Line-vertegenwoordiger om hulp.

    Na de cruise:
    Als je ontdekt dat een item ontbreekt na je cruise, open dan het Helpcentrum-assistentieformulier, selecteer "Mijn recente cruise - Gevonden voorwerpen" in het vervolgkeuzemenu en verzendt de gevraagde info - of bel (407) 566-3734 zodra mogelijk.
    Disney Cruise Line zal er alles aan doen om zoekgeraakte bezittingen te lokaliseren en op een veilige en efficiënte manier terug te sturen.

    *Q: Zijn er religieuze diensten aan boord?
    A: Afhankelijk van wanneer je vaart, kunnen geestelijken aan boord diensten verrichten voor bepaalde religieuze feestdagen. Nadat je bent uitgevaren, controleer je de Personal Navigator voor informatie over services, locaties en tijden.

    *Q: Hoe meld ik kwijtgeraakte items?
    A: Neem contact met Disney Cruise Line op wanneer je merkt dat een persoonlijk item ontbreekt. Zij zullen er alles aan doen om zoekgeraakte bezittingen te vinden en ze op een veilige en efficiënte manier terug te sturen.

    *Q: Kan ik cadeaubonnen op het schip gebruiken of kopen?
    A: Disney-cadeaubonnen kunnen worden gebruikt als betaalmethode op je scheepsaccount; ze moeten echter voorafgaand aan het zeilen worden gekocht. Disney-cadeaubonnen kunnen worden gekocht op geselecteerde locaties in het Walt Disney World Resort, Disneyland Resort, Disney-winkellocaties in de Verenigde Staten en op ShopDisney.com.

    *Q: Is er wasserette aan boord van mijn schip?
    Ja, tegen betaling worden full-service was- en stomerijdiensten opgehaald en afgeleverd bij je passagiershut. Er worden kosten in rekening gebracht voor je passagiershut-folio.
    Er is ook een 24-uurs wasserette met zelfbediening voor gasten, uitgerust met wasmachines en drogers, samen met wasmiddel en gratis strijkbenodigdheden. Geen munten nodig ― betaal met je Key to the World-kaart.
    Om veiligheidsredenen mogen de strijkijzers alleen in de wasruimte worden gebruikt. Houd er rekening mee dat strijkijzers verboden zijn en niet aan boord kunnen worden gebracht.

    *Q: Is er een verwacht bedrag voor fooien, en hoe moet ik ze betalen?
    A: Het is gebruikelijk om fooien te geven als erkenning voor uitzonderlijke service, die je in overvloed aan boord van het schip zult ontvangen. De volgende bedragen zijn bedoeld als suggestie, maar de fooi die je betaalt is altijd naar eigen goeddunken:

    Per gast,t per cruise
    3-Night 4-Night 7-Night
    Dining Room Server $13.50 $18.00 $31.50
    Dining Room Asst. Server $10.50 $14.00 $24.50
    Dining Room Head Server $3.00 $4.00 $7.00
    Stateroom Host/Hostess $13.50 $18.00 $31.50

    Dining Manager, room Service, Palo en Remy naar eigen discretie.
    Bij Senses Spa & Salon wordt een fooi van 18% automatisch toegepast op alle spadiensten. Bij Babysitting service wordt geen fooi verwacht en bij Port Adventures is het optioneel.

    Als je de voorgestelde fooi-bedragen wilt betalen, heb je 2 eenvoudige opties:
  • Betaal de voorgestelde fooi vooraf door uiterlijk 3 dagen voordat je cruise begint contact op te nemen met Disney Cruise Line of je reisagent
  • Betaal door automatisch de voorgestelde fooi toe te voegen aan je account aan boord vóór het einde van je cruise
    Als je het bedrag van een fooi wilt wijzigen of de fooi contant wilt betalen, ga je naar de Guest Services-balie op Deck 3, Midship.

    Let op: een fooi van 15% wordt automatisch toegevoegd aan de rekeningen van de bar, de drank, de wijn en het dek. Alle fooien kunnen in rekening worden gebracht in je passagiershut folio.

    *Q: Kan ik professionele foto's laten maken tijdens mijn cruise?
    A: Ja. Professionele fotografen slenteren over het schip en maken gastfoto's tijdens Character Greetings en tijdens het diner, dekfeesten en andere activiteiten. Haal je foto's op, bekijk en koop ze bij Shutters, de on-board fotowinkel.

    Stop tijdens je cruise in Shutters om gepersonaliseerde portretten te regelen of camera's en accessoires te kopen.
Passagiershutten
  • *Q: Waarin verschillen de Disney Cruise Line-schepen?
    A: De vloot van Disney Cruise Line bestaat uit de Disney Magic, Disney Wonder, Disney Dream en Disney Fantasy.

    Elk van de 4 schepen heeft verschillende ontwerpen en dekplannen, evenals onderscheidende restaurants, entertainment, activiteiten en zwembaden aan boord om van elke reis een unieke en onvergetelijke ervaring te maken.
    Hoewel de functies kunnen verschillen, bieden alle 4 Disney Cruise-schepen een onvergetelijke ervaring die je op geen enkele andere vakantie zult tegenkomen: wereldberoemde Disney-gastvrijheid, betovering en familieplezier in een omgeving van ongeëvenaard comfort aan boord, gemak en veiligheid.


    *Q:Hoeveel gasten kunnen verblijven in één passagiershut?
    A: De grootste suites op Concierge-niveau bieden plaats aan 7 gasten, terwijl alle andere typen passagiershutten geschikt zijn voor in ieder geval 3 personen.

    Het is gemakkelijk om de juiste passagiershut te vinden. Geef bij het boeken van je cruise het aantal gasten op (van wie er één volwassen moet zijn). je kan dan kiezen uit de beschikbare kamerconfiguraties die geschikt zijn voor je groepsgrootte. Als je een groter reisgezelschap hebt, kun je tot 3 extra passagiershutten online reserveren.

    *Q:Kan ik aansluitende passagiershutten reserveren?
    A: Ja. Er zijn een beperkt aantal aansluitende passagiershutten beschikbaar op de Disney Magic en Disney Wonder. Omdat aansluitende kamers een populair verzoek zijn, raden ze aan om de passagiershutten zo vroeg mogelijk te boeken.

    De Disney Dream en Disney Fantasy zijn speciaal ontworpen voor gezinnen en groepen. Elk schip heeft meer dan 500 verbindingsdeuren die voldoende aansluitende passagiershutten mogelijk maken.
    Verbindende passagiershutten met veranda's hebben een scheidingswand die kan worden geopend om een groter gedeeld balkon te creëren.
    anneer je een cruise boekt, kan je aansluitende passagiershuttenparen op het schip vinden (afhankelijk van beschikbaarheid) door naar het locator dekplan te verwijzen wanneer je je eerste passagiershut reserveert.

    De beschikbaarheid van aansluitende passagiershutten voor reserveringen met een beperkt tarief kunnen niet worden gegarandeerd.
    Om 5 of meer passagiershutten te boeken, bel Disney Cruise Line op (800) 951-3532.

    *Q:Ik heb mijn cruise geboekt. Kan ik mijn passagiershut nog wijzigen of upgraden?
    A: Veel passagiershutten kunnen worden gewijzigd of geüpgraded, hoewel bepaalde vereisten en beperkingen van toepassing zijn. Omdat de prijs van je cruise is gebaseerd op de specifieke reisgegevens, kunnen wijzigingen die je aanbrengt de prijs beïnvloeden.

    Als je passagiershut in aanmerking komt voor wijziging, kun je je reservering eenvoudig online wijzigen of upgraden. Log in op de pagina Mijn cruise-reserveringen voor toegang tot je reserveringsinformatie en selecteer "Details weergeven" naast de cruise-vermelding.

    Als je besluit de passagiershut te wijzigen, kan je de categorie, type of locatie upgraden of wijzigen, afhankelijk van beschikbaarheid. Als je reservering meer dan één passagiershut bevat, moet je elke kamer afzonderlijk bekijken of wijzigen.

    *Q:Kan ik een extra kinderbedje aanvragen voor mijn passagiershut?
    A: Er kunnen helaas geen extra kinderbedjes worden verstrekt.
    Als het aantal gasten in je reisgezelschap verandert en je meer ruimte nodig hebt, kan je een grotere passagiershut reserveren of een extra passagiershut toevoegen aan je reservering, onder voorbehoud van beschikbaarheid.
    Kinderbedjes kunnen worden aangevraagd op het moment dat je de cruise boekt.

    *Q:Wat zijn de verschillende soorten veranda's?
    A: Er zijn drie soorten veranda's aan boord van de Disney schepen
    • De standaard veranda: heeft een balkon in de openlucht met een acrylmuur, waardoor je ook zittend een volledig zicht op de horizon hebt.
    • De veranda met witte muren: biedt loungen in de open lucht met een stevige muur van het dek tot de reling. De meeste van deze passagiershutten bevinden zich in het achterste deel van het schip.
    • De veranda van de Navigator: is omsloten voor meer privacy, terwijl het nog steeds een prachtig uitzicht biedt en de zeebries door een grote open patrijspoort boven de reling.
    Let wel op: veranda's verschillen in grootte en stijl, afhankelijk van het type schip en passagiershut, en het zicht op sommige veranda's kan worden belemmerd. Tijdens het boekingsproces kun je afbeeldingen van de veranda-stijl van een passagiershut bekijken.
    Op aangrenzende veranda-passagiershutten kunnen de scheidingswanden worden geopend om een nog ruimer balkon te creëren

    *Q:Kan ik een specifieke passagiershut kiezen of wordt er een aan mij toegewezen?
    A: Nadat je je categorie passagiershut hebt geselecteerd op het moment van de boeking, kan je vervolgens een beschikbare passagiershut kiezen; anders wordt je een kamer uit die categorie toegewezen.

    *Q:Welke soorten televisie- en filmkanalen zijn beschikbaar in mijn passagiershut??
    A: Je kan in je passagiershut zonder extra kosten kiezen uit een breed scala aan televisie-, film- en informatiekanalen. De aanbiedingen verschillen per schip, maar alle cruises bieden tientallen kanalen voor gasten van alle leeftijden, zoals:
    • Disney-films en tv-favorieten, waaronder recente en klassieke Disney- en Pixar-films, en Disney-tv-kanalen zoals Disney Channel, Disney Junior en Disney XD
    • Een selectie van recente theatrale films
    • Populaire tv-netwerken zoals ABC, ESPN en andere favoriete entertainment-, lifestyle-, nieuws- en muziekkanalen
    • Exclusieve cruisekanalen om je ervaring aan boord te verbeteren inclusief activiteitenoverzichten, previews van Port Adventures, dagelijkse schema's en zelfs een Bridgecam die een realtime weergave biedt vanaf de scheepsbrug
    Je vindt een complete kanaalgids in je passagiershut.

    Houd er rekening mee dat hoewel de meeste kanalen tijdens je cruise beschikbaar zullen zijn, sommige satellietkanalen tijdelijk niet beschikbaar zijn vanwege de locatie van het schip.

    *Q:Wat zijn de categorieën passagiershutten op de 4 verschillende schepen en hoe verschillen ze?
    A: Wanneer je je cruise boekt, heb je vier algemene categorieën passagiershutten waaruit je kan kiezen. Binnen elke categorie worden verschillende soorten passagiershutten aangeboden die per schip enigszins verschillen. Je kan foto's van de verschillende soorten passagiershutten bekijken en vergelijken wanneer je reserveert.
    • Concierge: Concierge Suites bieden de meest weelderige en ruime accommodatie aan boord voor gezelschappen van 5 tot 7 gasten. Kies uit een aantal Suite-opties - allemaal met veranda's. Naast Suites kan je kiezen voor een Concierge Family Oceanview Stateroom met Verandah. Alle passagiershutten op Concierge-niveau bieden het gemak en de persoonlijke aandacht van toegewijde Concierge Services.
    • Zeezicht met veranda: Deze ruime passagiershutten voor 3 tot 5 personen bieden een eigen veranda om te genieten van mooie vergezichten en verfrissende zeebriesjes. Er zijn een aantal verschillende Verandah-stijlen beschikbaar.
    • Zeezicht: Prachtig vormgegeven, deze kamers voor 3 tot 4 gasten bieden een prachtig uitzicht op de oceaan door de patrijspoort in de kamer.
    • Binnen: Deze ruime passagiershutten zijn perfect voor 3 tot 4 gasten en zijn uitgerust met stijlvol nautisch meubilair, natuurlijk hout en geïmporteerde tegels.
Kijk voor de verschillende cruiseschepen ook eens in de topics op dit forum. Hier zijn alle soorten kamers beschreven per schip. Klik hier voor de Disney Magic, hier voor de Diseny Wonder, Disney Fantasy en de Disney Dream.

Castaway Club
  • *Q: Wat is Castaway Club?
    A: Disney Cruise Line Castaway Club is de manier van Disney Cruise Line om gasten te herkennen die met ze hebben gevaren. Als je ooit op een Disney-cruise bent geweest, dan ben je al een Castaway Club-lid. Er zijn drie categorieën, namelijk Silver, Gold en Platinum.

    *Q:Hoe kom ik in aanmerking voor een Silver, Gold of Platinum Castaway Club-lidmaatschap?
    A: De voordelen van Castaway Club beginnen nadat je in ieder geval één keer met een Disney Cruise Line hebt gevaren. De 3 lidmaatschapsniveaus zijn gebaseerd op het totale aantal voltooide in aanmerking komende cruises:
    • Silver Castaway - 1 voltooide cruise
    • Gold Castaway - 5 voltooide cruises
    • Platinum Castaway - 10 voltooide cruises
    Let wel op dat niet alle cruises in aanmerking komen, zoals overtochten die voor bepaalde tarieftypes zijn gekocht (zoals media, verkopers en Cast-leden die op zakenreis zijn).

    *Q:Kan ik plannen maken op basis van mijn Castaway Club-lidmaatschap voor gasten die met mij reizen en in een andere passagiershut verblijven?
    A: Omdat Castaway Club-niveaus specifiek zijn voor de passagiershut, mag je alleen activiteiten en diners reserveren voor gasten die in je passagiershut verblijven. Gasten die in andere passagiershutten verblijven, kunnen vooraf reserveren op basis van het hoogste niveau van het Castaway Club-lid in hun passagiershut.

    Standaardreservering en Castaway Club-voorreserveringsvensters openen:
    • Eerste keer - 75 dagen voor vertrek
    • Silver Castaway - 90 dagen voor vertrek
    • Gold Castaway - 105 dagen voor vertrek
    • Platinum Castaway - 120 dagen voor vertrek
    *Q:Wat zijn de exclusieve ervaringen aan boord die worden aangeboden aan Gold- en Platinum Castaway Club-leden?
    A: Gasten die Gold en Platinum Castaway Club Member worden, genieten van unieke voordelen zoals welkomstgeschenken en het vooraf boeken van Port Adventures en ervaringen aan boord. Tijdens de turndownservice van de eerste avond ontvangen leden informatie over de voordelen van Castaway Club die tijdens de cruise beschikbaar zullen zijn.

    Houd er rekening mee dat ervaringen kunnen variëren op basis van de reisroute van uw schip en onderhevig zijn aan verandering zonder kennisgeving.

    *Q: Het aantal cruises dat ik heb voltooid is anders dan het aantal cruises dat online wordt weergegeven. Hoe kan ik dit corrigeren?
    A: Als je een verschil merkt in het aantal voltooide cruises dat wordt weergegeven met je Castaway Club-lidmaatschap, stuur dan een e-mail naar Disney Cruise Line of bel (800) 449-3380 voor hulp.

    *Q: Ik zal een passagiershut delen met een gast die een ander Castaway Club-lidmaatschapsniveau heeft dan ik. Welke voordelen voor leden zijn van toepassing op de passagiershut?
    A: Het Castaway Club-voordeelniveau wordt bepaald door de gast met het hoogste lidmaatschapsniveau in de passagiershut. Alle gasten die in dezelfde passagiershut verblijven, genieten tijdens de cruise van het voordeelniveau van dat lid.

    Gasten die met je reizen, maar in een andere passagiershut verblijven, profiteren van het voordeelniveau van het lid met het hoogste lidmaatschapsniveau in hun passagiershut.

    *Q: Is er een tijdslimiet voor het gebruik van mijn Castaway Club-voordelen?
    A: Nadat je een bepaald Castaway Club-lidmaatschapsniveau hebt behaald, is er geen einddatum voor je status, behalve wanneer je de afvaarten hebt voltooid die moeten worden opgewaardeerd naar het volgende Lidmaatschapsniveau.

    Disney Cruise Line weet dat de gasten de voordelen van het Castaway Club-lidmaatschap waarderen, dus zij herzien het Castaway Club-programma regelmatig om te bepalen of er speciale voordelen moeten worden gewijzigd.
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Alleen de luxe hutten aan bood van de fantasy en dream hebben een houten figneerlaag op de deuren zitten. De rest kan wel gewoon magneten worden op gebruikt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar